Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przerywa, kopci i szumi. Logi statyczne i dynamiczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wczoraj pokonywałem krótki odcinek i zauważyłem taką sytuację że przy przyspieszaniu z zewnątrz wydobywa się odgłos szumu (nie wiem czy to prawidłowe porównanie ale coś jak by szyby były trochę uchylone i odgłos wiatru przy przyspieszaniu).

Dziś pokonałem dłuższy odcinek i do tego zauważyłem że przy przyspieszaniu czasami mi przerywa (coś jak by turbo się odłączało), na koniec zauważyłem że w momencie tego przerywania za mną pojawia się dym.

Nie dawno robiłem rozrząd, wymieniałem pompę wody, olej i wszystkie filtry.

Ostatnio też robiłem elektrykę pod DRL więc trochę pod maską grzebałem, ale nic nie odłączałem.

Robiłem dziś logi i bardzo proszę o pomoc w analizie.

W sekcji Silnik miałem błędy:

2 Faults Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-00 - -

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-00 - -

Logi statyczne normalne:

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 014 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Logi statyczne Basic Setting:

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000,000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Logi Dynamiczne:

Grupy: 003,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008,004,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000,000,000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

Podmień sobie od kogoś przepływomierz albo sprawdź jego okablowanie. Do tego jeżeli auto było mocno przyciśnięte to termostat nie domaga bo ma tylko 81 stopi. Mi się nie podoba jeszcze trzeci pompowtryskiwacz :/ takie moje uwagi.

Możesz go też wymontować i przeczyścić było gdzieś na forum jak to zrobić.

Opublikowano

Dziękuje za przeanalizowanie moich logów. W najbliższym czasie postaram się popatrzeć na ten przepływomierz bo ciężko się jeździ :(

Ale jeszcze takie pytania co do diagnozy:

1. niska temperatura termostatu = dłuższe nagrzewanie wnętrza samochodu w zimie ? naprawa to wymiana termostatu ? jaka powinna być temperatura, 90 stopni ?

2. sprawdzę te przewody (elektryczne?) przy przepływomierzu

3. trzeci pompowtrysk, pompuje za dużo paliwa ? Po jego przeczyszczeniu może zmniejszyć się nieco spalanie ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdź swój przepływomierz, a jeśli możesz to podmień od kogoś bo masz duże niedoładowanie stąd ciężko Ci się jeździ, a pompowtryski zostaw w spokoju. W logach które wkleiłeś wyglądają bardzo dobrze. Temperatura sugeruje, że termostat będzie niedługo do wymiany.

Opublikowano

Zaden przeplywomierz dziura w dolocie i to przed kolektorem ssacym na 99% caly dolot do sprawdzenia.

Opublikowano
Dziękuje za przeanalizowanie moich logów. W najbliższym czasie postaram się popatrzeć na ten przepływomierz bo ciężko się jeździ :(

Ale jeszcze takie pytania co do diagnozy:

1. niska temperatura termostatu = dłuższe nagrzewanie wnętrza samochodu w zimie ? naprawa to wymiana termostatu ? jaka powinna być temperatura, 90 stopni ?

2. sprawdzę te przewody (elektryczne?) przy przepływomierzu

3. trzeci pompowtrysk, pompuje za dużo paliwa ? Po jego przeczyszczeniu może zmniejszyć się nieco spalanie ?

Pozdrawiam

Ad.1 Jeżeli chodzi o termostat temperatura powinna być równe 90 stopni jeżeli jej nie ma silnik szybciej się zużywa i może być lekko zwiększone spalanie. Tak wymiana jest wyjściem i zdecydowanie lepiej zrobić to przed zimą a najlepiej od razu. Weź jakiegoś wahlera one są równie dobre jak ori.

Ad.2 Z tym przepływomierzem to jest tylko moja opinia, jeżeli kolega wyżej napisał że to na 99% dolot wiec chyba warto jego bardziej sprawdzić.

Ad.3 Moim zdaniem zdecydowanie pompowtryskiwacze nie nadają się jeszcze do czyszczenia regeneracji itp. Możesz od czasu do czasu nalać jakiegoś stp do ropy albo wyczyścić pompki przy użyciu płynu i zewnętrznego układu paliwowego było opisane na forum a profilaktycznie na pewno możesz to zrobić.

Opublikowano

Może ktoś na jakimś schemacie / zdjęciu pokazać wszystkie przewody które są do sprawdzenia ? W sprawie tego przepływomierza.

Sprawdzałem te plastiki które idą do filtra powietrza, ale wyglądają na szczelne, a przed przepływomierzem chyba nie ma już więcej przewodów doprowadzających powietrze ?

Opublikowano

Posprawdzaj może wszystkie rury, łączenia z tego schematu: Vehicle- spare parts for AUDI Audi A4/S4/Avant quattro 2005

Tak na szybko udało mi się znaleść... Ja niedawno też miałem problem z nieszczelnością w dolocie - miałem 3 cm pęknięcie za rurce zaraz za turbo (na schemacie nr. 5) zauważalne tylko od spodu auta.

Opublikowano

Dzięki, u mnie też ta rura poszła nr 5 ze schematu.

A powiedźcie mi ile daliście za nią i gdzie kupiliście ?

Bo widzę że kawałek rurki a dość dobrze cenią :(

Opublikowano

Ta rurka nr 5 to dość duży koszt jak na taki kawałek gumy. Ja swoją wymieniłem w aso, ok 750 zł + robocizna. Widziałem też na allegro za ok 350 zł, niby też nowe. Numery seryjne tej części masz pod tym schematem, do którego link podałem wyżej. Wklej któryś z nich (np. Ten z końcówką "M" i na pewno cos pojawi się).

Opublikowano

Dzięki, faktycznie najtaniej znalazłem za 350, ale ciekawe ile to warte.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...