rastaman Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Witam nie jestem mechaniorem ale jako takie obeznanie mam i wiem ze jesli wali olejem-dymem przez korek wlewu oleju i miarka to silnik umiera. Dzis znalazlem owe obiawy u siebie wyrzuca tego sporo i mam pytanie czy ktos sie orientuje ile mniej wiecej mu zostalo zycia? Bo chyba musze zaczac szukac nowego. Dodam jeszcze ze ogolnie sprawuje sie idealnie oleju nie ubywa za wiele bo sporo tez ucieka przez odme ,nie kopci , pali od strzala i ciagnie jak trzeba.
grzes1704 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 jak taki mały regularny dymek leci to się nie przejmuj .Jak chcesz to sprawdź ciśnienie i będziesz coś więcej wiedział. Ale jak oleju nie bierze to po co głowę sobie zawracać.
rastaman Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2012 no tak ale skoro wywala ten olej i to nie malo to cos jest na rzeczy. a cisnienie na cylindrach?
RALF76 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 no tak ale skoro wywala ten olej i to nie malo to cos jest na rzeczy. a cisnienie na cylindrach? Jak wywala olej - chmura olejowa? miarką czy wlewem? każdy PD smarowany jest chmurą olejową i po odkręceniu korka wlewu oleju czy miarki dymi Z drugiej strony pokaż chociaż jednego PD który na ciepłym nie dymi z miarki....
rastaman Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2012 to moze tak napisze- jak wyjolem caly bagnet to w pare sekund mialem krople oleju wszedzie a nawet na blotniku od strony zewnentrznej. a z pod korka po 10min pewnie lalby sie juz ciurkiem po silniku . Nie wiem moze panikuje zazwyczaj mialem benzynowe auta i tam takie cos jest nie dopuszczalne.
lukaseq1 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 kolego mialem podobne odczucia, pojechalem na pomiar cisnienia na cylindrach i wyszlo wszystko ok, wiec jak nie je oleju to wszystko ok. Z tego co mi wiadomo to pompki tak maja
leoncjo Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Żebym się za bardzo nie wygłupił.... może to być problem z odmą, zapchana ??
rikardo Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 to moze tak napisze- jak wyjolem caly bagnet to w pare sekund mialem krople oleju wszedzie a nawet na blotniku od strony zewnentrznej.a z pod korka po 10min pewnie lalby sie juz ciurkiem po silniku . Nie wiem moze panikuje zazwyczaj mialem benzynowe auta i tam takie cos jest nie dopuszczalne. Może masz problem z odpowietrzeniem silnika w którym role odpowietrzania skrzyni korbowej pełni pokrywa zaworów.
kubson Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Masz silnik PD, nie wolno na pracującym silniku odkręcać korka wlewu oleju ani wyciagać bagnetu
boguki Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 kubson dlaczego nie można tego robić?
rastaman Opublikowano 22 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2012 to ja juz zglupialem ale pozytywnie jak tak choc dzis sprawdzalem u kolegi w identycznym silniku to z bagnetu olej tak nie wyskakiwal a z pod korka tak jakby to samo moze wrazenie ze mniejsze jest cisnienie. Odma drozna , popyla z niej powietrze,olej i dymek jakby .. A czy to ma jakis wplyw ze zaslepilem egr ?bo mopim zdaniem nie ale pytam bo gdzies przeczytalem ze ma wplyw na to.
Cordii Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 no tak ale skoro wywala ten olej i to nie malo to cos jest na rzeczy. a cisnienie na cylindrach? Jak wywala olej - chmura olejowa? miarką czy wlewem? każdy PD smarowany jest chmurą olejową i po odkręceniu korka wlewu oleju czy miarki dymi Z drugiej strony pokaż chociaż jednego PD który na ciepłym nie dymi z miarki.... PD-ki tak maja to jest normalne, nie ma sie czym przejmować
Blachu Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Ten typ tak ma, nic mu nie jest. Wyjmij miarkę oleju, i dodaj gazu. Jak ten dymek i kropelki oleju zostaną zassane do środka to wszystko jest ok. jednak gdy to zjawisko się nasili to raczej masz problem...
kubson Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Ten sposób sprawdzania wam nic nie da, pompowtryski są smarowane ciśnieniowo olejem dlatego nie wolno odkręcac korka na odpalonym( gdy odkręcasz zmniejszasz to smarowanie dlatego nie wolno tego robić). Tam jest bardzo duże ciśnienie więc jak odkręcisz korek to będzie chlapało I to nawet bardzo dobrze ze chlapie bo wiadomo ze smarowanie jest
rastaman Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Opublikowano 3 Lipca 2012 Sprawdzalem u kolegi w identycznym aucie i u niego to tak jakby tego cisnienia pod korkiem bylo mniej i tak olejem nie walilo.No nic nie bedziemy tu gdybac za tydzien bede juz w Polsce zmierze cisnienie i bedzie wiadomo co i jak, a tak wogole to ile powinno byc tego cisnienia? I jeszcze jedno pytanie bede tez juz zmienial olej i mysle tak nad Motulem tylko ktory bedzie odpowiedni? Kupie tu to raczej nie trafie na zadne fake! Zalewany byl castrol edge full synt. ---------- Post dopisany 03-07-2012 at 17:06 ---------- Poprzedni post napisany 25-06-2012 at 19:21 ---------- Dzis jestem po sporym serwisie zmierzone zostalo cisnienie na prawie zimnym silniku i na kazdy cylinder wyszlo po 26-27 mechaniory powiedzieli ze jak by byl zimny zupelnie to 30 by bylo i stwierdzili ze jest ok !! Po za tym olej w bagnecie i z pod korka tak jak pisaliscie to wcale nie musi byc tragedia. Tylko ze jak zapytalem czy sa wstanie stwierdzic czy mam przedmuchy do skrzyni korbowej stwierdzili ze sie nie da od tak na zaraz!! No i ze nie widzieli jeszcze diesla PD u siebie w warsztacie ktory by mial czysty dolot a gdy zapytalem o oil catch tank to powiedzieli ze nigdy tego nie zakladali ale zalozyc nie zaszkodzi.
Blachu Opublikowano 3 Lipca 2012 Opublikowano 3 Lipca 2012 Jeśli chodzi motula do Twojego auta to ten: Specific 505.01-502.00-505.00 5w40 VW 5L
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się