Tomcast Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Witam. Panowie mam dylemat kupiłem autko na felgach 16" z oponami zimowymi 205/55 R16. Czas zmienić coś na lato, serce podpowiada żeby założyć to co w serii czyli felgi S-line 17" na oponach 235/45 (mam okazję dostać w dobrej cenie), tylko rozum na to że polskie drogi są dodupne, a ja sporo jeżdżę. Koledzy powiedzcie szczerze jak wam się jeździ na takim zestawie po mieście np takim jak Wrocław gdzie dziur i bruku w cholere,a jak na trasie? Nie chciałbym za chwilę wymieniać zawieszenia i czuć się jak w traktorze ale też nie chcę stracić na wyglądzie auta. Jakaś sensowana alternatywa, pozostać na tych rozmiarach jakie mam? A może robię z igły widły i iść za sercem....?
BMS Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 masz zawieszenie 1BE więc nie będzie aż tak źle,no napewno po przejściu z 16 na 17 auto stanie się bardziej wrażliwe na dziury,sztywniejsze.ja mam 1BV zawieszenie jeżdżę w polsce rok dopiero na 17 swoim a4 więc odpukać jeszcze nic się nie dzieje ale u mnie jest za to jak w taczce a ty masz o tyle ten komfort że nie masz aż tak sztywnego zawieszenia ale obniżone.a propo wyglądu to oczywiście 17 minimum w b6 przy 1BE daje fajny wygląd
Tomcast Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 Nie polecam 17 na Wrocław, Optimum to 16. Na szczęście popracuje tu jeszcze góra do maja i spierd... Piekne miasto ale do jazdy komunikacją miejską
emay Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Na upartego możesz założyć 17 jeśli nie pchasz sie przez główne centrum miasta i okolice nad odrza. Jeśli masz sprawne wahacze to możesz się pokusić.
Tomcast Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 Akurat jeżdżę najczęściej Wyszyńskiego, Nowowiejska i w okolicach, właśnie po tym bruku, a weekendy trasa do domku. Czekam na więcej szczerych opinii.
P-U-M-A Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 17" 235/45 +1BE = Komfort i wszędzie możesz śmigać śmiało.
Tomcast Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 Takie kółka mam zamiar kupić: http://allegro.pl/felgi-z-oponami-audi-i2219776395.html a taka jest dla nich alternatywa wrazie kipeskich opinii na nasze drogi: http://moto.allegro.pl/felgi-z-oponami-audi-tt-16-5x112-i2168402382.html co o nich myślicie?
BMS Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Takie kółka mam zamiar kupić:http://allegro.pl/felgi-z-oponami-audi-i2219776395.html a taka jest dla nich alternatywa wrazie kipeskich opinii na nasze drogi: http://moto.allegro.pl/felgi-z-oponami-audi-tt-16-5x112-i2168402382.html co o nich myślicie? jeśli chodzi o pierwszą opcję 17 mi się nie podoba ten wzór kół,ale wiadomo najważniejsze by Tobie się podobały http://allegro.pl/felgi-17-audi-a4-s-line-opony-michelin-235-45-17-i2227593210.html ten wzór pasuje idealnie moim zdaniem do a4 a propo 16 które zamieściłeś ładnie wyglądają ale opona jak balon wygląda przy nich,ale wiadomo poprawa komfortu jazdy ma być
emay Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Takie kółka mam zamiar kupić:http://allegro.pl/felgi-z-oponami-audi-i2219776395.html a taka jest dla nich alternatywa wrazie kipeskich opinii na nasze drogi: http://moto.allegro.pl/felgi-z-oponami-audi-tt-16-5x112-i2168402382.html co o nich myślicie? Ja bym proponował takie: I tak wyglądają na furze:
Tomcast Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 Te są też fajne ale strasznie popularne, nawet sąsiad je ma przy Audi 100 17" No to jak z tym komfortem i wytrzymałością zawieszenia przy 17'' koledzy? W tej chwili na zimę wyglada to u mnie tak i tragedii w wyglądzie nie ma, a jeździ mi się naprawdę fajnie:
marda16 Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 na trasie to nie będziesz miał problemu na tym rozmiarze chociaż 225/45/17 było by łatwiej w koleinach, ale po Wrocławiu to współczuję,jak mam przez Wrocław przejechać to już jestem chory:heat: dwa dni jeżdżę na nowo założonych 17 na standardowym zawieszeniu wcześniej było 16 i na dziurach już jest różnica na minus:kwasny:
Tomcast Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 No właśnie oglądałem masz od TT:) Takie uwagi jak Twoja są cenne, bo wydać kasę dla wyglądu, a później żałować to nie problem.
