Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB, BRE, BKD] Demontaż wymiana montaż pompowtryskiwaczy 2.0 tdi 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

spalanie stukowe występuje wtedy, kiedy parametry wtrysku są nieprawidłowe.

złe rozpylenie,

za wczesny wtrysk,

za duża dawka.

jest to bardzo niekorzystne dla układu korbowodowo-tłokowego.ulegają zniszczeniu tłoki, pierścienie, panewki i sworznie tłoka.

u ciebie wygląda na problem mechaniczny, nie spalinowy.

jak wyglądają logi 013, i 023?

Opublikowano (edytowane)

Czyli winny jest sam wtrysk a nie jego niepoprawny montaż?


No więc dźwięk słychać przy przyspieszaniu, przy jeździe na stałych obrotach i przy odpuszczonym gazie.

Logi 023 i 013: http://vaglog.pl/log_280592.html

Zaraz po odpaleniu wszystkie miały -1.90 do -1.93

Edytowane przez Osiollekk
Opublikowano

nie napisałem, że winny jest wtrysk.

stuki występujące w każdych warunkach sugerują na zły montaż - np. regulacja śruby, lub niewłąściwy moment dokrecenia śrub mocujących PD.

013- nie mogą być wszystkie z wartością ujemną :wink:

Opublikowano

No to musiałem źle spojrzeć, dzisiaj podepne lapka jeszcze raz i sprawdze :)

No to dobrze, bo już myślałem, że obstawiasz winny wtrysk.

A patrząc na logi to co możesz powiedzieć? Dobrze, źle?

Opublikowano

2jka odstaje.

po regeneracji i prawidlowym montażu wtryskiwaczy, powinna być w 013 wartość bliższa zera.

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem kolejne logi i teraz wygląda to troche inaczej...

Tylko, że na aucie pokazywało 90st ale nie był tak dogrzany jak wczoraj przy logowaniu:

grupa 013: http://vaglog.pl/log_280712.html

Opublikowano

niestabilne są trochę te odczyty. może to wskazywać na problem z uszczelnieniaczami PD.

Opublikowano

Czyli wszystko wskazuje na spaprany montaż...

Dopiero w przyszłą sobote auto trafi w odpowiednie ręce :/

Opublikowano

wprost nie odpowiem.

ale - napewno za 150 PLN nie wykonasz usługi + koszt śrub oraz uszczelniaczy.

ale czy ręce odpowiednie? :decayed:

Opublikowano

Myśle, że jak najbardziej odpowiednie :) nasz forumowicz

Mam nadzieje że to jest przyczyna tego dźwięku i auto zacznie trzymać serie

Opublikowano

trudno oceniać dźwięki a podstawie opisu :wink:

Mam nadzieję, że będzie to koniec problemów.

Opublikowano

Domyślam się, że na podstawie opisu jest mega ciężko zdiagnozować co to za dźwięk :D

Ale, przy demontażu wtrysków co mógł zrobić innego mechanik jak tylko je źle zamontować? Przed ich zdjęciem było wszystko ok, po założeniu jest źle.

Niczego innego nie powinien dotykać niż wtryski i pokrywa zaworów a to co tutaj piszesz ma sens, więc dla mnie to jest prawie pewna diagnoza :)

Opublikowano

nie tylko.

musi zdemontowaś oś z dzwigienkami PD.

Opublikowano (edytowane)

Udało sie.

W sobote byłem u naszego kolegi z forum który ogarniał mi wtryski. Poprzedni mechanik dał d*py po całości - nie ustawił w ogóle luzu na popychaczach co spowodowało rozłupanie na pół jednego z nich...

Dodatkowo uszczelniacze były sztukowane, jeden mniejszy, drugi grubszy, trzeci inny kolor, na jednym wtrysku zamieniona kolejność, kilka oringów wyszczerbiona.

Popychacze były dodatkowo porozklepywane, śruby też delikatnie.

Po prostu masakra tam była...

Teraz jest nareszcie dobrze. Wróciła też seria :)

Mam tylko jedno pytanie. Czy śruby trzymające wtryski należy dokręcić z momentem jedyne 3Nm? A potem dokręcić o 90st i 180st i już?

Jeżeli tak to wydaje się to być bardzo delikatnie dokręcone...

Edytowane przez Osiollekk
Opublikowano

Trzeba to zrobić tak jak przewiduje instrukcja ,czyli chyba tak jak to opisałeś o ile dobrze pamiętam .

Opublikowano

No dobra, a powie mi ktoś czy tam jest jakiś gwint na sprężynie czy co?

Bo wydawało mi się, że śruby wkręcałem prawie cały czas z taką samą siłą i mimo że śruba się wkręcała to nie schodziła niżej...

Ktoś miał podobne odczucia przy BRD?

Opublikowano

jak montowalem wtryski u siebie to po docisnieciu wtrysku ,odpowiednim przyrządem ,sruby wkrecałem palcami ,a potem zgodnie z instrukcją i takich odczuć jak ty nie miałem.

Opublikowano

dokręcasz tak jak jest w opisie 3 Nm + 90 + 180. tam jest gwint drobnozwojowy, więc trudno ocenić wkręcanie się śrub.

Opublikowano
Dnia 21.10.2016 o 01:09, Osiollekk napisał:

Udało sie.

W sobote byłem u naszego kolegi z forum który ogarniał mi wtryski. Poprzedni mechanik dał d*py po całości - nie ustawił w ogóle luzu na popychaczach co spowodowało rozłupanie na pół jednego z nich...

Dodatkowo uszczelniacze były sztukowane, jeden mniejszy, drugi grubszy, trzeci inny kolor, na jednym wtrysku zamieniona kolejność, kilka oringów wyszczerbiona.

Popychacze były dodatkowo porozklepywane, śruby też delikatnie.

Po prostu masakra tam była...

Teraz jest nareszcie dobrze. Wróciła też seria :)

Mam tylko jedno pytanie. Czy śruby trzymające wtryski należy dokręcić z momentem jedyne 3Nm? A potem dokręcić o 90st i 180st i już?

Jeżeli tak to wydaje się to być bardzo delikatnie dokręcone...

Czyli wtryski były dobre tylko uszczelnienia, popychacze i ten brak luzow powodowały ten metaliczny dźwięk ? 

Pytam bo u mnie chyba będzie to samo tylko nie chodzi mi vcds bo dzis próbowałem i nic nie wiem tylko to że jak Mechanik podpinal i cos wspomniał o 2 PD ze maja wyższe korekty 

Opublikowano
Dnia 23.04.2017 o 20:46, gieras1988 napisał:

Czyli wtryski były dobre tylko uszczelnienia, popychacze i ten brak luzow powodowały ten metaliczny dźwięk ? 

Pytam bo u mnie chyba będzie to samo tylko nie chodzi mi vcds bo dzis próbowałem i nic nie wiem tylko to że jak Mechanik podpinal i cos wspomniał o 2 PD ze maja wyższe korekty 

Dokładnie. Po ponownym montażu wszystko ustało.

Podejrzewam, że przyczyną był luz na popychaczach albo rozłupany popychacz :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...