piotrek18716 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 witam chciałbym sie dowiedzieć czy bez wiekszych problemów wejdzie mi silnik 2.8 v6 z Audi a6 czy półosie, zawieszenie, wydech, skrzynia, i inne rzeczy beda pasować???. i co sadzicie o tych silnikach 2.8 V6 i czym sie różnia AQD i APR i AMX i ACK i czy te silniki nie biora oleju a silnik chce wymienić ponieważ mój pije olej jak paliwo i troszeczke mocy brakuje. i jak macie to jakiś kontakt kto sie zajmuje wymiana najlepiej w warszawie. Dzieki i pozdrawiam
Kowi87 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Moze lepiej 3,0 z B6, zawsze to czesci fabryczne dostaniesz, a silnik nie powinien być drogi
piotrek18716 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 może być i 3.0 ale bym potrzebował informacji czy podzespoły beda pasować zawieszenie,wydech, skrzynia, i inne rzeczy beda pasować???
darkle Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Zmiana na 3.0 wg mnie to wymiana wszystkiego. Silnik 3.0 z B6 ASN to V6 a więc podwójny wydech do wymiany w 100%. Kompletny ASN to jakieś 8-10tys. A musi być kompletny z wiązkami i ECU. Do tego skrzynia bo z ALT ma inne przełożenia, nie wiem jak mocowanie ale pewnie nawet jak się ją przypasuje to wysypie się ponieważ nie jest przewidziana na 300NM i 220km. Taniej sprzedać całe auto i kupić inne. Takie jest moje zdanie.
Kowi87 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Zawieszenie pewnie tak, ale skrzynia z pewnoscia inna, wiazka z ECU inna
piotrek18716 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 myślałem że to bedzie troche mniej roboty i tańsze koszty ale dziekuje za pomoc. pozdrawiam
vdm Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 zmieniaj na 1,8T, więcej części na rynku i mniej rezania bo to R4 a nie V6
letallec Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 zmieniaj na 1,8T, więcej części na rynku i mniej rezania bo to R4 a nie V6 Dokladnie. I koszty utrzymania inne niz v6.
piotrek18716 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2012 a może bardziej opłacalne by było coś wymienić w moim silniku żeby oleju nie brał i dołożyć do niego turbine co wy na to i co było by potrzebne to tego jakiś inny komputer???? skrzynia???? czy wszystko by pasowało??? przosze o pomoc i jak cos to jakiś kontakt w okolicy Warszawy. pozdrawiam
vdm Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 jest cała powieść napisana na temat tego silnika koszty uturbienia tego silnika są nieopłacalne, zapomnij. Zagadaj do kolegi nosb on jest specjalistą od swapów silnika, więc coś może więcej się dowiesz, na jaki silnik i ile +/- będzie Cię to kosztowało
darkle Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Poczytaj o oleju w tym wątku: http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?149198-B6-ALT-Propozycja-rozwi%B1zania-quot-problemu-quot-OLEJU-w-silniku-2-0-ALT Ile oleju bierze i jakiego?
piotrek18716 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2012 bierze mi około 0.5litra na jakieś 250-300km a olej mobil1 10w40 także troszeczeke sporo
darkle Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 To już makabrycznie sporo. To już wymiana silnika albo remont. Zobacz jeszcze czy nie ma jakiegoś dużego wycieku. Jak nie ma to rozebrać silnik, jeśli tuleje cyl nie są porysowane to dobrze wyczyścić tłoki, pomierzyć rowki i wymiana pierścionków. Przy zakładaniu pierścieni trzeba bardzo uważać bo w tych silnikach jak zresztą we wszystkich nowszych silnikach pierścienie są bardzo delikatne.
piotrek18716 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2012 a co byście proponowali naprawiać ten motor czy wymienić na inny???? ( a jak na inny to jaki)
letallec Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 a co byście proponowali naprawiać ten motor czy wymienić na inny???? ( a jak na inny to jaki) na 1.8T. Chyba najlatwiejsza dla istniejacej konfiguracji.
piotrek18716 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2012 a który ten 150km czy ten 180km???
piotrek18716 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2012 a kto w warszawie sie zajmuje takimi przekladkami i co by jeszcze było potrzebne??? skrzynia albo coś innego????
Kowi87 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 wiązka komputer może licznik wszystko wyjdzie w robocie, wiec rozgladaj sie za kompletnym dawcą
darkle Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Jeżeli już zdecydujesz się na wymianę to ja jednak proponuję wymienić na taki jak był ale sprawny. Osobiście nigdy nie kupiłbym auta po jakimś swapie, jak chciałbym inny silnik sprzedałbym auto i kupił z innym silnikiem. No ale jak kto woli. Ja na Twoim miejscu wstawiłbym auto do dobrego warsztatu i rozbierać na początek silnik weryfikując czy warto go naprawiać czy nie. Rozbierałem już taki silnik i nie wierzę w cuda że ten silnik po wymianie pierścieni może brać olej. Jeśli bierze olej po wymianie pierścieni to tylko i wyłącznie dlatego że mechanik albo coś przeoczył weryfikując stan części a przede wszystkim stan tulei i tłoków albo coś spartolił przy składaniu. Podstawa to mechanik który musi być uczciwy i dysponować przede wszystkim wiedzą oraz sprzętem warsztatowym. Jeśli facet który prowadzi warsztat nie potrafi pomierzyć tulei średnicówką albo twierdzi że to niemożliwe to nie ma się co dziwić że naprawa dość skomplikowanego silnia jakim są silniki w B6 się nie uda. A co do osiągów, szału nie ma nawet jak na 2.0 ale jeśli komuś mało to mógł od razu kupić 3.0 albo S4:naughty:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się