Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Sens stosowania paliwa 95/98 oktanów


daniel37

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy silnik B5 ADR potrafi zrobić użytek z benzyny 98?

Na klapce wlewu mam napisane 91/95.

Czy w tym aucie trzeba regulować kąt wyprzedzenia zapłonu (np. przez OBD-II)?

A może następuje samoczynna adaptacja?

Pozdrawiam

D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadnej roznicy nie zauwazysz miedzy 95 , 98 , a nawet 100 oktan :) W sensie mocy itp. , bo tak dla silnika jest jakas roznica , przez to ze wyzsza liczba oktanowa , oznacza czystsze paliwo (wiec bedzie lepiej dla silnika) ale spala sie szybciej wiec wzrosnie spalanie :P

Takze siurkaj 95 oktanow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a gdzie ty dojzales tam aparat zaplonowy ze chcesz mu zmieniac kat :shocked:

a to musi być aparat zapłonowy żeby zmieniać kąt ??? :)

coś ten kąt wyznacza...kiedyś były to aparaty zapłonowe teraz pewnie ECU...[br]Dopisany: 16 Maj 2008, 15:38 _________________________________________________

Zadnej roznicy nie zauwazysz miedzy 95 , 98 , a nawet 100 oktan :) W sensie mocy itp. , bo tak dla silnika jest jakas roznica , przez to ze wyzsza liczba oktanowa , oznacza czystsze paliwo (wiec bedzie lepiej dla silnika) ale spala sie szybciej wiec wzrosnie spalanie :P

Takze siurkaj 95 oktanow :)

hm... myślałem że wyższa liczba oktanowa to wyższa odporność na samozapłon..

możliwość opóźnienia zapłonu przy wyższym stopniu sprężania...i wyższa moc

a tu kolega wspomina coś o czystszym paliwie

człowiek cały czas się czegoś nowego dowiaduje

pozdrawiam

d.

może zapytam inaczej:

czy B5 ADR ma czujnik spalania stukowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADR ma czujnik spalania stukowego.

Wyższa liczba oktanowa to wyższa odporność na spalanie stukowe. I dlatego raczej wiąże się ze zmniejszeniem mocy jeśli są zachowane te same parametry silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie ty w polsce znajdziesz 98 oktan to co jest na dystrybutorze to mit :dance:w polsce benzyna 98 ma jakieś 96 oktan :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie ty w polsce znajdziesz 98 oktan to co jest na dystrybutorze to mit

Moj byly 126p troszkę podkręcony,był strasznie uczulony na paliwo które kupowałem.Musiałem jeździć na 98,co prawda w całym mieście byly tylko 2 stacje które miały faktycznie 98,a reszta to tylko napis 98-wiec tu sie poniekąd zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam i tak leje 98 caly czas, ale nie czuje roznicy miedzy 95 a 98. Czasami przesiadam sie na shell V-Power Racing ponad 100 oktanow wtedy czuc roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy sam opis wyższej oktanowości nie oznacza cech produktu i stąd całe nieporozumienie. Wyższa oktanowość oznacza lepsze i spokojniejsze spalanie mieszanki, czyli mniejszą ilość energii wydzielanej. Z drugiej strony do tej słabszej benzyny dodaje się uszlachetniacze zawierające tlen i stąd benzyny typu POWER mają więcej mocy. Tak więc opis produktu mówiący o oktanowości nie musi zawierać dodatków do benzyny, które dają w rezultacie lepsze wykorzystanie silnika.

Chyba lepiej kupić turbo niż lać lepszą benzyne, efekt będzie zupełnie inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa liczba oktanowa oznacza trudniejsze zapalanie mieszanki. Więc lanie 98 do auta, które nie zostało zaprojektowane do wysokiej liczby oktanowej jest bez sensu :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa liczba oktanowa oznacza trudniejsze zapalanie mieszanki. Więc lanie 98 do auta, które nie zostało zaprojektowane do wysokiej liczby oktanowej jest bez sensu :gwizdanie:

Popieram ten głos rozsądku.

PB98 jest paliwem gorętszym w spalaniu i temp. spalin jest wyższa na PB98 niż na 95. I jeszcze raz- Silnik zaprojektowany do paliwa 95 powinien jeździć na 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi na pytanie z tematu odpowiedź jest jedna i prosta - NIE. Nie ma sensu stosować paliwa 98 oktanowego jeśli silnik nie został do niego przystosowany, a wiąże się to ze zmianą warunków spalania.

Poroponuje zapozać się z tematatem:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

może będzie jaśniej jeśli się zrozumie co tak naprawde te oktany oznaczają. Pozatym warto by przeczytać o spalaniu stukowym by mieć świadomość czym grozi stosowanie niewłaściwego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie paliwo 98 jest poprostu bardziej kaloryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie paliwo 98 jest poprostu bardziej kaloryczne.

:shocked: :shocked: :shocked: a gdzie to jest napisane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecej oktan czyli wyzsza odpornosc na samozaplon.Co za tym idze mozna podnieść stopień sprezania dla uzyskania wiekszej mocy,stosuje sie takie zabiegi w sporcie gdzie paliwko ma okolo 110 oktan.Nie wiem co to ma wspolnego z kalorycznością. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98 na pewno nie szkodzi,ale tez nie pomaga.

Marewel jeździłeś kiedyś z wskaźnikiem EGT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...