Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Wymiana katalizatora na rure


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Nadszedl czas zeby sie odwdzieczyc i zapodac scos od siebie ;)

Pacjent :

Audi A4 1.8T 1996r. AEB Manual

Cel operacji :

Wymiana katalizatora na rure o tej samej srednicy co wydech.

Bedzie dlugi wstep.... przede wszystkim ta operacja wymaga ogromnej cierpliwości oraz czesciowej pomocy osoby trzeciej + kanalu lub podnosnika. Samochod musi dlugo stac ( jezeli byl jezdzony ) żeby wszystkie elementy wystygly. Potrzebne narzedzia : srubokret plaski + krzyzakowy, klucz 13 oraz 17 pod kazda postacia ! ( plaski, oczkowy, lamany, nasadowy - bedzie duzo kombinowania ;) ), klucz plaski 22

Zaczynamy!

Najpierw zakupiłem rure SuperSprint która jest dedykowanym zamiennikiem katalizatora do mojego samochodu. Można ja wyspawac samemu wycinając elementy z katalizatora jednak jest to dosc precyzyjna robota. Parametry które należy zachowac : Kat miedzy turbina a reszta układu wydechowego, kat gniazda sondy lambda względem osi rury, i w koncu głębokość na jakiej jest sonda. Duzo dlubania a efekt na pewno nie będzie taki sam jak ta oto rurka :<br />

t2.JPGt1.JPGt3.JPGt4.JPGt5.JPG

Do tego ori uszczelki + nowe srubki ( one sa z miękkiego materialu wiec na pewno będą potrzebne nowe )

Teraz rozkręcamy.

Najpierw wlot powietrza + filtr. Trzeba wyjac cala obudowe od filtra żeby pozniej był lepszy dostep do srub. Warto od razu poluzowac przewod zasilający turbawke w olej ( dwie sruby ). Przyda nam się każdy mm ;)

Teraz bierzemy się za sonde lambda. Ale bardzo ostrożnie! Ja po kablu szukalem wtyczki ale pozniej doszedłem do takiego splotu kabli i nic nie znalazłem wiec postanowiłem odkręcić sonde „na kablu”. W tym celu musimy ja poluzowac kluczem 22 a potem powoli wykrecac równocześnie skręcając reka kable żeby były one zawsze proste przy wtyczce. Wyglądają na wyjatkowo kruche ponieważ pracuja tuż nad katalizatorem w bardzo wysokiej temperaturze. Dobra, sonda w szmate i na bok ;)

Teraz wykręcamy katalizator. Zaczynamy od strony turbiny od dolnej sruby - jak zrobimy odwrotnie to naprężenie układu będzie nam to skutecznie utrudniac a do dolnej sruby jest najgorszy dostep. Dobieramy się do niej od dolu samochodu. Na pewno wypatrzysz miejsce gdzie trzeba włożyć reke żeby swobodnie operowac kluczem. Warto tutaj mieć pod reka klucz 17 oczkowy z przegubem ( regulowany kat ). Dwie gorne sruby nie sprawiaja problemu – krotkimi ruchami da się je bez problemu wykręcić. o.O

To była ta latwiejsza czesc… teraz sa dwie drogi żeby odkręcić katalizator od reszty wydechu. Jedna opcja, z której zrezygnowałem, to odkręcenie polosi + oslony polosi A pozniej szarpanie się ze srubami pod samochodem. Sa trzy. W ten sposób do dwoch można się dostac ale trzecia i tak pozostanie ukryta. Sprawa jest o tyle trudna ze katalizator jest do rury przykrecony srubami na wylot i potrzebujemy dwoch kluczy żeby go rozkręcić. Dodatkowo moje sruby były masakrycznie zapieczone i caly układ wydechowy pracowal co uniemożliwiło ich odkręcenie.

Druga opcja która umożliwiła mi wyjecie katalizatora wyglada w ten sposób : Odkręciłem rure kolektorowa od srodkowego tłumika ( mniej wiecej w Polowie samochodu jest laczenie ) oraz sprezynowe mocowanie na wysokości skrzyni biegow. W ten sposób otrzymałem staly kawalek – katalizator+rura kolektorowa od której nie moglem go odkręcić. Ta kompilacja jest niezle powyginana i polamana wiec na pierwszy rzut oka wyglada to nieciekawie. Jednak przy współpracy z druga osoba ( jedna w kanale trzyma koniec rury kolektorowej a druga trzyma pod maska katalizator ) okazalo się ze całość da się ruchem obrotowym wyjac w strone silnika! UWAGA – jeżeli dobrze to zrobisz to nawet się o nic nie otrzesz. Jeżeli jednak zaczniesz zle to katalizator utknie tak ze ciezko będzie go ruszyc z miejsca. Nic na sile…

Dodatkowo zaraz za katalizatorem jest elastyczny oplot…. Który był już nieco przepalony i mi strzelil podczas wyciągania z samochodu ( ciezar konca rury po prostu go przełamał ) Warto przygotowac się na taka ewentualność ponieważ ja musialem nocowac niunie na kanale ( w nocy nikt mi nie chciał nowego oplotu wspawac o.O )

Okazalo się ze sruby miedzy katem a rura były tak zapieczone ze miałem duzy problem żeby je odkręcić jak już całość była na podłodze....

