bulinek Opublikowano 10 Listopada 2006 Opublikowano 10 Listopada 2006 Witam jak w temacie, wymienilem uszczelke pod klawiatura (maly wyciek) teraz nie cieknie, mechanik umyl silnik i zauwazyl ze leje sie z miejsca gdzie filr oleju styka sie z silnikiem, czy to cos powaznego ? i jaka mogla byc tego przyczyna ? - wymienilem teraz olej razem z filtrem ale wyciek jest dalej z tamtego miejsca ... thx za odpowiedz, pozdrawiam
areckid Opublikowano 13 Listopada 2006 Opublikowano 13 Listopada 2006 Kiedys kolega w swoim passacie mial podobny objaw i okazalo sie, ze filtr oleju byl za slabo dokrecony i zauwazalo sie wycieki na styku spod gumowej uszczelki. Moze to byc przyczyna, sprawdz.
nervus-ek Opublikowano 15 Listopada 2006 Opublikowano 15 Listopada 2006 siemka wlasnie mam cos podobnego cieklo cieklo az calkiem olej wywalilo i myslalem ze to oring pod obudowa filtra oleju kupilem go ale okazalo sie ze to czujnik oleju wywala olej jak chodzi silnik tylko jesli u ciebie mowisz ze w okolicy styku filtra z silnikiem to moze byc to prawdopodobne jest to ze to moze byc czujnik ale musialbys to sprawdzic zdejmij oslonke czujnika i jesli w srodku tej oslonki masz olej to czujnik jesli nie to raczej ten oring jesli bedziesz mial problemy z kupnem takiego oringu a ten bedzie pasowal tzn ja mam 1.6 to daj mi znac na priv to wysle ci ten co ja kupilem bo on mi raczej nie bedzie potrzebny pozdrawiam
7JK8 Opublikowano 18 Listopada 2006 Opublikowano 18 Listopada 2006 witam jestem właśnie w trakcie usuwania przecieku z okolic filtra oleju. Okazało się u mnie że mam pęknięty oring nad chłodnicą oleju. Zapodałbym obrazek z ETKI ale nie wiem jak go skopiować. Postaram się dać jakieś fotki jak będę składał (mam nadzieję że jeszcze dziś). Jestem bez autka prawie 2 tygodnie. Objawy jakie miałem. Na początku był upocony, ale od jakiegoś czasu zaczął mi ubywac olej więc obserwowałem silnik ale nie mogłem zlokalizować. Jak jest duży wyciek widać go na pracującym silniku. teraz real fotki 1. podstawa filtra przykręcona jest do bloku silnika ( nie trzeba odkręcać) 2. oring (ten pęknięty) 3. chłodnica oleju 4. nakrętka (klucz 27) 5. filtr oleju to jest ten oring (część nr 13). Ja wstawiłem oring o oznaczeniu 59,2 x 5,7 (ciekawostka cena 1,50PLN i czas pracy do 2 godzin). Jestem jednego pewien że musi oring mieć 5 mm grubości. Wystarczy odkręcić filtr następnie tą nakrętkę i jak się uda trzeba ściągnąć ze śruby chłodnicę (może się uda bez odkręcania węży chłodzących) i wymienić oring. Ja zdemontowałem nawet kolektor dolotowy ale nie potrzebnie. Mam nadzieję że moje wskazówki się przydadzą.
seb-k Opublikowano 20 Listopada 2006 Opublikowano 20 Listopada 2006 Miałem to samo, wymieniłem oring i było dobrze, koszt oringu to 10zł-15zł w ASO. Wymiana 5-10 minut. Stary oring wyglądał na nienaruszony a mimo wszystko przeciekał. Mechanik mówil, że zdarzały się też problemy z chłodniczką oleju obok oringu -cena podobna.
