Pretor Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 Dziesięć dni temu byłem zrobić softa w Dynosofcie. Przy pierwszej próbie na seryjnym sofcie nie było najmniejszego dyma, jak by z rury leciało czyste powietrze i wyszło 144KM i 324Nm. Po zrobieniu programu i kilku próbach było widać że auto dymi ale tragedii nie było (przynajmniej tak mi się zdawało). Wojtek powiedział, że jest ciepło (27st) i IC nie wyrabia więc wyszło 162KM i 381Nm. Myślałem, że jak temperatura spadnie to auto przestanie dymić bo będzie więcej powietrza przy tej samej objętości ale się przeliczyłem. Jadąc o 5tej rano do pracy w tym tygodniu temperatura ok 14st i dalej dymi. Ponadto ostatnio jechał za mną kolega z pracy i mówił, że przy zmianie biegów puszcza strasznego bąka, później przy bucie dymi ale już nie tak mocno jak przy zmianie biegów. Następna sprawa, w czwartek ścigałem się trochę z kolegą przed 22.00 i widział coś takiego z mojej rury: . O co chodzi? Czy Wojtek coś skopał?
Booster Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 EGT = Exhaust gas temperature Temperatura spalin zbyt wysoka, to co widzisz z wydechu to resztki spalającego sie kata
Pretor Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Opublikowano 14 Lipca 2012 Nie mam katalizatora, mam zamiennik od Gruchota. Czy zbyt wysoka temperatura spalin jest spowodowana źle zrobionym softem? Co myślicie o tym mocnym dymieniu szczególnie przy zmianie biegów?
rob555 Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 A ja bym sprawdzil czy dolot sie nie rozszczelnil...bez przesady by na seryjnych gratach podniesc EGT do takiego poziomu to trzeba CHCIEC !
Pretor Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Opublikowano 14 Lipca 2012 Co rozumiesz pod pojęciem że żeby osiągnąć takie EGT trzeba chcieć? Tzn że tuner dał za dużo koksu czy jak za mocno rozgrzałem wydech? Ścigałem się ok 3km, później chwilę staliśmy na światłach i dalej ze 3km bardzo ostro.
Dev Opublikowano 14 Lipca 2012 Opublikowano 14 Lipca 2012 to nie wina tunera, on wie co i jak ma ustawic w programie musisz szukac usterki w aucie, bo ewidentnie cos sie "zes...rało"
Pretor Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Opublikowano 14 Lipca 2012 Sprawdzałem wszystkie węże i wszystko ok. Dymienie było od razu po programie i nic się nie zmieniło. Moc wydaje się taka sama jak po programie, martwi mnie tylko to iskrzenie z wydechu przy dłuższym butowaniu. Ja tego nie widziałem bo nie patrzyłem we wsteczne lusterko przy ponad dwóch paczkach, powiedział mi o tym kolega z którym się ścigałem. Czy ustawia się jakoś graniczną temperaturę EGT podczas pisania softu czy nie ma na to wpływu? Przed pojechaniem na soft nie raz pokonywałem ten odcinek w ten sposób i nigdy nic się nie działo.
juby_p Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 zrób logi doładowania, bo jeśli jest batory to niema powietrza czyli coś z dolotem lub nie wyrabia turbina
Pretor Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 Grupy: 011,011,011,011,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM To są logi 011 pierwsze przed programem, następne po programie. Nic się nie zmieniło jeśli chodzi o doładowanie, a batory i iskierki walą.
piotrsob1 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Jak go dobrze zagrzałeś to poprostu zaczeły się wypalać sadze nagromadzone w wydechu , jak się wyplą to iskrzenie zniknie.
juby_p Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 a daj jeszcze grupę 8, i jak to się nie zmieniło jeśli chodzi o doładowanie? przecież się zmieniło:)
Pretor Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 Chodzi mi o to, że nic się nie zmieniło od czasu zrobienia programu . Proszę: Grupy: 008,008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Tu tak samo, przed i po programie. Jeszcze przepływka przed i po programie: Grupy: 003,003,003,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
juby_p Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 chyba masz dużo sadzy w wydechu i ona się teraz wypala:) ro w sumie to mnie równiej reguluje ciśnienie doładowania wiec może już geometrie trzeba czyścic ale niech ktoś mądrzejszy ode mnie potwierdzi lub zaneguje
Pretor Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 Zmienna geometria chodzi płynnie, tak się składa, że czyszczę sporo turbinek w różnych autkach . Nie wiem skąd to wahanie doładowania, wszystko posprawdzałem, jak kupiłem auto było założone turbo świeżo po regeneracji i myślałem że coś świruje nie mogąc znaleźć przyczyny kupiłem od kolegi z klubu używkę z mały przelotem bo zmieniał na CAHA i nic się nie zmieniło. Zastanawiam się czy to nie przez pocący się EGR, ale większość w tych silnikach to ma i jest ok. Mam troszkę słabsze podciśnienie ok -0.85 bar ale wystarczające by sztanga szybko była podciągana. Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione.
