wild80 Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Witam,od jakiegoś czasu mam taki problem,otóż gdy załączam klimę to nagle zaczynają falować obroty,skakają w górę w dół.Mam to cały czas gdy chodzi klima i mam wrzucony luz w dodatku gdy skręcę maksymalnie kierownicę w bok to silnik prawie gaśnie,Przy wyłączonej klimie wszystko działa jak należy.Miał ktoś taki przypadek? Niech ktoś pomoże.Pozdro
electrofinger Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Podpinam się pod pytanie: Mam podobnie. Mój silnik to AEB. Przy włączonej klimie obroty falują kilka sekund a po chwili się stabilizują.
wild80 Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Opublikowano 1 Maja 2012 tylko że u mnie obroty nie chcą się ustabilizować
wild80 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Ja nie mam.Co nikt nie wie co to może być????
pompek1983 Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 a co ma z tym instalacja gazowa wspólnego?
grzemo Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 a co ma z tym instalacja gazowa wspólnego? Może być nie wyregulowana i bez odpowiednich korekt od obrotów może np przylewać co będzie powodowało falowanie. ---------- Post dopisany at 21:14 ---------- Poprzedni post napisany at 21:12 ---------- Ja nie mam.Co nikt nie wie co to może być???? Bez vaga ciężko będzie zgadnąć.
marko367 Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Ja nie mam gazu i u mnie też obciąża silnik:thumbdown: . Błędów na vagu brak koledzy czy to normalne przeciążenie?
electrofinger Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Panowie a gazownie macie w autach ??? Profil mam uzupełniony - nie mam gazu i nigdy nie było. ---------- Post dopisany at 23:57 ---------- Poprzedni post napisany at 23:57 ---------- Panowie a gazownie macie w autach ??? Profil mam uzupełniony - nie mam gazu i nigdy nie było.
motor144 Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Ja mam zwykły ADR bez LPG ale problemy były i troche są podobne. 1.Ogólnie wiadomo, że sprężarka klimy daje znaczące obciążenie dla silnika ( pewnie tym większe im jest bardziej zużyta i ma mniejszą sprawność) skoro powinna się wyłaczyć automatycznie przy dużym obciażeniu silnika wynikajacego z warunków jazdy. U mnie falowanie po włączeniu klimy występowało na wolnych obrotach (po dodaniu i puszczeniu gazu ) póki nie zlikwidowałem nieszczelności w dolocie .Trwało to dosyć długo zanim znalazłem wadę w zakupionej w ASO odmie olejowej ( stara była dziurawa a nowa miała źle zwulkanizowaną część gumową z króćcem połączeniowym) . Może u kogoś z Was jest podobna sytuacja . 2.Po za tym jest cos takiego co miałem i mam nadal, że silnik zaraz po odpaleniu jak chodzi na "ssaniu" to w tym czasie jeśli załączę klimę ssanie prawie natychmiast się wyłącza (obroty schodzą do nominalnych na biegu jałowym). Nie wiem czy to jest prawidłowo ( może ktoś wie ?) ale ja temat sobie darowałem , chociaż nie daje mi to czasami spokoju dlaczego tak jest.
