xlukk Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 (prosiłbym moderatora o skasowanie tego samego tematu z działu Nadwozie, pokręciły mi sie działy ) Witam Otóż mam nt. problem: Jakies pół roku temu zauważyłem że nie świeci tylna prawa lampa przeciwmgielna. Olałem to, i tak rzadko uzywam, kiedys sie wymieni przy okazji (nie wiem czy potrzebnie to opisuje, moze akurat ta nie ma nic do rzeczy). Z 2-3 tygodnie temu po wizycie w myjni odpalam samochód i wywala błąd, wychodze rzeczywiście poszła tylna prawa ta środkowa r5w (od normalnych świateł). Zakupiłem nową, miałem sie jakos spróbowac za to zabrać. Z zeszłym tygodniu wsiadam a tu 2 błędy - do prawej tylnej dołączyła lewa tylna tez srodkowa r5w. Dobra kupiłem drugą, mysle często sie przepalaja parami jesli ktoś przedtem razem je wymieniał. Dziś chciałem sie zabrać za wymiane, z której nic nie wyszło, bo chyba nie mam odpowiedniego srubokręta. Ale w pewnym momencie ogladając śrubę puknąłem pięścią w lewą tylną. Tadaaaam, nastąpiła jasność. DObra mysle coś nie stykało. Wsiadam, odpalam, właczam swiatła a tu 2 błedy - doszedł "Parking right". Myslę OMG co teraz. Idę na tył samochodu, myśląc że nie świeci ta prawa co jest razem ze stopem, a tu widze że lewa pod rejestracja nie świeci. No ale to nie "Parking". Idę na przód a tu nie swieci postojowa prawa (od pasażera). Ehhhh podjeżdżam do marketu, przychodze, odpalam, a tu 1 błąd. Nadal tylna prawa nie swieci (ta pierwsza po myjni) a przód juz świeci. Rejestracja nadal lewa nie. Podjeżdżam pod chate, robię dokładny przegląd i (oprócz przeciwmgielnej co wiem od dawna, prawej tylnej (po myjni) i lewej nad tablicą) nie swieci takze czerwona w prawych tylnych drzwiach. I teraz pytanie do Was panowie WTF?? Co sie do cholery wyrabia z tymi światłami? Czy one sa jakos powiązane, że może gdzies jest zwarcie i jak nie pali lewa tylko to gaśnie prawa nad rejestracją?
ZuKeRs Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 a moze jakis chinczyk jest pod maska i robi ci takie psikusy sory ale twoj opis problemu mnie rozbawil i musialem nie wiem co masz za auto, brak w profilu dziwne masz objawy, moze auto po powodzi oby nie i lepiej sprez sie z ta wymiana zarowek i powymieniaj na nowe, dodatkowo te ktore ci sie wlaczaja i wylaczaja przegladnij dobrze, dognij blaszke, spryskaj electro-cleanem, poprostu poswiec autu troche czasu a one nie bedzie ci kazac biegac co chwile dookola auta i sprawdzac lampiony
lesjagl Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Jakby nie było, mistrzuniu nie wymienił jak do tej pory nic... tak mi wynika z tego opisu.. może napraw co siadło a potem pytaj?
xlukk Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Ehhh nie podoba mi sie to nowe forum, dodałem prefix A4 B6 AWX a tu sie nic nie pojawiło. Co do problemu, jutro (a własciwie juz dziś) z rana jade do kolesi od elektryki, co mi kiedyś naprawiali czujniki cofania. Auto bedzie latem miało rok, problem zaczął się miesiąc temu, więc NAWET gdyby było po powodzi (choć nie jest) to raczej wyszłoby to od razu po zakupie a nie po pół roku. Dziś znowu cyrk - odpalam rano, znowu nie działa lewa tylna, jade do miasta, odpalam ponownie i lewa tylna już działa. Może przepalona żarówka robić spiecie jakieś? No nic niedługo sie dowiem co to jest. Byleby komp nie wykazał jakichs poważnych błedów.
studziany Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Sprawdź czy Ci MCE nie zalewa. Sprawdź też, czy czasem odpływy w potrzybiu masz drożne bo może Ci też komputer zalewać. Poza tym podłącz Vaga i sprawdź błędy szczególnie w "09 Centralna Elektryka".
