Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z pompą, kontrolka ESP na desce-jakie przyczyny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Arturoo z miłą chęcią pojechałbym tam... ale nie mam gwarancji że to nadal nie jest pompa - załóżmy że pojadę do Twojego serwisu i oni zaczną grzebać i stwierdzą że to źle naprawiona pompa (by to stwierdzić będą musieli ją wyjąć) wtedy już stracę gwarancję w serwisie moim bo rozłożą ręce i powiedzą że ktoś tu grzebał i ich już gwarancja nie dotyczy.................

ja tak zaryzykowałem utratę gwarancji tam gdzie była pompa regenerowana i dobrze zrobiłem bo samochód działa jak powinien,a to ,że nie mam już gwarancji na regenerację pompy ....

nie wczytywalem sie w watek ale sprzedawca ustawowo odpowiada 2 lata za usluge (nie za cala pompe w tym przypadku) a to czy "daje czy nie" gwarancje ma dokldanie zadne znaczeniie

Problem taki czy mozna udowodnic ze:

to ten punkt naprawial (zapewne rachunku nie wypisal bo to vat wskakuje ale jak na papierze wypisal 'gwarancje" to juz sie nie wyprze)

ze to popsute bylo nie "bo ktos inny grzebal" ale "bo zle naprawili' - to drugie zapewne ocenic moze rzeczoznawca do silnikow spalinowych ....

Pisze o tym bo czesto "gwaranacja" jest np na rok czy 6m i jak sie cos stanie po tym terminie to mamy ciagle ochrone ustawowa ktorej sprzedawca bedzie sie wypieral (to inny problem)

Jezeli sprzedawca nie moze sie wyprzec faktu naprawy (bo wypisal gwarancje) a nie wypisal fvat to mozna go postraszyc ze zglosi sie ze nie wypisal faktury (i nie odprowadzil vatu)... to tak na marginesie problemu opisanego w watku

pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Brałem fakturę za usługę ,musiałby od księgowej wydobyć by sprawdzić ,czy jest słowo gwarancja gdzieś wpisane.

Mieli pompę poznaczoną (śruby jakąś farbą pomazali ) .

Na razie działa i jestem zadowolony dlatego polecam warsztat .

Co będzie za rok nie wiem....mam nadzieję,że inny klekot będzie w posiadaniu :wink: .

Opublikowano

Nie straszcie mnie. Mnie także czeka regeneracja pompy VP44 a nawet nie wybrałem jeszcze zakładu. Na forum ciężko się doszukać (przynajmniej dla mnie więcej) a w internecie każdy serwis Boscha ma więcej złych opinii niż pozytywnych. Wybieram między Śmietana Kobiór, Gładysek Kraków, Wachowiak Krotoszyn, Pezal Gdańsk no i serwis Bojarski w Gryfinie gdzie nie ukrywam mam najbliżej. Tylko w przeciwieństwie do Cyberpiotr moje A4 zgasło na ulicy i już nie odpaliło a na VAG-u wyskoczył błąd 01318(J-399) no communications czy coś takiego.Sorry za of.

Opublikowano

Troszkę temat odświeżę bo dzisiaj spotkało mnie to samo czyli:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

może ktoś pomoże... co bym za dużo kasy nie wydał..

Opublikowano

problem z kątem wtrysku, i sterownikiem

czyli z pompą vp44 koszty od regulacji kąta do chyba 2,5k za regeneracje pompy

Opublikowano

No tak.. tylko kolega cyberpiotr wymieniał pompę a błąd i objawy dalej są...

Opublikowano

sterownik wtrysku jeszcze może być lub wtrysk sterujący,

lecz kosztowo chciałem uświadomić Cię jakie koszty to są :)

Opublikowano

Czyli ogólnie lipa... no szkoda że jeszcze nikt sie nie wypowiedział po usunięciu awarii to by było łatwiej...

Opublikowano

zaczlbym od podlaczenia kabelka i na rozgrzanym aucie logi

001S

004S

004BS

004D

013S

014S

bledy czasem wychodza od zlego ustawienia

Opublikowano
Troszkę temat odświeżę bo dzisiaj spotkało mnie to samo czyli:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

może ktoś pomoże... co bym za dużo kasy nie wydał..

Jaki przebieg?

Jakie sa inne objawy?

Moze tez byc wina wtrysku sterujacego.

Tu jest wtyczka wtrysku sterujacego. Wypnij ja w czasie pracy silnika, sluchaj czy cos sie zmieni (obroty silnika).

