loco87 Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Silnik to podstawowe 1.8aeb w bardzo dobrej kondycji seryjne 150 ps. Zastanawia mnie jedna rzecz.... Czy dołożenie BOVa spowoduje jakas utrate mocy czy tez przyczyni sie do awari motoru ? Jeżeli nie to ktory wybrac ? Chyba hks bylby najlepszy.... ale ta cena nieco mnie hamuje....Czy ten : http://www.allegro.pl/item371237539_zawor_upustowy_dv_properfekt_bov_turbo_vw_audi.html Zrobi ladne psss ? I czy wogole ten caly BOV to nie przesada do zwyklego silnika 1.8T ? tzn czy to nie obciach....? Mi sie to ogolnie podoba ale czy będzie pasowac do wizerunku tego silnika jego mocy i rocznika samego auta (96`)? Jakies rady ?
letallec Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 BOV jest be . Zaraz Ci Poziek wszystko ładnie wyjaśni...
loco87 Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Opublikowano 28 Maja 2008 Ok czekam na rady... Nie będę ukrywać że chciałbym slyszec te piękne (co jak co mi sie to strasznie podoba...) Pss
loco87 Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Opublikowano 28 Maja 2008 Po ruchu brwi prognozuje problemy... Mam nadzieje że to jest wykonalne
ajax Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Ja tez chcialem wstawic BOV-a do mojego AEB ale po 3 nocach w necie wiedzialem ze to jest w przypadku mojego silnika bardzo skomplikowane. Krotka teoria. Silnik 1.8T AEB ma zamkniety obieg powietrza w silniku. Znaczy to ze wszsytko co pobierze jest mierzone przez przeplywke i nic nie moze uciec.... inaczej komputer bedzie posiadal bledne informacje i nasz samochod nigdnie nie pojedzie. Spadek mocy wiekszy niz przy zepsutej turbinie! Normalny DV puszcza cisnienie z turbiny do uklady dolotowego przez co powietrze sie rozpreza lecz pozostaje w ukladzie. BOV upuszcza nadmiar w atmosfere ( stad slynne Psssssssss ) Ale w ten sposob powoduje niedobor powietrza w ukladzie ( o czym komputer nie wie i nie jest w stanie tego uzupelnic ). Efekt taki ze nasz silnik jest zalewany benzyna bo w ukladzie tworzy sie podcisnienie. Jednym slowem duza lipa. Zle to wyglada.... ale zawsze jest promyczek w ciemnosci:D Sa trzy rodzaje BOV-a ( podzial ze wzgledu na budowe ) - tloczkowe : najtansze, malo trwale i malo precyzyjne ( odpada poniewaz upuszcza nadmiar w atmosfere ) - membramowe : drogie, precyzyjne i trwale ( odpada, j/w ) - hybrydowe : najdrozsze, natrwalsze i mozna je plynnie regulowac Te ostatnie nadaja sie do AEB poniewaz czesc powietrza jest oddawana do atmosfery ( psssst ) natomiast reszta ( wieksza ) upuszczana jest do ukladu dolotowego. Z tego co wyczytalem na forach w ameryce to i tak pozniej trzeba wyregulowac mape silnika i poprawic pare innych elementow dolotu. Zalety BOV-a : - regulacja - bardziej zywotne od DV - dzwiek jaki wydaja - nie przeladuja turbo kiedy nastapi awaria ( non stop zamkniety ) - nie wystepuje efekt "cichego zabojcy" turba ( non stop otwarty - przekrecenie turba ) Moim zdaniem gra nie warta swieczki ze wzgledu na koszty i wymagane kombinacje. Ja wstawilem rure zamiast kata i slychac turbawke jakby rakieta startowala NIedlugo bedzie filtr stozkowy ktory rowniez sprawia ze slychac prace zwyklego DV ( jest dzwiek ale ponoc nie taki mocny ) To chyba tyle
Pawu Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 A jak sprawdzić sprawność DV? Trzyma dobrze bo ciśnienie mam 0.5-0.6 jednak skąd się dowiem czy nie wpływa szkodliwie na turbinę? Zegar doładowania mam za przepustnicą więc nie zaobserwuję jak spuszcza ciśnienie... A i wylałem ostatnio z dolotu 3 kieliszki oleju - na pewno po 50 tys przebiegu... mieści się w normie?
ajax Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Mozesz wykrecic DV i sprawdzic za pomoca kompresora jak dziala ( pod odpowiednim cisnieniem powinien sie otwierac a bez powinien pozostac szczelny ) Hmm a gdzie ten zegar podlaczyles? NIe wiem jak jest z tym olejem w dolocie ale sprawdze u siebie. W ktorej czesci byl olej?
Pawu Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Mozesz wykrecic DV i sprawdzic za pomoca kompresora jak dziala ( pod odpowiednim cisnieniem powinien sie otwierac a bez powinien pozostac szczelny ) Hmm a gdzie ten zegar podlaczyles? NIe wiem jak jest z tym olejem w dolocie ale sprawdze u siebie. W ktorej czesci byl olej? Zegar podłączyłem do wężyka wychodzącego z kolektora dolotowego tak że mam również wskazywane podciśnienie. A co do dolotu to ściągnąłem gumową rurę na łączeniu na dole z intercoolerem. A jak wyciągnąć DV bo tam jest trochę mało miejsca... trzeba przesuwać pas przedni?
