Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Łożyska tył w Avancie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Szykuje mi się wymiana łożysk w b6. (obydwa już zaczynają huczeć)

Czytałem gdzieś kiedyś na forum, że polecane są bodajże SFB... Ale cena trochę odstrasza.... szczególnie, że muszę wymienić obydwa...

Co myślicie o tym:

http://moto.allegro.pl/zestaw-lozysko-piasta-kola-tyl-audi-a4-exeo-i2274329798.html, niby z gwarancją....

Więc chyba nie powinno być tragedii...

ps. Czy cena 80zł za wymianę /1 sztuki/ to dobra cena?

No i jeszcze jedna kwestia: czy strona prawa/lewa się czymś różnią? Jeśli chodzi o same części?

Opublikowano

części się nie różnią prawe i lewe łożysko jest takie samo, gwarancja 2 lata- ja bym brał :wink: za dwa lata może już kupisz B7:decayed:

Opublikowano

Łożysko chińszczyzna. Ja osobiście odradzałbym zakładanie takich łożysk bo może się okazać, że w niedługim czasie będziesz ponownie wymienić. Jeżeli montować łożyska to INA/FAG, SKF, NSK, KOYO, eewentualnie produkowane dla RUVILLE.

Opublikowano

Hmmm.... no i jednak się przekonałem :)

Kupuję to to i dam znać jak się będzie sprawowało....

Myślę że niemiecka produkcja, pozytywne opinie i ta gwarancja mi wystarcza....

Dzięki za podpowiedzi.

ps. dziś jeszcze wrzuciłem auto na lewarek.... jedno z łożysk już jest naprawdę w agonalnym stanie....

Już się nie mogę doczekać do tej wspaniałej ciszy podczas jazdy.... a trochę kilometrów dziennie robię...

a na chwilę obecną przy prędkościach powyżej 100km/h nie da się już praktycznie porozmawiać...

A że szum nachodził małymi krokami to się człowiek przyzwyczaja... tym bardziej że sporo zwalałem na opony...

Ale jak się przejechałem 20-letnim fordem ojca.... to mnie szlak trafił że mam tak nie komfortowe auto :/

ps. 80 zł za samą wymianę / sztuka to chyba nie jest wygórowana cena?

Czy warto porezać samemu?

Opublikowano

wymieniaj samemu-pół godziny roboty -80 dyszek na piwo:wink:

Opublikowano

Ok dzięki, w takim razie wszystko jasne :)

Muszę jeszcze tylko klucz imbusowy zakupić i czekam na przesyłkę :)

będę informował jak z jakością tego produktu :)

Opublikowano

Kolego, tak się składa, że w branży łożyskowej spędziłem parę ładnych lat i mogę Cię zapewnić a nawet założyć z Tobą o dobrą wódeczkę, że Master Sport nie ma swojej fabryki w Europie a tym w Niemczech. Wielokrotnie pisałem na forum, jakich producentów łożysk mogę polecić, często również odpowiadałem kolegom z forum na pytania w sprawie łożysk.

Firmy typu FEBI, Ruville, Optimal a tym bardziej MASTER SPORT nie produkują łożysk w Europie, być może robią to w Azji (czyt. w Chinach) w co wątpię. Na 100% sprowadzają łożyska z Chin (może nawet bez oznakowania, gdyż takie traktowane są jeszcze jako komponenty i nie ma od nich cła i znakują tu na miejscu) i sprzedają w Europie. To, że na pudełkach łożysk napisane jest "Made in Germany" nic nie znaczy, Chińczyk wszystko może napisać :)

Miałem kiedyś okazję rozmawiać z handlowcem jednej z powyżej wymienionych firm i wyjaśnił mi, że nie stać ich na kupowanie łożysk od dużych, znanych producentów łożysk jak np. FAG/INA, SKF, NSK, KOYO, NTN lub naszego rodzimego FŁT-Kraśnik, dlatego też kupują w Chinach.

Opublikowano

nikt nie neguje Twojej wiedzy na temat łożysk-ja podałem linka do firmy Master-sport, która ma jakąś "odnogę" firmy w DE, co wynika z linku,jasno napisane Leopoldstr. 244 80807 München a to, ze wiele firm przeniosło produkcję do Azji- to żadna nowość, bo nie od dziś wiadomo, ze produkcja w tamtych terenach jest znacznie tańsza i opłacalna dla wielu producentów, co wcale nie oznacza, że najgorsza :wink:

będąc producentem czegokolwiek- z pewnością liczył byś się z wydatkami i porównując te same możliwości-utrzymując technologie produkcji na tym samym poziomie-u Chana będzie taniej-nawet biorąc pod uwagę wysyłkę przez połowę świata.

