Kukis Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 W najbliższym czasie planuję wymienić kpl. sprzęgła ze względu na szarpanie przy ruszaniu po dobrym nagrzaniu i hałas po wciśnięciu sprzęgła i dodaniu gazu. Wg katalogu IC sprzęgło Sachs'a do A4 1Z to 3000 722 002 w cenie 680zł. Po za tym znalazłem sprzęgło do Audi 80 B4 1Z o indeksie 3000 386 001 w cenie 420zł. W obu przypadkach są to sprzęgła do kół jednomasowych. Czy ktoś jest zorientowany jaka i czy wogóle jest różnica pomiędzy tymi zestawami. Czy koła zamachowe w 1Z-ach są inne w A4 i B4? Czy można wrzucić sprzęgło z B4 do ori jednomasa z A4?
janusz_stg Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Jestem na tym samym etapie . Też poszukuję wszelkich informacji na ten temat. Na razie ustaliłem ,że sprzęgło z B4 pasuje do A6 w silniku 1z. Nigdzie nie znalazłem informacji ,że można to sprzęgło zastosować w A4,chociaż średnica tarczy i ilość zębów jest taka sama. Myślę ,że decydujące znaczenie ma skrzynia biegów. Pewnie przyjdzie wypłacić bez żalu te 700zł. + i jeżdzić dalej . Cieszyć się tylko trzeba ,że nie występuje koło dwumasowe bo to by były dopiero koszty.
Kukis Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Opublikowano 30 Lipca 2012 dla potomnych... sprzęgło z Audi 80 B4 1Z Sachs 3000 386 001 pięknie lata w moim A4 1Z 135KM@310NM także nie warto przepłacać za dedykowane sprzęgło 3000 722 002, bo to tylko chwyt marketingowy taki sam jak z filtrami oleju do 1.9 TDI, TD i D
tomiqu Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Ja, jak wymieniałem rok temu w swoim 1Z to niestety zawierzyłem sprzedacy , że 3000 386 001 nie będzie pasować do A4 i kupiłem dedykowane , w sumie znalazłem za 600 zł ale i tak te 200 jestem w plecy.
tomiqu Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Szybciej zużywa się tarcza niż docisk , co do firmy to lepiej weź sachs bo sachsa montowali fabrycznie. Można też łożysko oporowe wymienić przy okazji.
Tom A4 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 koło zamachowe raczej nie może być krzywa łapa łożysko może siada albo słoneczko na docisku
tomiqu Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 W 1Z koło zamachowe to jednomas więc jest praktycznie wieczny aczkolwiek po przebiegu rzędu 400-500 tys też będzie już w jakiś sposób zużyte. Co do pulsowania pedału to ja pomimo, że mam nowe sprzęgło kompletne to też delikatnie odczuwam pulsowanie, być może to efekt właśnie starego koła zamachowego i nowego sprzęgła aczkolwiek w jeździe to w ogóle nie przeszkadza. Powiem tak, jeśli będziesz robił sam to możesz spróbować wymienić samą tarczę ale jeśli będziesz płacił za wymianę to lepiej już wymienić cały komplet bo za robotę zapłacisz praktycznie tyle samo.
kalik Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Szybciej zużywa się tarcza niż docisk , co do firmy to lepiej weź sachs bo sachsa montowali fabrycznie. Można też łożysko oporowe wymienić przy okazji. Z tego co mi wiadomo to na pierwszy montaż zakładany był LUK. Czy przypadkiem sprzęgło w B4 nie ma 210mm, a w 1Z 228mm ??
janusz_stg Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 W a4 1z srednica tarczy ma 228 mm i 23 zęby. Samodzielnie wymieniłem cały komplet. Kupiłem dedykowane. Polecam obejrzenie grafik wyglądu sprzęgla do A4 i B4 przed dokonaniem wyboru. Ewentualnie o ile będzie sklep dysponował dwoma kompletami to wypadałoby to obejrzeć w sklepie. Oba komplety maja podobne wymiary, ale się różnią od siebie na pewno same tarcze.Co do wymiany polecam wymieniac kompletne sprzęgła. Moje było z 2002 roku. Tarcza cieńsza o 1,5 mm , wyżłobienie w łożysku oporowym (wyciskowym) 0,5mm i tyle samo zużycia na docisku. Razem ok 2,5mm. Sprzęgło działało ale łapał "kangura" w korkach. Po wymianie pracuje lekko i cicho. Koszt samej tarczy może wynosić nawet 380 zł. W tej sytuacji komplety wypadają tanio w zestawieniu z robocizną. Dla samodzielnych : monataż wysprzęglika to prawdziwe wyzwanie.
kalik Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 W a4 1z srednica tarczy ma 228 mm i 23 zęby. Samodzielnie wymieniłem cały komplet. Kupiłem dedykowane. Polecam obejrzenie grafik wyglądu sprzęgla do A4 i B4 przed dokonaniem wyboru. Ewentualnie o ile będzie sklep dysponował dwoma kompletami to wypadałoby to obejrzeć w sklepie. Oba komplety maja podobne wymiary, ale się różnią od siebie na pewno same tarcze.Co do wymiany polecam wymieniac kompletne sprzęgła. Moje było z 2002 roku. Tarcza cieńsza o 1,5 mm , wyżłobienie w łożysku oporowym (wyciskowym) 0,5mm i tyle samo zużycia na docisku. Razem ok 2,5mm. Sprzęgło działało ale łapał "kangura" w korkach. Po wymianie pracuje lekko i cicho. Koszt samej tarczy może wynosić nawet 380 zł. W tej sytuacji komplety wypadają tanio w zestawieniu z robocizną. Dla samodzielnych : monataż wysprzęglika to prawdziwe wyzwanie. Chodzi Ci o wpasowanie siłownika w obudowę skrzyni?
