Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może być :decayed:

Opublikowano

Przód jak A6 a tył jest taki, że dupe urywa :slina:

Opublikowano
:slina: .....czyli będę miał coś takiego kiedyś :decayed:
Opublikowano

w okolicach 2020 będę myślał nad jego kupnem ;)

Opublikowano

Pięknaaa :D

Opublikowano

Producent z Ingolstadt jest co prawda w świetnej formie, ale sprzedaż modelu A4 odstaje nieco od wyników bezpośrednich konkurentów. Jego nowa, piąta już generacja zadebiutuje w 2014 roku i ma odwrócić niekorzystne trendy.

W Polsce w zeszłym roku sprzedano więcej Audi A4 (751 szt.) niż BMW serii 3 (667). ale już porównanie z Mercedesem (827) nie wygląda tak optymistycznie. Na największym rynku Europy, w Niemczech, sytuacja Audi przedstawia się jeszcze gorzej. W pierwszym kwartale 2012 roku sprzedano 9033 egzemplarze modelu A4, 12 715 sztuk BMW serii 3, a Mercedesa klasy C - aż 17 114 sztuk. Wygląda więc na to, że przed kolejną, piątą generacją modelu A4, która ma zadebiutować pod koniec 2014 roku, stoi nie lada wyzwanie.

Karoseria.

Nowe A4, noszące wewnętrzne oznaczenie B9, tylko nieznacznie urośnie w stosunku do poprzednika. Za to nieproporcjonalnie więcej przestrzeni przybędzie we wnętrzu. Po za tym A4 ma być znacznie lżejsze - udział stali w konstrukcji karoserii wyniesie 80 proc., resztę mają stanowić lekkie materiały, przede wszystkim tworzywa sztuczne i aluminium. W ekstremalnym przypadku masa auta zmniejszy się o 95 kg.

Optycznie największe wrażenie robi dach ukształtowany w stylu coupe, ze znacznie smuklejszymi niż dotychczas tylnymi słupkami, który płynnie przechodzi w wyraźnie krótszy bagażnik. Z tyłu uwagę zwracają na siebie także dwuczęściowe lampy oraz charakterystyczna pokrywa kufra, z ostrym zakończeniem a la spoiler.

W przypadku wersji Avant designerzy chcą odejść od koncepcji klasycznego kombi, przynajmniej w pierwszej fazie wdrażania nowego modelu. Ta odmiana nadwoziowa ma być bardziej life-stylowa - z opadającą tylną częścią dachu, co pogorszy wprawdzie możliwości transportowe samochodu, ale uatrakcyjni jego sylwetkę. Jednocześnie taki właśnie wygląd Avanta otwiera drzwi dla... drugiego kombi o znacznie bardziej klasycznej bryle nadwozia - z niemalże pionowo ustawioną tylną szybą i znacznie pojemniejszym kufrem. Jednak decyzja o losach tej drugiej wersji samochodu jeszcze nie zapadła.

Dwudrzwiowe modele, które nadal będą się nazywały A5, staną się nieco dłuższe. Następca A5 sportback ma być pozbawiony wszystkich tych słabości, które okazały się kłopotliwe w poprzedniku - zapowiada się, że nadwozie zapewni więcej miejsca nad głowami, wsiadanie i wysiadanie będą wygodniejsze, a przestrzeń dla pasażerów we wnętrzu - większa.

Wnętrze.

W środku kierowcę zaskoczy brak multi-funkcyjnego ekranu nad konsolą środkową. Kolorowy, wysokiej jakości wyświetlacz zajmie miejsce klasycznych zegarów. Jednym ruchem ręki kierowca będzie mógł zmienić to, co ma się na nim pokazywać - od zwykłego zestawu zegarów, z prędkościomierzem, obrotomierzem i wskaźnikiem poziomu paliwa, po nawigację radio lub komputer pokładowy. Obsługa wszystkich urządzeń - za pomocą wielofunkcyjnego pokrętła MMI, przycisków multifunkcyjnej kierownicy oraz (to nowość) za pomocą gestów i komend głosowych.

Na pokładzie znajdą się również: bezprzewodowe łącza ze smartfonem, dostęp do internetu (konieczny np. przy rozszerzonych możliwościach nawigacji) i wymagający abonamentowej opłaty system ułatwiający życie kierowcy, tzw. concierge, zajmujące się tym wszystkim, co niekonieczne związane jest z jazdą, a na co brakuje czasu prowadzącemu.

Silniki.