KICHOL Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 widziałem coś takiego jak zamiennik katalizatora czyli strumienica za 40zł się tak paliła.........wkład strumienico-tłumika się wypalał a ciśnienie wywalało to na zewnątrz........a czarny dym to albo nieszczelność w dolocie albo wirus do poprawy
Ali Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Witam kolegów Na szczęście sprawa świeża więc pamiętam ten samochód oraz posiadam wszystkie wykresy z hamowni oraz logi pobrane podczas strojenia więc mogę dodać swoje "trzy grosze". Samochód rzeczywiście na finalnym programie widocznie dymił (może nie nadmiernie, ale więcej niż większość jakie stroję) i mówiłem o tym właścicielowi jednak zdecydowaliśmy się na pozostawienie takiego programu żeby nie rezygnować z mocy, ponieważ na programach z mniejszą ilością paliwa samochód był słabszy. Jeżeli chodzi o EGT to przy tej mocy i tych parametrach jakie są ustawione w programie nie da się uzyskać za wysokiego EGT więc najprawdopodobniej Pretorowi nagromadzone cząsteczki stałe (sadza) wypalają się w wydechu i z tego idą iskry. Pretor jeżeli jesteś niezadowolony z kopcenia to zapraszam na darmową korektę i zrobimy taki program w którym kopcenie będzie na seryjnym poziomie, jednak wtedy nie przyjmuję narzekań na niską moc samochodu. AVFy to nie są już najmłodze silniki i większość nie jest już w takim stanie jak 6-8lat temu kiedy to we wszystkich robiło się bezdymnie 170KM. Między innymi po to seryjne programy z ok. 20-30% zapasem żeby wraz z naturalnym zużyciem samochodu nie było zauważalnych zmian jeśli chodzi o eksploatację, zachowanie pojazdu i emisję spalin. Problemy zaczynają się dopiero przy tuningu kiedy to próbuje się "wycisnać" z silnika te dodatkowe 20-30%. Wtedy wszystko zależy głównie od stanu samochodu. W jednym wszystko pójdzie dobrze, w innym mimo pozornie dobrego stanu dodanie tych przysłowiowych 20% spowoduje zwiększenie np. emisji cząstek stałych. Wykonując podstawową diagnostykę za pomocą VAGa i hamowni da się sprawdzić wiele parametrów pracy ale do środka silnika się nie wejdzie. Przyczyn dymienia może być wiele, aktualnie większość silników na pompowtryskach nie ma już najlepszego wałka, popychacze należałoby wymienić w prawie każdym jeśli nie były jeszcze wymieniane, każdy ma cieknący czyli nieszczelny EGR, "naprawy" pompowtrysków ograniczają się do wymiany zestwu uszczelniaczny. Prawie nikt nie sprawdza też stanu głowicy oraz kompresji silnika. Dlatego albo zrobi lub sprawdzi się wszystko po kolei i wtedy można oczekiwać parametrów takich jakie uzyskiwało się te 8 lat temu, albo podczas strojenia należy znaleźć kompromis między aktualnie zastanym stanem pojazdu (o ile w ogóle się nadaje) a oczekiwaniami w stosunku do mocy. Albo robimy więcej i godzimy się z np. większym dymieniem, albo robimy bez dymu i godzimy się z mniejszą mocą, albo nie robimy w ogołe. Pozdrawiam, Aligator DYNOSOFT
Pretor Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Jeżeli chodzi o EGT to przy tej mocy i tych parametrach jakie są ustawione w programie nie da się uzyskać za wysokiego EGT więc najprawdopodobniej Pretorowi nagromadzone cząsteczki stałe (sadza) wypalają się w wydechu i z tego idą iskry. Wojtek chciałem do Ciebie zadzwonić i się zapytać co i jak, ale chciałem się najpierw zorientować co mogło być. Nie chciałem Ci zawracać głowy niepotrzebnie bo jesteś zapracowany (widziałem że co chwilę ktoś się do Ciebie dobija i Ci przeszkadza w pracy). Jeśli to wypaliły się tylko sadze w wydechu, a z tego co się orientowałem i dodatkowo to potwierdziłeś najprawdopodobniej tak było to jestem już spokojniejszy. Poza tym jak by coś się zjarało to raczej było by coś nie tak z autem, a chodzi dobrze tak jak po programie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się