sahipp Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Witam kolegów. Zamierzam w końcu po długich rozważaniach kupić autko. Jako że dizle się jak dla mnie skończyły, a bardzo podoba mi się ich charakterystyka zdecydowałem się na zakup benzyny. Dokładniej na a6 2.7T + delikatny chip + bardzo dobre lpg, decyzja była już podjęta gdyby nie kolega, który zaczął mnie namawiać na 1.8T 190 koni oczywiście w Q... Mam parę pytań na które nie mogę znaleźć jednoznacznych odpowiedzi... Na ile samym programem można dłubnąć 1.8T 190 km? czy ten silnik nie będzie zbyt nadwyrężony chipem i dodatkowo LPG? Jestem ciekaw jak wygląda elastyczność, przyśpieszenie ( bez pałowania na maxa w takich warunkach miejskich powiedzmy, ewentualnie na jakiejś obwodnicy ) a4 b6 awant 1.8T quattro plus chip ( nie wiem na ile się da) w stosunku do cięższej a6 c5 2.7biT dłubnietego na około 270 - 290 km plus lpg. Jak 1.8T które nie ma wysokiego momentu poradzi sobie z Q, czy mocno trzeba kręcić aby to ładnie szło? Obecnie mam 1.9 tdi zrobione na 143km i 333nm i miałem przez jakiś czas pojeździć 18T 150 koni i powiem tak delikatnie objechał by mojego tdi jednak tdi ma w każdych warunkach ciąg a 1.8T no niestety bardzo wrażliwy na przełożenia i dawkowanie gazu stąd moje obawy jak sobie poradzi w Q... Z góry dziękuje za wszystkie sugestie i opnie. Pozdrawiam
pioteros Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 BEX (190KM) po chipsie moze miec ze 220KM, a czy poradzi sobie z ta buda sam sobie odpowiedziales, bo skoro moc 150KM byla ok w tamtej benzynie ktorej jezdziles, to tu bedziesz mial jej sporo wiecej, a jesli chodzi o moment, po chipsie bedziesz mial mniejwiecej tyle ile w tym twoim dieselku teraz, wiec z dynamika nie bedziesz mial problemu, 2.7bit to inna liga, ale tez inne pieniadze, koszty serwisu i samego utrzymania
Pucek Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Jeżdżę już 3 lata 150tką zrobioną na tyle ile pozwoliło seryjne turbo, czyli praktycznie 200 koni(wykres na 198KM na nie do końca sprawnym silniku), najmocniejsza instalacja BRC (profilaktycznie, z myślą o przyszłości) i zrobiłem 70 tyś km, silnik w bdb stanie, wymieniam to co jest wymagane przy eksploatacji. Więc, jeżeli nie kupisz zajechanego parcha to lejesz i jeździsz, aha spala to średnio 11-12 LPG Aha, bardzo trudno jest kupić zadbanego BEXa z Quattro
?uki1984 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Ja mam BFB w quattro ok 190koni i bardzo łądnie się odpycha także polecam. Z BEXa po samym programie będzie jak chłopaki piszą max 220KM i ok. 310-320Nm. W benzynie taki moment to już sporo także ogień z d...py:naughty: Wrzucisz TIPa i stożek to wtedy można dłubnąć na jakieś 225-230KM Sam niedługo zakładam turbinkę od BEXa
rob555 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Znajomy ma BFB oblozone gratami z BEXa 230KM na LPG wystrojone....pali mu to 11 litrow gazu ...zapina ladnie fakt ze oska