xlukk Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Przepraszam zapomniałem dac info. Otóż na kompie nie było żadnych błedów, koleś wymienił mi obie zarówki tylne (jedna była przerwana, ale czasem działała, nie wiem jakim cudem), no i problemy w sumie ustały. Do wymiany mam tylko lewą pod tablicą (ale musze kupić nową oprawkę bo te trzeba będzie rozwiercic - tak mi elektryk powiedział, bo nie dał rady jej odkręcić) i w prawych drzwiach czerwoną. Więc te poprzepalane musiały robic jakies spadki napiecia, czy coś w tym stylu. A własnie mówił też mi o tym module komfortu (ponoc jest pod nogami kierowcy?? jesli tak to jak sprawdzić czy nie jest tam czasm mokro lub jak ochronic go na przyszłość) oraz przy aku aby sprawdzać czy odpływy drożne). macie może jakies fotki jak to wyglada, gdzie patrzec, co ma być drożne? AHA jeszcze jedna sprawa W naszych Audi jest tylna jedna tylna przeciwmgielna?? Bo jakie było moje zdziwienie gdy koles zdjał tylną prawą lampę, od pasażera i zobaczyłem, że w ogóle nie ma w niej żarówki
ZuKeRs Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 wkoncu cos wymieniles i zaczelo dzialac, mowilem na poczatku z ta przeciwmgielna tylna to popisales sie
xlukk Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2012 z ta przeciwmgielna tylna to popisales sie No wiesz, nie sadziłem, że takie autko bedzie miało tylko 1 przeciwmgielną z tyłu. To już mój poprzedni głupi Opel miał 2. Zreszta nie kumam, dlaczego zrobiłi tak nieparzyście. Używac nie uzywam zbyt czesto, ale mam takie zboczenie, ze lubie rzeczy parzyste. Najchetniej bym pociagnał kable do drugiego reflektora
studziany Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Generalnie jeśli chodzi o MK to jest on dość dobrze zabezpieczony.Niektórym cała puszk z MK pływała ale moduł i tal był such i działał. Żeby zajrzeć do MK musisz podciągnąć wykładzine podłogi przy fotelu kierowcy i wsunąć rękę w zagłębienie gdzie ten moduł się znajduje. Jak masz wode to lipa. Odpływy w podszybiu masz jeden po stronie kierowcy pod servem a drugi centralnie pod akumulatorem. Żeby je przepchać musisz na pewno wyjąć akumulator. Co ciekawe te odpływy zatykają sie nie tylko liśćmi ale również dziwni się zamulają. U mnie tak było. Pilnowałem, żeby liści żadnych nie było a i tak mi woda stała. Okazało się, że oba odpływy się zamuliły jakimś syfem. Wystarczyło przepchać palcem. W B6 faktycznie jest tylko jedna przeciwmgielna. Kabli nie musisz ciągnąć, bo podłączenie jest przygotowane, tylko musiałbyś robić jakiś otwór w plastiku klosza, żeby żarówke wsadzić. Ktoś kiedys dokładał tą żarówkę i nawet było to w warsztacie, ale zjechali kolesia za to i już nikt chyba tego nie powielił.
bobikos Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Moduł komfortu i moduł centralnej elektryki to dwie różne rzeczy. Za żarówki odpowiedzialny jest moduł centralnej elektryki i na niego może się lać woda spod uszkodzonej uszczelki od komputera silnika, który to jest przy podszybiu i znajduje się nad modułem centralnej elektryki. Generalnie do sprawdzenia wspomniana wcześniej uszczelka, jeśli w ogóle leje się do środka woda.
studziany Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Uszczelka uszczelką. Ważniejsze są odpływy w podszybiu niż uszczelka komputera. Jak nie będziesz miał wody w podszybiu to nie będziesz miał zalanego komputera. Uszczelka obudowy komputera uszczelnia przed wodą w ruchu która spływa (np z deszczu, lub przy myciu) a nie uszczelni przed wpływem wody stojącej w podszybiu. Poza tym lać do środka może się nie tylko przez obudowe komputera, ale również przez dziury na kable w ściance grodziowej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się