Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Opadająca temperatura silnika


Dabro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, mam problem z temperatura silnika wszystko wygląda tak:

Gdy jade w trasie silnik ma 90 stopni, gdy zatrzymam sie i stoje np. na postoju jakies 10 minut to potrafi temperatura spaść do około 65 stopni. Gdy znow rusze to spowrotem wroci na 90. Troche to denerwuje gdy np. stoje na postoju i czekam na kogos a w samochodzie parują szyby i ogrzewanie jest słabe. Tak samo silnik wooolno sie rozgrzewa BARDZO WOLNO przy temperaturze pwietrza około +5 stopni musze przejechac jakies 15 km zanim bedzie 90 stopni. Czy To termostat sie zaciął i puszcza płyn? Vag nic nie wykazał zadnych błędów. Pomożcie prosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów, mam problem z temperatura silnika wszystko wygląda tak:

Gdy jade w trasie silnik ma 90 stopni, gdy zatrzymam sie i stoje np. na postoju jakies 10 minut to potrafi temperatura spaść do około 65 stopni. Gdy znow rusze to spowrotem wroci na 90. Troche to denerwuje gdy np. stoje na postoju i czekam na kogos a w samochodzie parują szyby i ogrzewanie jest słabe. Tak samo silnik wooolno sie rozgrzewa BARDZO WOLNO przy temperaturze pwietrza około +5 stopni musze przejechac jakies 15 km zanim bedzie 90 stopni. Czy To termostat sie zaciął i puszcza płyn? Vag nic nie wykazał zadnych błędów. Pomożcie prosze.

a jaka temperature wskazuje Vag .... :?:

moja osobista diagnoza to termostat do wymiany .... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag mi pokazuje tyle ile pokazuje wskazówka czyli czujnik jest Ok. Tylko dlaczego temperatura opada jak stoje w miejscu?? Powinna opadac jak jade bo wtedy jest większe chłodzenie przeciez. A jak jest z wymianą termostatu w takim silniku? duzo trzeba rozbierac zeby sie do neigo dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów, mam problem z temperatura silnika wszystko wygląda tak:

Gdy jade w trasie silnik ma 90 stopni, gdy zatrzymam sie i stoje np. na postoju jakies 10 minut to potrafi temperatura spaść do około 65 stopni. Gdy znow rusze to spowrotem wroci na 90. Troche to denerwuje gdy np. stoje na postoju i czekam na kogos a w samochodzie parują szyby i ogrzewanie jest słabe. Tak samo silnik wooolno sie rozgrzewa BARDZO WOLNO przy temperaturze pwietrza około +5 stopni musze przejechac jakies 15 km zanim bedzie 90 stopni. Czy To termostat sie zaciął i puszcza płyn? Vag nic nie wykazał zadnych błędów. Pomożcie prosze.

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, bo właśnie chciałem zakładać nowy wątek w tej samej sprawie. U mnie jest dokładnie to samo i to jeszcze ten sam silnik - może wypowiedzą się inni posiadacze z AJM, bo dojazd do pracy przy temperaturze otoczenia +2 st. C (około 5 km przez miasto - czyt. "jego drugi koniec" :razz: ) a wskazówka od temperatury nawet nie drgnie, nie mowiąc o temp. oleju. W trasie dokładnie tak samo jak u Dabro - bez zarzutów. Potem mały postój a temperatura w dół :???: . Myślę, że spanky ma (zresztą jak zawsze :twisted: ) rację...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam problemy z temp. ale zpełnie inne - kto chce niech przeszuka tu moje posty. Czujnik jest 4 pinowy (dwa czujniki w jednym, jeden na wskaźnik, drugi do komputera) trzeba sprawdzić czujnik, jeśli będzie OK to termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Cały problem opisany przez Dabro jest taki sam jak u mnie, także mam tan sam silnik 115PS i takie same objawy. Ktoś już opisywał ten sam problem ale nie pamiętam kto, wiem ze wymienił dwa razy termostat raz na zamiennik a raz na ori i czujnik i to tez nie pomogło. Może ten typ tak ma, ale nie chce mi sie wierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak jak odpale to po przejechaniu ok 8km (nie butowaniu silnika bo zimny tylko tak delikatnie) łapie na wskaźniku 90 stopni, ostatnio sprawdzałem na klimatroniku i trzyma cały czas jak już się rozgrzeje 88 stopni.

ale jak pojechaliśmy pod maximusa to chciałem go rozgrzać (na zewnątrz było ok zera) auto troche postało na parkingu, wsiadam, odpalam i co? ano nic temperatura na wskaźniku nawet nie drgnęła, czyli co na jałowym biegu silnika ten że silnik nie osiągnie swojej temperatury pracy? dopiero po przejechaniu kilku km temp na wskaźniku 90stopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj kumpel ma passata b5 110ps i tez mu kiedys mowilem, ze mi sie nie nagrzewa silnik na postoju ale on powiedzial ze tez tak ma i, ze to jest chyba normalne. nie narzekajmy bo diesle w oplu to po prostu tragicznie sie nagrzewaja z 10km trzeba przejechac zeby wskazowka pokazywala 75-80stopni, co nie mowic o 90 bo one i w upalne dni ledwo dochodza do takich temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ten sam problem co u nas o którym wspominałem, ma go też Pablo_banita http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,19885.0.html a wiec sie nie sugerować ze to jest termostat, jak to większość pisze.