McGiver Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Znajomy ma BFB oblozone gratami z BEXa 230KM na LPG wystrojone....pali mu to 11 litrow gazu ...zapina ladnie fakt ze oska te 11 to chyba w trasie do 120km/h bez wyprzedzania, ja mając 230KM to mi palił 12litrów na tempomacie max do 140. Fakt, quattro, combi i 18". Teraz po modach jak leciałem do gdyni na urlop wyszło mi 18 na trasce ale nie powiem że jechałem zgodnie z przepisami :) no i fakt program jeszcze do dostrojenia, bo zapłony za późne mam jeszcze. Jak wrócę, pakuje schriki, hybre BV50 i zobacze co z tego wyjdzie ---------- Post dopisany at 23:30 ---------- Poprzedni post napisany at 23:27 ---------- Ja mam BFB w quattro ok 190koni i bardzo łądnie się odpycha także polecam.Z BEXa po samym programie będzie jak chłopaki piszą max 220KM i ok. 310-320Nm. W benzynie taki moment to już sporo także ogień z d...py:naughty: Wrzucisz TIPa i stożek to wtedy można dłubnąć na jakieś 225-230KM Sam niedługo zakładam turbinkę od BEXa Niutków da się wiecej wystroić wiem coś o tym a zwłaszcza moje sprzęgło :) dobrze że mam Q bo inaczej ciężka jazda by była
sahipp Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 hmm wszystkie uwagi bardzo cenne dla mnie. Fakt w tym pasaciku powiedzmy że mocy stykało choć brakowało mi tego momentu i odejścia co w tdi... Tylko że ten pasek to była ośka a ja zachorowałem na Q dla tego zmieniam bo gdyby nie to to dalej bym śmigał obecnym... Kurcze wiem że to drażliwy temat ale zapytam tak czy Q mocno obciąża taką benzynę w stos do ośki? Bo cały czas zastanawiam się jak to sobie będzie radzić bo tdi bez problemu bo to jednak ten moment... Teraz pytanie z innej beczki. Z tego co kolega napisał to poważnie ciężko znaleźć nie zajechany egzemplarz? Jakie mogą być ewentualne słaby strony lub inaczej, wrażliwe na głupotę poprzedniego właściciela? Co do 2.7T tak wiem no jest droższy ale mam taką cichą nadzieję że będzie większa szansa dorwać egzemplarz taki w miarę zadbany... Z tego co się dowiedziałem o 2.7T to generalnie jest to pancerna konstrukcja która generalnie jest zwykła v-ką i jedynie co to niemyślący właściciel może ewentualnie zajechać osprzęt zwłaszcza turbiny, a jak to jest w tym 1.8T? generalnie porównując oba silniki to nie niezaprzeczalnie 2.7T będzie droższe ale jak pytałem o części to nie ma tragedii no poza turbinami i lpg które tam niestety kosztować musi aby to działało... Zastanawiam się czy takie 2.7 w a6 cywilne nie z rs będzie dużo szybsze od 1.8T w lżejszej a4? Bo jeżeli rozniecę są nie wielkie to wiadomo po co przepłacać... Generalnie o 2.7T myślę nie dlatego że to wyścigówka ale dla tego że ta benzyna ma najbliższa charakterystykę odpowiadającej dieslowskiej i po prostu interesuje mnie wszystko jak 1.8T w tym rankingu wypada..w stos do konkurenta 1.9pd zrobionego na ok 170km i 400nm w Q?
