lasken Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Witam Mam następujący problem. Po kupnie samochodu nie działała mi klimatyzacja. Nabiłem 650 gram czynnika i zaczęła chłodzić. Problem jest taki że raz chłodzi raz nie. Sprężarka włącza się za każdym razem tak samo wentylator klimatyzacji. Układ jest szczelny. Jedyne co sie dzieje to podczas gdy nie chłodzi przy włączonej sprężarce to na postoju pokazuje mi 0,9l/h a jak chłodzi to 1,5l/h i auto jest wtedy bardziej obciążone. Co to może być. Vag nie pokazuje żadnych błędów. Sprzęgło sprężarki za każdym razem zaskakuje i pomimo tego raz chłodzi raz nie. Może to problem czegoś w środku sprężarki. Jeszcze zauważyłem że gdy przygazuje na 4 tys obrotów i przytrzymam to też przestaje chłodzić ale tego nie jestem pewny czy zawsze tak sie dzieje być może akurat to to zbieg okoliczności. Bardzo proszę o wszelkie sugestie. Z góry dziękuję za pomoc. POZDRAWIAM ---------- Post dopisany at 21:04 ---------- Poprzedni post napisany at 12:13 ---------- nikt nie ma pojęcia co to mogło by być ?
wielki1980 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Pierwsza sprawa napisz jakie auto z tego co się domyślam to B5 ale nie wszyscy wiedzą.
lasken Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 tak dokładnie jest to b5. Sprężarka identyczna jak w passacie b5.
a4dg Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Sprawdź zawór dławiący w przewodzie. Tam jest dodatkowo filtr lubi się zapychać
lasken Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 gdzie mniej wiecej znajduje sie ten zawor ? zeby go sprawdzic musze wypuscic czynnik ?
a4dg Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Musisz podjechać do gościa co zajmuje się klimą aby odessał gaz i olej z układu (gaz jest drogi i szkoda go puszczać w powietrze) Zawór znajduje się na cienkim (jeśli dobrze pamiętam) przewodzie na ścianie grodziowej. Trzeba rozkręcić przewód (przy zaworach do napełniania) sam zaworek ma długość około 5 cm i kosztuje grosze. Trzeba uważać na gości co nabijają klimę bo potrafią taki zaworek oferować za nie małą kasę. I jeszcze jedno wymień oringi na przewodach.
lasken Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2012 o 8:00 rano oddalem auto do serwisu klimatyzacji. Powiedzialem im ze przed naprawa zeby mi zadzwonili i zdecyduje czy naprawiac czy nie. Zadzwonili 3 godziny pozniej o 11:00 i powiedzieli mi za naprawe 1800zl. Powiedzieli ze sprezarka zamiast 12 bar wytwarza 6 bar i ze nie ma prawa dzialac. Powiedzieli ze w ukladzie jest mnostwo opilkow. Tak wiec dalem im za diagnoze 120zl i odebralem auto. Dziwne bo po odebraniu dzialala pozniej znowu przestala i pozniej znowu dzialala. Zauwazylem jeszcze jedna rzecz a mianowicie: klimatyzacja dziala chlodzi chlodzi az nagle czuc ze przestaje leciec zimne powietrze odrazu gdy to poczuje wylaczam econ i wlaczam spowrotem i dalej chlodzi i jesli tak robie caly czas to chlodzi przez godzine nawet. Tylko ze odrazu jak przestaje chlodzic musze szybko wylaczyc i wlaczyc sprezarke przyciskiem econ i dziala znowu. kurcze moze faktycznie jest zapchany ten uklad albo dysza i dlatego wariuje a nie trzeba odrazu wymieniac wszystkiego. Mam mozliwosc nabic sobie czynnik za darmo u kolegi w serwisie takze moze samemu z Wasza pomoca uda mi sie to naprawic. Jak dotad wszystko robilem sam zawieszenie rozrzad diagnostyke vagiem. Mam garaz z kanalem takze moze mi sie uda. Co proponujecie? Z gory dziekuje
wielki1980 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 sprawdź albo odrazu wymień filterek(zawór rozprężny) i sprawdź ciśnienia w układzie. Na niskim ma być ok 2,5 bar a na wysokim około 15. http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/all-b6-wydajnosc-klimatyzacji-170991/
lasken Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2012 a czy cisnienie mozna sprawdzic przez kabel VAG ? bo ktos mowil ze sie da . czy tylko specjalnymi manometrami ?
wielki1980 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 a czy cisnienie mozna sprawdzic przez kabel VAG ? bo ktos mowil ze sie da . czy tylko specjalnymi manometrami ? Bloki pomiarowe/grupa001/czwarta kolumna
lasken Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Opublikowano 19 Maja 2013 a to żeby sprawdzić ciśnienie sprężarki trzeba wejść najpierw w vag comie na klimatyzacje kanał 08 i dopiero poźniej grupa 001 i czwarta kolumna ? bo kurcze u mnie tego nie ma. ---------- Post dopisany 18-05-2013 at 22:40 ---------- Poprzedni post napisany 17-05-2013 at 15:32 ---------- Może ktoś powiedzieć jak sprawdzić to cisnienie w sprężarce na vag comie? ---------- Post dopisany 19-05-2013 at 20:24 ---------- Poprzedni post napisany 18-05-2013 at 22:40 ---------- naprawdę nikt nie wie ?
benyA4 Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 najlepiej cisnienie sprawdzac manometrami bo czujnik moze przeklamac , mozliwe ze masz zapchany zaworek lub osuszacz , sprezarka tloczy a po osiagnieciu maksimum cisnienia czujnik ja wylacza. Musial bys podlaczyc manometry wlaczyc klime i patrzec co sie dzieje z cisnieniem.
lasken Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2013 Sprawdzalem filterek i jest idealnie czysty. Kolega.sciqgnal czynnik i wyciagalismy filterek i jest jak nowka. T6lko ze nie ma.manometrow tylko sama maszyne do nabijania. A jak tym vagiem mozna to sprawdzic zeby ten czujnik pokazal bo nie moge tego znalezc ---------- Post dopisany 31-05-2013 at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany 19-05-2013 at 22:28 ---------- Panowie z tego co podejrzewam to winny może być czujnik ciśnienia klimatyzacji. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak go można sprawdzić nie wykrecając go i wypuszczając czynnik. Czy da się go jakoś zmostkowac żeby cały czas oszukiwał i pokazywał że jest wszystko okej, Sprawdziłbym chwilowo czy za każdym razem będzie załączał sprężarkę. Z góry dzięki za wszelką pomoc ---------- Post dopisany 10-06-2013 at 21:54 ---------- Poprzedni post napisany 31-05-2013 at 16:54 ---------- Czujnik jest jednak sprawny bo znalazlem jak sie go mostkuje i zmostkowalem. Zalacza wentylator itp. Bede zmienial sprezarke. Czy przy wymianie kupic cos jeszcsze? jak osuszacz itp. Co jeszcze jest istotnego przy wymianie sprezarki?
Hikiel Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Kolego wymieniłeś sprężarkę? Rozwiązałeś problem bo mam to samo i chętnie dopytam zanim wydam kilka stówek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się