doradca Opublikowano 2 Września 2012 Opublikowano 2 Września 2012 Witam Kupiłem niedawno A4 b8 2.0 tdi CAGA 143km i wydawało sie mi że wszystko jest ok. Jednak dzisiaj zauważyłem coś co mnie zaniepokoiło :/ A mianowicie podczas wciskania i puszczania sprzegła na biegu jałowym i w czasie jazdy pedał tak jakby skrzypi trudno mi to opisac(jest tak jakby szorstkie) nie wystepuje to jak silnik jest wyłaczony. Dodatkowo jak pare razy wcisnę i popuszczę sprzegło obroty silnika na sekunde lekko podskoczą. Czy to normalne ? Czym może być spowodowana taka praca sprzegła ps. dodam że sprzegło nie ślizga, nic nie szarpie nie ma również żadnych drgań
hiny Opublikowano 15 Września 2012 Opublikowano 15 Września 2012 u mnie też obroty silnika lekko się podnoszą jak wcisnę i puszcze sprzęgło, a co do skrzypienia to coś tam skrzypi tylko że u mnie to słychać przy wyłączonym silniku i wydaje mi się to normalne. Pozdrawiam
doradca Opublikowano 18 Września 2012 Autor Opublikowano 18 Września 2012 to bardziej jakby uczucie szorstkiego sprzegła, taka ciezka praca jakby jakas spreżyna dziwnie chodziła. Na wyłączonym silniku tego nie ma oraz jak jest poniżej 15 stopni temperatury.
janiekj Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 u mnie sprzęgło też skrzypi.. po około 15 min jazdy po mieście zaczyna... jak trochę postoi to znowu jest git. Dzwięk dociera z pod/nad pedała i wydaje mi się że to jakaś sprężyna. Psikałem wd ale nie pomogło..
doradca Opublikowano 19 Września 2012 Autor Opublikowano 19 Września 2012 no dokładnie to jest to co u janiekj. Dwumas raczej nie bo nic nie szarpie nic nie drga ani na drążku ani na pedale, samochód gładko rusza.
mxzibi Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 U mnie jest nowy dwumas i kpl sprzęgło i mam jakieś lekkie obicie na pedale sprzęgła przy wciskaniu - nie wiem czy to tak ma byc. Jak wyłączę auto to tez słyszę przy wciskaniu sprzęgła takie ciche skrzypienie.
jelo Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 witam mam ten sma problem co doradca posiadma auto z 2008 roku z kodem silnika caga 143 km powiedz mi dordaca czy uporales sie z tym probemem i jka tak to prosz ebys napsial co to bylo bo mam identyczne objawy
wrclaguna Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Panowie wyrabia sie tez ten wałek co idzie do skrzyni a na nim osadzone jest sprzęgło .
jelo Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 czyli kolego wrclaguna uwarzasz ze przyczyna takich obajwow jakie sczegulowo opisal doradca jest walek ktura sei wyrabia ? na moje zaczol bym diagnzoe od docisku i lorzyska oczywiscie po wyjeciu skrzyni bo to przeciesz podstawa
wrclaguna Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 To takie gdybanie jest po wyjeciu skrzyni bedzie wiadomo co jest nie tak. Miałem przyjemnośc ogladac takie dwie sztuki z tymi objawami w ASO .
