Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierównomierne bujanie autem + trzęsienie silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam post pisany w imieniu kolegi posiadacza a4.

Po powrocie z weekendu majowego, zwróciłem uwagę na pewną dziwną pracę silnika, poza dźwiękiem zaczęło nim nierównomiernie kołysać tz pracuje normalnie po chwili zakołysze i znowu chodzi normalnie, całość przenosi się na karoserie łączy z dziwnym dzwiękiem w filtrze powietrza oraz tak jak by z tyłu przedniego koła, okolice skrzyni biegów

Ponad to auto głośniej pracuje co dziwne dzieje się tak tylko po rozgrzaniu i przegazowaniu, samo zapalnie auta nie generuje tego rezonansu, i silnik działa w porządku.

Sprawdzałem dwumas nic nie wskazuje na to, auto bez problemu zapala i ofc gaśnie aha drganie występuje tylko na postoju na wysokich obrotach wszystko cichnie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

mam to samo kolego z tym ze jak jade i przy predkosci 90 km/h na piatym biegu wcisne pedal w podloge zeby przyspieszyc trzesie cala buda i drazek od zmiany biegow drzy jakby mial wyskoczyc a przy predkosci 130 sie uspokaja nie mam pojecie co to jest mechanik sprawdzal i jakby pierwszy wtryskiwacz sie konczyl juz i jeszcze kazal mi sprawdzic jakis lacznik co dochodzi do skrzyni biegow ktory byc moze ma luz a nie powinien ale nie mialem czasu ani miejsca tego zrobic, jade zaraz zakupic ten plyn do czyszczenia wtryskow jak nie pomorze to wymienie ten wtrysk w polsce jak przyjade i dam znam czy pomoglo czy co.

Opublikowano
mam to samo kolego z tym ze jak jade i przy predkosci 90 km/h na piatym biegu wcisne pedal w podloge zeby przyspieszyc trzesie cala buda i drazek od zmiany biegow drzy jakby mial wyskoczyc a przy predkosci 130 sie uspokaja nie mam pojecie co to jest mechanik sprawdzal i jakby pierwszy wtryskiwacz sie konczyl juz i jeszcze kazal mi sprawdzic jakis lacznik co dochodzi do skrzyni biegow ktory byc moze ma luz a nie powinien ale nie mialem czasu ani miejsca tego zrobic, jade zaraz zakupic ten plyn do czyszczenia wtryskow jak nie pomorze to wymienie ten wtrysk w polsce jak przyjade i dam znam czy pomoglo czy co.

Hmmm ciężka sprawa, imo samemu nie da się nic diagnozować... jak kolega dziś po pracy wbił do mnie to faktycznie szok bo czegoś takiego jeszcze nie widziałem normalnie silnik dostaje rezonansu tak jak by na jakimś garze brakowało mocy, lekkie dodanie gazu i cisza no nic jak się czegoś dowie to napisze w tym wątku bo problem nie dość że, ciężki do sprecyzowania to i dość interesujący.

Kolego Darku jak dowiesz się czegoś daj znać pozdrawiam.

Opublikowano

najtansza opcja - wymiana łacznika elastycznego na ukladzie wydechowym

lub szarpie dwumasowe koło zamachowe...

ja mimo ze mam starszej generacji silnik AFN miałem cos takiego ze na b.jałowym telepało całym aute.

lekko dodałem gaz z 850rpm na 1000rpm drgania ustepowały - było malina. - lekiem okazało sie wymiana lacznika elastycznego na wydechu. uszkodzenie jego nie polega tylko na nieszczelnosci a równiez na wyciagnieciu. - w zaleznosci od stopnia uszkodzenia złacza mozna to spr z druga osoba - połozyc noge na wydechu z tyłu i delikatnie naprezyc wydech - wedy drgania ustaja...a jak jest zbyt mocne uszkodzenie to takie spr.nie pomoze(tak było u mnie) wymieniłem złacze i juz mam spokuj od 6 miechów... złacze elastyczne kupowałem firmy -Fischer Automotive One

Opublikowano

Jeśli to silnik 2,5 v6 to jak tak miałem, zimne auto chodziło ok i po rozgrzaniu też ale po takim jak to nazwałeś "przegazowaniu" auto na postoju szarpało dokładnie tak jak u ciebie. Okazało się że u mnie pospadały tzw "koniki" po fachowemu to chyba dzwignie zaworowe. Koszt z robocizną ok 2 tyś zł. Pozdrawiam

Opublikowano

90% przypadków to dwumas.

