bksjb Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Witam! Ostatnimi czasy wszedlem w posiadanie auta jak w tytule, z uszkodzonym silnikiem (wszedl w tryb awaryjny) i ma zdjetą pokrywe zaworow i wykrecone swiece zarowe, jedna z nich ma skrzywiona koncowke (widac na zdjeciu). Czy zdazaly sie juz wczesniej takie przypadki? wg relacji poprzedniego wlasciciela przed rozebraniem auto normalnie pracowalo tylko bylo w trybie awaryjnym, wiec tzw "przemielenie" silnika raczej nie wchodzi w gre. od czego zacząć diagnoze? nie chce od razu zrywac czapy, moze byly juz podobne przypadki? pozdrawiam http://pliczek.eu/view.php?filename=656Obraz_023.jpg
ALBINEK Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Być może jakaś elektryczna awaria i ją przegrzało .
Musashi Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 raczej mechaniczny problem. zeby swieca sie tak zdeformowala, musialaby rozgrzana do 1000C zostac wsadzona do zimnej cieczy.
bksjb Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Opublikowano 8 Marca 2012 nie widac na czubie zarnika zeby dostala strzala, jest okragla! moze taka miala wade fabryczna i taka zostala zamontowana w fabryce i jest w pelni sprawna..!? mam wrazenie jak bym chcial sie sam na sile oszukac, ze nie jest zle... w sobote pierwsze zabiegi..
bksjb Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Opublikowano 9 Marca 2012 no takie majace na celu ustalenie usterki :/ jak na razie nie wiem nic! bedzie trzeba ruszyc silnik na sucho, zobaczyc czy sie w ogole obraca, potem probowac odpalic!
Musashi Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 a pasek rozrzadu caly? zdemontowalbym PD, byc moze wyglada ktorys podobnie jak swieca
bksjb Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Opublikowano 9 Marca 2012 wtryskiwqcze sa wszystkie nowe, komputer byl wysylany do serwisu i sprawdzany - wszystko ok! ---------- Post added at 00:42 ---------- Previous post was at 00:42 ---------- pasek caly, z zewnattz nie widac zadnuch uszkodzen!
bksjb Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 gdzie moge sie dowiedziec jakim momentem trzeba dokrecac walki w glowicy mojego silnika?
bksjb Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Opublikowano 11 Marca 2012 Ten obrazek tyczy sie silnika BLB rozumiem, tak? Wole sie upewnic czyli wszystkie sruby 20NM, a te podspodem wyszczegolnione +90 stopni!?
Renegade Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 http://wyslijplik.pl/download.php?sid=lFUne6mx ...będzie łatwiej... oraz poglądówka http://wyslijplik.pl/download.php?sid=cTdmntub
MASATO Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 tak tyczy się to BLB, dokładnie wszystkie śruby 20NM zaczynając od środka, a póżniej te wyszczególnione jeszcze o +90 stopni.
dobis1 Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 jak ostatnio kupowałem świece w sklepie to znajomy sprzedawca zagadnął mnie że był na szkoleniu NGK i był temat za mocnego dokręcania świec żarowych. Zauważ że gwint na świecy nie ma żadnego ogranicznika, świeca jest zakończona lekkim stożkiem i to na nim powinna się oprzeć, lecz bardzo ponoć łatwo przekręcić świecę w ten sposób że elektroda oprze się o element głowicy i właśnie się skrzywi (do tego nie będzie grzała w pełni bo odda ciepło na ściankę głowicy). Tak mi gość tłumaczył że ważne jest aby dynamometrem to dokręcać. Jeśli popatrzymy na to z boku to jakaś logika w tym jest
Musashi Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 dokrecanie swiec zarowych odpowiednim momentem, jest oczywiste jak koniecnzosc oddychania... przykrecenie swiecy aby ulegla takiej deformacji jest niemozliwe.
bksjb Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Opublikowano 11 Marca 2012 Super, dzieki za te wszyskie pliki, mam nadzieje ze bedzie to pomocne! Jak beda jakies efekty, dam Znac! Pozdrawiam
dobis1 Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 dokrecanie swiec zarowych odpowiednim momentem, jest oczywiste jak koniecnzosc oddychania... przykrecenie swiecy aby ulegla takiej deformacji jest niemozliwe. niemożliwa to jest wada fabryczna takiej świecy dla Ciebie, dla mnie i wielu ludzi jest koniecznością użycia dynamometru przy dokręcaniu świecy ale jest tylu magików że wszystko jest możliwe... to co opisałem to przykład podany przez producenta świecy....
studziany Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 A czy ta zagięta świeca nie jest czasami dłuższa od tej dobrej?? Tak jakoś ze zdjęcia by wychodziło, że jest dłuższa:eusathink:
Musashi Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Widziałem, ale sądziłem, żę gdyby tak było bksjb by to zauważył i napisał
bksjb Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 faktycznie, nie zwrocilem na to uwagi... jutro to sprawdze bo zdjecie moze wprowadzac w blad. dzisiaj pierwsze ruchy zostaly wykonane. walek dokrecony, silnik sie obraca, nie dochodza zadne dziwne odglosy, wiec mozna by wnioskowac, ze fiycznie jest ok. po zczytaniu bledow pokazalo blad swiec zarowych, czujnik polozenia walka i czujnik cisnienia doladowania. po skasowaniu bledow i probie zakrecenia silnikiem pojawily sie tylko swiece, poniewaz sa odlaczone. mechanik mowil, ze najprawdopodobniej turbo przeladowuje i temu silnik przechodzi w tryb awaryjny. czy to moze miec zwiazek z wymiana wtryskiwaczy przez poprzedniego wlasciciela (zla diagnoza problemu)? ---------- Post added at 23:09 ---------- Previous post was at 23:08 ---------- tyle co zdarzylismy dzisiaj zdzialac po pracy ---------- Post added 14-03-2012 at 00:28 ---------- Previous post was 13-03-2012 at 23:09 ---------- panowie potrzebuje momenty dokrecania wtryskiwaczy z gory dziekuje!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się