Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wolne nagrzewanie sie silnika.


Wujek

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna mam A4 (1.9 TDI AFN). Wcześniej jeździłem BMW 318TDS, który rozgrzewał mi się do 90C na odcinku 2-3km przy ok 0C na dworze.

Moje nowe A4 rozgrzewa się do tej temperatury na odcinku dłuższym niż 10km. Wymieniłem termostat ale nie pomogło. Czy ten typ tak ma? Dodam jeszcze, że nie mam spodnich osłon silnika. Czy to może być powódem?

[ Komentarz dodany przez: zdeniu: 07-11-2006, 07:15 ]

witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie oraz do zaponania się z regulaminem forum :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze czujnik temperatury masz zwalony ...

moze szukasz dziury w całym :twisted:

osłony maja wpływ ...

P.S ja bym osobiscie olal temat .... :wink: jak sie nagrzewa i trzyma temperature to wszystko jest OK .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDS ma to do siebie ze szybko sie grzeje co moze w zime jest OK, ale w lato przy 35 C na dworzu moze stac sie klopotem. Moja Jola tez dlugo sie grzeje, dzisiaj zalozylem atrape oslaniajaca troche chlodnice(pod grill), zobaczymy jak bedzie teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem normalne jak jest zimno. Na zime powinno się wkładać coś przed chłodnice (kawał jakiego kartonu starczy) by silnik mógł szybciej się nagrzać. Połowę chłodnicy zasłonić i będzie git albo i więcej.

Zdaje się, że na darmo termostat wymieniłeś :grin:

Lepiej założ osłony pod silnik. Może to tylko plastik ale zawsze to coś, bo tak będziesz szurał po zaspach, a kto wie co tam się czai.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze szukasz dziury w całym

kazde tdi w zimie sie dlugo nagrzewa to normalne bo silnik ma wysoka sprawnosc i energia idzie na prace a nie na cieplo.wiec nie widze sensu daslszych wywodow na ten temat jesli wszystko po nagrzaniu jest oki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zime powinno się wkładać coś przed chłodnice (kawał jakiego kartonu starczy) by silnik mógł szybciej się nagrzać. Połowę chłodnicy zasłonić i będzie git albo i więcej.

nic nie powinno .... :twisted:

kiedys na AKP byla dyskusja na ten temat

:arrow: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=25510&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim też musze pokulać pare kilometrów żeby się zagrzał - ale potem 90 C - cały czas :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w sumie ten karton to tylko oslania przed sola nasza chlodnice klimatyzacji chyba w tym roku ja zaloze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega piotr pisze ze kazde TDi sie tak nagrzewa...moj tez sie nagrzewa trochew dluzej jak przypierdzieli zimnem (myslalem ze to cos nie tak bo uzytkuje furke od pol roku raptem i tez juz chcialem wymieniac termostat). Tyle ze nawet jak mi sie nagrzeje do tych 90 stopni to w srodku wcale nie jest rewelacyjnie cieplo, tzn jak sie da na Hi to wcale nie dmucha goracym powietrzem, tylko takim cieplym...to tez normalne czy cos mam "poprawic" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega piotr pisze ze kazde TDi sie tak nagrzewa...moj tez sie nagrzewa trochew dluzej jak przypierdzieli zimnem (myslalem ze to cos nie tak bo uzytkuje furke od pol roku raptem i tez juz chcialem wymieniac termostat). Tyle ze nawet jak mi sie nagrzeje do tych 90 stopni to w srodku wcale nie jest rewelacyjnie cieplo, tzn jak sie da na Hi to wcale nie dmucha goracym powietrzem, tylko takim cieplym...to tez normalne czy cos mam "poprawic" ??

To nie jest normalka, u mnie przy 60 oC robi się ciepełko w środku, a nagrzewa się trochę dłużej jak jest zimno i to chyba jest normalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega piotr pisze ze kazde TDi sie tak nagrzewa...moj tez sie nagrzewa trochew dluzej jak przypierdzieli zimnem (myslalem ze to cos nie tak bo uzytkuje furke od pol roku raptem i tez juz chcialem wymieniac termostat). Tyle ze nawet jak mi sie nagrzeje do tych 90 stopni to w srodku wcale nie jest rewelacyjnie cieplo, tzn jak sie da na Hi to wcale nie dmucha goracym powietrzem, tylko takim cieplym...to tez normalne czy cos mam "poprawic" ??

To nie jest normalka, u mnie przy 60 oC robi się ciepełko w środku, a nagrzewa się trochę dłużej jak jest zimno i to chyba jest normalka.

Przychodzi ci cos do glowy co to moze byc ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychodzi ci cos do głowy co to może być ??

Jak masz temperaturę 90 oC, a nie grzeje to albo zapchana nagrzewnica, albo nie otwierają się klapy od ciepłego powietrza /nie znam się na klimatroniku aż tak dokładnie/ sprawdź też czy dochodzi ciepło do nagrzewnicy.

Przeważnie mam ustawionego klimatronika na auto, jakieś 22 oC, i jak temperatura wody dochodzi do 60 oC, to widać wyraźnie jak przyspiesza wentylator z jednej kreski do 3-5 kresek i zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, po chwili już jest ciepło.

Do pracy dojeżdżam ok. 10 minut, tak, że po ok 5 minutach w połowie drogi już grzeje, a jak dojeżdżam to temperaturę wody mam ok, 70-80 stopni, przy czym kod klimatronika nr 51 pokazuje 90 oC, ale o tym już pisałem poszukać można w moich postach.

Przy 90 oC jak dam na Hi to nie idzie wytrzymać, można się ugotować.

To co napisałem to na zewnątrz było ok. - 1 oC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo dolanie nic nie da, tu potrzeba prawdopodobnie odpowietrzenia układu. Zsuń nieco wąż na wyjściu nagrzewnicy (lewy z dwóch w podszybiu), tak żeby otworek na nim otworzył układ. Wtedy najlepiej odkręć zbiorniczek wyrównawczy, podnieś o te 10cm i czekaj aż tam zacznie wypływać płyn. Wtedy nasuń go spowrotem i powinno ładnie grzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wierz mi ze nie musi nawet drgnąć zeby letni leciało ;) i zapraszam kolege do Newbie zeby sie przedstawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że środek grzeje wcześniej niż silnik osiągnie temperaturę pracy. Nagrzewnica jest spięta tak z układem chłodzenia, że do niej od razu napływa ciepły płyn. Nie trzeba czekać, aż termostat otworzy duży obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...