Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o Logi, brak mocy zawór N75 ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po trasie 800 km dojeżdżając do domu, zatankowałem samochód i pojawił się problem z brakiem mocy, autem Ciężko przekroczyć 80 km a pod górkę ledwo się wtoczył. Komputer pokazuje błąd 00575 - Unlicensed Version. Not all DTCs 11-10 - will be decoded. - Intermittent.

czyszczenie i wymiana N75 czy padła turbina (wymieniana 20 000km temu)

Logi VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

Turbo wcale nie pompuje a wartości w logach wyglądają jakby zupełnie nie dochodziło podciśnienie do gruchy siłownika podciśnienia przy turbinie. Sprawdź sobie cały układ podciśnienia na szczelność i czy wszystkie wężyki są na miejscu czy któryś nie spadł. Zawsze zalecam też w takich przypadkach zlogować dynamicznie grupę 011 ale tylko w zakresie do 2500 obrotów silnika podłączając na "krótko" kawałkiem jakiegoś wężyka gruchę przy turbo bezpośrednio z króćcem/trójnikiem wychodzącym z węża pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców. Jeśli turbo będzie wtedy pompować powietrze pod ciśnienniem (oczywiście id dłużej log będzie trwał tym ciśnienie doładowania wtedy będzie wzrastać aż do wartości nominalnej turbosprężarki i log skończy się trybem awaryjnym z powodu przeładowania. Wtedy jednak mamy pewność, że turbo jest sprawne a szukać należy nieszczelności w układzie podciśnienia lub szwankować może również sam N75.

Opublikowano

Dzięki, drukuje Twój post i po pracy będę wdrażał w życie :)

więc sprawdziłem wszystkie przewody i wyglądają nienagannie, jedynie niepokojącym objawem jest brak reakcji sztangi w gruszce.

czy grucha powinna być szczelna czyli jak dmuchnę powietrze powinno ją wypełnić i zostawić opór? bo u mnie przy zaciąganiu nie ma reakcji jak dmuchnę to powietrze ucieka bokiem gruszki.

Sztanga z dużym oporem się rusza.

---------- Post dopisany 12-07-2012 at 22:07 ---------- Poprzedni post napisany 11-07-2012 at 06:18 ----------

Panowie zrobiłem kolejne oględziny więc:

1. wszystkie przewody całe i szczelne

2. zawór N75 wyczyszczony wytwarza podciśnienie

3. sztanga nie reaguje na podciśnienie.. dodanie gazu odjęcie zgaszenie czy zapalenie nie daje żadnej reakcji na sztandze.

4. samą sztangą da się ruszać z dosyć dużym oporem

5. odkręciwszy gruszę od stelaża mogłem swobodnie bez oporu ruszać sztangą.

ma ktoś jakieś pomysły i propozycję? uszkodzona grucha? a może zapieczone kierowniczki ?

Opublikowano
czy grucha powinna być szczelna czyli jak dmuchnę powietrze powinno ją wypełnić i zostawić opór? bo u mnie przy zaciąganiu nie ma reakcji jak dmuchnę to powietrze ucieka bokiem gruszki

Nie może być takiej sytuacji, że dmuchając w gruchę powietrze to ucieka ono jej bokiem chyba, że dmuchając w gruchę sztanga była w nią zaciągnięta czyli znajdowała się w pozycji maksymalnego doładowania a dmuchając wymusiłeś ruch sztangi w dół - wtedy powietrze wyjdzie bokiem gruchy - specjalnym otworem wyrównującym ciśnienie w tej części gruchy z której wychodzi sztanga czyli przed membraną i to jest normalny objaw. Złym objawem, świadczącym o nieszczelności gruchy, byłoby uchodzenie powietrza bokiem gruchy jeśli w czasie tej próby sztanga byłaby maksymalnie z niej wysunięta w dół czyli byłaby w pozycji minimalnego doładowania. Musisz zatem odpowiedzieć na pytanie w jakiej pozycji znajdowała się sztanga jak dmuchałeś w gruchę i w jakiej pozostała ona podczas uruchomienia silnika.

Opublikowano

sztanga jest cały czas na maksymalnym wyciągnięciu i nie zmienia swojej pozycji(czyli cały czas w dół), ręcznie mogę ją wcisnąć do gruchy, ale sprężyna ją wraca. W tej pozycji powietrze ucieka otworem z boku

Opublikowano

Na zgaszony silniku zaciągnij powietrze z gruchy, gdy nie wciągnie sztangi i występuję nieszczelność to Masz uszkodzoną gruchę.

Opublikowano

więc grucha do wymiany, na zgaszonym, zapalonym silniku grucha nie reaguje na podciśnienie.

Dziękuje Panowie za diagnozę jak wymienię dam znać co wyszło.

Opublikowano

Jest to tak rzadki przypadek, że prawie nie występuje w samochodach gdzie grucha podciśnienia jest skierowana w górę nad turbosprężarkę więc zanim zdecydujesz się na zakup innej to proponuję wykręcić starą i dokładnie jej się przyjrzeć jak będziesz ją miał w rękach. Dla mnie bardzo wątpliwym jest by grucha skorodowała w tej części (przed zaprasowaniem fabrycznym membrany) gdzie wchodzi w nią wężyk podciśnienia.

Opublikowano

Auto naprawione, dziękuje wszystkim za pomoc i cenne uwagi. Okazało się że membrana w gruszce się odkleiła po wymianie wszystko wróciło do normy.

Proszę jeszcze o sprawdzenie logów, czy sztanga została dobrze ustawiona (wzorowałem się zdemontowaną)

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

Zrób log dwóch grup jednocześnie czyli 010 z 011 bo widzę, że pedał gazu nie był w czasie logowania wdepnięty do końca do podłogi.

Opublikowano

Turbo teraz pompuje wartość zadaną ale ciut wolno się budzi. Manuala nie mam, trzeba się trochę oczytać postów w dziale diagnostyka i porównywać wskazania w logach to szybko złapiesz o co biega.

Opublikowano

dokładnie to samo zauważyłem, dopiero przy 2800 czuć turbo, sztangę należało by skrócić czy wydłużyć ?

Opublikowano

Skrócić, o ile to coś pomoże.

Opublikowano

Padła tak samo jak poprzednia czyli pękła wewnątrz jej membrana ?

Jeśli tak to sprawdziłbym co masz w wężykach podciśnienia. Nie czyściłeś elektrozaworów jakimś dziwnym chemicznym specyfikiem, który spowodował przeżarcie membrany ?

Opublikowano

nie otwierałem, bo chce wymienić.... N75 czyściłem rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym (od razu odparował) i WD40

Zastanawiam się czy temperatura nie powoduje że klej traci swoje właściwości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...