Opublikowano

Ok spróbuje...

na początek wymieniłem filtr paliwa i bez rezultatów...

nie wiem czy tak powinno być ale przy przekręconym zapłonie nie ma napięcia na pompkach w baku

objawy:

pali sie lampka od esp, silnik chodzi jak traktor i zero mocy

a tu logi

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

dynamiczne nie robiłem bo nie miałem drugiej osoby...:(

Opublikowano

jest zle ustawiony kat wtrysku

wersja skrocona:

trzeba tak krecic pompa aby w 004BS wartosc w "late" wynosila 0-4ATDC (dla tego auta proponuje okolo 1ATDC poniewaz w 004S widze ze auto "chce" wysterowac 0.6ATDC wiec 1ATDC wydaje sie git ale formalnie caly przedzial 0-4ATDC dla LATE bedzie formalnie poprawny)

wersja rozbudowana

- [TDI VP] Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku • .: AUDI KLUB POLSKA :. • (odp "dlaczego" i "jak to dziala")

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

I byłem dziś u mechanika po 2 godz sprawdzania stwierdził że pompa jest do wymiany a głównie sterownik pompy ponieważ nie daje rady wysterować odpowiednich wartości mimo mechanicznej korekty pompy...

Opublikowano

sterownik pompy odpowiada (miedzy innymi) za "wysterowanie" elektrozawora kata wtrysku (krotko: podaje "prad" na "nozke" tranzystora a ten daje "prad" na elektrozawor a ten "otwiera" lub "zamyka" przeplyw ropy, ktora przeplywajac/lub nie/ przez kanalik popycha taki "tloczek" a ten obraca "wewnetrzna" czesc pompy)

W sterowniku pomp VP44 "wali sie" tranzystor.... jego uszkodzenie skutkuje tym, ze kat wtrysku nie jest sterowany i auto zwyczajnie nie zapala a juz na bank nie zmienia kata wtrysku

W tym przypadku auto pali i kat wtrysku przestawia sie co widac w logu 004BS (dla sekcji late mamy 0-2.8 BTDC a dla sekcji early 15-16BTDC)... co oznacza, ze teoria, ze padl sterownik jest kupa bzdur (no moze przycina sie np elektrozawor)

Mozliwe, ze pompa jest uwalona ale nie jest to "sterownik pompy" (w pompie takze "przycina" sie wspomniany "tloczek")

Do pelniejszego spuszczenia w kibel teorii o uwalonej pompie potrzeba jest wykonac loga 004D - robiac to samemu nalezy wlaczyc na postoju logowanie do pliku a nastepnie dac w palnik nawet na 2ce do 4+ tys (najlepiej na 3ce ale 2ka wystarczy) i "wykroic" z pliku CSV fragment z przyspieszaniem powiedzmy z przedziale 2 - 4+tys obrotow

Jezeli "kat dynamiczny" bedzie prawidlowy obstawiam, ze problem jest nie po stronie pompy ale po stronie mechanika

W starszych 2,5 ("rzedokach") ustawialo sie kat wtrysku inaczej niz w 2.5v6tdi (w 2.5 v6tdi kreci sie pompa tak by na LATE byl kat 0-4ATDC a w 2.5R5 tak by kat w logu o ile pamietam 000 byl w okreslonym przedziale). Obstawiam, ze mechanik sprawdza wlasnie tam .. a ze "tam" jest dobrze to pewnie interpretuje to jako uszkodzenie pompy

Jestem przekonany, ze znajdzie sie zaklad, ktory wymieni sterownik pompy wtryskowej bo to niezla kasa (konieczna jego wymiana wraz z 2ma elektrozaworami + kalibrcja => jakie 2 kola)

Nie wykluczam uszkodzenia pompy ale wykluczam uszkodzenie sterownika

Robisz co chcesz

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano
I byłem dziś u mechanika po 2 godz sprawdzania stwierdził że pompa jest do wymiany a głównie sterownik pompy ponieważ nie daje rady wysterować odpowiednich wartości mimo mechanicznej korekty pompy...

dokładnie Przemek ma racje, trzeba na początku poprawnie ustawic i ziagnozować silnik a potem w ostateczności naprawiac pompe za 2 koła, zmien mechanika, ustaw kąt wtrysku na 2 stopnie na late, potem loguj grupę 004 D

Opublikowano

Witam, po przerwie... po wysłaniu pompy do zakładu zajmującego się jej regeneracja okazało się że jej naprawa będzie kosztować 4 tys......:kwasny:

hmm podobno wszystko w środku zmielone.. i tak się zastanawiam czy to możliwe może ktoś doradzi?

Opublikowano

w sprawie sprawdzonego serwisu do pompy od v6 pisz do arturro

Opublikowano

Napisz do kolegi Brysio, on regenerowal w PL za dosc przystepna cene chyba. Brysio i ja tez jestesmy po wymianie padnietych pomp, tyle ze ja kupilem nowa a on regenerowal.

Opublikowano
Witam, po przerwie... po wysłaniu pompy do zakładu zajmującego się jej regeneracja okazało się że jej naprawa będzie kosztować 4 tys......:kwasny:

hmm podobno wszystko w środku zmielone.. i tak się zastanawiam czy to możliwe może ktoś doradzi?

polecam serwis Bosch Śmietana w Kobiórze :wink:

Opublikowano

A powiedzcie jak jest z adaptacją zregenerowanej pompy, bo mechanik powiedział że wystarczy że immo będzie zdjęte i sobie poradzi a kolega od którego kupiłem pompę mówi że potrzebny będzie jakiś spec od liczników by ją zaadoptować....

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...