Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizator


pompek1983

Rekomendowane odpowiedzi

O co chodzi z tym polonezem? nie czaję :grin: A panowie, jak już jesteśmy przy katalizatorze,

8

jak jedzie nasz polski polonez to wydaje z siebie charakterystyczny dla siebie dzwiek,w szegulnosci jak dodaje gazu....to samo sie dzieje (nie zawsze, ale...) po wycieciu kata i wstawieniu rurki przelotowej....wydobywa sie metaliczny podźwięk tzw, "efekt poloneza" (...kurva jak se o tym pomyśle ... :facepalm: ) dlatego ja wstawiłem rurke przelotową w obudownie podobnej do kata ze zwęźeniem w srodku, ktore zapobiega temu metalicznemu podzwiekowi :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh :polew: o efekcie poloneza jeszcze nie słyszałem, o chorobie wściekłych diesli to tak ciekawe co jeszcze wyjdzie na jaw. A wracając do tematu kata znalazłem na allegro taki pierwszy lepszy http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-1-9-tdi-i2303178717.html nada się jako zamiennik przelotowy kata i nie jest to jakaś strumienica :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh :polew: o efekcie poloneza jeszcze nie słyszałem, o chorobie wściekłych diesli to tak ciekawe co jeszcze wyjdzie na jaw. A wracając do tematu kata znalazłem na allegro taki pierwszy lepszy http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-1-9-tdi-i2303178717.html nada się jako zamiennik przelotowy kata i nie jest to jakaś strumienica :eusathink:

Wstawiaj zwykłą rurę bez kombinacji. Ja tak mam i nic nie brzęczy, nie śwista a poloneza to już dawno nawet na drodze nie widziałem :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie płacić 2stówki za takie coś, hmm, ja bym tyle nie dał. Można samemu wyrezać. A nie lepiej rozciąć kata i go wybebeszyć a później zaspawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie płacić 2stówki za takie coś, hmm, ja bym tyle nie dał. Można samemu wyrezać. A nie lepiej rozciąć kata i go wybebeszyć a później zaspawać?

Narazie nie mam zamiaru kupować z ciekawości się zapytałem, a swój też mam zamiar wytłuc i wstawić przelot,ale mam przesrane z tymi zapieczonymi śrubami przy końcu kata :ranting: i raczej będę musiał męczyć się z rozdzieleniem wydechu w połowie :rant:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: ja mam dokładnie ten zamiennik od tej firmy http://allegro.pl/kadex-tlumik-strumienica-katalizator-zwezka-stru-i2323218702.html i jestem bardzo zadowolony. To nie jest żadna strumienica i auto w cale nie chodzi głosniej, nie dusi sie, chodzi równiutko, i nie ma POLDKA !!!:banan:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh :polew: o efekcie poloneza jeszcze nie słyszałem, o chorobie wściekłych diesli to tak ciekawe co jeszcze wyjdzie na jaw. A wracając do tematu kata znalazłem na allegro taki pierwszy lepszy http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-1-9-tdi-i2303178717.html nada się jako zamiennik przelotowy kata i nie jest to jakaś strumienica :eusathink:

ja mam coś takiego zamontowane ale od kogoś innego i jak na razie zdaje to egzamin :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martin_rs4 a jest jakaś różnica jak chodzi o głośność wydechu po zamontowaniu tego wynalazku? U mnie jeden kat się powoli zaczyna wysrywać więc coś można by podziałać e stronę rozluźnienia wydechu :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:witam ...jest nieco glosniejsza, ale tylko przez pierwsze 2 dni, bo potem juz jak pojezdzisz to nie bedziesz widzial roznicy, natomiast auto troche odzyje po usunieciu kata ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje :naughty:

Panowie, chyba posypał mi się katalizator, począwszy od braku mocy na niskich obrotach, skończywszy na efekcie jakby mi coś tam w środku latało. Szczególnie przy ruszaniu słychać taki metaliczno-pierdzący (musiałem to jakoś opisać; p) dźwięk.

Teraz pytanie : Jak wybić ten wkład?

Cała kasa poszła się je*** na hamulce, a muszę cos z tym zrobić, bo uszy pękają. Wybić i zobaczyć czy nie będzie efektu "poloneza" ? Ewentualnie wtedy dopiero wstawić rurkę w obudowę kata?

Doradźcie coś, proszę.

Chyba, że plecionka może mieć coś do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje :naughty:

Panowie, chyba posypał mi się katalizator, począwszy od braku mocy na niskich obrotach, skończywszy na efekcie jakby mi coś tam w środku latało. Szczególnie przy ruszaniu słychać taki metaliczno-pierdzący (musiałem to jakoś opisać; p) dźwięk.

Teraz pytanie : Jak wybić ten wkład?

Cała kasa poszła się je*** na hamulce, a muszę cos z tym zrobić, bo uszy pękają. Wybić i zobaczyć czy nie będzie efektu "poloneza" ? Ewentualnie wtedy dopiero wstawić rurkę w obudowę kata?

Doradźcie coś, proszę.

Chyba, że plecionka może mieć coś do tego?

Jeżeli to kat.. to wytnij i wstaw rurę. Koszt ok 80zł a kata sprzedaj to może jeszcze wyjdziesz na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma wycięcie kata w moim aucie do sondy labda?

Czy po wywaleniu wkładu i wstawieniu rurki, będą jakieś błedy? Trzeba coś robic z komputerem itd?

---------- Post dopisany at 11:00 ---------- Poprzedni post napisany at 10:29 ----------

Ile jest wart taki wkład kata? Może mógłbym go dać mechanikowi, a on w zamian wspawa mi rurkę w obudowę kata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bedziesz miec zadnych błędów

masz tytlko jedna sonde przed katem

na pozostałe pytania odpowie Ci mechanik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to zabieram się w takim razie do roboty.

Ostatnie pytanko, czytalem, że ta rura ma mieć średnicę 2,5 cala. A jak z długością? Rozumiem, że trzeba domierzyć do danego kata, ale pytam mniej więcej, żeby wiedzieć jaką kupić przed udaniem się do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadz metrówkę i sobie zmierz

ale na zimny silnik :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety - d*pa.

Tłumikarz wybił monolit z kata, wsunał rurę na wylot i wsio ładnie przyspawał. Niestety przy niskich obrotach (zazwyczaj na 1 jak ruszam, czasami troche jeszcze na 2. czasami też przy 2-2,5k) slychać takie metaliczne brzęczenie/wycie - coś właśnie jak poldek.

Już sam nie wiem - albo owy dźwięk spowodowany jest tą całą rurką, a może przyczyna leży gdzie indziej?

Czy uwalona plecionka może dawać podobne objawy?

Nie ma tragedii, ale na dłuższą metę nie chce tak jeździć...

PS : propozycję zakupu katalizatora możecie sobie odpuścić na wstępie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...