MarvinK Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Witam. Mam problem z moją A4 2,5 tdi. Samochód jeździł palił bez problemu. Wczoraj wieczorem przyjechałem, zgasiłem, zamknąłem i poszedłem do domu. Rano wsiadłem do auta, przekręciłem kluczyk audi nie zapala >>> zonk. Rozrusznik kręci, na desce żaden błąd nie wyskoczył a auto dalej nie pali. Odniosłem wrażenie że teraz gdy auto stoi unieruchomione podczas próby odpalenia dużo szybciej kręci rozrusznik, tak jakby nie miał jakiegoś oporu (wcześniej odbywało sie sporo wolniej). Może ktoś z Was już się spotkał z czyms podobny i jest mi wstanie udzielić podpowiedzi.
MarvinK Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Bendix do wymiany. Hmm. Nie jestem mechanikiem ale chyba jakby to był bendix to nie kręciłoby całym silnikiem.
kuba84 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 bardziej bym się skłaniał ku pompie wtryskowej, ale nie co gdybać VAG'a w rękę i czytać błędy.
MarvinK Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2012 bardziej bym się skłaniał ku pompie wtryskowej, ale nie co gdybać VAG'a w rękę i czytać błędy. Własnie tego się obawiam. Nie mam VAG'a, a chciałbym wykluczyć inne przyczyny zanim wstawię na warsztat. Znając zasadę mechaników to zaraz wynajdą milion innych przyczyn. Może mi podpowiesz kolego czy te złącza diagnostyczne oferowane na allegro razem z oprogramowanie są warte wydawania pieniędzy czy raczej nie zawracać sobie nimi głowy. Z tego co sie orientowałem to zakup zakiego złącza kosztuje ok 80 zł.
kuba84 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 do podstawowej diagnostyki starczy, każdy Ci tu powie, że warto mieć kabelek i wstępnie diagnozować samemu niż oddawać auto do "fachowców"
melman_zyrafa Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 W 1,9 miałem tak, że w trakcie jazdy mi zgasł a później kręcił ale nie odpalał. Kumpel sprawdził czy pompa podaje paliwo (odkręcił wężyki) i wszystko było ok. Okazało się, że przekaznik (nie pamiętam numeru) odpowiedzialny za podawanie napięcia na kompa padł.
MarvinK Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2012 W 1,9 miałem tak, że w trakcie jazdy mi zgasł a później kręcił ale nie odpalał. Kumpel sprawdził czy pompa podaje paliwo (odkręcił wężyki) i wszystko było ok. Okazało się, że przekaznik (nie pamiętam numeru) odpowiedzialny za podawanie napięcia na kompa padł. Tak jak pisałem nie znam się na tym więc stąd moje pytanie. Czy pod Vag-iem wyjdzie jaki przekaźnik? Bo też się nad tym zastanawiałem ponieważ normalnie jeździłem a rano już nie odpalił więc obstawiam jakąś elektronike.
karbonek Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Myslałem, że nie kręci silnikiem, tylko rozrusznik się rozkręca. W moim klekocie przy zapowietrzeniu kręciło silnikiem o wiele szybciej niż normalnie. Walnąłem w dolot WD40 (nie miałem pod ręką niczego innego łatwopalnego), zakręciłem, poklekotał chwilę i było ok. Odkręć przewody wtryskowe i kręć. Jak poleci ON to dobrze - auto może być tylko zapowietrzone, jak nie poleci to pompa albo elektrozawór pompy. Na forum było kilka razy o tym jak sprawdzić czy on działa.
melman_zyrafa Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 W 1,9 miałem tak, że w trakcie jazdy mi zgasł a później kręcił ale nie odpalał. Kumpel sprawdził czy pompa podaje paliwo (odkręcił wężyki) i wszystko było ok. Okazało się, że przekaznik (nie pamiętam numeru) odpowiedzialny za podawanie napięcia na kompa padł. Tak jak pisałem nie znam się na tym więc stąd moje pytanie. Czy pod Vag-iem wyjdzie jaki przekaźnik? Bo też się nad tym zastanawiałem ponieważ normalnie jeździłem a rano już nie odpalił więc obstawiam jakąś elektronike. Wyjdzie- a w zasadzie nie wyjdzie- bo zdaje się, że nie będzie się mógł z kompem komunikować (brak napięcia).
