Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cykanie, świstanie Napinacz paska?


Chadury89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od paru dni z okolic paska wielorowkowego dochodza dziwne dzwieki jakby swistanie lub cykanie, jak wymienialem szybe jeden gosciu mechanik spojrzal tylko i powiedzial ze napinacz paska konczy zywota. Mozna wymienic samą rolke czy trzeba caly napinacz? Nie zauwazylem zeby byl odchylony w lini od innych rolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego szukaj na forum było już to poruszane ale najprawdopodniej masz do wymiany napinacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi mi o to czy moge sama rolke wymienic? Kumpel wymienil sama rolke i chodzi jak ta lala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zeby wymienic rolke trzeba odkrecac napinacz czy da rade sama rolke odkrecic? i jak sparwdzic czy napinacz jest jeszcze dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu najpierw bym sprawdził sprzęgło alternatora, bo to z jego winy leci napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od paru dni z okolic paska wielorowkowego dochodza dziwne dzwieki jakby swistanie lub cykanie, jak wymienialem szybe jeden gosciu mechanik spojrzal tylko i powiedzial ze napinacz paska konczy zywota. Mozna wymienic samą rolke czy trzeba caly napinacz? Nie zauwazylem zeby byl odchylony w lini od innych rolek.

Najpierw zrzuć pasek z alternatora i sprawdź sobie koło pasowe alternatora czy ma poślizg w jedną stronę czy nie jest zatarte ...

Rolę idzie odkręcić bez demontażu napinacza (lewy gwint )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy był wymieniany napinacz paska klinowego?

Prawidłowo powinieneś wymienić sprzęgiełko alternatora i napinacz.

Polecam ci Ruville. Koszt ok. 500 zł

---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 16:54 ----------

Kiedy był wymieniany napinacz paska klinowego?

Prawidłowo powinieneś wymienić sprzęgiełko alternatora i napinacz.

Polecam ci Ruville. Koszt ok. 500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik AFN i klime, wiec pasek wielorowkowy musze kupic z klima czy bez? Czy ten mniejszy jest od klimy?

W ktorym miejscu jest wirnik alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa paski od klimy i od alternatora, otworzysz maskę to wirnik widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po zmianie rozrządu + rolki napinacza osprzętu, paski, sprzęgiełka alternatora itp i po 100km wystąpiły te same objawy co u Kolegi, tylko wtedy gdy silnik pracuje na luzie lub podczas ruszania na "półsprzęgle". wystarczy dodać trochę gazu (1100obrotów) i cisza.

Dodam, ze takie gwizdanie występowało sporadycznie

od czego zacząć sprawdzanie i czy może to być wina źle dokręconego sprzęgiełka lub wadliwa nowa rolka napinacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat. Wyrobiło się koło pasowe w alternatorze (1Z - 120A) i napinacz mocno już się wychylił. Zmieniłem pasek, napinacz i dołożyłem sprzęgiełko Ruville i od tamtej pory święty spokój. A zrobiłem już ze 30 tysięcy km. Ten temat trzeba ogarnąć raz a dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknolem pare dni temu tawotem na pasek i cykanie ucichlo do takiego stopnia ze trzeba sie wsuchiwac a jak kolega polal mi woda na te kolo ktore pasek od zewnatrz dotyka to ucichlo na chwile, znajomy mechanik mowil ze on stawia na to ze pasek wyrobiony od zewnatrz i sie slizga, napinacze i rolki wygladaja dobrze.

---------- Post dopisany at 15:51 ---------- Poprzedni post napisany at 15:47 ----------

Powiedzcie mi czy sa ine rodzaje silnika AFN, u kolegi w Afnie troche inaczej wygladaja rolki. Z tego co znalazlem w necie w A4 b5 byly dwie produkcje silnika AFN.

Audi AFN 110 1.9 4 2/1996 7/1998 Audi A4 ON "GR.":TDI

Audi AFN 110 1.9 4 2/1996 7/1999 Audi A4 ON TDI

Audi AFN 110 1.9 4 4/1997 12/1997 Audi A6 ON "GR.":TDI

Audi AFN 110 1.9 4 4/1997 4/2001 Audi A6 ON TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że dołączę się do tematu, otóż jakieś 5tys km temu zaczęła buczeć mi pompa wody (i jak się okazało miała wyczuwalne luzy), tym samym wymieniłem ją i przy okazji rolkę napinacza. Zaraz po odpaleniu po tych zabiegach zaczęło coś piszczeć, myślałem, że rolka kijowa i dziś wymieniłem na następną Ruville (niby bo w środku był FAG czy jakoś tak) i teraz mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej, a szczególnie gdy zwiększę obroty (np ok 2000obr/min). Podpowiedzcie mi Panowie co dalej szukać, jutro postaram się sprawdzić jeszcze to sprzęgiełko alternatora jak napisał kolega biker110, nie mniej po zrzuceniu paska kręciłem rolką alternatora i jak dobrze pamiętam w lewo (stojąc przodem do samochodu) kręcił się swobodnie zaś w drugą stronę wykonuje trochę obrotów i się zatrzymuje (ale nie wiem czy to ma znaczenie). Macie może jakieś propozycje co to może być? Może faktycznie wymienić pasek jeszcze? Dźwięk który opisuję jest mniej więcej taki:

i dodatkowo wydaje mi się, że co jakiś czas słyszę takie cyknięcie (jakby przekaźnik się przełączał :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...