Scrash Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Witam Przymierzam się do założenia świateł dziennych w moim autku. Moje dzienne nie posiadały żadnego automatu więc postanowiłem sam sobie go zrobić. Wszystko chcę zrobić w kabinie a tylko jeden kabelek + z dziennych przeciągnąć z komory do kabiny. Rozrysowałem sobie schemat roboczy. Chcę żeby po przekręceniu stacyjki od razu zapalały się dzienne i postojówki a po załączeniu mijania gasły tylko dzienne Chcę podpiąć + po stacyjce przez wyłącznik awaryjny (będzie zawsze włączony). Następnie podpięty przez przekaźnik rozłączający do świateł dziennych, kontrolki LED i postojówek przez diody prostownicze. Teoretycznie wszystko powinno działać. Moje pytanie: Czy przy wyłączniku świateł (przy kierownicy) postojówki posiadają dwa przewody czy tylko jeden ? Pytam dlatego bo wydaje mi się po włączeniu kierunkowskazu na wyłączonej stacyjce zapala się tylko jedna strona postojówek. Chcę wszystko polutować w domu i tylko podpiąć od razu do samochodu i mam już naszykowane dwa przewody z diodami prostowniczymi i nie wiem czy lutować oba czy tylko jeden. Nie mam na razie auta bo jest u lakiernika wiec nie mam jak z miernikiem obskoczyć wiązkę. Poniżej mój schemat roboczy.
.Pablo. Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Nie prościej kupić dzienne z modułem który sam ocenia kiedy światła się włączy i wyłącza dzienne ?
przemciotorun Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 jutro Ci napisze co i jak i podrzuce schemat bo dzis mam za slaby internet...
rysiuu Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Zgodnie z prawem: DRL powinny gasnąć w momencie załączenia świateł pozycyjnych. Jeśli nie masz automatu w lampach, to: Pozycje zasilasz z "pozapłonowego. Na zasilaniu świateł dajesz przekaźnik spoczynkowo-zwarty i sterujesz go pozycyjnymi.
Viwaldi Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Po co ci światła pozycyjne? Raz że niezgodnie z prawem (jak pisał rysiuu), dwa dodatkowo zapalone żarówki tył - przód.
jihaad Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Ale kombinacje. Podłączasz do dziennych masę na stałe, a "+" z zacisku 15 (zapłon) poprzez przekaźnik rozłączny sterowany sygnałem z pozycji. Wszystkie potrzebne punkty elektryczne znajdziesz pod przekaźnikami pod kierownicą.
Scrash Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2012 Wszystko mam już polutowane i sprawdzone na sucho. Wszystko działa. W momencie kiedy włączę światła mijania to + z tego przewodu zasili cewkę przekaźnika i rozłączy światła dzienne. Chcę tylko podłączyć + zasilający światła dzienne pod przewod(przewody) świateł postojowych żeby działały po przekręceniu zapłonu nie musząc nic włączać . Tylko zastanawiam się nad podłączeniem pod przewod (przewody) miedzy włącznikiem postojówek a postojówkami. Chodzi o to czy postojówki są podzielone na prawą i lewą stronę czy załączają sie jednym przewodem. Wyprowadziłem dwa przewody(dla postojówek) z diodami prostowniczymi żeby po załączeniu mijania nie zasiliły się dzienne. Piszecie po co mi postojówki. Nie chciałbym żeby podczas stłuczki pan P. dowalił się że tył był nie oświetlony. Tak naprawdę to nie jest jasno określone czy tył ma świecić w dzień czy nie.
jihaad Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Jest jasno określone - POZYCYJNE nie muszą się świecić. Niepotrzebnie komplikujesz wszystko, kupa przewodów, diody... Podłacz tak jak napisałem wyżej.
Magicbattle Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 wlasnie jasno jest opisane. mozesz pojechac na stacje diagnostyczna i pan diagnosta powie ci jak powinny zapalac sie swiatla do jazdy dziennej. nie moga sie palic zadne inne swiatla (postojowe, mijania) jesli sa wlaczone do jazdy dziennej. musza sie wlaczyc po zaplonie albo po uruchomieniu silnika. smiac mi sie chce jak widze ludzi ktorzy jezdza na dziennych i mijania albo pozycyjnych. zaklada sie je chyba po to zeby byla jakas oszczednosc a nie wszystko na raz
damian81Z Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 kolego po co tak kombinujesz z przekaznikiem, styk 87a do dziennych +, 85masa, na 86 dajesz + ze swiateł postojowych i w momencie wlaczenia przekaznik sie wyłaczy dzienne zgasna, 30 + przez bezpiecznik do plusa ktory pojawai sie po zapaleniu auta, mozesz go wziasc z alternatora (ja mam diesla i alterantor ma srubke na ktorej pojawia sie + po odpaleniu) albo pod kierownica pod przekaznikami znajdziesz w miejscu gdzie przykrecone sa kable
Fr0styyy. Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Nie lepiej kupić moduł SD2? Sama wygoda
Scrash Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2012 Dobra podłączę cewkę przekaźnika pod postojówki skoro twierdzicie że mogą sie palić same dzienne. Czyli podobnie jak w moim schemacie tylko z kilkoma zmianami. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.
Magicbattle Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 tak z kilkoma zmianami:grin:. nie moga sie swiecic inne swiatla. zrob pod alternator sobie po co maja sie palic po zaplonie lepiej po odpaleniu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się