Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Holowanie automatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Porwał mi się pasek wielorowkowy A4 1.9 TDI AFN. Szczeście że awaria miała miejsce pod domem, ale muszę się teraz dostać jakoś do mechanika. Mechanik jest jakieś 5 km ode mnie. Czy mogę holować auto z automatem przez te 5 km czy lepiej dać sobie spokój i zamówić lawetę. Niektórzy dopuszczają holowanie nawet i na większych dystansach, ale nie mogę nigdzie znależć co sądzi o tym Audi. Jednak ci którzy to dopuszczają zalecają mieć włączony silnik. Ja z uwagi na brak paska nie mogę chyba jechać na włączonym silniku. A może można podjechać te 5 km bez paska? Z góry dzięki za info

Opublikowano

mozna holowac jednak nie przekraczac predkosci 40 km/h

natomiast ja osobiscie wolalbym przewiezc pojazd laweta bezpieczniej dla skrzyni.

Opublikowano

Nie ryzykowałbym holowania.

Opublikowano

pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu, prawda??

wiec po prostu pojedz, tyle ze nie bedziesz mial ladowania i wspomagania.

a juz spokojnie mozesz holowac na odpalonym silniku... nie wiem czemu Ci tak odradzaja... nic zlego sie silnikowi nie stanie, no chyba ze komp bledow nalapie... ale to chyba nie taki problem.

Opublikowano

Olo! Ano tak mi odradzają bo w moim przypadku (silnik AFN) pompa wody jest napędzana paskiem wielorowkowym, a nie rozrządu. Dzięki za wszystkie odpowiedzi

Opublikowano

holowaliśmy skodziane jakieś 25 kilometrów raz, za jakiś tydzień powtórka ten sam dystans .Prędkość 30 km na godzinkę nic się nie stało tak jak napisał kolega wyżej wrzucasz N i do przodu .Też kolega nie wiedział czy holować bał się.Nic się nie stało ale decyzja należy do Ciebie .

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja sie podepne pod temat, jako ze mam w perspektywie holowanko. Mam 1km do najblizeszego serwisu.

Czy AFB z TIPEM moze poholowac bezpiecznie na N bez pracujacego silnika tak samo jak kolega pisal wyzej?

Opublikowano

pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu, prawda??

nie jest napędzana paskiem rozrządu.

wiec po prostu pojedz, tyle ze nie bedziesz mial ladowania i wspomagania.

jechałeś kiedyś autem z uszkodzonym/niedziałającym wspomaganiem?

nie radzę próbować.

Opublikowano

wiec po prostu pojedz, tyle ze nie bedziesz mial ladowania i wspomagania.

jechałeś kiedyś autem z uszkodzonym/niedziałającym wspomaganiem?

nie radzę próbować.

Bez przesady. Jechałem kiedyś MAN em TG-A bez wspomagania i nie było tragedii. Poszaleć, nie poszalejesz, ale przemieścić sie da :gwizdanie:
Opublikowano

- skrzyni NIC nie dolega, a była potem za naszą wyraźną nawową dokładnie diagnozowana, ważne aby nie przekraczać prędkosci 30-40 km/h

boze co za brednie, jak niby byla diagnozowana? ktos ja rozbieral? to ze niektorzy choluja i da sie nie znaczy sie sie powinno, wiec nie powinno ale da sie i tyle w temacie........
Opublikowano

da się ale nie polecam. wspomaganie to pikuś, chodzi o skrzynię.

Opublikowano

- skrzyni NIC nie dolega, a była potem za naszą wyraźną nawową dokładnie diagnozowana, ważne aby nie przekraczać prędkosci 30-40 km/h

boze co za brednie, jak niby byla diagnozowana? ktos ja rozbieral? to ze niektorzy choluja i da sie nie znaczy sie sie powinno, wiec nie powinno ale da sie i tyle w temacie........

ciekawa koncepcja. w ksiazce obslugi dodawanej do kazdego audi jest informacja ze mozna holowac samochod z automatem na dystansie do 50km i predkoscia nie wieksza niz 50km/h. moze uzasadnisz jakos swoje "i tyle w temacie"? trzeba pamietac ze na wylaczonym silniku oprocz wspomagania kierownicy nie dziala wspomaganie hamulców wiec trzeba sie przygotowac na mocniejsze deptanie (jak ktos jezdzil suzuki maruti to wie czego sie spodziewac :wink4: )

Opublikowano

Brałbym informację z instrukcji obsługi jednak z przymrużeniem oka, Audi twierdzi też, że oleju w skrzyni się nie wymienia :gwizdanie: ale do rzeczy, kilka km holowania na wyłączonym silnik nie uszkodzi przekładni :wink4:

Opublikowano

Audi twierdzi też, że oleju w skrzyni się nie wymienia :gwizdanie

Audi twierdzi, że olej w Multitronicu wymienia sie co 120 tys. km a filtr zewnetrzy co drugą wymianę oleju.
Opublikowano

pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu, prawda??

nie jest napędzana paskiem rozrządu.

wiec po prostu pojedz, tyle ze nie bedziesz mial ladowania i wspomagania.

jechałeś kiedyś autem z uszkodzonym/niedziałającym wspomaganiem?

nie radzę próbować.

w wielu silnikach jest pedzona rozrzadem, dlatego strzelalem ze i tu tak jest... moj błąd..

a jezeli pytasz o jazde bez wspomagania to wiele razy mi sie zdarzalo...ba.. to nawet mnie holowali (zreszta tez automata) bez pracujacego silnika i to DO TYŁU :) bo z przodu nie bylo haka... i co? przez miasto - da sie. nie mowie ze to frajda ale nie przesadzaj ze nie radzisz probowac bo w 90% holowan własnie z tym trzeba sie zmierzyc...

Audi twierdzi też, że oleju w skrzyni się nie wymienia :gwizdanie

Audi twierdzi, że olej w Multitronicu wymienia sie co 120 tys. km a filtr zewnetrzy co drugą wymianę oleju.

ale w Tiptronicu juz nie uznaja wymiany. a to duzy błąd... o to koledze chodzilo... zreszta w multi tez lepiej wymienic co 60 a nie 120. ale nie o tym temat.

ja holowalem nie jednego automata na krotkich odcinkach i chociaz tego nie pochwalam to jak nie ma innej mozliwosci to nie ma co sie cackac tylko jechac.

Opublikowano

zreszta w multi tez lepiej wymienic co 60 a nie 120.

Sorki. Mój błąd :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Audi zaleca wymianę co 60 tys. , a filter co drugą wymianę, czyli 120 tys.

Sorki za zamieszanie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...