Najmniejszą jednostką napędową w nowym A4 będzie benzynowy motor 1.4 o mocy 143 koni. Większy, 2-litrowy silnik ma rozwijać 177KM. Kolejna wersja dwulitrówki to już 225KM i 350Nm maksymalnego momentu obrotowego. Fani naprawdę dynamicznej jazdy ucieszą się z S4 quattro, pod maską którego znajdzie się doładowane V6 (340KM).

Paletę diesli otworzy 2.0 TDI (122, 150 i 197 KM). Oprócz niego w ofercie pojawi się 3.0 V6 o mocy od 218 do 272KM (w ostatnim przypadku maksymalny moment obrotowy wyniesie 600Nm).

Wyposażenie.

Przy okazji wprowadzenia nowego A4 Audi zamierza zmienić także kompletację aut. Pojawią się pakiety wyposażeniowe, które ułatwią walkę z konkurentami (BMW, Mercedes). Oprócz klasycznych trzech linii wyposażeniowych dużą rolę odgrywać będą też wersje quattro, czyli z napędem na 4 koła, ultra (odmiana o zmniejszonej masie własnej i jeszcze lepszej aerodynamice) oraz e-tron (elektryczna).

W 2015 roku na rynku pojawi się A4 z napędem hybrydowym Plug-in, w którym 225-konny silnik benzynowy będzie wspomagany motorem elektrycznym (60M). W tym samym roku co A4 do sprzedaży wejdzie również nowa generacja Volksvagena Passata.

Technika LED

W piątej generacji Audi A4 zostaną zastosowane reflektory, które wykorzystują technikę diod świecących LED. Inaczej niż miało to miejsce dotychczas, LED-y będą zastosowane nie tylko w światłach do jazdy dziennej, lecz również w światłach mijania.

Opublikowano
Producent z Ingolstadt jest co prawda w świetnej formie, ale sprzedaż modelu A4 odstaje nieco od wyników bezpośrednich konkurentów. Jego nowa, piąta już generacja zadebiutuje w 2014 roku i ma odwrócić niekorzystne trendy.

W Polsce w zeszłym roku sprzedano więcej Audi A4 (751 szt.) niż BMW serii 3 (667). ale już porównanie z Mercedesem (827) nie wygląda tak optymistycznie. Na największym rynku Europy, w Niemczech, sytuacja Audi przedstawia się jeszcze gorzej. W pierwszym kwartale 2012 roku sprzedano 9033 egzemplarze modelu A4, 12 715 sztuk BMW serii 3, a Mercedesa klasy C - aż 17 114 sztuk. Wygląda więc na to, że przed kolejną, piątą generacją modelu A4, która ma zadebiutować pod koniec 2014 roku, stoi nie lada wyzwanie.

Karoseria.

Nowe A4, noszące wewnętrzne oznaczenie B9, tylko nieznacznie urośnie w stosunku do poprzednika. Za to nieproporcjonalnie więcej przestrzeni przybędzie we wnętrzu. Po za tym A4 ma być znacznie lżejsze - udział stali w konstrukcji karoserii wyniesie 80 proc., resztę mają stanowić lekkie materiały, przede wszystkim tworzywa sztuczne i aluminium. W ekstremalnym przypadku masa auta zmniejszy się o 95 kg.

Optycznie największe wrażenie robi dach ukształtowany w stylu coupe, ze znacznie smuklejszymi niż dotychczas tylnymi słupkami, który płynnie przechodzi w wyraźnie krótszy bagażnik. Z tyłu uwagę zwracają na siebie także dwuczęściowe lampy oraz charakterystyczna pokrywa kufra, z ostrym zakończeniem a la spoiler.

W przypadku wersji Avant designerzy chcą odejść od koncepcji klasycznego kombi, przynajmniej w pierwszej fazie wdrażania nowego modelu. Ta odmiana nadwoziowa ma być bardziej life-stylowa - z opadającą tylną częścią dachu, co pogorszy wprawdzie możliwości transportowe samochodu, ale uatrakcyjni jego sylwetkę. Jednocześnie taki właśnie wygląd Avanta otwiera drzwi dla... drugiego kombi o znacznie bardziej klasycznej bryle nadwozia - z niemalże pionowo ustawioną tylną szybą i znacznie pojemniejszym kufrem. Jednak decyzja o losach tej drugiej wersji samochodu jeszcze nie zapadła.