Opublikowano

u mnie na przyklad to silnik 1.9 tdi i raczej to nie dwumas bo auto ani nie szarpie ani nic tylko poprostu nierownomiernie nim zakolysze na biegu jalowym od czasu do czasu tak jakby na jeden cylinder nie palil przez doslownie 2 sekundy czy jedna. Zmienie wtryski w polsce i dam znac czy cos to dalo i czy to bylo to bo na 100 % pierwszy wtrysk mi siada tak pokazal komputer.

Opublikowano
u mnie na przyklad to silnik 1.9 tdi i raczej to nie dwumas bo auto ani nie szarpie ani nic tylko poprostu nierownomiernie nim zakolysze na biegu jalowym od czasu do czasu tak jakby na jeden cylinder nie palil przez doslownie 2 sekundy czy jedna. Zmienie wtryski w polsce i dam znac czy cos to dalo i czy to bylo to bo na 100 % pierwszy wtrysk mi siada tak pokazal komputer.

Dokładnie objaw jest identyczny... bardzo ciekawe trzeba sprawdzić stan wtrysków... Chodź dziwi mnie to imo jak by jeden wtrysk lub więcej lał to taka praca silnika była by ciągła a tu tak nie jest, i dzieje się tak tylko na postoju gdy silnik jest w pełni rozgrzany ziomek ma zamiar pogonić na servis bosha

Dodam jeszcze jedno czy jeśli wtrysk by padał to czy auto by dobrze paliło ?

Z tego co mówi kiedy i jak nie wsiada to auto trach pali z pierwszego bez zająknięcia gdyby nie to tzw trzęsienie to nic by nie ruszał.

Opublikowano

wtryski

Opublikowano

Befrre4free kolega próbował dolać jakiegoś siuwaksu do czyszczenia pompek ? Może to coś pomoże.

Mam podobne bujanie na jałowym, czasami jest czasami nie ma :kwasny:. Czekam na kabel i będę się podpinał, i sprawdzał.

Opublikowano
u mnie na przyklad to silnik 1.9 tdi i raczej to nie dwumas bo auto ani nie szarpie ani nic tylko poprostu nierownomiernie nim zakolysze na biegu jalowym od czasu do czasu tak jakby na jeden cylinder nie palil przez doslownie 2 sekundy czy jedna. Zmienie wtryski w polsce i dam znac czy cos to dalo i czy to bylo to bo na 100 % pierwszy wtrysk mi siada tak pokazal komputer.

Dokładnie objaw jest identyczny... bardzo ciekawe trzeba sprawdzić stan wtrysków... Chodź dziwi mnie to imo jak by jeden wtrysk lub więcej lał to taka praca silnika była by ciągła a tu tak nie jest, i dzieje się tak tylko na postoju gdy silnik jest w pełni rozgrzany ziomek ma zamiar pogonić na servis bosha

Dodam jeszcze jedno czy jeśli wtrysk by padał to czy auto by dobrze paliło ?

Z tego co mówi kiedy i jak nie wsiada to auto trach pali z pierwszego bez zająknięcia gdyby nie to tzw trzęsienie to nic by nie ruszał.

W pierwszej kolejności należało by sprawdzić konektory na pompowtryskiwaczach. Typowa dolegliwość silników AVF/AWX. Na zaprzyjaznionym forum passata owa dolegiwość jest bardzo szeroko opisywana. Objawy nierówna praca silnika i drgania. Czynność tą mozna wykonać samemu o ile posiadamy 30 minut wolnego czasu :) beż żadnego nakładu finansowego. Więc nie biegnijmy od razu do aso po nowe pompki za 4 tys a zacznijmy od naprawde prostych rzeczy.

Opublikowano

po pierwsze logi statyczne.

po drugie sprawdzenei czy sa bledy.

po trzecie mozna dodac do paliwa srodek do czyszczenia ukladow wtryskowych, motul lub LM

jezeli brak bedzie efektow

podejrzni to:

- plecionka wydechu

- poduszki silnika

- przycinajace sie wtryski ( ew. ich gniazda i uszczelnienia w glowicy)

Opublikowano

Mam dokładnie to samo w swoim AVFie.... Z racji tego, że pojawia się to nieregularnie myślałem, że może to być kwestia tankowanego paliwa, ale przetestowałem różne stacje, ostatnio zmieniłem BP na Shella i też nic. Wypaliłem pierwsze pół baku i ani razu nie drgnął, teraz znów dyga na jałowym....