McGiver Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Jeżdżę już 3 lata 150tką zrobioną na tyle ile pozwoliło seryjne turbo, czyli praktycznie 200 koni(wykres na 198KM na nie do końca sprawnym silniku), najmocniejsza instalacja BRC (profilaktycznie, z myślą o przyszłości) i zrobiłem 70 tyś km, silnik w bdb stanie, wymieniam to co jest wymagane przy eksploatacji. Więc, jeżeli nie kupisz zajechanego parcha to lejesz i jeździsz, aha spala to średnio 11-12 LPG Aha, bardzo trudno jest kupić zadbanego BEXa z Quattro a możesz mi powiedzieć na jakim ciśnieniu masz te 198KM i przy jakich obrotach? ciekawi mnie jak to się ma do BEXa? a co do spalania to ja nie mam pojęcia jak wy jeździcie????? mój rekord to 11,2 litra LPG na trasce Bstok-P-ń jak nie przekraczałem 130km/h oprócz wyprzedznia
sahipp Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Rob555 a co ty byś powiedział, pisałem do was nawet maila hehe;-) i to wy mi podsunęliście że lepszym wyborem byłoby 1.8T lun 2.0tfsi niż 2.7;-) Jak to się sprawdza 1.8T vs 2.7biT w takich no normalnych warunkach a nie na autostradzie? 1.8T w lżejszej budzie do tej 100km/h dużo ustępuje 2.7? no i jak 1.8T sobie poradzi w stos do auta które ma 400nm prawie od samego dołu? Albo inaczej skoro ja obecnie mam 333nm w ośce to czy to 1.8T w Q które no ma o wiele więcej koni będzie podobnie się zbierał bez pałowania na obrotach? Co do spalania chodź to nie na temat to passat 150 km palił średnio 10pb, przy uważaniu i delikatnej jeździe szło zejść do 8pb w mieście ale jak się chciało jeździć tak jak ja moim TDI to około 12 brał pomijam zabawy...
McGiver Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 hmm wszystkie uwagi bardzo cenne dla mnie. Fakt w tym pasaciku powiedzmy że mocy stykało choć brakowało mi tego momentu i odejścia co w tdi... Tylko że ten pasek to była ośka a ja zachorowałem na Q dla tego zmieniam bo gdyby nie to to dalej bym śmigał obecnym... Kurcze wiem że to drażliwy temat ale zapytam tak czy Q mocno obciąża taką benzynę w stos do ośki? Bo cały czas zastanawiam się jak to sobie będzie radzić bo tdi bez problemu bo to jednak ten moment... Teraz pytanie z innej beczki. Z tego co kolega napisał to poważnie ciężko znaleźć nie zajechany egzemplarz? Jakie mogą być ewentualne słaby strony lub inaczej, wrażliwe na głupotę poprzedniego właściciela? Co do 2.7T tak wiem no jest droższy ale mam taką cichą nadzieję że będzie większa szansa dorwać egzemplarz taki w miarę zadbany... Z tego co się dowiedziałem o 2.7T to generalnie jest to pancerna konstrukcja która generalnie jest zwykła v-ką i jedynie co to niemyślący właściciel może ewentualnie zajechać osprzęt zwłaszcza turbiny, a jak to jest w tym 1.8T? generalnie porównując oba silniki to nie niezaprzeczalnie 2.7T będzie droższe ale jak pytałem o części to nie ma tragedii no poza turbinami i lpg które tam niestety kosztować musi aby to działało... Zastanawiam się czy takie 2.7 w a6 cywilne nie z rs będzie dużo szybsze od 1.8T w lżejszej a4? Bo jeżeli rozniecę są nie wielkie to wiadomo po co przepłacać... Generalnie o 2.7T myślę nie dlatego że to wyścigówka ale dla tego że ta benzyna ma najbliższa charakterystykę odpowiadającej dieslowskiej i po prostu interesuje mnie wszystko jak 1.8T w tym rankingu wypada..w stos do konkurenta 1.9pd zrobionego na ok 170km i 400nm w Q? Co do 2,7T moge napisać tylko jedno, frajdy dużo, ale serwis przeje........... Ja miałem ten sam dylemat co ty i wybrałem 1,8T bo na codzień robię prawie same TDI to bym pewnie obrzydzenia dostał jakbym musiał się brać za swojego:) a tak na serio to tylko dlatego przeważyło 1,8T bo paliwo na naszych stacjach dużo pozostawia do życzenia zwłaszcza zimą.