bin85 Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 Podpinam się pod pytanie:Mam podobnie. Mój silnik to AEB. Przy włączonej klimie obroty falują kilka sekund a po chwili się stabilizują. Miałem to samo, głównie w upalne dni gdy klima najbardziej obciążała silnik - przepustnica do czyszczenia i powinno być OK
marioximus Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Dokładnie tak jak pisze Kol @motor144 - nieszczelność na ssaniu - w moim przypadku była to też odma. Po wymianie (a właściwie zamontowniu odmy własnej roboty) problem falujących obrotów z załączoną klimą czy bez zniknął No i jeszcze taka uwaga - załączona sprężarka klimy zawsze obciąża silnik tak samo - bez względu na to czy jest upał, czy nie
bin85 Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 Po stronie wysokiego ciśnienia, czyli za sprężarka gdy jest gorąco ciśnienie jest większe niż wtedy gdy temperatura zewnętrzna jest niska, świadczy o tym działanie czujnika wysokiego ciśnienia co powoduje załączanie drugiego biegu wentylatora czyli obciążenie sprężarki też się zmienia. Aby obroty biegu jałowego zostały na odpowiedniej wartości przepustnica musi się troszkę uchylić i stąd falowanie obrotów. Nie wiem co w przypadku przepustnicy z linką ---------- Post dopisany at 12:32 ---------- Poprzedni post napisany at 12:32 ---------- Po stronie wysokiego ciśnienia, czyli za sprężarka gdy jest gorąco ciśnienie jest większe niż wtedy gdy temperatura zewnętrzna jest niska, świadczy o tym działanie czujnika wysokiego ciśnienia co powoduje załączanie drugiego biegu wentylatora czyli obciążenie sprężarki też się zmienia. Aby obroty biegu jałowego zostały na odpowiedniej wartości przepustnica musi się troszkę uchylić i stąd falowanie obrotów. Nie wiem co w przypadku przepustnicy z linką
motor144 Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 To że ma się uchylić więcej to jak najbardziej logiczne ale bez falowania bo to tylko oznacza że ECU próbuje ustalić optymalny skład mieszanki (w zaistniałych warunkach obciążenia silnika) ale nie jest to możliwe z powodu niestabilnych lub fałszywych danych jakie dostaje z czujników odpowiedzialnych za formowanie jej składu itp. Może jedynie w momencie zadziałania sprężarki nastąpić pojedyńcze wahnięcie obrotów w dół i wyrównanie do nominalnych ( na biegu jałowym). Czy jest linka czy nie to taka różnica jak ze sterowniem TV z pilota (potencjometr pedału gazu) i wprost z klawiatury na TV ( linka pedału gazu ) czyli żadna bo i tu i tu za uchylenie przepustnicy, jako element wykonawczy , odpowiada jej nastawnik.
marko367 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 [/color] Dokładnie tak jak pisze Kol @motor144 - nieszczelność na ssaniu - w moim przypadku była to też odma. Po wymianie (a właściwie zamontowniu odmy własnej roboty) problem falujących obrotów z załączoną klimą czy bez zniknął No i jeszcze taka uwaga - załączona sprężarka klimy zawsze obciąża silnik tak samo - bez względu na to czy jest upał, czy nie Mógłbyś kolego przybliżyć wykonanie odmy własnej roboty czy wykorzystałeś stara odmę z jakiego materiału to zrobiłeś. Pozdrawiam. ---------- Post dopisany 23-05-2012 at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany 06-05-2012 at 09:14 ---------- Zamieszczone przez marioximus Dokładnie tak jak pisze Kol @motor144 - nieszczelność na ssaniu - w moim przypadku była to też odma. Po wymianie (a właściwie zamontowniu odmy własnej roboty) problem falujących obrotów z załączoną klimą czy bez zniknął No i jeszcze taka uwaga - załączona sprężarka klimy zawsze obciąża silnik tak samo - bez względu na to czy jest upał, czy nie Mógłbyś kolego przybliżyć wykonanie odmy własnej roboty czy wykorzystałeś stara odmę z jakiego materiału to zrobiłeś. Pozdrawiam. ---------- Post dopisany at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany at 20:32 ---------- Zamieszczone przez marioximus Dokładnie tak jak pisze Kol @motor144 - nieszczelność na ssaniu - w moim przypadku była to też odma. Po wymianie (a właściwie zamontowniu odmy własnej roboty) problem falujących obrotów z załączoną klimą czy bez zniknął No i jeszcze taka uwaga - załączona sprężarka klimy zawsze obciąża silnik tak samo - bez względu na to czy jest upał, czy nie Mógłbyś kolego przybliżyć wykonanie odmy własnej roboty czy wykorzystałeś stara odmę z jakiego materiału to zrobiłeś. Pozdrawiam.
marioximus Opublikowano 9 Czerwca 2012 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Moja odma wygląda tak http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/b5-abc-smrod-spalonego-oleu-parafiny-odpaleniu-212790/#post2743515
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się