Rooney1990 Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 Siemanko. http://img9.imageshack.us/img9/7285/201207171492.jpg bedzie trzeba parcha podnosic na zime przy tej glebe? Teraz 215/45/17 a na zime 195/65/15? Duzo to opadnie?
Lestat Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 Srednica kola bedzie wieksza o 10mm. Za pług bedzie mogl robic:-)
dominikk Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 Teraz masz fele 17'' i opony 45 mm. Jak założysz 15'' i opony 65 mm, to obniży Ci się o jakieś 15 mm, bo opona wyższa o 20 mm, a felga niższa o ok 50 mm. Także różnica wychodzi 30 mm i podziel ją na pół. Może da rade. Nie aż taka wielka różnica. A osłonę masz pod silnikiem?
jihaad Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Teraz masz fele 17'' i opony 45 mm. Jak założysz 15'' i opony 65 mm, to obniży Ci się o jakieś 15 mm, bo opona wyższa o 20 mm, a felga niższa o ok 50 mm. Także różnica wychodzi 30 mm i podziel ją na pół. Może da rade. Nie aż taka wielka różnica. A osłonę masz pod silnikiem? Jak ty to wyliczyłeś? Koła zimowe będą większe o 10mm, czyli podniesie się o 5mm.
dominikk Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Teraz masz fele 17'' i opony 45 mm. Jak założysz 15'' i opony 65 mm, to obniży Ci się o jakieś 15 mm, bo opona wyższa o 20 mm, a felga niższa o ok 50 mm. Także różnica wychodzi 30 mm i podziel ją na pół. Może da rade. Nie aż taka wielka różnica. A osłonę masz pod silnikiem? Jak ty to wyliczyłeś? Koła zimowe będą większe o 10mm, czyli podniesie się o 5mm. Z tego co napisał Rooney1990 opony będą maiały profil wyższy o 20 mm, więc podniesie się o 10 mm. Ale felga będzie o 2 cale mniejsza, a 2'' to ok. 5 cm. Jak podzielisz te 50 mm na pół, to wychodzi 25 mm. Teraz: opona daje + 10mm, a felga -25 mm, więc = -15 mm, mniej więcej o tyle powinno obniżyć mu się autko. Uff No chyba, że coś nie tak licze, to ewentualnie proszę o wyprowadzenie z błędu
Kowi87 Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 to jak juz tak matematycznie, to jeszcze trzeba przyjąć współczynnik ugięcia opony:decayed:
vdm Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 profil opony to nie jest wysokość, a tylko stosunek szerokości opony do jej wysokości przykładowo: 195 / 65 / 15R - to inaczej szerokość opony 195mm, wysokość opony 195*65% = 126,75mm, felga 15 cali 225 / 45 / 17R - to inaczej szerokość opony 225mm, wysokość opony 225*45% = 101,25mm, felga 17 cali średnica koła będzie praktycznie ta sama, z malutką przewagą dla 15 cali
dominikk Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Właśnie miałem wrażenie, że o czymś zapomniałem... Przepraszam hehe ---------- Post dopisany at 14:58 ---------- Poprzedni post napisany at 14:27 ---------- Trochę się już zakręciłem. Masz rację. Profil to stosunek wysokości do szerokości opony. Ale to co wcześniej wyliczyłem daje podobną wartość. Bo opona o profilu 65 jest wyższa od 45 o 25,5 mm. Ale jej osadzenie jest w połowie, więc podniesie samochód o jakieś 12,75 mm. Odjąć 25 mm z felgi i audiczka idzie w dół o ok 12,75 mm (- współczynnik ugięcia opony )
Rooney1990 Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Opublikowano 30 Lipca 2012 Reasumujac na 15 calach bedzie podobna gleba jak na 17'u? Tak zescie pogmatwali ze nie wiem co sie dzieje vdm kolorek rzadki
Lestat Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Bedzie podobnie bo generalnie o to chodzi zeby srednica calego kola byla taka sama zeby nie bylo przeklaman w predkosci.
lutas Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Teraz 215/45/17 a na zime 195/65/15? Duzo to opadnie? Zacznijmy od tego że masz nieodpowiednie opony, powinny być 225/45/17 jeśli już, przez co średnica koła jest o prawie 10mm za mała w stosunku do tego, jaka być powinna.