Trochę dzisiaj poczytałem o kodach klimatronika, a więc myślę sobie pójdę sprawdzę u mnie, poszedłem do samochodu, włączyłem kanał 49 i w drogę . Temperaturka rośnie 30,40 50 60 C. Od 60 obserwuje wskaźnik na zegarach, czy rośnie równo z wykazem na klimie okazuje sie ze tak, . W miedzy czasie przełączam na kanał 51 zobaczyć jak tam temperaturka silnika też rośnie , gdy doszła do 90 C włączyłem na klimie AUTO na 21 stopni bo zimno brrrrr co zauważyłem to ze na kanale 51 temp. z 90 stopni ani drgnie a na 49 w dół do 72 razem z wskazówką na zegarach. Po czasie gdy już się samochód trochę wew. nagrzał temp wraca do 90, ale wystarczy zaraz jakiś postój na jałowym biegu i spada. Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi?? Please

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo, choć inny typ silnika (1.9 tdi afn) - temperatura silnika dopiero po ok 10-15 km dochodzi do 90 stopni...tragedia...i szybko spada na postojach...a wiadomo że na zimnim silniku nie wolno zbytnio piłować samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy!

Po zdiagnozowaniu autka na spocie przez kolegę Łukaszr

okazało się, że mam termostat do wymiany.

Akurat wymieniałem rozrząd, a że mechanik przy okazji tej roboty uszkodził mi chłodnicę więc wymieniłem termostat.

Efekt tego jest taki, że przy niskiej temperaturze powietrza muszę przejechać ok 20 km żeby ruszyła mi wskazówka temperatury.

Poruszyłem ten temat na spocie i okazało się, że wszystko jest :th:

W tych naszych :a4fan: podobno tak ma być i basta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz rok mam tak i to chyba musi tak byc, rok temu jak kupilem auto tez sie zdziwilem ale w niczym to nie przeszkadza to jest poprostu Diesel ma wysoką sprawność silnika i praca idzie na moc a nie na ciepło :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ze i tak jest u nas ale niech mi ktoś powie do ilu na klimatroniku na kodzie 49 powinna dojść temperatura??? (wiem ze gdzieś to już było ale nie mogę znaleźć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt tego jest taki, że przy niskiej temperaturze powietrza muszę przejechać ok 20 km żeby ruszyła mi wskazówka temperatury.

Ze co? :blink: To mi przy wiekszym silniku wystarczy kilka km zeby osiagnac te 75 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jestem też świeżym posiadaczem AJM. Też to u siebie zauważyłem ,i chciałem podjąć ten temat ,ale traf :)

Wszystkie opisywane sytuacje są identyczne. Z początku także myślałem ,że to termostat do wymiany ,ale sprawdziłem prostym sposobem.

Po całkowitym wystudzeniu silnika i późniejszym przejechaniu np.kilku km. Wystarczy otworzyć maskę i sprawdzić przewody grzewcze. Jeśli termostat zepsuty od razu puszcza płyn na obieg-przewody letnie oraz chłodnica .Natomiast zaś jeśli na przykład .temp. płynu wskazuje załóżmy ok. 70-80 st . a przewody wszystkie są zimne wówczas mamy termostat sprawny. To moim zdaniem.

Widocznie ten typ tak ma.

Druga sprawa .Faktycznie ten silniczek długo się rozgrzewa myślałem ,że diesel dużo szybciej nabiera temperatury :(.Mój przedostatni 15 letni samochód (benzyniak) był o niebo szybszy.

Na ten okres wstawię tekturę przed chłodnicą może to coś pomoże .Zawsze to już mniejszy wiatr w komorze silnika.

Ale i tak :audi: jest :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobną sytuację. Samochód osiąga 90 stopni po przejechaniu ok 10-15km. Termostat wymieniłem na nowy ok 2 tyg temu.

Mam pytanko: jak się sprawdza (włącza) te kanały na climatronicu? Czy potrzebne jest do tego jakieś dodatkowe urządzenie.

Dzięki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel ma wysoką sprawność silnika i praca idzie na moc a nie na ciepło :) Pozdrawiam

Zgadza się. W wielu autach z dieslem montowane są tzw. dogrzewania silnika.

Jest to coś w rodzaju ogrzewania postojowego ale uruchamia sie automatycznie bez ingerencji kierowcy i dogrzewa silnik (działa tylko podczas pracy silnika)

Pozdrawiam

jacekm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była identyczna sytuacja z powolnym grzaniem silnika jak u kolegów.

Wymieniłem sobie termostat na oryinalny i czujnik temperatury i teraz mam spokój. Temperetura trzyma 90st zarówno na blacie jak i na klimatroniku.

Aczkolwiek to prawda, że te diesle wolno się nagrzewają. Byłem nawet z tym w serwisie bo chciałem usunąś tą usterkę, ale usłysałem, że te silniki niestety się wolno rozgrzewają.

Cóz zrobic diesle służa do jeżdzenia a nie podjeżdznia pod sklep 2km od domu :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...