Zemis Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Panowie zastanawiam się nad zmianą wozidła. W związku z tym, że godne polecenia i fajne 2,0 TDI są poza moim zasięgiem zastanawiam się nad w/w silnikami w budzie A6 C6. Przeszukałem internet, poczytałem i normalnie nie które opinie są poprostu zatrważające i można po nich wywnioskować ze VAG nie ma żadnego dobrego diesla, bądź epoka diesli skończyła się na AVF czy AWX. Chciałbym takie obiektywne oceny i czy jest coś co różni te motory. Który jest lepszy, oszczędniejszy i lepiej współpracuje tip+Q. Chyba że lepiej szukać z ręczną skrzynią biegów? W jakiej specyfikacji napędowej najlepiej szukać? Jakie są tak naprawdę bolączki tych silników? Piszę tu bo napewno są osoby, które użytkowały te silniki oraz takie które są w trakcie jazdy i mogą wykazać plusy i minusy. Szukałem na forum ale nie znalazłem tematu. Jeśli jednak coś przeoczyłem to prosiłbym o wiadomość.
pawel1380 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Tematów tu w brud.Na forum A6 też. Fajniejszy 3.0TDI i na dodatek zawsze w quattro. Głównie różnią się mocą i momentem.Awaryjność ta sama lepiej brać 3.0.Z tiptronickiem jak najbardziej a i manual OK. Wszystko zależy od egzemplarza auta.I oznaczenia silnika również. Główne bolączki to stukający rozrząd i problemy z tym związane,klapy kolektorów sących,czasem wtryskiwacze i coś by się jeszcze znalazło pewnie Pytanie który rok chcesz i ile kasy chcesz przeznaczyć.
danu44 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Poczytaj sobie tu ponizej. Napewno duzo informacji mozna uzyskac.. Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant - forum na grupie AUDI - GoldenLine.pl http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/3-0-tdi-rozrzad-przestrodze-zdjecia-235954/ Ale tak poza tym, to piekne auto.
artek04 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Tu masz miód malina kolor i kupiony w PL.Audi A6 3.0 TDI QUATRO (2471139848) - motoAllegro
Spidan Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Akurat ten 233KM też nie jest najlepszym wyborem, z opini mechaników z ASO najlepiej kupić ten od końca 2008roku 240KM,ale mówili mi że też po 80tys słychać rozrząd przy odpalaniu a wtryski na polskim paliwie to 150tys wytrzymują. Też szukam tego 240KM ale w A6 Allroad, ceny niestety jeszcze powalają.
POPO Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 zapomnieliście o wypalonych tłokach wychodzi to teraz jak grzyby po deszczy
Pan Waldek Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Wypalone tłoki i przypalone turbiny to właśnie efekt lejących pompek.
dziadek Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 233KM kod silnika ASB - jak najbardziej polecany - ma poprawione bolączki silnika 224KM BMK
Zemis Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 czyli jednym słowem i zamiarem jest szukanie tego co dziadek pisze tak? a samochód w miarę zadbany serwisowany z nie kręcony licznikiem z przebiegiem ok. 202 tyś z 2,7 TDI jest jeszcze warty zachodu? bo z tego co czytam to normalnie jest masakra...to co oprócz mocy jest dobrego w tych silnikach?
David Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 200 tys km dla v6 tdi to zaden problem,oczywiscie troche nie przyjemnie jest placic np 70 tys zl za auto z przebiegiem powyzej 200tys km bo to wcale nie jest malo no ale takie sa realne przebiegi aut z Niemiec gdzie ludzie robia po 50 tys km rocznie
dziadek Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 200tys km przebiegu to nic dla takiego silnika - ale przebieg nie może być "licznikowy tylko realny a o taki ciężko w Polsce ...później właśnie się biorą historie w internecie jakie to te silniki są do kitu bo przebieg "178tys" a się silnik rozsypał - gdzie w rzeczywistości autko miało nalatane np 500k km
POPO Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 kolego właśnie duży problem z tłokami występuje w ASB, ogólnie kupno nowego diesla to jest poraszka, chyba żę cie stać na ciągłe remonty
Zemis Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Opublikowano 20 Lipca 2012 no dobra dla 200 na blacie to też nie jest problem jeśli autko jest ładnie utrzymane i silnik ładnie tyka. Tylko teraz jeszcze jedna sprawa czy do C6 muszę mieć inny kabel VAG jak do mojego obecnego B6? i jaki program do tego będzie? i gdzie w nim szukać parametry do sprawdzenia?
HeresR32 Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 musisz miec inny kabel ten ci nie podejdzie.... z opini mechanikow lepiej kupic 2,7 jak brakuje mocy to troche mu pomoc ale na swoim aucie moge powiedziec ze 180 ps wystarczy do sprawnego poruszania sie tym autem a6 to nie wyscigowka, acz kolwiek 3.0 tdi tez nalezy wziasc pod lupe tylko wiecej zajechanych egzeplarzy jest na rynku i ciezko znalezc cos dobrego.... najlepiej w de tylko trzeba dolozyc parenascie tys... ja tak zrobilem z a4 i a6 problemow brak placzu tez....
pawel1380 Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 Z opinii których mechaników lepiej kupić 2.7?
HeresR32 Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 imiona, nazwiska? nie przesadzajmy... ASB tez ma bolaczki chyba ze ktos chce kupic jeszcze nowszy model to juz inna bajka
Spidan Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 kolego właśnie duży problem z tłokami występuje w ASB, ogólnie kupno nowego diesla to jest poraszka, chyba żę cie stać na ciągłe remonty Dokładnie tak jak piszesz,ten 233KM jest poprawionym 224KM ale nie wolnym od wad, wtryski po 150tys zaczynają w nich puszczać,ale nie daje to żadnych objawów,jeździ się te 200tys i więcej a potem rozsypane turbo,tłoki itd.
Jordi Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 Z tego co wiem to 2.7 jest lepszy od 3.0 jesli chodzi o bezawaryjność. Słyszałem że do pierwszych 3.0 są problemy z wtryskami które chyba po 2008r zostały wymienione na nowe, które mają lepszą kulture pracy oraz parametry. Osobiście jak dzwonią do mnie po części to po 3.0... Do 2.7 nic a nic, no czasami ktoś zadzwoni po kolektor ssacy i to wszystko. Osobiście wolał bym 2.7. I za taka się bede patrzył.
Zemis Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Opublikowano 24 Lipca 2012 Właśnie na forach internetowych też bardziej zapatrują na 2,7 Tdi. Jaki muszę mieć ten kabel do Vaga żeby sprawdzić stan silnika? I co mogę na nim sprawdzić? Jeśli będzie zdrowy silnik to zawsze mu można pomuc jakimś Virusikiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się