Dwudrzwiowe modele, które nadal będą się nazywały A5, staną się nieco dłuższe. Następca A5 sportback ma być pozbawiony wszystkich tych słabości, które okazały się kłopotliwe w poprzedniku - zapowiada się, że nadwozie zapewni więcej miejsca nad głowami, wsiadanie i wysiadanie będą wygodniejsze, a przestrzeń dla pasażerów we wnętrzu - większa.

Wnętrze.

W środku kierowcę zaskoczy brak multi-funkcyjnego ekranu nad konsolą środkową. Kolorowy, wysokiej jakości wyświetlacz zajmie miejsce klasycznych zegarów. Jednym ruchem ręki kierowca będzie mógł zmienić to, co ma się na nim pokazywać - od zwykłego zestawu zegarów, z prędkościomierzem, obrotomierzem i wskaźnikiem poziomu paliwa, po nawigację radio lub komputer pokładowy. Obsługa wszystkich urządzeń - za pomocą wielofunkcyjnego pokrętła MMI, przycisków multifunkcyjnej kierownicy oraz (to nowość) za pomocą gestów i komend głosowych.

Na pokładzie znajdą się również: bezprzewodowe łącza ze smartfonem, dostęp do internetu (konieczny np. przy rozszerzonych możliwościach nawigacji) i wymagający abonamentowej opłaty system ułatwiający życie kierowcy, tzw. concierge, zajmujące się tym wszystkim, co niekonieczne związane jest z jazdą, a na co brakuje czasu prowadzącemu.

Silniki.

Najmniejszą jednostką napędową w nowym A4 będzie benzynowy motor 1.4 o mocy 143 koni. Większy, 2-litrowy silnik ma rozwijać 177KM. Kolejna wersja dwulitrówki to już 225KM i 350Nm maksymalnego momentu obrotowego. Fani naprawdę dynamicznej jazdy ucieszą się z S4 quattro, pod maską którego znajdzie się doładowane V6 (340KM).

Paletę diesli otworzy 2.0 TDI (122, 150 i 197 KM). Oprócz niego w ofercie pojawi się 3.0 V6 o mocy od 218 do 272KM (w ostatnim przypadku maksymalny moment obrotowy wyniesie 600Nm).

Wyposażenie.

Przy okazji wprowadzenia nowego A4 Audi zamierza zmienić także kompletację aut. Pojawią się pakiety wyposażeniowe, które ułatwią walkę z konkurentami (BMW, Mercedes). Oprócz klasycznych trzech linii wyposażeniowych dużą rolę odgrywać będą też wersje quattro, czyli z napędem na 4 koła, ultra (odmiana o zmniejszonej masie własnej i jeszcze lepszej aerodynamice) oraz e-tron (elektryczna).

W 2015 roku na rynku pojawi się A4 z napędem hybrydowym Plug-in, w którym 225-konny silnik benzynowy będzie wspomagany motorem elektrycznym (60M). W tym samym roku co A4 do sprzedaży wejdzie również nowa generacja Volksvagena Passata.

Technika LED

W piątej generacji Audi A4 zostaną zastosowane reflektory, które wykorzystują technikę diod świecących LED. Inaczej niż miało to miejsce dotychczas, LED-y będą zastosowane nie tylko w światłach do jazdy dziennej, lecz również w światłach mijania.

Może aby poprawić sprzedaż marki... to niech w salonach gdy klient za rozrząd i przegląd zostawia ponad 2500 zł i prosi o wymienienie ramki bo jest pęknięta, nie mówią, że trzeba 5 zł za szt. zapłacić :) W końcu to marka premium...

Opublikowano

To i tak promocje miales

Opublikowano

tu wygląda jak małe A6 :whistling:

Opublikowano

Dokładnie :wink:

Opublikowano

Piekna furaaaa, zmieniam B5 :D

Opublikowano

wczoraj gadalem z kolesiem

podobno w sprzedazy ma byc juz za rok, na jesien 2013 ......:wink:

jestem ciekaw, ile w tym prawdy

Opublikowano
w okolicach 2020 będę myślał nad jego kupnem ;)

to tak jak ja :polew:

Opublikowano

Jak oni to robią hehe.Bajka maszynka)))

Opublikowano

Ciekawe kto na forum bedzie mial jako pierwszy :)

Ja za 4 lata zmieniam B6 na B8 :D Może :P

Opublikowano

First of all, the new A4 will be the first car to date that will use electric “Quattro” drive set. This means that the vehicle would use an internal combustion engine to the front wheels, while the rear wheels will have pair of electric motors combined together

jezeli to prawda to obecna bedzie chyba ostatiam OOOO jakie mialem ...........rzygac juz mi sie chce ta elektryka i ekologia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...