jelo Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 zgadzam sie w pelni kolego z toba co do tego gdybania a mozesz powiedziec co bylo przyczyna takich objawow skoro jak sam piszesz miales przyjemnosc ogladania tych dwoch sztuk co bylo uskzodzone ? co bylo powdem tych objawow tego skrzypienia sprzegla i to tylko wtedy kiedy sie auto rozgrzeje bo kiedy stoi dluzszy czas tego objawu nie slychac
vvalery Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Odświeżę temat, bo może się komuś przydać. Mianowicie w dni chłodne i deszczowe skrzypienie pedału sprzęgła prawie niesłyszalne. W słońcu i wysokich temperaturach masakra. Pedał skrzypiał jak stare drzwi. Winną jest pompka sprzęgła, którą można sobie wymienić (w aso kosztuje 660zł + wymiana). Można to ominąć. Trzeba wpełznąć pod kierwnicę do pedału sprzęgła. Najlepiej odsunąć fotel. Nie trzeba demontować żadnych plastików pod kierą, ale położyć się pod nią trzeba. Zobaczymy tam srebrną rurkę przechoszącą w większy wałek, który wchodzi do otworu. Trzeba ten wałek nasmarować. Ja użyłem wazeliny technicznej i ładowałem jej ile wlezie pompując sprzęgło co jakiś czas. Spędziłem z godzinę smarując i pompując. Teraz cisza niezależnie od pogody, a była wkur.. masakra. Cisza z wazeliną do czasu. Musiałem użyć smaru białego z teflonem w sprayu. Lepszy efekt. Edytowane 6 Maja 2015 przez vvalery
wkowal10 Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Odświeżę temat, bo może się komuś przydać. Mianowicie w dni chłodne i deszczowe skrzypienie pedału sprzęgła prawie niesłyszalne. W słońcu i wysokich temperaturach masakra. Pedał skrzypiał jak stare drzwi. Winną jest pompka sprzęgła, którą można sobie wymienić (w aso kosztuje 660zł + wymiana). Można to ominąć. Trzeba wpełznąć pod kierwnicę do pedału sprzęgła. Najlepiej odsunąć fotel. Nie trzeba demontować żadnych plastików pod kierą, ale położyć się pod nią trzeba. Zobaczymy tam srebrną rurkę przechoszącą w większy wałek, który wchodzi do otworu. Trzeba ten wałek nasmarować. Ja użyłem wazeliny technicznej i ładowałem jej ile wlezie pompując sprzęgło co jakiś czas. Spędziłem z godzinę smarując i pompując. Teraz cisza niezależnie od pogody, a była wkur.. masakra. Cisza z wazeliną do czasu. Musiałem użyć smaru białego z teflonem w sprayu. Lepszy efekt. Ja mam takie same objawy, co opisywaliście wyżej. Na biegu jałowym przy wolniejszym puszczeniu sprzęgła obroty podskakują. Czy ten typ tak ma ? bo słyszałem też takie opinie. Skrzypienie u mnie też występuje. Na biegu jałowym nie ma. Gdy puszczam szybko sprzęgło występują, gdy puszczam wolno staranie sprzęgło zjawiska tego nie ma. Trzeba nasmarować.
Jędrulawawa Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Na biegu jałowym przy wolniejszym puszczeniu sprzęgła obroty podskakują. U mnie też. Tłumaczę to sobie tym, że jak dajemy większe obciążenie silnika skrzynią biegów (która na jałowym też stawia jakiś opór, a zwłaszcza swoją bezwładnością) to na chwilę komputer podbija obroty. Natomiast co do pracy sprzęgła to u mnie chodzi dość ciężko, przy jeździe w korku noga drętwieje. Mój mechanik mówi że "ten typ tak ma". Różnica jest wyczuwalna po przesiadce z Passata. Czy też macie wrażenie że sprzęgło jest takie "twarde" ? Edytowane 30 Września 2015 przez Jędrulawawa
Gość Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Na biegu jałowym przy wolniejszym puszczeniu sprzęgła obroty podskakują.U mnie też. Tłumaczę to sobie tym, że jak dajemy większe obciążenie silnika skrzynią biegów (która na jałowym też stawia jakiś opór, a zwłaszcza swoją bezwładnością) to na chwilę komputer podbija obroty.Natomiast co do pracy sprzęgła to u mnie chodzi dość ciężko, przy jeździe w korku noga drętwieje. Mój mechanik mówi że "ten typ tak ma". Różnica jest wyczuwalna po przesiadce z Passata. Czy też macie wrażenie że sprzęgło jest takie "twarde" ? Ten typ tak nie ma, po przebiegu 150-200kkm ma prawo chodzic ciezko i twardo ze wzgledu na zuzycie, wymien komplet sprzegla to zobaczysz jak moze gladko i przyjemnie pracowac pedal sprzegla, i zobaczysz komfort jak w nowym aucie. Jak sie jezdzi z dojechanym sprzeglem to sie przyzwyczajamy i myslimy ze tak ma byc, ale wystarczy sie przejechac autem nowym albo z nikomym przebiegiem by poczuc kolosalna roznice w pracy mechaniki
rslj Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Jak sie jezdzi z dojechanym sprzeglem to sie przyzwyczajamy i myslimy ze tak ma byc, ale wystarczy sie przejechac autem nowym albo z nikomym przebiegiem by poczuc kolosalna roznice w pracy mechanikiCytuj zaznaczoneOdpowiedzCytuj Święta prawda
spknet Opublikowano 1 Czerwca 2016 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Panowie czy ktoś rozwiązał ten problem skrzypiącego sprzęgła jestem po wymianie dwumasu i sprzęgła na nowe ale jak przed wymianą dalej skrzypi tak jak by linka się zacierała da się kupić i wymienić linke ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się