Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka pytań o rozrząd i olej.Prosze o odp.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie i Panie..;)

Wczoraj stalem sie szczesliwym posiadaczem audi a4 b6 1.9tdi AVF 6 biegów po nieudanym kupnie 2.0 ALT.

A teraz do rzeczy;

1.Sprzedajacy (niemiec) prywatnie z domu.. wymienial rozrzad przy 120tkm,a auto ma teraz 170tkm...rozrzad byl robiony w listopadzie 2009r(mam faktury,rachunki,wbite w ks) i teraz pytanie czy mozna jeszcze na nim jezdzic?(50tkm ma najechane) czy lepiej wymienic?

2.Niemiec stosowal wymiane oleju longlife co 30tkm,teraz ma juz na nim zrobione 20tkm..lepiej pozostac przy longlife czy przejsc na sytematyczna wymiane co 8-9tkm?

czekam na odpowiedz..z gory dzieki.

Opublikowano

Ad.1 Jeśli chodzi o rozrząd to jeśli był zrobiony na ORI częściach to teoretycznie co 90.000 można by wymieniać. Choć ja bym wymienił zaraz po kupnie i miał bym spokojną głowę a nie zastanawiać się czy wpisy są prawdziwe.

Ad.2 To ja osobiście wymieniam co 10.000 - latam na Castrolu ale wiele osób zarówno tu na forum jak i ogólnie uważa że powinno się lać Motul :wink:

Opublikowano

Witam ja również ostatnio kupiłem prywatnie od niemca po sprowadzeniu wymieniłem wszystkie płyny rozrząd paski jeżeli faktycznie był wymieniany rozrząd przy 150 tys to kolejna wymiana szykuje się w granicach 250-270 tyś jeżeli to oryginał nie wiem to jest twoja sprawa a co do oleju przykładowo poprzedni właściciel zalewał non stop Castrol Edge wymienia się go co 15tys

Opublikowano
jeżeli faktycznie był wymieniany rozrząd przy 150 tys to kolejna wymiana szykuje się w granicach 250-270 tyś jeżeli to oryginał nie wiem to jest twoja sprawa a co do oleju przykładowo poprzedni właściciel zalewał non stop Castrol Edge wymienia się go co 15tys

Rozrząd w AVF 100-120tys nie wytrzyma,maxymalnie 90tys km,a druga i kolejna wymiana najlepiej ciut wcześniej.

Olej też maxymalnie 15tys km,nie ma znaczenia że to olej do long life,szkoda turbiny,wałka rozrządu itd.Olej 5W40 505.01 jest wystarczający i ciszej pracuje motor niż przy 5W30.

Opublikowano
jeżeli faktycznie był wymieniany rozrząd przy 150 tys to kolejna wymiana szykuje się w granicach 250-270 tyś jeżeli to oryginał nie wiem to jest twoja sprawa a co do oleju przykładowo poprzedni właściciel zalewał non stop Castrol Edge wymienia się go co 15tys

Rozrząd w AVF 100-120tys nie wytrzyma,maxymalnie 90tys km,a druga i kolejna wymiana najlepiej ciut wcześniej.

Olej też maxymalnie 15tys km,nie ma znaczenia że to olej do long life,szkoda turbiny,wałka rozrządu itd.Olej 5W40 505.01 jest wystarczający i ciszej pracuje motor niż przy 5W30.

pierwszy rozrzad mial robiony przy 120tkm..teraz ma 170tkm przebiegu...wiec nie wiem co robic..;/

Opublikowano

Dla własnego spokoju proponuje wymienić ale wybór należy do ciebie pozdro

Opublikowano
Dla własnego spokoju proponuje wymienić ale wybór należy do ciebie pozdro

a z olejem jak proponujecie?

pozostac przy longlife?

Opublikowano

a z olejem jak proponujecie?

pozostac przy longlife?

Olej też maxymalnie 15tys km,nie ma znaczenia że to olej do long life,szkoda turbiny,wałka rozrządu itd. Olej 5W40 505.01 jest wystarczający i ciszej pracuje motor niż przy 5W30.

I wszystko jasne

Opublikowano

1.Sprzedajacy (niemiec) prywatnie z domu.. wymienial rozrzad przy 150tkm,a auto ma teraz 170tkm...rozrzad byl robiony w listopadzie 2009r(mam faktury,rachunki,wbite w ks) i teraz pytanie czy mozna jeszcze na nim jezdzic?(50tkm ma najechane) czy lepiej wymienic?

Według tego co napisałes to auto na tym rozrzadzie ma nalatane 20kkm chyba, że cos źle rozumiem :decayed:

Ja na rozrządzie latam 60kkm bo rozrząd to nie jest jakiś kosmiczny wydatek a lepiej spać spokojnie.

Co do oleju to zmień longlife na zwykły (ja polecam motul) i wymieniaj co max 15kkm. Ja osobiście wymieniam co 12kkm

Opublikowano
Witam Panowie i Panie..;)

Wczoraj stalem sie szczesliwym posiadaczem audi a4 b6 1.9tdi AVF 6 biegów po nieudanym kupnie 2.0 ALT.

A teraz do rzeczy;

1.Sprzedajacy (niemiec) prywatnie z domu.. wymienial rozrzad przy 150tkm,a auto ma teraz 170tkm...rozrzad byl robiony w listopadzie 2009r(mam faktury,rachunki,wbite w ks) i teraz pytanie czy mozna jeszcze na nim jezdzic?(50tkm ma najechane) czy lepiej wymienic?

