Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik mocny, ale zamulony


maxxx1

Rekomendowane odpowiedzi

witam,jak w temacie silnik jest mocny pali na dotyk obroty nie faluja wydawaloby sie w pozadku ale przyspiesza jak stary diesel bez turbiny,i tu pytanie od czego zaczac co sprawdzic ?moze ktos mial podobny problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez ALT to wolnossak, bez turbiny.... wiec powinien jezdzic jak stary Diesel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolnossak ale nie moj pierwszy dlatego wiem jak powinien przyspieszac,jak dziala jak nalezy to nie jest tak zle.a teraz jest jakby mial przyczepe za soba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Omegę 2.0 16V z silnikiem 136 koni. Jak wsiadłem do niej po jeździe służbowym Punto 1.2 (80-konnym) to miałem uczucie jakby auto ciągnęło za sobą przyczepę. Jest to czynnik który nazywa się masa auta w stosunku do mocy. A4 B6 małej masy nie ma, więc silnik benzynowy 2.0 w nim to muł bagienny. Jeśli chodzi o Omegę, to dopiero jak zmieniłem 2.0 16V na MV6 - można było mówić o jakichś osiągach.

Subiektywne uczucie dynamiki w moim obecnym aucie (B5 1Z) jest znacznie większe niż w Omedze 2.0. Omega na niskich obrotach po prostu nie jechała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze vagiem no i oczywiscie odme a dla sprostowania mam jeszcze a6 2,8 i watpie zeby jakis 1.9 traktorek dal rade choc ma swoja mase bo jest quattro no i autko nie male.zdaje sobie sprawe z masy pojazdu i ze 2.0 to nie wyscigowka ale jak mowilem wiem jak powinna jechac,dlatego prosze o jakies wskazowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jest quattro

Quattro raczej zaniża osiągi niż je poprawia

no i autko nie male.zdaje sobie sprawe z masy pojazdu i ze 2.0 to nie wyscigowka ale jak mowilem wiem jak powinna jechac,dlatego prosze o jakies wskazowki

A skąd masz porównanie jak powinna jechać ? Jechałeś takim samym autem z Quattro i identycznym silnikiem ?

Ja bym najpierw spróbował jakiegoś porównania, bo takie wróżenie z fusów typu: wydaje mi się że jest za słaby to może być szukanie dziury w całym. 2.0 benzyna w ciężkim aucie jest mułowate i nie ma innej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 benzyna nie jest wcale takie mułowate. 131KM i 190NM to może nie jest szał, ale mój powyżej 120-130km/h zbiera się naprawdę ładnie.

Maxxx1, sprawdź jeszcze dźwigienkę od zmiennych długości kolektora ssącego zwanego tutaj "kierownicą powietrza" - poszukaj tematu tutaj na forum jest wszystko ładnie opisane. Ta dźwigienka lubi pękać i silnik robi się właśnie mułowaty bo kolektor pozostaje cały czas ustawiony na moc zamiast na moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem bo może dla obecnych mistrzów kierownicy którzy potrzebują auta 200konne i wyżej to może 2.0 w a4 jest mułowate ale jak dla mnie jest dość dynamiczne :) a punto to na każdej trasie trzasnę bez problemu :) sorry porównywanie tego auta pod względem dynamiki i prędkości do punto to lekka przesada :P chyba że te wasze audice są już tak przetrzepane przesz szkopa że ledwo się toczą i z tych 130 koni zostało 50 ;) to się nie dziwie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coz tez mnie zdziwilo porownanie do punta :facepalm: poza tym mialem okazje jezdzic b6 z takim silnikiem i bylo duzo lepiej jezeli chodzi o dynamike bo silnik nie jest slaby i poza tym jest wszystko ok,dzis po pracy sprobuje cos szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wpisz w wyszukiwarce na forum "kierownica powietrza". Od tego proponuję zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a punto to na każdej trasie trzasnę bez problemu :)

Na trasie zapewne tak, ale w mieście byś go tak łatwo nie objechał. Twój 2.0 przyspiesza w 9.9 s do setki, a takie lekkie Punto 1.2 16V 80-konne w 11.4 sekundy - więc się tak nie nabijaj :decayed:. A zauważ że prędkości miejskie są z reguły mniejsze. Dawno temu w mieście miałem wielkie kłopoty z objechaniem kumpla Omegą MV6, podczas kiedy on jechał Golfem 3 1.9 TDI 1Z.

no coz tez mnie zdziwilo porownanie do punta :facepalm: poza tym mialem okazje jezdzic b6 z takim silnikiem i bylo duzo lepiej jezeli chodzi o dynamike bo silnik nie jest slaby i poza tym jest wszystko ok,dzis po pracy sprobuje cos szukac

Moim zdaniem powinieneś zmierzyć przyśpieszenie 0-100. Poproś kogoś ze stoperem i zrób test. Jeśli ci wyjdzie w granicach 10-11 sekund, to szukasz dziury w całym. Jeśli jednak się okaże że jest to 13-14 sekund, to faktycznie oś nie tak z dynamiką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 sek do setki to przepasc na korzysc audi .Jak ktos jezdzic nieumie to i MV6 nic nie da .Autor tematu dwa razy napisal ze auto nie jedzie i że wie co mówi, a dla ciebie będzie sprawdzal auto ile ma do setki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rok temu miałem Hondę prelude 2.0 130KM ,mam też ALT 131KM masy tych aut to około 1300kg i powiem szczerze że Audi nie ma najmniejszej szansy z Honda ,nie wiem może układ przełożeń inny ale naprawdę honda to szła jak burza .

Kolego napisz ile Vmax wyciągasz ALT tylko podaj prędkość z GPS bo licznik to zawyża .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dla ciebie będzie sprawdzal auto ile ma do setki

Dla mnie nie musi tego sprawdzać, raczej dla własnej informacji i oceny kondycji auta. Mnie osobiście mało interesuje ile jego auto przyśpiesza do setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak chłopaki sugerują sprawdź "kierownicę powietrza" czy jak ktoś woli zespół regulacji. Ułamane ramię to raz , ale równie często pęka gumowa membrana wewnątrz tego urządzenia. Ja właśnie u siebie z tym walczę-próbuje skleić membranę :) bo kupiłem drugą "kierownicę" a w niej też pęknięta membrana :( . Aha urządenie włancza się przy mocnym depnięciu gazu pomiędzy 2000 a 3700 obrotów i obciążeniu 65%. Tu masz link http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_255.pdf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez ALT to wolnossak, bez turbiny.... wiec powinien jezdzic jak stary Diesel :D

No tak mocno z tymi osiagami to nie odskakujesz od ALT... 1 sek do setki a pali sporo wiecej. Co do porównania do starego diesla to mój akurat z tymi 130KM sobie radzi:whistling: Zaraz pewnie napiszesz że miałeś ALT i wiesz co mówisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...