Jeżeli chodzi o skrecanie to jest ono duzo prostsze. Jak mamy rure zamiast banki katalizatora to dostep do wielu srub jest o niebo lepszy. Przy wkręcaniu sondy najpierw całość staramy się skręcić w przeciwna strone tak żeby potem rozkręcający się kabel wkręcał nam sonde w gniazdo. Znowu bardzo ostrożnie!

To chyba wszystko. Sporo tego ale chciałem dokladnie wszystko opisac ponieważ naprawde trzeba ruszyc glowa żeby wykręcić katalizator nie rozkręcając polowy silnika i zawieszenia no i oczywiście nic nie zniszczyc.

Teraz efekt koncowy czyli jazda bez katalizatora :D

1. Silnik na biegu jalowym jest bardziej dynamiczny. Po wciśnięciu gazy duzo szybciej lapie oborty oraz szybciej je traci.

2. Czuc nieznaczny przyrost mocy a dodatkowo samochod ostro ciagnie już z 2,2k obrotow! Wczesniej na prawdziwego kopa musialem czekac do 2,8k

3. To jest efekt uboczny ale w sumie najprzyjemniejszy :D Teraz, kiedy nacisne lekko pedal gazu na niskich biegach słychać zajefajny dziwiek turbawki. WRRRRRRR. Odlot…. Na osiedlu ludzie się za mna oglądają bo wydaje dzwieki jakby rakieta startowala :D Dla tego efektu rozebrałbym to wszystko jeszcze z 10 razy! Dziwiek jest słyszalny tylko na zewnatrz lub przy otwartych oknach

4. Brak zmiany w kulturze pracy silnika…. Dziwne ale naprawde nie pracuje on głośniej.

Jezdze tak od 3 dni wiec na temat spalania czy innych efektow jeszcze nic nie powiem ale na pewno za tydzień lub dwa napisze moje obserwacje. Ogolnie, mod na duzy plus…. Jestem bardzo zadowolony i mogę polecic innym!

Pozdrawiam!

P.S. Jak ktos będzie chciał to mogę linki do rurki i ceny na prv podac ;) Moge tez dodac wiecej zdjec z demontazu ale mam tylko do momentu wymontowania obudowy filtra/sondy lambda bo pozniej juz bylem caly upaprany.

Opublikowano

Gratuluję wytrwałości przy montażu, tylko przeglądu nie przejdziesz :) wiem wiem też się da obejść :) i co do głośności :mysli:

:th:

Opublikowano

Dobra robota mnie też to czeka - podaj jak możesz namiary i cenę za tą rurkę (może być PW)

Opublikowano

Pawu, jedź do Kocója na Białej i on ci dognie w zamian za katalizator ładną rureczkę.

Nawet rąk sobie nie ubrudzisz i będziesz miał profesjonalnie zrobione.

Opublikowano

ajax ja też bym poprosił o namiary gdzie tą rurke kupić.

Opublikowano

Pawu, jedź do Kocója na Białej i on ci dognie w zamian za katalizator ładną rureczkę.

Nawet rąk sobie nie ubrudzisz i będziesz miał profesjonalnie zrobione.

Dobra propozycja ale ja chcę to sobie samodzielnie zrobić bo inaczej umrę z nudów (5 mies wakacji) :)

Opublikowano

Gratuluję wytrwałości przy montażu, tylko przeglądu nie przejdziesz :) wiem wiem też się da obejść :) i co do głośności :mysli:

:th:

Wlasnie to nas rozni od niemiec... nie bedzie problemu z przegladem. A nawet jak bedzie to teraz w 20 min potrafie kata wlozyc :D

Opublikowano

Witam, panowie gdzie mozna kupic taka rure w miare normalnych pieniadzach nie (900-1000 zł jak na jedne z witryn :shocked:) prócz sklepu sklepmoto.pl - gdyz ten oto sklep nie posaida w magazynach i sprowadzaja tylko z włoch czas oczekiwania do 6 tygodni :confused4: :confused4:, a ja juz chce poczuc dziwięk odrzutowca :evil: :evil: :evil:

Opublikowano

Ja kupilem w tym sklepie wiec nigdzie indziej nie szukalem. Widze ze mialem farta bo juz pare osob pytalo o inne miejsce bo tam nie maja ;/ Czyzbym dostal ostatnia?!