W wolnym czasie postaram się sprawdzić te podejrzane elementy.

aras837.... jak sprawdzić te kontektory? Wystarczy popatrzeć, pomacać?

Opublikowano

nie, trzeba je dogiac

Opublikowano
Mam dokładnie to samo w swoim AVFie.... Z racji tego, że pojawia się to nieregularnie myślałem, że może to być kwestia tankowanego paliwa, ale przetestowałem różne stacje, ostatnio zmieniłem BP na Shella i też nic. Wypaliłem pierwsze pół baku i ani razu nie drgnął, teraz znów dyga na jałowym....

W wolnym czasie postaram się sprawdzić te podejrzane elementy.

aras837.... jak sprawdzić te kontektory? Wystarczy popatrzeć, pomacać?

Zabieg banalny, jak wspominałem potrzebujesz pół godz czasu wolnego i najlepiej zaopatrzyć się w jakieś piwko:)

Zdejmujesz pokrywę zaworów( pamietaj o zakupie nowej uszczelki pod tę pokrywę) Przy okazji sprawdzisz stan wałka rozrządu. Następnie delikatnie ściągasz elektryczne wtyczki z pompowtrysków i za pomocą kontaktspray czyścisz je doginasz w nich takie malutkie blaszki, które odpowiadaja za dobre połączenie z pompowtryskiem. Warto spróbować bo sprawa jest naprawde banalna i często pomaga w poprawieniu kultury pracy silnika.

Opublikowano

Aaaacha, dzięki! się zrobi i zobaczymy :)

Opublikowano

Siema ziomek był z tym w Serwisie bosha z tego co mówił to podobno nie połączył się komputer z wtryskami? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem... Co więcej fachowcy powiedziali mu że, auto nie radzi sobie z dawką paliwa raz podaje więcej raz mniej, do tego teraz pojawiło się buczenie gdzieś w układzie wydechowym... koszt naprawy według serwisu max 3k to jeśli wszystkie wtryski trzeba będzie regenerować...

Dowiem się więcej w next week, ofc dam znac co i jak w tym wątku jak coś więcej się wyjaśni.

Mat: Ziomek dolewał coś do układu poza tym że auto dostało kopa to problem nie znikł, tylko że, lepiej się zbierał.

Opublikowano

Zapomniałem dodać-jeżeli vagowałeś auto to jakie miałeś BIPy na pompkach?????

Podobno jeżeli są wysokie na danej pompce to połączenie do poprawy.

---------- Post dopisany at 21:14 ---------- Poprzedni post napisany at 21:14 ----------

Zapomniałem dodać-jeżeli vagowałeś auto to jakie miałeś BIPy na pompkach?????

Podobno jeżeli są wysokie na danej pompce to połączenie do poprawy(dogiąć konektory).

Opublikowano

- przycinajace sie wtryski ( ew. ich gniazda i uszczelnienia w glowicy)

czym sa spowodowane takie przycinajace sie wtryski?? u mnie to widac na kompie ze jak auto stoi na jalowym to tak sie na moment przytnie i zmieniaja sie wartosci korekcji pompek drganie ustapi i wraca do normalnosci hmmm i jak to naprawic wystarczy wymienic uszczelniacze na wtryskach gdy ta druga opcja, a jak z gniazdami cos to co wtedy??

---------- Post dopisany at 12:58 ---------- Poprzedni post napisany at 12:58 ----------

- przycinajace sie wtryski ( ew. ich gniazda i uszczelnienia w glowicy)

czym sa spowodowane takie przycinajace sie wtryski?? u mnie to widac na kompie ze jak auto stoi na jalowym to tak sie na moment przytnie i zmieniaja sie wartosci korekcji pompek drganie ustapi i wraca do normalnosci hmmm i jak to naprawic wystarczy wymienic uszczelniacze na wtryskach gdy ta druga opcja, a jak z gniazdami cos to co wtedy??

Opublikowano

Ja też zauważyłem u siebie tę nieregularną prace po rozgrzaniu. Myślę że jest to dwumas. Dolanie STP do czyszczenia wtrysków dało większego kopa na wyższych obrotach a wciskając sprzęgło na wolnych obrotach te trzęsawki są prawie niezauważalne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...