marda16 Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 No właśnie oglądałem masz od TT:) Takie uwagi jak Twoja są cenne, bo wydać kasę dla wyglądu, a później żałować to nie problem. może pomyśl o wyższym profilu opony,wcześniej w Vectrze C miałem 215/50/17 na pewno trochę będzie lepiej:hi:
Artak Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Ja mam 235/45/17 i zawias s-line 1BV i Q. Pamiętam jak pierwszy raz po zakupie do niego wsiadłem i jechałem trasę z gór do centrum. Calą drogę myślałem: ale się wpier... dramat, masakra, nie da się jechać, jak to zmiękczyć? Po jakim miesiącu się przyzwyczaiłem i teraz nikt mnie nie namówi na zmianę zawiasu. Twardość przestaje przeszkadzać a każdy zakręt pokazuje przyczepność do bólu. No ale warto pamiętać że opona 235 zjada jakieś 0,5 litra więcej od 205. Pozdrawiam
mat-85 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Dokładnie tak, daje się przyzwyczaić - oczywiście trzeba bardziej uważać - jest twardo ale bez tragedii też mam 1be 235/45 ale w B5. Jest twardo - ale daje się żyć zostaje jakaś tam resztka komfortu - nie będziesz żałował Mnie bardziej zabolała strata mocy nić twardość
MARCIN607 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 235/45/17 z 1BE daje radę nawet na nie najlepsych drogach
olo avf Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Ja tez jezdze na 235/45/17 w lecie na ori 1bv i powiem szczerze ze nie ma co tragizowac trzeba tylko uwazac zeby nie wpasc na dziure z wiekszej predkosci bo moze niezle trzepnac ,a najlepiej starac sie nie najezdzac-wiem ze to trudne niekiedy i trzeba by jezdzic slalomem:) natomiast mam na zime 225/45/17 i tutaj mimo miekkszej mieszanki jednak bardziej daje w kosc mniej gumy ,po zmianie na lato odrazu czuc wiekszy komfort.Musisz tez pamietac ze jak przechodzisz na wiekszy profil i zarazem na szersze oponki to licz sie ze strata mocy troszke.Testowalem to wiele lat na roznych autach i mimo zapewnien wulkanizatorow ze to niby sa po przeliczeniu zamienniki o takiej samej wysokosci i tak po przejsciu na lekko szersze i wiekszy promien zawsze tracil lekko na mocy co za tym idzie pewnie i spalanie ale ja tego tak nie odczuwalem.
eSSence Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Jeżdżę od dwóch tygodni na feldze 17' i oponie 235/45 (Zawieszenie Ori) Również obawiałem się przy zakupie tego zestawu o komfort jazdy ale muszę powiedzieć że nie ma tragedii a wręcz już się przyzwyczaiłem Trochę gorzej jest z mocą która trochę spadła no i spalanie troszeczkę większe Ogólnie to nie żałuję zakupu
whayat Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Dokładnie tak, daje się przyzwyczaić - oczywiście trzeba bardziej uważać - jest twardo ale bez tragedii też mam 1be 235/45 ale w B5.Jest twardo - ale daje się żyć zostaje jakaś tam resztka komfortu - nie będziesz żałował Mnie bardziej zabolała strata mocy nić twardość A ja mam pytanie odnośnie tego jak powinna leżeć felga 17" ET45 z oponą 235/45. Zakupiłem takie na lato w tym sezonie, ostatnio przymierzałem i mam co prawda zawias 1BA w A4 B5, ale zastanawiam się czy nie będzie mi nigdzie obcierać ? Martwi mnie głównie odległość opony od górnego kawałka zwrotnicy - zrobiłem zdjęcia - czy u Was też tak jest ? Może jakiś dystans by się przydał? zdjecie1 zdjecie2 zdjecie3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się