Arturoo Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 bardziej bym się skłaniał ku pompie wtryskowej, ale nie co gdybać VAG'a w rękę i czytać błędy. uroki naszych 2.5 ,jednego dnia pompa może działać,a na drugi nie wiadomo czemu już nie ,vag do ręki i szukaj przyczyny
przemek4net Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 przyczyn nieodpalanie moze byc kilka lacznie z padnieta pompa paliwa w baku, zapowietrzeniem sie ukladu paliwowego, klapa gaszaca, padnieta elektornika pompy wtryskowej (a dokldanie mowiaz tranzystora w tej elektronice), zwariowaniem jakiegos zabezpieczenia antykradziezowego itp itd.... 1) odczytanie bledow (numer!!!!!!! i opis) zapisanych w ecu (odradzam!!!!!! uzywanie polskiego orpogramowania dolaczonego do kabelkow na allegro - lepiej uzyc nawet wersji demo programu vag-com firmy rosstech (na necie do sciagniecia) - chodzi o to by numer bledu jak i opis pozostal oryginalny bo po tlumaczeniach wychodza bzdury) Po odczytaniu bledow i ich spisaniu wykasowac bledy i ponownie probowac palic + ponowne odczytanie bledow (ktore wrocily) - to wazne by miec pewnosc ze to blad staly a nie takie wyskakujacy 3x do roku 2) jak jest blad pompy paliwa (nie wtryskowej!!!) to zatankowac do pelna (pompa paliwa w baku do odpalenia grzmota nie jest wtedy potrzebna) 3) jezeli to nie pompa wtryskowa to sprawdzic czy uklad paliwowy nie jest zapowietrzony
seweryn91 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Witam Ja mam w swoim 2,5 TDI tak ze nie odpala mi kiedy zaswieci sie tylko rerzerwa. Dalej nie wiem co jest nie sprawdzalem tego jakos szczegołowo, ale kiedy zatankuje chcociaz 5 litrow aby tylko rerzerwa sie juz nie palila to zapala.Obstawiam jakis blad komputera lub cos podobnego:wink:
Musashi Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 nie meczylbym silnika. jezeli uklad zostal zapowietrzony i pompa pracuje na sucho bardzo szybko ja zatrzesz. pompa w zbiorniku pracuje? cisnienie podaje prawidlowe?
Kuba A4 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 nie piszcie koledze że rozrusznik jeśli kręci!! Jak kręci i nie może odpalić to powód jest tylko w układzie paliwowym nigdzie więcej!!
przemek4net Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam Ja mam w swoim 2,5 TDI tak ze nie odpala mi kiedy zaswieci sie tylko rerzerwa. Dalej nie wiem co jest nie sprawdzalem tego jakos szczegołowo, ale kiedy zatankuje chcociaz 5 litrow aby tylko rerzerwa sie juz nie palila to zapala.Obstawiam jakis blad komputera lub cos podobnego jak juz zainteresujesz sie tematem to wtedy polecam sprawdzic pompe paliwa (ta w baku a nie ta napedzana z paska przy silniku)
Wujek141 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Ja bym obstawiał albo pompę wtryskową albo rzeczywiście jakiś durny błąd ... Kiedyś miałem tak, że wyjeżdżając spod domu złapał mi błąd potencjometru gazu... Obroty zatrzymały się na 1400 obr/min i koniec, ani w przód ani w tył.. Dobrze że do domku miałem kilka metrów to skoczyłem po komputer i skasowałem błąd. Skąd jesteś?
szymus_k Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Wtryskowa:) standard - walnął tranzystorek na sterowniku.
DeeJay_Kill Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Prawdopodobne, ale nadal nie wiemy, czy paliwo jest podawane na wtryski.
MarvinK Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Wtryskowa:) standard - walnął tranzystorek na sterowniku. Być moze że walnął tranzystorek na sterowniku ale tak jak pisałem sterownik jest z 2006 roku i jest nienaprawialny. ---------- Post dopisany at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany at 07:26 ---------- Ach wszystko już jasne. Padła mechanika pompy - niestety:( Sterownik sprawny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się