sahipp Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 A dla czego uważasz że serwis ciężki? Z tego co się dowiadywałem to nie jest dużo droższy od zwykłej V-ki, najdroższym elementem są te turbiny no i pakiet startowy aby to auto udomowić;-) Oczywiście nie chce się wymądrzać bo nigdy nie miałem 2.7T. Moja wiedza oparta jest na informacjach od innych użytkowników którzy posiadają 2.7T Nie wiem tylko jak z tym spalaniem jest w praktyce i przy jakiej jeździe czy dynamicznej czy emeryckiej bo dla każdej osoby będzie to oznaczać co innego. Generalnie podobno w mieście to pali jadąc normalnie ale nie jak dziadek około 13 jak się umie jeździć momentem, maksymalny pułap to wiadomo tylko w górę... W lpg z kolei podobno ( nie lubię tego słowa) przy dynamicznej jeździe ale bez szaleństw to by żarło od 15 do 18lpg czyli jak dla mnie rewelacja bo koszt nie wiele droższy od 1.9tdi w Q które w mieście pali te 8ON w praktyce więc różnica nie wielka, ale za to wielka w stos 2.5tdi ( o którym też myślałem BAU) ale sorry 2.7 pali generalnie mniej złotówek a ile koni ma 2.5 tdi a ile bi turbo... Ale pewny tego co napisałem nie jestem dla tego coś tak nie wiem mam opory bo się boje powiem szczerze dla tego chcę jeszcze o tym 1.8T porozmawiać...
McGiver Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 A dla czego uważasz że serwis ciężki? Z tego co się dowiadywałem to nie jest dużo droższy od zwykłej V-ki, najdroższym elementem są te turbiny no i pakiet startowy aby to auto udomowić;-) Oczywiście nie chce się wymądrzać bo nigdy nie miałem 2.7T. Moja wiedza oparta jest na informacjach od innych użytkowników którzy posiadają 2.7T Nie wiem tylko jak z tym spalaniem jest w praktyce i przy jakiej jeździe czy dynamicznej czy emeryckiej bo dla każdej osoby będzie to oznaczać co innego. Generalnie podobno w mieście to pali jadąc normalnie ale nie jak dziadek około 13 jak się umie jeździć momentem, maksymalny pułap to wiadomo tylko w górę... W lpg z kolei podobno ( nie lubię tego słowa) przy dynamicznej jeździe ale bez szaleństw to by żarło od 15 do 18lpg czyli jak dla mnie rewelacja bo koszt nie wiele droższy od 1.9tdi w Q które w mieście pali te 8ON w praktyce więc różnica nie wielka, ale za to wielka w stos 2.5tdi ( o którym też myślałem BAU) ale sorry 2.7 pali generalnie mniej złotówek a ile koni ma 2.5 tdi a ile bi turbo... Ale pewny tego co napisałem nie jestem dla tego coś tak nie wiem mam opory bo się boje powiem szczerze dla tego chcę jeszcze o tym 1.8T porozmawiać... Że się tak wyraże, jeszcze nie trafiłem 2,7T w stanie który by nie wymagał "konkretnego doinwestowania" i ceny w stosunku do 1,8T jakoś nie za bardzo są podobne
sahipp Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 No dobra trochę może źle się wraziłem bo inaczej to wygląda w kosztach benzyna w porównaniu do benzyny, a inaczej dizel ( który w serwisowaniu zawsze jest droższy od benzyny) i mi może nie wyszło aż tak dużo bo porównałem koszt prawidłowego serwisowania dizla vs 2.7... ;-) i dla tego dla mnie nie aż taki diabeł straszny chodź to też niestety podobno bo nie wiem jak w praktyce... A co do cen to a6 27T kupisz do ok 30.000 i nawet mniej, ale przed lifty mnie nie interesują, a a4 w Q no to trzeba mieć też około 30 000 z górka i ciężko natrafić na fajną wersje i nie mówię tu o full wypasie... oczywiście sumując wszystko to a6 będzie droższe o te parę tysięcy bo lpg kosztuje... No dobra ale trochę zboczyliśmy z tematu, jak takie 1.8 wQ sobie radzi? Czy ładnie się zbiera od niskich obrotów czy jednak trzeba ko wkręcić trochę aby zaczął żywo, dynamicznie jechać? Od ilu obrotów osiągnie 310nm 1.8T ?
