pawelkwiatek Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Cześć, W związku z awarią turbiny wziąłem się za długo odkładane dłubanie mojego 1.8t (buda to audi a6 c5, napęd fwd). Na ten moment mam wywalony katalizator (dalej wydech seria), założone większe turbo (roztoczone k03 z większym rdzeniem), które dmucha ~1,4-1,5 bara do około 4 000 rpm, od 5 000 spada do 1,2 bar. Założony jest też centralny icek (układ dolotowy seria). W tym tygodniu będą też wkładane krótkie wtryski (z 2,7bit) o większej wydajności (w AEB regulator 4 bar więc powinno wystarczyć). Do całości chcę pisać program, zastanawiam się jeszcze nad ew. przeróbką wydechu. Auto ma wyglądać seryjnie i wydawać seryjny odgłos. To taki trochę szybszy kanapowóz na trasę i miasto, z drugiej strony nie chciałbym, żeby wydech był jakimś mega ograniczeniem. Zatem - czy w tym setupie jest sens robić wydech przelotowy? Jeżeli tak - czy można go zrobić tak, żeby był w miarę możliwości cichy? pozdr. Paweł
Booster Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zrób wydech z kwasiaka 2,5 cala na 2 tłumikach El-Tec, będzie w miarę cicho i wydajnie
pawelkwiatek Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2012 Czy korzyści będą na tyle wyraźne? Ile +/- stracę na nie dłubniętym wydechu?
wampir Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Zadzwoniłem do el-tec i powiedziałem, że chciałem kupić od nich DP, tłumik środkowy oraz 2 tłumiki końcowe mówiąc, że mam rury 2.5" i zamierzam odtworzyć wydech bazując na wymiarach wydechu orginalnego tzn chodził o odległość tłumików itp. Spawać ma mi to czlowiek, który zajmuje sie spawaniem cisnieniowym różnymi technikami. Pan pomarudził mi, że to nie jest takie proste i nie poleca mi takiego rozwiązania. Co wy na to ?
pawelkwiatek Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2012 Też się zastanawiałem nad wyspawaniem całego, ale koszty które podają firmy rzędu 2,5k zł to trochę przydużo. Same graty po normalnych cenach w detalu można skompletować za 700-800zł, jak ma się windę i giętarkę (choć i bez tego można dać radę) to roboty na 1-2 dni. Pytanie czy jest sens, wszysycy piszą 2,5 cala a rurek 2,5 cala w sprzedaży nie widziałem. Wszędzie ~60mm a to trochę mniej.
wampir Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 800zł? Tzn co masz na mysli, jakie konkretnie graty ?
Dev Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 3 metry rury 2.5", troche blachy 1mm, dwa wkłądy kominowe na poszycia i metr rurki fi12
wampir Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 a jak bedzie z glosnoscia? Nie chce zeby kazdy sie ogladal jak za stjuningowanymi 20 letnimi beemwu 316 :/
SebolA4 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 pytanie brzmi czy ori wydech przy tym setupie na pewno zamuli furę skoro turbo tyle pompuje to chyba nie jest źle?
wampir Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Czy ktoś myślał aby zrobić DP o średnicy 2.75" a potem odcinek pomiędzy nim, a tlumikiem środkowych o średnicy 2.5". Przcież po tłumiku środkowym i tak spaliny rozdzielają się na dwa tłumiki końcowe więc na logike ograniczenie stanowi tylko odcinek do tłumika środkowego łącznie z samym tłumikiem
Dev Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 do tłumika środkowego też powinno byc 2.75"
wampir Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Gdzieś czytałem, że sam odcinek gdzie jest kat powinien być grubszy niż reszta wydechu, prawda to?
Dev Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 mnie kiedys uczuli tak: dwusów - dławienie na wydechu + komora rezonansowa = wieksza moc czterosów - dławienie na niskich obrotach, na wysokich pełne otwarcie diesel pełne otwarcie wydechu czyli im wiekszy i krótszy przelot tym lepiej
wampir Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 A teraz napisz to po ludzku i przełóż dla czterosuwu uturbionego
Mabrothrax Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 I ludzie na ulicy sp***rzają jak jedziesz :-D Najlepiej chyba Dp 3" później do końca 2.5" i końcowy tłumik.
wampir Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 a nie można zrobić wydechu żeby był dobry i normalny jezeli chodzi o poziom decybeli? Przeciez jeżdzą fury, które mają w standardzie dużą moc i jakoś nie straszą..
pawelkwiatek Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Opublikowano 1 Lipca 2012 właśnie - zluzlować wydech, ale żeby dało się tym na normalnie, codziennie jeździć nie strasząc ludzi na ulicy
SebolA4 Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 Anty straszakiem ludzi jest odpowiedni tylny tłumik.W moim przypadku mam całkowity przelot i tył ABT Sebringa dedykowany do 1.8T i jest cicho, dopiero po mocniejszym wdepnięciu gazu jak turbo zacznie dmuchać pojawia się bas.Przy codziennej jeżdzie jest idealnie z lekim pomrukiem jak się zagrzeje. P.S Wtryski nie będą za małe? z tego co wiem to występują szare i brązowe, maja 304 i 316 cc. Z tym,ze w esce jest 6 garów i to styka,a w Twoim przypadku jak dmucha tyle co piszesz to może byc jeszcze za ubogo.Jeśli chcesz wymienić same wtryski i jak dmuchniesz 1.4 bara + 4 bary to listwa juz może mieć mały problem.
pawelkwiatek Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Opublikowano 2 Lipca 2012 sprawdziłem wtryski po numerze - wydajność 450ccm@4bar :] orientuje się ktoś, gdzie w wawie wydech można ogarnąć? Po ostatniej robocie w warsztacie (wywalenie kata) jak później przekładałem sprężarkę i zrzuciłem wydech to mi ręce opadły... w środku flanszy mocowanej do turbiny wystawała nie dogięta, nie obrobiona prosta rura, pięknie spaliny musiała blokować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się