akjam Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Witam, Uszkodzony zawór EGR - klapka nie otwiera się. Co zrobić? WYmienić zawór czy zaślepić i wyłączyć? Z góry dziękuję za odpowiedź.
studziany Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Ja mam zaślepiony i pewnie większość osób doradzi Ci taki zabieg. Największym minusem jest dłuższe dogrzewanie sie silnika w zimie, jak również jak będziesz miał jakąś upierdliwą kontrolę np. w niemcowni to Ci dowód zabiorą.
michier Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Ja mam zaślepiony i pewnie większość osób doradzi Ci taki zabieg. Największym minusem jest dłuższe dogrzewanie sie silnika w zimie, jak również jak będziesz miał jakąś upierdliwą kontrolę np. w niemcowni to Ci dowód zabiorą. dowodu Ci nie zabiorą-nie mogą, tak samo jak i prawa jazdy. Na początek spróbuj wyczyścić, ja mam w brd sterowany elektronicznie nie wiem jak jest u Ciebie- chociaż w moim przypadku mycie nie pomogło wymieniłem na nowy i śmiga
spknet Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 jak nie chcesz zeby ci sie długo grzał silnik to wymien na nowy tez mnie czeka ten zabieg
audiomaniak Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Ja wymieniłbym na nowy, bo silnik mega długo się rozgrzewa:kwasny:
krisjaworski Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 mam problem z zaworem, caly usmarowany i silnik rowniez, mam nadzieje ze nie bede go musial wymieniac bo kolejne koszta mnie wykoncza mam pytanie, dam rade sam go wyczyscic?co mi jest potrzebne?wystarczy go tylko wykrecic i umyc??? dziex pzdr4all
Sztomel Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 W przypadku błędu EGR (kodu nie pamiętam) z opisem Malfunction to mogę poradzić tylko tyle, że czyszczenie nic Wam koledzy nie da. Jeśli nie wierzycie to rozbierzcie sobie ten elektroniczny N18 i zobaczycie wyłamane zęby przekładni napędowej a wymienić się tych kół zębatych ani nie da w warunkach garażowych ani też nikt z tego co się kiedyś orientowałem tymi plastikowymi kółkami nie handluje. Pozostaje tylko albo jego wymiana na sprawny albo programowe jego wycięcie by nie raziła Was kontrolka na zegarach i ciągły komunikat Abgaswerkstatt.
krisjaworski Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 ja nie mam zadnych bledow poprostu caly zasyfiony z zewnatrz i leje na silnik
Sztomel Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 To inna para kaloszy. Wklej foto Twojego EGR bo coś mi się zdaje, że olejem wali ale chyba raczej z modułu klapy gaszącej.
krisjaworski Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 <br /><br /> ---------- Post dopisany at 10:53 ---------- Poprzedni post napisany at 10:52 ---------- <br /><br />
Sztomel Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Teraz tymi fotkami mi rozjaśniłeś sprawę gdyż byłem przekonany, że masz również silnik BLB a w Twoim ewidentnie trzeba tylko wymontować sam moduł EGR, rozebrać go i sprawdzić czy moduł sterujący nie jest zalany olejem z dolotu bo coś mi się wydaje, że chyba gumowy oring na osi trzonka zaworu może być już wyrobiony i przepuszcza olej. Tego modelu EGR akurat nie miałem okazji rozbierać.
krisjaworski Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 dzieki za podpowiedz, bardzo skomplikowane go rozebrac? nigdy tego nie robilem ---------- Post dopisany at 11:38 ---------- Poprzedni post napisany at 11:31 ---------- kupie gdzies ten oring??
Sztomel Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Jak pisałem wcześniej, tego modelu nie odkręcałem ani nie rozbierałem. Bawiłem się tylko tym z 2.0 TDI BLB. Najpierw musisz sobie zobaczyć czy będziesz miał w miarę możliwe dojście kluczem by go odkręcić od kolektora ssącego a potem radzę użyć solidnego bitu torx do odkręcenia śrubek jego pokrywy bo jak użyjesz klucza - torx'a wykonanego z miękkiego materiału to nie dość, że objedziesz sam klucz to jeszcze uszkodzisz sobie gniazda w łebkach śrubek i trzeba będzie potem kombinować - tak właśnie miałem z tym z BLB. Co do oringu (o ile taki w nim występuje bo nie mam pewności 100%) to pewnie gdzieś jakiś dokupisz pasujący w miejsce oryginalnego.
DeeJay_Kill Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Mam podobne doswadczenia, co Sztomel - ostatecznie nawet po wyczyszczeniu elektroniki z oleju, trzeba bylo kupic drugi zawor - na szczescie trafil sie na allegro za 120 zl, wiec proponuje jednak poszukac i wymienic;)
akjam Opublikowano 6 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2012 Po wymianie zaworu i po przejechaniu ok. 150 km znowu pojawiła się kontrolka CHECK. Moc jest i nic nie kopci. Jutro jak będę miał chwilkę podłącze pod VCDSa i sprawdzę błędy. ALe póki co ma ktoś jakiś pomysł?
Sztomel Opublikowano 6 Czerwca 2012 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Owszem, wytnij EGR programowo u tunera i będziesz miał spokój jeśli denerwuje Cię ta kontrolka.
danielo Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 :hi:Miałem takie same problemy jak Ty z egrem,po wymianie na nowy i wykasowaniu błędów jest już spokój.
H4mm3R Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Nowy egr ok 400zł, usunięcie programowo u tunera ok 200zł. Wybór należy do was, ja wybrałem drugą opcję
Sztomel Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 No właśnie Tomku, to o Twoim EGR w BLB pisałem wyżej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się