poziek Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Ziomale a A3, S3, Leonach, Ibizach, Passatach rezali BOVy...i wiesz co... poza spalaniem o minimum litr wiecej i poza tym, że czasy na ćwiartkę mili sporo słabsze to mieli psssyt. Na seryjnym programie bov to nieporozumienie. Dopiero jak dmuchniesz 1 bar to będzie super syczało. Ja osobiście jestem na nie jeżeli chodzi o Bovy. Polecam forge 007P :th:
ajax Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 To ziomale scos spaprali Jak sie dobrze BOV-a zrobi to on podnosi osiagi silnika ( w przypadku AEB jakies 6 km i 8 Nm - sa wykresy w necie ). Wynika to z tego ze BOV upuszcza czesc goracego powietrza ktore zostalo wielokrotnie podgrzane przez turbo. W ten sposob jest miejsce na swieze powietrze z atmosfery. Ponoc taka wymiana gazowa dziala lepiej niz IC jezeli chodzi o tem powietrza. Ehh ale mysle ze nie jest to zabawa dla zwyklych smiertelnikow Hmm widze ze wszystko rozbija sie o ladne pssst a tak jak Poziek powiedzial i tak bedzie potrzebne odpowiednie cisnienie. A co wy na to zeby w rure ktora odprowadza cisnienie z turba ( zaraz za DV ) wmontowac jakis malutki gwizdek ( bez zmiany srednicy o.O ) To tylko pomysl # Pawu Nie trzeba az tak duzo krecic zeby sie dostac do DV. Wystarczy wyciagnac filtr + jego obudowe i masz idealny dostep. Tylko obejmy na rurach moga byc trudne do odkrecenia... nie wiem czy to zlosliwosc ale w moim przypadku wszystkie byly skierowane w dol tak ze nie moglem zadnym narzedziem podejsc
(A)rturo Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 Ja polecam splitera forge - 0 bledow i syczy mam u siebie takiego w esce
poziek Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 To ziomale scos spaprali Jak sie dobrze BOV-a zrobi to on podnosi osiagi silnika ( w przypadku AEB jakies 6 km i 8 Nm - sa wykresy w necie ). Wynika to z tego ze BOV upuszcza czesc goracego powietrza ktore zostalo wielokrotnie podgrzane przez turbo. W ten sposob jest miejsce na swieze powietrze z atmosfery. Ponoc taka wymiana gazowa dziala lepiej niz IC jezeli chodzi o tem powietrza. Ehh ale mysle ze nie jest to zabawa dla zwyklych smiertelnikow Tutaj uwidoczniła się Twoja całkowita niewiedza zasady dzialania BOVa... Bov upuszcza powietrze juz schłodzone przez intercooler. Sprawdź gdzie najczęściej montowane sa te zawory...przed samą przepustnicą. Miejsce na świerze powietrze z atmosfery ?? A niby którędy indziej ma się dostac świerze powietrze z atmosfery? Bovem? Jak on je własnie upuszcza ? Jedyne miejsce zasysu powietrza to filtr powietrza, koniec kropka. Jaka wymiana gazowa ? :gwizdanie: Przyrosty mocy?? Bardzo możliwe że znikome ze wsględy na twardzsza sprężynę w zaworze. Ale pomiar mocy robiony jest na jednym biegu...najczęściej na czwórce. Ale jeżeli chodzi o jazdę od 0 km/h to kazda zmiana biegów bedzie powodowała przelanie benzyną a co za tym idzie wolnijszym przyspieszanim po zmianie kazdego biegu w górę. Mozna niwelowac przelewanie w sofcie...ale znam 2 osoby w PL które mniej więcej potrafią to zrobic na ori kompie...
ajax Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 Tutaj uwidoczniła się Twoja całkowita niewiedza zasady dzialania BOVa... Bov upuszcza powietrze juz schłodzone przez intercooler. Sprawdź gdzie najczęściej montowane sa te zawory...przed samą przepustnicą. Miejsce na świerze powietrze z atmosfery ?? A niby którędy indziej ma się dostac świerze powietrze z atmosfery? Bovem? Jak on je własnie upuszcza ? Jedyne miejsce zasysu powietrza to filtr powietrza, koniec kropka. Hmm BOV-y w AEB sa montowane na miejscu DV. Wiec jeszcze przed IC i upuszczaja cieple powietrze. Tworzy sie podcisnienie i tak jak mowisz powietrze jest dostarczane przez filtr powietrza.... bez agresji. Bardzo dobrze wiem jak dziala BOV, tylko ze jego zastosowanie jest szerokie i w kazdym przypadku ( samochodzie, silniku ) mozna powiedziec scos innego.... niekonczaca sie dyskusja... a wniosek jeden! Nie warto...
poziek Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 Nie warto... Wspólnymi siłami doszlismy do sedna...
loco87 Opublikowano 29 Maja 2008 Autor Opublikowano 29 Maja 2008 Ja polecam splitera forge - 0 bledow i syczy mam u siebie takiego w esce Co to jest ile kosztuje jakies wady to ma ? (wieksze spalanie itp? ) i czy robi faktyczne pss ?
Dev Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 nie drąż Kolego tematu, bo jak Ci pisali ze nie warto dla samego pssssssst.... załóż większy FMIC, zmień turbo na K04, zapodaj chip-sa i po temacie
loco87 Opublikowano 29 Maja 2008 Autor Opublikowano 29 Maja 2008 nie da sie... czipsa mi nie potrzeba... 150kucy styknie (szczegolnie ze wczesniej mialem peugeota 306 1.4 70ps )
Misior Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 150kucy styknie normalnie to pierwsza osoba jaką znam której wystarczy mocy zakladaj forge, do tego zrob dolot ze stozkiem i juz bedzie prawie jak pssssyt :th:
pawkog Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 panowie a zawór Forge FMDVSPLTR - link: http://www.allegro.pl/item372985812_bov_forge_fmdvspltr.html bedzie pasowął w miejsce farbyczengo DV ? Pytam gdyż przymierzam sie do chipa do mojego aeb, a i mam wkłądke K&N.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się