gawey Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 Czesc wszystkim jestem w trakcie czyszczenia turbinki naszly mnie 2 pytania czy jest sens rozbierac czesc zimna i tam czyscic cos nic nie zepsuje hehe a drugie odnosnie czesci goracej to czy jeszcze bardziej czyscic bo to jest z zezliwa i idealnie gladkie nie bedzie wiec papierem tez raczej nie czyscic co nie fachowcy ? popatrzce na zdjecia ponizej POD WIRNIKIEM JEST TA METALOWA OKROGLA BLASZKA ONA LEKKO CHODZI NA BOKI JAKA ONA FUNKCE SPELNIA ? PO CZYSZCZENIU ...CZYSCIC JESZCZE ?
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Ta okrągła blacha to bufor płomienia - chroni smarowanie wałka turbosprężarki w jej korpusie przed spalinami dostającymi się na łopatki wirnika pomiędzy kierownicami spalin. Nie ma sensu zdzierać tej powierzchni części gorącej a jeśli już to tylko w miejscu gdzie porusza się widoczna na fotce dźwigienka sterująca położeniem pierścienia poruszającego kierownicami spalin - jeśli oczywiście będzie się tam blokować. Należy również wypłukać naftą i wydmuchać ewentualne zanieczyszczenia, które dostają się pomiędzy oś obrotu tej dźwigienki a korpus turbo.
grzes1704 Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 łopatek nie czyść bo i tak one się tak mocno nie brudzą, a możesz je przez przypadek uszkodzić. A i zatkaj przewody olejowe bo tak czyścisz i dmuchasz a syf tam leci
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Nie tyle uszkodzić co jeśli nie wyczyści skrzydełek wirnika na całej ich powierzchni to doprowadzi do ich niewyważenia a to już będzie początek końca sprawności turbo.
Musashi Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 i tak niedługo po czyszczeniu, problem powróci, jeżeli nie zostanie usunięta przyczyna powstawania sadzy.
Jaro75 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 i tak niedługo po czyszczeniu, problem powróci, jeżeli nie zostanie usunięta przyczyna powstawania sadzy. Może kolega coś naświetlić więcej ? Czytałem gdzieś że wtryski , ale czym to się objawia? Więcej pali skoro leją?
ampera4 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 i tak niedługo po czyszczeniu, problem powróci, jeżeli nie zostanie usunięta przyczyna powstawania sadzy. potwierdzam. stawiam 10/15 tys i to przy dobrym bucie na trasach bo zamulajac w miescie problem moze powrocic po paru tysacach. Jednym slowem to taka syzyfowa praca.
Jaro75 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 i tak niedługo po czyszczeniu, problem powróci, jeżeli nie zostanie usunięta przyczyna powstawania sadzy. potwierdzam. stawiam 10/15 tys i to przy dobrym bucie na trasach bo zamulajac w miescie problem moze powrocic po paru tysacach. Jednym slowem to taka syzyfowa praca. Ponawiam pytanie bo to że problem wróci to ciągle słyszę ?
ampera4 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 i tak niedługo po czyszczeniu, problem powróci, jeżeli nie zostanie usunięta przyczyna powstawania sadzy. potwierdzam. stawiam 10/15 tys i to przy dobrym bucie na trasach bo zamulajac w miescie problem moze powrocic po paru tysacach. Jednym slowem to taka syzyfowa praca. Ponawiam pytanie bo to że problem wróci to ciągle słyszę ? jak masz wyjechane uszczelniacze na turbinie to bedzie sialo olejem ktory pod wplywem temperatury lub spalenia zamienial bedzie sie w sadze- z czasem osadzi sie w czesci goracej tam gdzie zmienna geometrii i z powodu jej nadmiaru znow beda sie przycinaly kierownice co zaowocuje przeladowaniem i trybem awaryjnym- proste zeby pozbyc sie problemu musisz znalezc przyczyne powstawania sadzy ze spalonego oleju w czesci goracej a zreszta i nie tylko w niej a przyczyna najczesciej sa uszczelniacze na turbinie. No chyba ze silnik pochlania ogromne ilosci oleju. sam musisz to zdiagnozowac ale stawiam na turbine chociaz powodow moze byc wiele.
dante0018 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Złóż to i załóż do auta. Czasami przegon auto i tyle. Zobaczysz co sie bedzie dzialo. Jak sam wyjales turbo to nie musisz nikomu płacić to pol biedy...
gawey Opublikowano 11 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2012 a jak wygladaja uszczelnienia na turbinie bo jak czyscilem to nic nie widzialem da rade samemu wymienic te uszczelnienia ?
dante0018 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 W uszczelnienia sie nie baw bo to nie takie proste. A poza tym tym zajmuja sie firmy regenerujace. Gdyby to było takie proste to kazdy by to robił sam...
gawey Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2012 czyli jesli tryby awaryjne wracaja czasem po czyszczeniu to pozostaje tylko oddac turbinke do regeneracji ? tak
dante0018 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Jak ją dobrze złożysz, głownie chodzi o pierścień od kierownic (jak będzie odwrotnie to bedzie łapac regularnie) a nadal będzie łapać to przyczyna będzie leżeć w czymś innym
gawey Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 pierscien na 100 % dobrze zalozony robione zdjecia wczesniej i pruba na sucho czy wszystko ladnie pracuje
Frimuś Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Czyli gratuluje udanego czyszczenia,nie taki diabeł straszny
gawey Opublikowano 22 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2012 co z tego ze wyczyszczone jak problem sie powtarza od czasu do czasu;/
Frimuś Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 tzn. bo czytam od poczatku i nie łapie
gawey Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 to co mi teraz pozostaje robic jak tryb sie znowu zalacza od czasu do czasu wymiana turbo ,zaworu ? bo juz nie mam sily wyciagac co 2 miesiace turbo
Frimuś Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 No jesli czysciles to nie ma potrzeby! Sprawadzałes elektrozawor N75 ktory odgrywa znaczenie w prawidlowym dzialniu turbiny?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się