kadaf Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Witam, po trasie 800 km dojeżdżając do domu, zatankowałem samochód i pojawił się problem z brakiem mocy, autem Ciężko przekroczyć 80 km a pod górkę ledwo się wtoczył. Komputer pokazuje błąd 00575 - Unlicensed Version. Not all DTCs 11-10 - will be decoded. - Intermittent. czyszczenie i wymiana N75 czy padła turbina (wymieniana 20 000km temu) Logi VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Sztomel Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Turbo wcale nie pompuje a wartości w logach wyglądają jakby zupełnie nie dochodziło podciśnienie do gruchy siłownika podciśnienia przy turbinie. Sprawdź sobie cały układ podciśnienia na szczelność i czy wszystkie wężyki są na miejscu czy któryś nie spadł. Zawsze zalecam też w takich przypadkach zlogować dynamicznie grupę 011 ale tylko w zakresie do 2500 obrotów silnika podłączając na "krótko" kawałkiem jakiegoś wężyka gruchę przy turbo bezpośrednio z króćcem/trójnikiem wychodzącym z węża pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców. Jeśli turbo będzie wtedy pompować powietrze pod ciśnienniem (oczywiście id dłużej log będzie trwał tym ciśnienie doładowania wtedy będzie wzrastać aż do wartości nominalnej turbosprężarki i log skończy się trybem awaryjnym z powodu przeładowania. Wtedy jednak mamy pewność, że turbo jest sprawne a szukać należy nieszczelności w układzie podciśnienia lub szwankować może również sam N75.
kadaf Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 Dzięki, drukuje Twój post i po pracy będę wdrażał w życie więc sprawdziłem wszystkie przewody i wyglądają nienagannie, jedynie niepokojącym objawem jest brak reakcji sztangi w gruszce. czy grucha powinna być szczelna czyli jak dmuchnę powietrze powinno ją wypełnić i zostawić opór? bo u mnie przy zaciąganiu nie ma reakcji jak dmuchnę to powietrze ucieka bokiem gruszki. Sztanga z dużym oporem się rusza. ---------- Post dopisany 12-07-2012 at 22:07 ---------- Poprzedni post napisany 11-07-2012 at 06:18 ---------- Panowie zrobiłem kolejne oględziny więc: 1. wszystkie przewody całe i szczelne 2. zawór N75 wyczyszczony wytwarza podciśnienie 3. sztanga nie reaguje na podciśnienie.. dodanie gazu odjęcie zgaszenie czy zapalenie nie daje żadnej reakcji na sztandze. 4. samą sztangą da się ruszać z dosyć dużym oporem 5. odkręciwszy gruszę od stelaża mogłem swobodnie bez oporu ruszać sztangą. ma ktoś jakieś pomysły i propozycję? uszkodzona grucha? a może zapieczone kierowniczki ?
Sztomel Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 czy grucha powinna być szczelna czyli jak dmuchnę powietrze powinno ją wypełnić i zostawić opór? bo u mnie przy zaciąganiu nie ma reakcji jak dmuchnę to powietrze ucieka bokiem gruszki Nie może być takiej sytuacji, że dmuchając w gruchę powietrze to ucieka ono jej bokiem chyba, że dmuchając w gruchę sztanga była w nią zaciągnięta czyli znajdowała się w pozycji maksymalnego doładowania a dmuchając wymusiłeś ruch sztangi w dół - wtedy powietrze wyjdzie bokiem gruchy - specjalnym otworem wyrównującym ciśnienie w tej części gruchy z której wychodzi sztanga czyli przed membraną i to jest normalny objaw. Złym objawem, świadczącym o nieszczelności gruchy, byłoby uchodzenie powietrza bokiem gruchy jeśli w czasie tej próby sztanga byłaby maksymalnie z niej wysunięta w dół czyli byłaby w pozycji minimalnego doładowania. Musisz zatem odpowiedzieć na pytanie w jakiej pozycji znajdowała się sztanga jak dmuchałeś w gruchę i w jakiej pozostała ona podczas uruchomienia silnika.
kadaf Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 sztanga jest cały czas na maksymalnym wyciągnięciu i nie zmienia swojej pozycji(czyli cały czas w dół), ręcznie mogę ją wcisnąć do gruchy, ale sprężyna ją wraca. W tej pozycji powietrze ucieka otworem z boku
machina Opublikowano 13 Lipca 2012 Opublikowano 13 Lipca 2012 Na zgaszony silniku zaciągnij powietrze z gruchy, gdy nie wciągnie sztangi i występuję nieszczelność to Masz uszkodzoną gruchę.
kadaf Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Opublikowano 13 Lipca 2012 więc grucha do wymiany, na zgaszonym, zapalonym silniku grucha nie reaguje na podciśnienie. Dziękuje Panowie za diagnozę jak wymienię dam znać co wyszło.
Sztomel Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 Jest to tak rzadki przypadek, że prawie nie występuje w samochodach gdzie grucha podciśnienia jest skierowana w górę nad turbosprężarkę więc zanim zdecydujesz się na zakup innej to proponuję wykręcić starą i dokładnie jej się przyjrzeć jak będziesz ją miał w rękach. Dla mnie bardzo wątpliwym jest by grucha skorodowała w tej części (przed zaprasowaniem fabrycznym membrany) gdzie wchodzi w nią wężyk podciśnienia.
kadaf Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Opublikowano 14 Lipca 2012 Auto naprawione, dziękuje wszystkim za pomoc i cenne uwagi. Okazało się że membrana w gruszce się odkleiła po wymianie wszystko wróciło do normy. Proszę jeszcze o sprawdzenie logów, czy sztanga została dobrze ustawiona (wzorowałem się zdemontowaną) VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Sztomel Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Zrób log dwóch grup jednocześnie czyli 010 z 011 bo widzę, że pedał gazu nie był w czasie logowania wdepnięty do końca do podłogi.
kadaf Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM masz może jakiś manual jak czyta się logi i co z nich wynika ?
Sztomel Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Turbo teraz pompuje wartość zadaną ale ciut wolno się budzi. Manuala nie mam, trzeba się trochę oczytać postów w dziale diagnostyka i porównywać wskazania w logach to szybko złapiesz o co biega.
kadaf Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Opublikowano 16 Lipca 2012 dokładnie to samo zauważyłem, dopiero przy 2800 czuć turbo, sztangę należało by skrócić czy wydłużyć ?
kadaf Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Opublikowano 30 Lipca 2012 Panowie, minęło 2 tygodnie i kolejna gruszka padła, przypadek czy szukać gdzieś przyczyny ??
Sztomel Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Padła tak samo jak poprzednia czyli pękła wewnątrz jej membrana ? Jeśli tak to sprawdziłbym co masz w wężykach podciśnienia. Nie czyściłeś elektrozaworów jakimś dziwnym chemicznym specyfikiem, który spowodował przeżarcie membrany ?
kadaf Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Opublikowano 30 Lipca 2012 nie otwierałem, bo chce wymienić.... N75 czyściłem rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym (od razu odparował) i WD40 Zastanawiam się czy temperatura nie powoduje że klej traci swoje właściwości.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się