Opublikowano

Dajcie symbol supersprinta tej rurki to sie rozejrze ile kosztuje.

Jesli moge to dodam kilka uwag :decayed:

Co do samego montazu i demontazu to niepotrzebne jest wyjmowanie obudowy filtra bo ja wyjałem kata z obudową prawie na miejscu.

Wtyczka od sondy lambda jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym od plynu chlodzacego (ona jest chyba najwieksza z tych ktore tam sa)

Kable od sondy wygladają na kruche ale takie nie sa bo są stalowe wiec niema sie co o nie obawiac.

Dolna srube latwo sie wykreca stosując tak złozony klucz: nasadka 17 - przegub - dwie ługie przedłuzki i duza grzechotka.

A dodam jeszcze ze jakbym mial dac 900 czy 1000zl za taka rure to wolalbym dolozyc z 500-700zl i miec caly wydech z nierdzewki elegancko.

Opublikowano

Ile ta rura kosztuje?

Jaka ma średnicę?

Dlaczego sonda lambda jest odsunięta od spalin ?? :polew: :polew: Czy ten dziubek jest na 2 sonde ? :decayed:

Opublikowano

Widze ze mamy problemy z czytaniem ze zrozumieniem :D

Ten "dziubek" jest na jedna sonde ktora jest zamontowana identycznie tak jak w katalizatorze. Problem zaczyna sie dopiero jakbys chcial sam montowac gniazdo o.O

Numer rurki Supersprint 761012

Cena : 188 PLN z wysylka

Srednicy nie mierzylem ale moge to zrobic jezeli potrzebujesz ( ale tylko zewnetrzna ;P )

Misior, jak sobie poradziles z srubami kat-reszta ukladu? Moje byly tak zapieczone ze niczym nie moglem ich odkrecic ;/

Po dwoch tygodniach uzywania rury zamiast katalizatora nie widze zadnych zmian w spalaniu, kultura pracy silnika wciaz taka jak byla poprzednio, VAG nie wykazuje zadnych bledow

Opublikowano

Widze ze mamy problemy z czytaniem ze zrozumieniem :D

Ten "dziubek" jest na jedna sonde ktora jest zamontowana identycznie tak jak w katalizatorze. Problem zaczyna sie dopiero jakbys chcial sam montowac gniazdo o.O

Numer rurki Supersprint 761012

Cena : 188 PLN z wysylka

Srednicy nie mierzylem ale moge to zrobic jezeli potrzebujesz ( ale tylko zewnetrzna ;P )

Misior, jak sobie poradziles z srubami kat-reszta ukladu? Moje byly tak zapieczone ze niczym nie moglem ich odkrecic ;/

Po dwoch tygodniach uzywania rury zamiast katalizatora nie widze zadnych zmian w spalaniu, kultura pracy silnika wciaz taka jak byla poprzednio, VAG nie wykazuje zadnych bledow

W jakim sklepie kupowałeś i czy do 1Z też są takie?

Opublikowano

Ja zamówiłemm w tym sklepie. NIE maja w magazynie, maja zamówic u producenta, czas oczekiwania 3-4 tygodni. Ja czekam :)

U innych dystrybutów SuperSpirnta tez brak na stanie tej ruki i nie odpowiadaja na maile czy beda mieć ....

Opublikowano

Problem zaczyna sie dopiero jakbys chcial sam montowac gniazdo o.O

a jaki to problem?

rurki faktycznie chwilowo nigdzie niema a zobaczymy jak przyjdzie to dam znac.

Misior, jak sobie poradziles z srubami kat-reszta ukladu?

tego juz niepamietam niestety :confused4:

Opublikowano

a co niby ma dac to wyciecie katalizatora?

Opublikowano

nie lepiej zamiast rurki wstawic strumienice? :mysli:

a po co cokolwiek wstawiac? wywalic katalizator z puszki, puszke przykrecic i jazda

Opublikowano

Niekoniecznie jest to dobre rozwiazanie....

Pozostawienie puszki powoduje ( sa to opinie ludzi z forum, ktore tak postapily ) nieprzyjemny gluchy halas w pewnych zakresach obrotowych. Dodatkowo, beda sie tam rozprezaly spaliny, blokujac nieznacznie spaliny blisko turbo.

Wstawianie strumienicy w uturbionych silnikach nie jest zalecane z tego samego powodu. Zawirowania ( ktore juz sa, poniewaz jest turbo ) moga utrudniac odprowadzenie spalin z poczatku ukladu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...