Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co się dzieje z tą tarczą i klockiem?!


fusse

Rekomendowane odpowiedzi

witam

prosze spojrzeć na fotke i powiedziec mi co sie dzieje z moimi hamulcami. zaznaczam,ze obie tarcze identyczne.

IMG_20120419_164439.jpg

tarcze grube jakies 24mm.

IMG_20120419_164358.jpg

IMG_20120419_164408.jpg

moze od poczatku, nie wyglada mi ten pasek z dolu na rdze, tylko na jakis pyl, w tym jasniejszym miejscu przelecialem papierkiem lekko. dlaczego jedna i druga tarcza tak samo wyglada? czy to są przegrzane tarcze ?

teraz fotka klocka. myslalem,ze poprostu nierowno biora hamulce. a tutaj jak widac po fotce, rowno jest starty klocek i tam gdzie jest ten pasek i tam gdzie normalnie biora tarcze:

IMG_20120419_164417.jpg

IMG_20120419_164426.jpg

sprawdzałem tez tloczek, chodzi i nie jest zardzewialy pod gumką:

IMG_20120419_164540.jpg

tarcze febi, klocki remsa. wymienione jakies 1,5 roku temu .

Czy ktos jest mi w stanie powiedzieć co tu sie dzieje? czy ten pasek to jest przegrzana tarcza? choc nigdy nie hamowalem taka mocno, zeby nie chcialy hamować.

jakiego smaru uzywac przy smarowaniu tych dwoch prowadniczek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumowe prowadnice i spręzyny na zaciskach do wymiany

prowadnic nie trzeba smarowac

a jak sie uprzesz to tym:

http://allegro.pl/volvo-s40-v40-s60-v70-smar-tloczek-hamulcowy-ate-i2240560584.html

ja zawsze wlewam odrobinę płynu hamulcowego i jest GIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie jest jakas przegrzana tarcza ten pasek czy cos? gumowe prowadnice? to jest tam gdzie te prowadnice? a sprezyna to ten drut co sie na jarzmo naciąga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc normalne dla ciebie jest że klocek trze o tarczę w połowie swojej szerokości ?:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyglada prawie ze identycznie..

Lewe kolo..

DSC04485.jpg

i prawe kolo..

DSC04487.jpg

Najbardziej "smieszne" jest to.. pojechalem do mechanika ktory bylem pewien ze zna sie na swojej robocie.. i powiedzial, zebym zdjal kolo i papierem sciernym starl z tarczy i jezdzil dalej.. drugi mechanik.. tak ma byc :shock3: . Pojechalem do kumpla i powiedzial ze do wymiany gumki na prowadnicach. Gdzie Tomek mi o tym napisal juz jakis czas temu. Ja np. podczas mocniejszego hamowania czuje ze lewe kolo mi gdzies ucieka.. Kumpel mi to powiedzial ze zrobi tylko ze za dwa tygodnie bo narazie reka w gipsie a ja nigdy nie tykalem sie do hebli i nie mam pojecia o tym wiec nie ruszam.. Wniosek.. mechanicy ostatnio mnie wkur, bo wielka laske robia ze klient przyjechal :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmijcie zacisk z tarczy i sprawdźcie, czy sie normalnie wkręca się tłoczek w zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja tak mam w jednym hamulcu z tylu.

rozbieralem zacisk w celu wymiany uszczelek i przy skladaniu wszystkiego do kupy

przeczyscilem klocki papierem sciernym i troche krzywo mi to wyszlo i wyglada teraz jak u ciebie

ale wraz z postepujacym zuzyciem klocka wszystko wraca do normy.

ale u ciebie to moze byc cos innego:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyglada prawie ze identycznie..

Lewe kolo..

http://s16.postimage.org/n2matrm6p/DSC04485.jpg

i prawe kolo..

http://s7.postimage.org/u3vu9unaf/DSC04487.jpg

Najbardziej "smieszne" jest to.. pojechalem do mechanika ktory bylem pewien ze zna sie na swojej robocie.. i powiedzial, zebym zdjal kolo i papierem sciernym starl z tarczy i jezdzil dalej.. drugi mechanik.. tak ma byc :shock3: . Pojechalem do kumpla i powiedzial ze do wymiany gumki na prowadnicach. Gdzie Tomek mi o tym napisal juz jakis czas temu. Ja np. podczas mocniejszego hamowania czuje ze lewe kolo mi gdzies ucieka.. Kumpel mi to powiedzial ze zrobi tylko ze za dwa tygodnie bo narazie reka w gipsie a ja nigdy nie tykalem sie do hebli i nie mam pojecia o tym wiec nie ruszam.. Wniosek.. mechanicy ostatnio mnie wkur, bo wielka laske robia ze klient przyjechal :facepalm:

normalna przypadłośc tych zacisków

trzeba zmienic prowadnice i druty na zaciskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Czyli dokladnie jakie czesci trzeba kupic devastation?Podaj jakies przykladowe numery czy linki z allegro?

Samemu mozna to wymienic czy juz jest za pozno w niektorych przypadkach i trzeba przetoczyc tarcze lub nowe tarcze kupic?

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadnice - 11.0101-5409.2

druty - 11.8116-0143.1

tarcze mozna przetoczyc, klocki wyrównac na papierze albo kupic wszystko nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli albo mozna tak jezdzic i miec slabsze hamulce albo to wymienic.

Kupic te czesci ATE czy ori czy moze jakejs innej firmy?

Samemu to mozna wymienic?

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadnice kup AutoFren-a, druty Ate, wszystko wymienisz sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dziekuje bardzo za pomoc devastation. Sprobuje to zalozyc bez przetaczania, bo nie mam jeszcze takich rantów.

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej przetocz tarcze

inaczej wymiana czesci bedzie bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma ta sprezyna do tego? moja byla bardzo mocna i twarda, nie jakas luźna.

po 600km gdy nasmarowalem prowadnice grafitowym, widze,ze zaczyna sie zmniejszać pasek. juz o jakies 5-7mm cofnelo sie. czyli gumy na 100% do wymiany.

---------- Post dopisany at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

a co ma ta sprezyna do tego? moja byla bardzo mocna i twarda, nie jakas luźna.

po 600km gdy nasmarowalem prowadnice grafitowym, widze,ze zaczyna sie zmniejszać pasek. juz o jakies 5-7mm cofnelo sie. czyli gumy na 100% do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprezyna spina zacisk z jarzmem, dzieki temu zacisk nie plywa i trzyma sie sztywno, bo jakby nie bylo ,zacisk trzyma sie poprzez gumowe tuleje i nie jest sztywno przytwierdzony tak jak jarzmo do zwrotnicy, wiec musi byc sprezyna ktora dociska go do jarzma, inaczej mowiac, uszkodzona sprezyna prowadzi do szybszego zuzycia prowadniczek, co z kolei powoduje stukanie przy hamowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dołączę się do tematu.

Czy zacisk powinien się opierać o zewnętrzny klocek? Tzn czy powinien go tak jak by dociskać do środka tarczy? Bo właśnie dzisiaj jak rozebrałem hamulce to obczaiłem na zacisku ślad jak opiera się o klocek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jak, jesli tylko trzyma go na jego zewnetrznej powierzchni to tak ma byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...