Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lepiej wymienić całe zawieszenie czy poszczególne wahacze ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, byłem dziś na przeglądzie i pan stwierdził że mam do wymiany dolny prosty wahacz ten na ktorym zamocowany jest amor oraz lewy górny.

Cenowo lemforder by mnie wyszedl ok 300zl za oba. A mam do kupienia kompler za 1300. Boje się że jak wymienie tamtą strone to zaraz znów coś klęknie.

Co mi polecacie ? Wymienić wszystko czy poszczególne. A zaznacze że auto jeździ na oryginalnych wahaczach z od 1995 roku i ma przejechane 250 tys.

Opublikowano

ja tam jestem ze wymianą tylko tego co pada, chyba ze inne i co się kwalifikuje do wymiany, co do LM mówią że dobra ja tam mam MS i jestem zadowolony i nie włożę innych ja MS hehe

Opublikowano

A jak cenowo Ms za cały komplet wygląda ?

Opublikowano

550zł

http://allegro.pl/wahacze-kpl-audi-a4-a6-vw-passat-b5-ms-piastow-i2118242354.html

:hi:

---------- Post added at 21:00 ---------- Previous post was at 20:59 ----------

dobrze jest pod gumki dołożyć smaru, chodź to nie konieczność , i mechanik niech dobrze zamontuje, ja mam wszystkie górne MS i przejechały już ze mną dużo drogi i jest ok, zobaczę jak będzie dalej

Opublikowano

Ja wymieniam tylko to co jest do wymiany mam w większości oryginalną zawieche i oczywiście kupuje tylko Lemfordery ze sprawdzonego źródła. MS nie polecam, brat miał juz ze dwa komplety na aucie i nie wytrzymały dłużej niż pół roku szkoda kasy .

Opublikowano

Zastanawia mnie to że niektórzy robią 5000 km i po MS a ja już będzie blisko 2 lata i się trzymają, ale może mam farta :kox:

---------- Post added at 21:21 ---------- Previous post was at 21:19 ----------

zresztą MS mają tu zwój wątek

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?15905-ALL-B5-MASTER-Sport-opinie-i-test-online-wahaczy

Opublikowano

Miałem podobny dylemat 60 tysięcy km temu przy 200 tys przebiegu, zdecydowałem się wymienić komplet. Założyłem lemfordera i nastała cisza, zero problemów i narzekania na zawiechę. Ja tak zrobiłem bo chcę jeszcze trochę polatać autem. Jeśli w najbliższym czasie nie pozbywasz się fury i chcesz zrobić jeszcze parę km, to warto zastanowić się nad kompletem.

Opublikowano

Tak tylko, że komplet Lemfordera np do mojego kosztuje 2200 zł.

Jeśli masz kase to wymieniaj komplet, ja wymieniłem jedną stronę, niektórzy wymieniają tylko parami np, same dolne albo gorne.

Opublikowano

niektórzy wymieniają tylko parami np, same dolne albo gorne.

ja tak zrobiłem według mnie najrozsądniej,chyba że ktoś ma wszystko do wymiany.

Opublikowano

z reguły jest tak, że wahacze padają parami, jak nie od razu to w krótkich odstępach czasowych, ja na swoim przykladzie moge powiedziec ze w zeszlym tygodniu wymienialem wahacz tylny lewy dolny, bo strasznie stukał, teraz po wymianie jest ciszej dlatego już slyszę tylny prawy dolny :)

Opublikowano

Jak mechanik rzeczywiście potrafi odnaleźć stukające wahacze, to nie ma sensu wymieniać wszystkiego.

Opublikowano

Ja wymieniłem 1,5 roku temu dolnu MS, i górne po obu stronach, przelatałem zeszły sezon na 17", i nic odpukać nie stuka. Wole kupić 3 kpl. MS niż 1 Lema, wiadomo koszty automatycznie rosną jeśli auto prowadzisz do mechanika, ale ja robię przy aucie wsio sam, dlatego nie generuje to kosztów.

Opublikowano

ja przy pierwszej zmianie wahaczy zmieniłem wszystkie na Lemfordera. Po półtora roku czasu zaczęło znowu skrzeczeć, potem stukać i postanowiłem zmienić tylko te co się odzywają i już trochę tańsze :wink:

Opublikowano
ja przy pierwszej zmianie wahaczy zmieniłem wszystkie na Lemfordera. Po półtora roku czasu zaczęło znowu skrzeczeć, potem stukać i postanowiłem zmienić tylko te co się odzywają i już trochę tańsze :wink:

A ile km zrobiłeś i po jakich drogach ?

Opublikowano

nalezy uwazac na allegro czesto są podróbki Lema w bardzo atrakcjne cenie, wiec co do jakosci lepij kupic MS

Opublikowano

Oczywiście, że warto uważać na podróbki LMO na allegro, natomiast nie ma co porównywać ich jakości do MS. Niemniej jednak postpępując zgodnie ze sztuką (technologia montażu)-heheheh, ale to zabrzmiało+końcówki LMO/TRW, to mamy w dobrej cenie zestaw, który chwali sobie sporo ludzi na tym forum. Piszący te słowa przelatał 70 tys. i w ciagu tych 3,5 roku zmieniłem górne wachacze na LMO (parami)+końcówkę drążka i łacznik stabilizatora-po jednej sztuce. Póki co jest cisza:-)

Ps. Z mojego doświadczenia wynika, że nie trzeba wymieniać całego kompletu, a raczej parami, ale mówię tylko za siebie.

Opublikowano

moim zdanie nie ma potrzeby wymienay całego kompletu odrazu,ale wiadome jakiego mamy mechanika i czy dobrze zdiagnozuje uszkodzone wahacze,bo są tacy mechanicy że ręce opadają,wymieniać yo wszytsko co popadnie żeby im w kieszeń napchać :facepalm:

Opublikowano

Ja niestety nie miałem tyle szczęścia. Okazało się, że nikt od nowości nie wymieniał wahaczy były LMO i przejechane 193 kkm. Musiałem wymienić wszystko, gumy były sparciałe, a na tuleje na bananach już w połowie gum nie miały. Założyłem Lemforder.

Opublikowano

A ile przejechałeś, zanim musiałeś wymienić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...