2.Niemiec stosowal wymiane oleju longlife co 30tkm,teraz ma juz na nim zrobione 20tkm..lepiej pozostac przy longlife czy przejsc na sytematyczna wymiane co 8-9tkm?

czekam na odpowiedz..z gory dzieki.

i przez 3 lata niemiec dieslem przejechal 20.ooo km? :naughty:

pomimo tego ze wymiany dokonuje sie co 90.000 km dokonalbym wymiany.

olej wymien natychmiast, wlej syntetyk i wymieniaj co max 10.000 km

Opublikowano
kamilek161290 reasumując wymień wszystko i ciesz się fajną furą nie myśląc kiedy ci coś poleci. Do kompletu możesz jeszcze wymienić pasek wielorowkowy i napinaczyk i będzie git majonez :wink::gicior:
Opublikowano

Ja rozrząd w moim AVFie wieminiałem jakies miesiąc temu. Na starym (wymienianym w ASO we Wrocławiu) nalatałem 75 tys km... to co zobaczylem po zdjeciu paska z silnika postawilo mi wlosy na głowie - kazdy ząbek paska był pęknięty z dwóch stron. Mechanior z błagalnym wzrokiem powiedział tylko - "ciekawe kiedy by się zerwał... ?? "

Tak więc sam teraz nie wiem co ile wymieniac ten rozrzad... ? 70...90...tys km ? tak mysle sobie ze moj pasek do 80 tys km raczej by nie dojechał :/

Opublikowano
Ja rozrząd w moim AVFie wieminiałem jakies miesiąc temu. Na starym (wymienianym w ASO we Wrocławiu) nalatałem 75 tys km... to co zobaczylem po zdjeciu paska z silnika postawilo mi wlosy na głowie - kazdy ząbek paska był pęknięty z dwóch stron. Mechanior z błagalnym wzrokiem powiedział tylko - "ciekawe kiedy by się zerwał... ?? "

Tak więc sam teraz nie wiem co ile wymieniac ten rozrzad... ? 70...90...tys km ? tak mysle sobie ze moj pasek do 80 tys km raczej by nie dojechał :/

A wiesz może jakiej firmy ori pasek był wcześniej zamontowany?

Opublikowano

Ja ostatnio wymienialem rozrząd i mialem juz na nim nalatane 85 tyś, teraz postanowilem, ze natepną wymiane rozrządu zrobie za ok 60 bądz 75 tyś. 90 tyś to moim zdaniem za dużo bo pasek byl w nieciekawym stanie. Olej wymieniam co 15 tys wraz z wszystkimi filtrami. Ja osobiscie zalewam od 4 lat Castrola 5 w 40 i nie narzekam.

Opublikowano
Ja rozrząd w moim AVFie wieminiałem jakies miesiąc temu. Na starym (wymienianym w ASO we Wrocławiu) nalatałem 75 tys km... to co zobaczylem po zdjeciu paska z silnika postawilo mi wlosy na głowie - kazdy ząbek paska był pęknięty z dwóch stron. Mechanior z błagalnym wzrokiem powiedział tylko - "ciekawe kiedy by się zerwał... ?? "

Tak więc sam teraz nie wiem co ile wymieniac ten rozrzad... ? 70...90...tys km ? tak mysle sobie ze moj pasek do 80 tys km raczej by nie dojechał :/

A wiesz może jakiej firmy ori pasek był wcześniej zamontowany?

Nie mam zielonego pojęcia... :(

Poprzednio jak i teraz wszystko na ori czesciach robiłem.

Opublikowano
Witam Panowie i Panie..;)

Wczoraj stalem sie szczesliwym posiadaczem audi a4 b6 1.9tdi AVF 6 biegów po nieudanym kupnie 2.0 ALT.

A teraz do rzeczy;

1.Sprzedajacy (niemiec) prywatnie z domu.. wymienial rozrzad przy 150tkm,a auto ma teraz 170tkm...rozrzad byl robiony w listopadzie 2009r(mam faktury,rachunki,wbite w ks) i teraz pytanie czy mozna jeszcze na nim jezdzic?(50tkm ma najechane) czy lepiej wymienic?

2.Niemiec stosowal wymiane oleju longlife co 30tkm,teraz ma juz na nim zrobione 20tkm..lepiej pozostac przy longlife czy przejsc na sytematyczna wymiane co 8-9tkm?

czekam na odpowiedz..z gory dzieki.

i przez 3 lata niemiec dieslem przejechal 20.ooo km? :naughty:

pomimo tego ze wymiany dokonuje sie co 90.000 km dokonalbym wymiany.

olej wymien natychmiast, wlej syntetyk i wymieniaj co max 10.000 km

Byla pomylka..rozrzad byl robiony przy 120tkm...olej wymienie zaraz jak zajade do Polski..

Opublikowano

Jak wymieniałem rozrząd to było na nim przejechane 85 tys. również na ori częściach i powiem że wyjęte graty wyglądały bardzo dobrze poza wyciągniętym już paskiem (duży luz na napinaczu).

Opublikowano

pamietaj aby oprocz napinacza, rolki wymienic rowniez pompe wody i przy okazji plyn chlodzacy.

Opublikowano

Większość osób ma zachipowane AVFy czy AWXy i myślę,że rozrządy są bardziej obciążone,jak uważacie co ile powinno się wymieniać komplet rozrządu w silnikach po zmienionym sofcie( mówimy o ori rozrządzie z ASO)?

Opublikowano
Większość osób ma zachipowane AVFy czy AWXy i myślę,że rozrządy są bardziej obciążone,jak uważacie co ile powinno się wymieniać komplet rozrządu w silnikach po zmienionym sofcie( mówimy o ori rozrządzie z ASO)?

Tak..ori rozrzad z niemieckiego ASO..wbite pieczatki w KS i do tego faktury..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...