A powracając do tematu- jest gwarancja na produkt 2 lata-więc nie rozumiem w czym jest problem? w tym, że łożysko nie jest oznaczone marką np Rouville, czy SKF? jak sie rozleci-są zobowiązani do wymiany na koszt firmy-ja wymieniałem u siebie łożysko z przodu firmy Firstline http://www.firstline.co.uk/ po kilku godzinach problem "żegotania" powrócił-ja tez powróciłem do mechanika-nawet słowa obiekcji nie usłyszałem, tylko na drugi dzień kazał auto podstawić, bo wszystko ma pokrycie w gwarancji-ja dostałem nowe łożysko-On swoje pieniądze za wymianę :wink:

nota bene łożysko śmiga do dziś bez zastrzeżeń...

Opublikowano

Adidasy czy dres pumy też robią w chinach :)

Dla mnie nie ma znaczenia, może być nawet napis że w chinach robione...

ważne żeby co najmniej te 2 lata polatało :) a jak nie: to tak jak napisał domjenick: na gwarancję :)

Fakt, że kupuje przez net, trochę komplikuje sprawę, ale jeśli można samemu wymienić....

Opublikowano

nawet kupując przez internet-jest pokrycie zawartej transakcji i płatności, czy to paypal, czy przekaz pocztowy, bankowy et cetera- kupując z allegro-allegro zajmuje się takimi sprawami-to jest bardzo proste-odsyłasz im zepsute-oni wysyłają nowe, jeśli nie-to otwierasz przewód w allegro i dostajesz pieniądze z powrotem, a to allegro "walczy" o zwrot pieniędzy od firmy

Opublikowano

tak tak... pisząc że zakup przez internet komplikuje sprawę, to miałem na myśli - wysyłkę uszkodzonej części, oczekiwanie na nową itp. - a to parę dni może się zejść... Jak bym kupił w sklepie koło domu, to część zdejmuję z samochodu, wsiadam na rower, jadę wymienić w sklepie towar i tego samego dnia już śmigam na nowej części :)

O kwestię formalną /gwarancję/ się nie martwię, bo tak jak piszesz: to jest i tak zawarta umowa kupna-sprzedaży i gwarant musi się wywiązać.

Opublikowano

no to jest jedyny minus kupna przez neta:wink:

Opublikowano

No i udało mi się wymienić łożyska... Założyłem MASTER-SPORT. Na chwilę obecną mam przejechane jakieś 300km, a w aucie cisza aż miło :)

Nic nie bije, nic nie huczy.. Zobaczymy po kolejnych kilometrach :)

Jedynie kilka uwag co do wymiany: (może się komuś przyda),

ja walczyłem z tym przez 2 godziny... z przerwami na piwo :)

Przy czym tak naprawdę to jest robota na faktycznie 30 min do godziny - jeśli ktoś ma więcej technicznego pojęcia....

Ja pierwszy raz w życiu rozbierałem zacisk hamulcowy...

I już z tym miałem małe problemy - zapieczona śruba.

Później chciałem zdjąć uchwyt podtrzymujący cały układ hamulcowy... niestety bez skutecznie.... (te 2 bolce na których opierają się klocki),

jednak po kilkunastu min. udało mi się zdemontować tarczę bez jego zdejmowania - cały pic polega na odłączeniu tarczy od łożyska - u mnie się trochę zapiekło,

ale wystarczyło wd40 i trochę kombinacji i poszło. Jak już tarcza była osobno, bez większych problemów zeszła...

A samo łożysko bardzo delikatnie dało się wysunąć.

Jedynie uwaga co do śruby dołączonej przez Master-Sport - to nie jest klucz imbusowy 19 tak jak w orginale, tylko 17...

Rozmiar śruby taki sam tj. długość, szerokość łba itp, jedynie trochę mniejszy otwór na klucz.

Dokręcone ile było tylko siły, i śmiga jak nowe :)

Tak więc polecam wymianę we własnym zakresie :)

A co do trwałości produktu: napiszę coś więcej jak więcej kilometrów zrobię :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...