Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tiptronic szarpnięcie bez wciśniętego pedału gazu


alisg

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,od 3tyg jestem posiadaczem audi a4 b5 ,2000r, 115km skrzynia tiptronic (235tyś). Skrzynia płynnie zmienia biegi,nie szarpie. Odkąd nim jeżdżę, kilka razy (4-5,czyli rzadko) miało miejsce spore szarpnięcie przy prędkości ok 70-75km/h ( bez wciśniętego pedału gazu )wydaję mi się,że może to sie dziać podczas redukcji z 5 na 4 bieg, czy ktoś z Was spotkał się z takimi objawami w w/w skrzyni?co ją boli?czy to jest znak,że jej żywot dobiega końca?? proszę o jakieś podpowiedzi,jestem zielony w temacie automatów,pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,od 3tyg jestem posiadaczem audi a4 b5 ,2000r, 115km skrzynia tiptronic (235tyś). Skrzynia płynnie zmienia biegi,nie szarpie. Odkąd nim jeżdżę, kilka razy (4-5,czyli rzadko) miało miejsce spore szarpnięcie przy prędkości ok 70-75km/h ( bez wciśniętego pedału gazu )wydaję mi się,że może to sie dziać podczas redukcji z 5 na 4 bieg, czy ktoś z Was spotkał się z takimi objawami w w/w skrzyni?co ją boli?czy to jest znak,że jej żywot dobiega końca?? proszę o jakieś podpowiedzi,jestem zielony w temacie automatów,pozdrawiam

jak skrzynia zmienia bieg to słychać :wink:

tylko między 5 a 4 to ma miejsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 70 km/h to jest minimalna prędkość dla 5 biegu wtedy masz obroty koło 1200-1400 rpm - może problem leży w pracy silnika skora w innych okolicznościach tego szarpnięcia nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 70 km/h to jest minimalna prędkość dla 5 biegu wtedy masz obroty koło 1200-1400 rpm - może problem leży w pracy silnika skora w innych okolicznościach tego szarpnięcia nie ma

chyba nawet ciut niżej pojedzie na 5'tce :wink: ..każdy bieg jest redukowany gdy obroty schodzą poniżej 1100 rpm

Jak zwykle- na początek olej i filtr do wymiany (tylko zalecany do ZF 5HP19 - Mobil Esso LT 71..... coś tam). Pewnie jeszcze latasz na fabrycznym oleju więc zalecana wymiana.

trzeba na dzień dobry sprawdzić poziom i stan oleju(kolor ,ewentualną zawartość opiłków), później można bawić się w wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,od 3tyg jestem posiadaczem audi a4 b5 ,2000r, 115km skrzynia tiptronic (235tyś). Skrzynia płynnie zmienia biegi,nie szarpie. Odkąd nim jeżdżę, kilka razy (4-5,czyli rzadko) miało miejsce spore szarpnięcie przy prędkości ok 70-75km/h ( bez wciśniętego pedału gazu )wydaję mi się,że może to sie dziać podczas redukcji z 5 na 4 bieg, czy ktoś z Was spotkał się z takimi objawami w w/w skrzyni?co ją boli?czy to jest znak,że jej żywot dobiega końca?? proszę o jakieś podpowiedzi,jestem zielony w temacie automatów,pozdrawiam
Skrzynia zrobiona?

U mnie byl podobny przypadek z szarpaniem przy redukcji 5>4 i winny byl zolty elektrozawor w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturoo jak sprawdzić poziom i stan oleju ?? da rade zrobić to w domowych warunkach czy tylko serwis ??

tu jest opisane jak samemu to mozna sprawdzic - Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [all] TIPTRONIC ZF zbir wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że odgrzewamy stare tematy :)

Mogę polecić w temacie:

Automatic transmission fluid flush and drain VW Passat

Pelican Technical Article: Changing Boxster Automatic Transmission Fluid - 986 / 987 ( Porsche ale skrzynia tez ta sama )

audipages A8 Automatic Transmission Servicing ( tu akurat jest trochę inna skrzynia bo ZF 5HP24 )

Oil Change Intervals for the ZF 5HP Series of Transmissions - YouTube ( tu akurat BMW ale zasada mniej więcej ta sama )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki za odgrzanie kotleta, nie chcę śmiecić forum:P

chcę kupić a4 b7 2.0 tfsi Q tiptronic.

jeździ się fajnie, nie szarpie, płynnie zmienia biegi, ale na postoju wrzucając z R na N jest odczuwalne szarpnięcie, delikatne ale jest. czy to zwiastuje koniec skrzyni czy coś da się podratować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie zaglądane do skrzyni, czyli nie wymieniany olej.

Albo skrzynka ma już troche nalatane.

Nie kupuj auta jak już coś nie tak jest ze skrzynią.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...