wjot1 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Witam, pewnie niektórzy z Was wiedzą już, że jestem kompletnym laikiem - jeśli nie, to już wiedzą : ) Mam pytanko, 1. pare dni temu "od tak" nagle przestał mi działać ręczny. Tzn Jak pociągne lewarek do siebie to nie zaskakuje i nie zatrzymuje się w pozycji uniesionej, tylko automatycznie wraca na dół. Aczkolwiek nie chodzi luźno, linka musi być dalej sprawna, ponieważ podczas jazdy mogę spokojnie nim hamować. Jaka może być przyczyna? 2. Pare dni temu usłyszałem podczas hamowania takjakby tarcie o metal, pedał hamulca też stawiał jakby dziwny opór połączony z drganiami. Nie zdejmowałem jeszcze koła, a przez felge ciężko coś dopatrzeć. Na logikę wnioskuje, że jest to spowodowane zużytymi klockami, albo/oraz nierównymi tarczami? Sytuacja powtarza się co jakiś czas, jest dzień,dwa spokoju i potem znowu. Domyślam się, że nie obejdzie się bez dokładnego obejrzenia (ściągnięcia koła itd.) ale wolałem zapytać, być może nie biorę czegoś pod uwagę. Dzięki i pozdrawiam
Dev Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 1. uszkodzone ząbki na dzwigni - wymiana 2. tarcze i klocki do sprawdzenia - ew. wymiana
wjot1 Opublikowano 7 Września 2012 Autor Opublikowano 7 Września 2012 Ok dzięki, a te całe ząbki na dźwigni - jaka część do wymiany? Da rade zamówić to na allegro?
Dev Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 znajdziesz cały sprawny mechanizm za grosze
wjot1 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Opublikowano 8 Września 2012 Ok, ok. ROzumiem, że do wymiany cały mechanizm dźwigni hamulca ręcznego. coś takiego jak np. tu? : Dźwignia hamulca ręcznego AUDI A4 B5 (2550927870) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
MATIUS Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 mam od golf 4 chyaba mogę ci to popchnąc za 20złz wysyłką tylko dowiedz się czy pasuje Bora Golf IV 4 HAMULEC RECZNY DZWIGNIA Łódź ? Tablica.pl
wjot1 Opublikowano 12 Września 2012 Autor Opublikowano 12 Września 2012 Mam jeszcze jedno pytanie, może nawet zagadkę Czy jeśli miałbym ściachane całkiem klocki lub tarcze, to czy odgłos (tarcie) i to, że czuje na pedale hamulca w trakcie hamowania taki dziwny opór, drżenie działo by się cały czas? Ponieważ mam tak, że jednego dnia jest wsio ok, a na drugi dzień podczas hamowania pojawiają sie w/w rzeczy. Wiem, wiem, musze ściągnąć koło i zobaczyć " na własne oczy", ale ciekawi mnie ta sprawa. ______________________________________ Drugie i ostatnie pytanko, mam pare wątpliwości co do pewnych rzeczy, tj. kwestie związane ze skrzynią biegów, ruszającyms ię lewarkiem, wodą z wydechu, zwiększonym spalaniem itd. Sam się nie znam a chciałbym, żeby ktoś najpierw rzucił na to okiem, co polecacie? Podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzą mi wyznaczone przeze mnie rzeczy za powiedzmy 100zl? (hamulce,jak pracuje silnik, podłączyć pod komp i sprawdzić sonde lambda, obejrzeć poduszki i stwierdzić czy są do wymiany). Czy lepiej do mechanika?
pan kierownik Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 Drugie i ostatnie pytanko, mam pare wątpliwości co do pewnych rzeczy, tj. kwestie związane ze skrzynią biegów, ruszającyms ię lewarkiem, wodą z wydechu, zwiększonym spalaniem itd. Sam się nie znam a chciałbym, żeby ktoś najpierw rzucił na to okiem, co polecacie? Podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzą mi wyznaczone przeze mnie rzeczy za powiedzmy 100zl? (hamulce,jak pracuje silnik, podłączyć pod komp i sprawdzić sonde lambda, obejrzeć poduszki i stwierdzić czy są do wymiany). Czy lepiej do mechanika? Porady na temat każdej z tych przypadłości znajdziesz na forum. Poczytaj odpowiednie działy, korzystaj z szukajki - wszystko to było omawiane. Te 100zł lepiej zainwestuj w kabel VAG.
sokal Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 Drugie i ostatnie pytanko, mam pare wątpliwości co do pewnych rzeczy, tj. kwestie związane ze skrzynią biegów, ruszającyms ię lewarkiem, wodą z wydechu, zwiększonym spalaniem itd. Sam się nie znam a chciałbym, żeby ktoś najpierw rzucił na to okiem, co polecacie? Podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzą mi wyznaczone przeze mnie rzeczy za powiedzmy 100zl? (hamulce,jak pracuje silnik, podłączyć pod komp i sprawdzić sonde lambda, obejrzeć poduszki i stwierdzić czy są do wymiany). Czy lepiej do mechanika? Porady na temat każdej z tych przypadłości znajdziesz na forum. Poczytaj odpowiednie działy, korzystaj z szukajki - wszystko to było omawiane. Te 100zł lepiej zainwestuj w kabel VAG. No cóż nie każdy ma "smykałkę" do samodzielnego "grzebania" przy autku - dla niektórych patrzenie na tarcze daje taki sam efekt jak położenie galaretki truskawkowej na trawie w oczekiwaniu wyklucia się koszyka do zbierania jagód Popytaj znajomych o dobrego mechanika w okolicy i podjedź do niego niech Ci zerknie i rozjaśni kwestie które nie dają Ci spokoju. Mimo wszystko nie każdy jest mechanikiem 100zł za kabelek to kwota nad wyraz zawyżona a dla osoby nie mającej o tym bladego pojęcia może przynieść więcej szkody niż pożytku choć nie ukrywam że przy odrobinie chęci i informacji na tym forum można śmiało korzystać z choćby tak podstawowych zalet kabelka jak czytanie/kasowanie błędów (do tego celu wystarczy niespełna 30zł). Mimo wszystko zachęcam do lektury tego forum ponieważ tak jak kolega wyżej napisał znajdziesz tu bardzo wiele odpowiedzi na te i następne swoje pytania - przy okazji: tak, jutro będzie padać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się