Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pytanie o trakcję


Kurak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jako że jestem nowy to nie bardzo znam się jeszcze na wszystkich chipach itd.. Mam zamiar kupić Audi a4 b5 tdi. Czytałem na forum że dużo ludzi chipuje swoje auta aby zwiększyć moc i moment obrotowy.. Zapewne jak zakupie swoje auto to też będę się do tego przymierzał. Jednak nurtuje mnie pytanie co później będzie z trakcją? Jeśli będę chciał dynamiczniej ruszyć albo coś w tym stylu to czy nie zostanę na skrzyżowaniu z kręcącymi się w miejscu kołami?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od sprawnego operowania gazem i sprzęgłem... :th:

Nauczysz się, nie masz się czego obawiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że chip tak kosmetycznie dla poprawienia osiągów tzn nie jakieś mega mody ale tak pod 130-135KM i coś koło 280NM.

to luz :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w serii 315Nm przy 2000 i nie było zadnego problemu z trakcją na oponach 225. Teraz auto jest po chipie ma 380Nm i też nie ma prawie wcale problemu z trakcją ale program jest tak zrobiony że max moment jest wysoko przez co lepiej można wykorzystać moc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w serii 315Nm przy 2000 i nie było zadnego problemu z trakcją na oponach 225. Teraz auto jest po chipie ma 380Nm i też nie ma prawie wcale problemu z trakcją ale program jest tak zrobiony że max moment jest wysoko przez co lepiej można wykorzystać moc silnika.

Własnie o to chodzi w czipkach aby w ośce odpowiednio ten moment poprowadzić :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze Poziek, wszystko zależy od kierownika.

mnie się niedawno udało zakręcić kołem w miejscu jak włanczałem się do ruchu, padał deszcz, a jeżdzę 90 konnym silnikiem, dobrze że ten z tyłu miał więcej wyobraźni... :gupek2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak... oska i 330nm to sa juz problemy z dynamicznym ruszeniem :evil:

ale 330nm to dla mojego afn'a bylo za duzo... i teraz jest 5tlokow(3 i 2 polowki) w 4cylindrowym silniku :wallbash:

ale wlasnie sie naprawia :th:

ja ze swoim 360 Nm to czasem cieżko szybko dźwignąc z krzyżówki..dobrze że trzyma troche ESP :naughty:. ale z drugiej strony na wyższych biegach przyjemniaszczo ciągnie z dołu. Rogalowy program ukazuje jednak w pełni zalety przy podejściu pod 3 tys obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się pewnie nie mam co wypowiadać bo wykresu z hamowni nie mam jak narazie więc nie wiadomo "o co kaman". Powiem jednak, że na nowy sezon letni zainwestuje w szersze opony, może w szpere? Jak na razie to jak jest mokro to na 3-cim biegu potrafi zgubić trakcje i przekręcić obrotomierz. Ośka, opony seryjne szerokość 205. Myśle, że 300Nm i powyżej trzeba na pewno pomyśleć o czymś szerszym, aby na mokrym normalnie i dynamicznie ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się pewnie nie mam co wypowiadać bo wykresu z hamowni nie mam jak narazie więc nie wiadomo "o co kaman".

No właśnie, dlaczego nie masz? :mysli:

Ośka, opony seryjne szerokość 205. Myśle, że 300Nm i powyżej trzeba na pewno pomyśleć o czymś szerszym, aby na mokrym normalnie i dynamicznie ruszyć.

Na lato polecam Uniroyal Rainsport2, nie ma lepszej opony na mokre, bardzo wysokie noty na suchym, dobrze wygląda i dobra cena :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykresu z hamowni nie mam jak narazie więc nie wiadomo "o co kaman".

to zprawdz vagiem na 120 kanale ile niutkow-polowe bedziesz wiedzial :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domjenick w AEB nie ma nawet takiego kanału. AEB jest jak piecyk na drewno :> Ładujesz do niego ile wlezie i się nie buntuje, ale sterowanie zupełnie jak z epoki....., -hak i łopatka :)

Adams wykresu nie ma bo zwlekałem myśląc że szybko uda mi się wyspawać barana, ale tak szybko się nie udało. Poza tym auto jeździło na MBC, był problem ze zbyt silnym WG i auto szarpało przy odpuszczaniu gazu. Na Silnej gruszce nie dało się wogóle wysterować turbine na N75. Teraz WG jest słabszy i nie szarpie, a auto jeździ znów na N75 bo WG daje się wysterować, ale trzeba by poprawić mape wypełnienia zaworka bo przeładowuje czasem do 1.7......1.8Bar-a nawet. Dlatego ze wszystkim zwlekam jak będzie kolektor to zrobi się całkiem nowy program i będzie wykres. Poza tym to teraz zima, nie pomyka się tak jak w lecie i nic się nie chce. Mam nadzieje, że coś z tego zrozumiecie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...