Gość tomek_ros Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Witam miałem podobny problem wymieniłem oring i było ok 3 tygodni ok. Ale teraz widze że problem się znowu pojawił. Czy znowy jest to wina tego oringu, czy też uszkodzenie oringu może być spowodowane niewłaściwym filtrom oleju. (kiedyś mi mechanik mówił że niewłaściwy fitr oleju tzn. dobrany nie do pojemności lecz do mocy silnika może niewytrzymywać). Pozdrawiam
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Witam miałem podobny problem wymieniłem oring i było ok 3 tygodni ok. Ale teraz widze że problem się znowu pojawił. Czy znowy jest to wina tego oringu, czy też uszkodzenie oringu może być spowodowane niewłaściwym filtrom oleju. (kiedyś mi mechanik mówił że niewłaściwy fitr oleju tzn. dobrany nie do pojemności lecz do mocy silnika może niewytrzymywać). Pozdrawiam Może po prostu trefnego oringa kupiłeś.
maciekg Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Pare dni temu tez to wymienialem. Jedna uwaga - stary oring, w przekroju jest z "prostokatnej" gumy, a obecnie jak kupowalem nowy w ASO z "okraglej". Cena oryginalu - 11 zl, a w Focie 2,1 zł tylko ten drugi jest bez tych wewnetrznych dyndzelków
szogun0 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Pare dni temu tez to wymienialem. Jedna uwaga - stary oring, w przekroju jest z "prostokatnej" gumy, a obecnie jak kupowalem nowy w ASO z "okraglej". Cena oryginalu - 11 zl, a w Focie 2,1 zł tylko ten drugi jest bez tych wewnetrznych dyndzelków No raczej się spłaszczył z czasem. Tak samo jest z oringami pod króćcami.
bulinek Opublikowano 10 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2007 faktycznie koledzy z forum to byl oring po wymianie teraz jest wszystko oki ... dzieki za inf ( jeszcze dokrecil mi mechanik troszke cosik co mial ciezko dojsc przez dziure od filtra ) thx
sisi1977 Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 nie którzy dokręcaja filtr oleju tylko rękoma jak mają dojscie,czy to jest tak że ten filtr sie "zasysa"pod cisnieniem ja ostatnio wymieniałem olej z filtrem i dorecałem go kluczem ale nie na chama i jak po jeździe przejade sobie palcem gdzie filtr łączy sie z silnikem to jest lekko spocony w tej okolicy i nie wiem czy dokręcac go na chama czy dac sobie z tym spokuj,w sumie nie kapie ale jak sie poci to moga byc to czegos oznaki(może wadliwy)Ps.filtr filry "filtron".
areckid Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 sisi1977, raczej dokrecaj reka, moze lekko kluczem, nie na sile.
maniombw5 Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 orientuje sie ktoś a ile mechanik może sobie policzyć za wymiane tego oringu?? jak nie drogo to nie warto sie samemu męczyć
karolasterka Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 a co tam się męczyć? to jest proste jak ruchanie odkręcasz filtr oleju, poxniej ta nakrętkę ( 27) odchylasz ta chłodniczkę wyjmujesz stary ( na pewno sztywny, sparciały i popękany) i wkładasz nowy, on ma takie dwa dzyndzle żeby je umieścić tam gdzie trzeba. Koszt oringu8-12 zł + olej ( jeżeli miałeś zmieniany nie dawno to tylko dolac tyle co wyleci). Ogólenie należałoby wymieniac ten oring przy zmianie oleju i filtra, robota zadna a za to problem z głowy :gwizdanie: :>
Knob Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 Nie wiem dokładnie jak jest w silnikach Audi, ale w silnikach VW, a dokładnie u mnie w Corrado silnik PG, uchwyt filtra jest z aluminium. Między filtrem a blokiem jest aluminiowa uszczelka i często tam jest przeciek. Wymiana tej uszczelki mało daje, gdyż uchwyt filtra jest wykabłęczony i nie ma idealnej płaszczyzny. Wtedy tylko pomaga szlifowanie uchwytu i nowa uszczelka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się