Rooney1990 Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Opublikowano 30 Lipca 2012 Teraz 215/45/17 a na zime 195/65/15? Duzo to opadnie? Zacznijmy od tego że masz nieodpowiednie opony, powinny być 225/45/17 jeśli już, przez co średnica koła jest o prawie 10mm za mała w stosunku do tego, jaka być powinna. Zacznijmy od tego ze 225 beda za szerokie przy duzej glebie, juz na 215 czasami przytrze.
lutas Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Zacznijmy od tego ze 225 beda za szerokie przy duzej glebie, juz na 215 czasami przytrze. Skoro wolisz żeby prędkościomierz ci przekłamywał - 10mm różnicy w średnicy koła to jest bardzo dużo. Jeśli ci obciera przy 225 to chyba go odrobinę za bardzo obniżyłeś. Ale jak to mówią - twój cyrk, twoje małpy
dominikk Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Suma sumarum niewiele Ci opadnie, około 1 cm, albo trochę lepiej. A jak zeszłą zimę przejeździłeś?
piotrek4415 Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Właśnie miałem wrażenie, że o czymś zapomniałem... Przepraszam hehe ---------- Post dopisany at 14:58 ---------- Poprzedni post napisany at 14:27 ---------- Trochę się już zakręciłem. Masz rację. Profil to stosunek wysokości do szerokości opony. Ale to co wcześniej wyliczyłem daje podobną wartość. Bo opona o profilu 65 jest wyższa od 45 o 25,5 mm. Ale jej osadzenie jest w połowie, więc podniesie samochód o jakieś 12,75 mm. Odjąć 25 mm z felgi i audiczka idzie w dół o ok 12,75 mm (- współczynnik ugięcia opony ) Co Ty facet pitolisz? Auto podniesie się o ok. 5mm do góry bo podana zimówka ma o ok. 10mm większą średnicę zewnętrzną od podanej opony letniej, tak jak pisali koledzy wyżej. Tutaj masz tabele przeliczającą zamienniki Zamienniki opon. Kalkulator opon. Przelicznik opon. Opony.com.pl
lutas Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Auto podniesie się o ok. 5mm do góry bo podana zimówka ma o ok. 10mm większą średnicę zewnętrzną od podanej opony letniej, tak jak pisali koledzy wyżej. Zgadza się, ale to zimówka (195/65/15) ma prawidłowy rozmiar do tego auta. Rozmiar letni 215/45/17 jest nieprawidłowy, koło ma za małą średnicę - powinno być jak już wyżej napisałem 225/45/17. Ale autor wątku twierdzi że wtedy mu obciera, więc już nie dyskutuję
dominikk Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Ok. Mój błąd. Ale ty piotrek4415 też się nie popisałeś. Racja po stronie vdm. Koło na letniej oponce ma u niego średnicę 634,3 mm, bo: 17 cali razy 25,4 mm(cal) + 101,25 mm(wysokość profilu 45) razy 2 Koło na wyższej zimówce i mniejszej feldze będzie miało średnicę 634,5 mm, bo: 15 cali razy 25,4 mm(cal) + 126,75 mm(wysokość profilu 65) razy 2 Więc mniej więcej to samo! A to źródło, do którego się odwołuję: Jak dobrać opony po zmianie rozmiaru felg?
lutas Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 dominikk, ale pamiętaj że wyliczenia zrobiłeś dla prawidłowych kół 195/65/15 i 225/45/17. A autor wątku jeździ na kołach 215/45/17, które z gruntu są nieodpowiednie, bo za małe o prawie 10mm w stosunku do oryginału - 195/65/15. Sprawdź sobie średnicę kół pod poniższym linkiem, wpisz wzorzec (195/65/15) i zamienniki (225/45/17 i 215/45/17). Wychodzi jak byk, że to ostatnie jest o prawie 10mm za małe. Zamienniki opon. Kalkulator opon. Przelicznik opon. Opony.com.pl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się