pioteros Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 2.7bit jest wyjatkiem ktory mowi ze benzyna moze byc rownie droga w eksploatacji co diesel, szczegolnie ze jest tych silnikow co raz mniej na rynku wtornym, i nie chodzi tu tylko o turbiny czy montaz LPG a pytania czy 1.8t radzi sobie z quattro, ja moge powiedziec że seryjne 150km i tylko 210nm sobie jakos radzi bo sam takim jezdze i nei narzekam wcale, 190 juz na pewno sobie poradzi, a 200pare i ponad 300nm i to w benzynie-turbo, to juz nie ma o czym mowic, i to jest chyba logiczne
McGiver Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 No dobra trochę może źle się wraziłem bo inaczej to wygląda w kosztach benzyna w porównaniu do benzyny, a inaczej dizel ( który w serwisowaniu zawsze jest droższy od benzyny) i mi może nie wyszło aż tak dużo bo porównałem koszt prawidłowego serwisowania dizla vs 2.7... ;-) i dla tego dla mnie nie aż taki diabeł straszny chodź to też niestety podobno bo nie wiem jak w praktyce... A co do cen to a6 27T kupisz do ok 30.000 i nawet mniej, ale przed lifty mnie nie interesują, a a4 w Q no to trzeba mieć też około 30 000 z górka i ciężko natrafić na fajną wersje i nie mówię tu o full wypasie... oczywiście sumując wszystko to a6 będzie droższe o te parę tysięcy bo lpg kosztuje...No dobra ale trochę zboczyliśmy z tematu, jak takie 1.8 wQ sobie radzi? Czy ładnie się zbiera od niskich obrotów czy jednak trzeba ko wkręcić trochę aby zaczął żywo, dynamicznie jechać? Od ilu obrotów osiągnie 310nm 1.8T ? Popacz na wykres po prograamie zrobionym "na kolanie", jedyne co to, miał wyprutego kata i lekko zhybrydzone turbo. Było zabawy z wystrojeniem N75 i dlatego 1,3bara w peaku, reszta 1,1 do 5400 obr/min <br /><br />
?uki1984 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 A jak wyprułeś tego kata to musiałeś wyłączać programowo drugą sondę czy użyłeś tylko tulejki dystansowej
wampir Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Pozwolę sobie na małą dygresję Nie wiem dlaczego dizlowcy mogli zrobić sobie jeden temat, wktorym jest wszystko ładnie opisane, a od 1.8T to wszytko jest za przeproszeniem rozpiz*zone w 100stronach i w kółko zadawane są te same pytania:) Wiem, bo kilka miechów temu sam je zadawałem...
McGiver Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 A jak wyprułeś tego kata to musiałeś wyłączać programowo drugą sondę czy użyłeś tylko tulejki dystansowej Programowo. Ale tulejka daje ten sam efekt
?uki1984 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 A jak wyprułeś tego kata to musiałeś wyłączać programowo drugą sondę czy użyłeś tylko tulejki dystansowej Programowo. Ale tulejka daje ten sam efekt Bo mam DP i tulejke tylko nie wiem czy założyć teraz i njie bedzie problemów czy jak wsadze K03s i wtryski i przy programie dla pewwności wywale drugą sondę???? A k03s przypasiło do BFB bez żadnych niespodzianek i przeróbek????
McGiver Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 A jak wyprułeś tego kata to musiałeś wyłączać programowo drugą sondę czy użyłeś tylko tulejki dystansowej Programowo. Ale tulejka daje ten sam efekt Bo mam DP i tulejke tylko nie wiem czy założyć teraz i njie bedzie problemów czy jak wsadze K03s i wtryski i przy programie dla pewwności wywale drugą sondę???? A k03s przypasiło do BFB bez żadnych niespodzianek i przeróbek???? DP zakładaj razem z turbo i wtryskami, po cholere masz się 2 razy pier.......... dla 1-2KM. A K03s pasuje do BFB P&P. Jak masz turbo z BFB to bardzo łatwo je przerobić na K03s
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się