Łukasz13 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dokładnie jeśli wymiana to tylko komplet każda część składowa sprzęgła bedzie zużyta, przerabiałem to u siebie niby tarcza jeszcze w miare ok, ale łożysko juz wyżłobione słoneczko to samo, efekt sprzęgło słabo rozłączało łapało przy końcu i mega twardy pedał, po wymianie kompletu wszystkie objawy jak reką odjął, nie odważył bym sie na wymiane samej tarczy szkoda dwa razy rozbierać.
janusz_stg Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 W a4 1z srednica tarczy ma 228 mm i 23 zęby. Samodzielnie wymieniłem cały komplet. Kupiłem dedykowane. Polecam obejrzenie grafik wyglądu sprzęgla do A4 i B4 przed dokonaniem wyboru. Ewentualnie o ile będzie sklep dysponował dwoma kompletami to wypadałoby to obejrzeć w sklepie. Oba komplety maja podobne wymiary, ale się różnią od siebie na pewno same tarcze.Co do wymiany polecam wymieniac kompletne sprzęgła. Moje było z 2002 roku. Tarcza cieńsza o 1,5 mm , wyżłobienie w łożysku oporowym (wyciskowym) 0,5mm i tyle samo zużycia na docisku. Razem ok 2,5mm. Sprzęgło działało ale łapał "kangura" w korkach. Po wymianie pracuje lekko i cicho. Koszt samej tarczy może wynosić nawet 380 zł. W tej sytuacji komplety wypadają tanio w zestawieniu z robocizną. Dla samodzielnych : monataż wysprzęglika to prawdziwe wyzwanie. Chodzi Ci o wpasowanie siłownika w obudowę skrzyni? Dokładnie.
janusz_stg Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 W najbliższym czasie planuję wymienić kpl. sprzęgła ze względu na szarpanie przy ruszaniu po dobrym nagrzaniu i hałas po wciśnięciu sprzęgła i dodaniu gazu. Wg katalogu IC sprzęgło Sachs'a do A4 1Z to 3000 722 002 w cenie 680zł. Po za tym znalazłem sprzęgło do Audi 80 B4 1Z o indeksie 3000 386 001 w cenie 420zł. W obu przypadkach są to sprzęgła do kół jednomasowych. Czy ktoś jest zorientowany jaka i czy wogóle jest różnica pomiędzy tymi zestawami. Czy koła zamachowe w 1Z-ach są inne w A4 i B4? Czy można wrzucić sprzęgło z B4 do ori jednomasa z A4? Można zastosować zamiennie ale z takim skutkiem jak "zamiana dwu masowego na jedno masowe".Tarcza od B4 w tej wersji nie ma sprężyn amortyzujących,jest gładka i sztywna. Tak przynajmniej wynika z grafiki umieszczonej w necie.Proszę mnie poprawić jeśli jest inaczej.
Kukis Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Już wyjaśniam... Miałem oba komplety z Sachs'a w rękach i trzeci oryginalny OOOO 95r. także Sachs wyjęty z mojego auta. Wszystkie różniły się indeksami docisków oraz tarcz, ale: -dociski były jednakowe pod względem konstrukcji i wymiarów -tarcze miały po 4 grube sprężyny w każdym z kompletów Ja zgłębiłem temat, zaryzykowałem i jestem zadowolony, ale proszę pamiętać, że nie ma 100% gwarancji i w razie awarii sprzęgła trzeba wiedzieć jak taki towar zareklamować u sprzedawcy.
janusz_stg Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Dokładnie bo amortyzacja jest umieszczona w kole dwu masowym.
fusse Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 Panowie podlazcam sie do pytania to ,ze sprzeglo z b4 pasuje do b5 to juz wiem. wiem rowniez ze w etce roznia sie numerami ( i tarczy i docisku) . wizualnie takie samo? to teraz pytanie, czy rowniez są identyczne jesli chodzi o ilosc nm które wytrzymuja? spzeglo z b5 1z powinno te 350nm trzymac bez problemu. czy te z audi 80 rowniez? pytanie jeszcze do Kukis'a i innych, jak sie jezdzi na jednomasie, czy wielka roznica pomiedzy dwumasem a jednomasem? jak z tymi drganiami?
Lukasz_N Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 Jak masz ten sam silnik (1Z) to i niutki te same, wiec chyba logiczne.
fusse Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 no nie logiczne, docisk moze miec inna sila i sprzeglo wytrzyma inne niuty, mam tu na mysli podniesienie mocy,a raczej uz podniesioną moc. 180/400nm, slizga mi afn, szukam czegos innego,za nie duzą kasę.
Lukasz_N Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 A4 1Z i B4 1Z maja te same graty. Na przenoszony moment ma wplyw srednica tarczy i sila docisku. Wiec jak graty takie same to i parametry takie same. 180 km/400 Nm i ty chcesz sprzeglo od 1Z wkladac???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się