Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check po wybiciu katalizatora w Audi A4 B7 2.0TDI BPW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio wyskoczył mi błąd katalizatora okazało się że jest zapchany . Postanowiłem go wybić ze świadomością że zapali się CHECK - .. oczywiście po wybiciu zapalił się ale samochód jak nie miał mocy

tak teraz teraz nie ma , czy czasami nie włączył się w jakiś tryb awaryjny ? czy po prostu podaje mu złą mieszankę paliwową ? a może jedno i drugie.. pozdrawiam

Opublikowano

Jak wywaliłeś katalizator to musisz wyłaczyć w ECU druga sondę albo oszukać ja emulatorem.

Opublikowano

Ok dzięki będę kombinował

Opublikowano

No i jak?

Opublikowano

No właśnie, co tu wykombinować? Rurka? Emulator? Skąd wziąć coś takiego

Opublikowano

Jak na razie znalazłem jedną firmę w Polsce, która wykonuje programowe usunięcie drugiej sondy i kosztuje to 700PLN + dojazd.

Po rozmowie z lokalnym specjalista od tłumików, wydaje się, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem, to założenie takiej rurki w kształcie litery L pomiędzy kat a sondę. Spaliny wtedy dochodzą w zmniejszonej ilości, a i sonda jest odpowiednio rozgrzana, więc osiągnie swoją temperaturę roboczą.

Myślałem też o spytaniu jakiegoś fachowca od gazu, w jaki sposób sobie z tym radzą, ale po pierwszym telefonie zrezygnowałem, bo usłyszałem: "na LPG nie występuje taki problem".

Co do allegro, to też sprzedają takie emulatory elektroniczne, które emulują sygnały wysyłane przez taką sondę do ECU. Coś takiego jest "w jakiś sposób" podłączone do kompa i odczytuje parametry dotyczące wtrysku tak, żeby odpowiednio oszukać sterownik.

Co do skuteczności, to pewnie pierwszy opisany przeze mnie sposób jest najpewniejszy, ale pozwalasz komuś grzebać w kluczowym elemencie Twojego samochodu.

Emulacja elektroniczna wydaje się dobrym rozwiązaniem, ale jest sporo dłubania.

Wygięta rurka, wg zapewnień tłumikarza, działa i on ręczy za to głową. Kosztuje to (lokalnie) 250 - 400PLN (w zależności od komplikacji po drodze. Usługa obejmuje wyjęcie kata, wybicie środka, włożenie rury, założenie kształtki i złożenie tego wszystkiego z powrotem. Całość trwa ok. 2-3h. Dodatkowo, sprzedaje się wkład kata za jakieś 200PLN.

Opublikowano

No nie żartuj z tą jedyną firmą w Polsce. Takie rzeczy zrobi Ci lepiej kumający tuner i wszyscy Ci którzy zajmują się programowym podnoszeniem mocy w autach.

Opublikowano

W ECUproject 400 zl.

Opublikowano
No nie żartuj z tą jedyną firmą w Polsce. Takie rzeczy zrobi Ci lepiej kumający tuner i wszyscy Ci którzy zajmują się programowym podnoszeniem mocy w autach.

Nie napisałem jedyną, a jedną - makes difference...

---------- Post dopisany at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany at 17:41 ----------

W ECUproject 400 zl.

W Kreatorze Mocy nawet nie mają w spisie sterownika do tego silnika :kwasny:

Opublikowano

W lublinie ok 500zł taka usluga

Opublikowano
No nie żartuj z tą jedyną firmą w Polsce. Takie rzeczy zrobi Ci lepiej kumający tuner i wszyscy Ci którzy zajmują się programowym podnoszeniem mocy w autach.

Nie napisałem jedyną, a jedną - makes difference...

---------- Post dopisany at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany at 17:41 ----------

W ECUproject 400 zl.

W Kreatorze Mocy nawet nie mają w spisie sterownika do tego silnika :kwasny:

Zwracam honor:-) niedocztalem. Zadzwon i sie zapytaj. Nie maja bo silnik bez turbo pewnie dlatego.

Opublikowano
W lublinie ok 500zł taka usluga

Kojarzysz nazwę zakładu?

---------- Post dopisany at 22:40 ---------- Poprzedni post napisany at 22:36 ----------

Nie maja bo silnik bez turbo pewnie dlatego.

Podczas rozmowy z Kreatorem Mocy, człowiek po drugiej stronie zapytał mnie, jakiej produkcji jest ECU - niestety nie potrafiłem mu odpowiedzieć, więc zaczął szukać w jakimś katalogu.

Z tego, co zrozumiałem, to oni potrafią się dobrać do wszystkich parametrów w takim sterowniku (m.in. sondy lambda), o ile potrafią się z nim "zinterfejsować" - z tym od ALT'a widocznie jest jakiś problem (wątpliwe), albo nie potrafił go znaleźć na jakiejś liście (bardziej prawdopodobne) :wink:

Opublikowano

Ja jeszcze się zastanawiam czy wyskakiwanie błędu kata nie ma jednak związku z LPG. U mnie przez pierwsze 10tys na LPG problemu nie było a pojawił się po przeprogramowaniu sterownika LPG. Zastanawiam się czy jest sens wywalać całkiem ten katalizator i czy nie lepiej go zostawić wkręcając tylko sondę przez tą rurkę.

Opublikowano

mozesz wybic srodek kata

Opublikowano
W lublinie ok 500zł taka usluga

Kojarzysz nazwę zakładu?

---------- Post dopisany at 22:40 ---------- Poprzedni post napisany at 22:36 ----------

Nie maja bo silnik bez turbo pewnie dlatego.

Podczas rozmowy z Kreatorem Mocy, człowiek po drugiej stronie zapytał mnie, jakiej produkcji jest ECU - niestety nie potrafiłem mu odpowiedzieć, więc zaczął szukać w jakimś katalogu.

Z tego, co zrozumiałem, to oni potrafią się dobrać do wszystkich parametrów w takim sterowniku (m.in. sondy lambda), o ile potrafią się z nim "zinterfejsować" - z tym od ALT'a widocznie jest jakiś problem (wątpliwe), albo nie potrafił go znaleźć na jakiejś liście (bardziej prawdopodobne) :wink:

Zadzwoń w jakieś inne miejsce może oni tam nie ogarniają tematu:)

Opublikowano
mozesz wybic srodek kata

A da radę wybić bez cięcia i spawania? No wiadomo ALT trochę oleju wciąga, jakieś 2-3setki na 1000km i czy po usunięciu kata nie będzie kopcił?

Opublikowano

polecam zamiennik z rura w środku, sama pucha jak zostanie to spaliny będą się kotłować .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...