Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana katalizatora w Audi A4 B7 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Albo coś wymyślimy albo trzeba by zorganizować jakiś grupowy tuning w firmie co się tym zajmuje aby było trochę taniej. 4 stówki + wyjazd w drugi koniec polski to trochę dużo:kwasny:

Opublikowano

kolego te 400zl to do 1,8T niestety do naszych wolnossacych jeszcze nikt nie ma patentu na wywalenie sondy. Obdzwonilem pare firm ktore udalo mi sie znalezc za posrednictwem google i pierwsze pytanie to czy wolnossacy jak tak to przykro mi bardzo , nie wiem czemu ale widocznie ma to znaczenie.

Opublikowano

To ma znaczenie jak chcesz robi chiptuning. Z wolnossącego ALT można wycisnąć co najwyżej 6 koni więcej poprzez zmianę softu i koszt gdzieś widziałem jakieś 1300zł. A więc całkiem rzecz nieopłacalna, dlatego firmy tuningowe się w to nie bawią. Z tym że nam nie chodzi o tuning a o wyłączenie sondy więc, tak mi się wydaje że sama operacja powinna być taka sama jak w np 1,8T.

Opublikowano

Rozmawiałem chyba z każdym tunerem w okolicach Wawy i żaden nie kojarzył ALTa. A jak już któryś próbował mi pomóc, to nie było tego silnika w jakimś tam spisie (mam wrażenie, że wszyscy korzystają z tego samego).

Tak jak napisał darkle - obczajone mają jednostki, w które pojawiają się u nich na codzień.

Dodatkowo, z tego, co mi się udało obczaić, to w każdym sterowniku polega to na tym samym...

Opublikowano

Co prawda nie rozmawiałem ale znalazłem kiedyś coś takiego: Chip Tuning Audi A4 B6 2.0i 96kW 131KM

Cena za tuning 1499zł a za wyłączenie 2-giej sondy lambda 50% ceny chiptuningu.

Też wydaje mi się że operacja polega na tym samym co w silnikach z turbo.

Opublikowano
Co prawda nie rozmawiałem ale znalazłem kiedyś coś takiego: Chip Tuning Audi A4 B6 2.0i 96kW 131KM

Cena za tuning 1499zł a za wyłączenie 2-giej sondy lambda 50% ceny chiptuningu.

Też wydaje mi się że operacja polega na tym samym co w silnikach z turbo.

Za tyle hajsu, to bym się bardziej spodziewał, że mi turbo wsadzą, a nie 4KM :polew:

Opublikowano

6KM:naughty:

Na razie nikt nie opracował metody na bezpieczną ingerencję w sterownik więc się cenią.

Opublikowano

a powiedz mi czy auto przez to nie straciło na mocy i czy nie zrobiło sie glośniejsze? bo tez chce tak zrobic ale boje sie efektu

---------- Post dopisany at 17:05 ---------- Poprzedni post napisany at 16:51 ----------

a czy auto nie straciło na mocy i czy nie jest głośniejsze?

Opublikowano

Do kolegi Fahur.

Ja również próbowałem sczytać SW ECU – próba nieudana. Czy koledze podobnie jak mi program wyświetlił takie komunikaty jak poniżej za zdjęciu czy zupełnie co innego. Może ten ALT jakiś fabrycznie zabezpieczony, albo ta metoda na niego nie działa.

Pozdrawiam

nieudane.jpg

<br /><br />

Opublikowano

Witam

Na razie po założeniu tej tulejki zrobiłem ponad tysiąc km i co prawda check nie się wywalił ale za to po podłączeniu vaga wywala 3 błędy:

zdjcie019cs.th.jpg

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High

P1114-008 Implausible Signal - Intermittent

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow

P0139-004- No signal Communication

17584 - Bank 1-02S (Lambda Correction Behind Catalist: Control Limit Reached

P1176-001 Upper Limit Exceeded

Dodam że silnik pracuje normalnie ale a bloku 32 tam gdzie powinny być korekty są same zera. I wcale nie dlatego że jest tak idealnie tylko jakby był jakiś tryb awaryjny tego bloku i po prostu nie działa. Po skasowaniu dzisiaj tych błędów przejechałem się kawałek powrócił błąd 16523 (pewnie normalne przez tą tulejkę) i w Bloku 32 korekta pod obciążeniem była -0,8 Jak nałapie znów tych błędów będzie tam 0

Sam więc już nie wiem czy lepiej z ta tulejką czy bez. Bo co prawda nie zaświeca się check ale nie wiem czy działają np korekty. I nie wiem czy po wywaleniu tej tulejki na pewno te dziwne błędy znikną a pojawi się dobry stary i znany 16804:decayed: Z drugiej strony dziwne że przez ponad tysiąc km z tymi błędami nie wyskoczył ten check.

Opublikowano
Do kolegi Fahur.

Ja również próbowałem sczytać SW ECU – próba nieudana. Czy koledze podobnie jak mi program wyświetlił takie komunikaty jak poniżej za zdjęciu czy zupełnie co innego. Może ten ALT jakiś fabrycznie zabezpieczony, albo ta metoda na niego nie działa.

Pozdrawiam

http://s11.postimage.org/fn04q5zjj/nieudane.jpg

<br /><br />

Ja miałem inny błąd. Z tego, co widać na screenie, to wygląda na to, że ECU jest w trybie lockdown, bo za dużo prób wejścia w Security Access zostało podjętych.

Opublikowano

koledzy a moze jest ktos z okolic Torunia, z kablem na USB to bym do niego podjechal i zgrali bysmy mój sterownik. Bo ja mam na RS i niestety sie nie da.

Opublikowano

próbowałem zgrać jeszcze inny sterownik ALT oprócz swojego i mogę powiedzieć, że próba zakończyła sie fiaskiem. Widocznie tym programem się nie da. Spróbuje jeszcze w najbliższym czasie Galletto w trybie bootmode zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam

Opublikowano

panowie co myslicie o tym Uniwersalny Emulator Sondy Lambda (Sonda 1V, 5V) (2829041271) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. pobierzcie instrukcje z dolu aukcji, według niej wynika iz w tym modulatorze mozemy ustawic progi dzialania jak i napiecie . Nie wiem tylko jak ze zgodnoscia przebiegow z pierwsza sonda . Moze ktos juz testowal ten uklad ??

---------- Post dopisany at 19:19 ---------- Poprzedni post napisany at 19:10 ----------

a to jeszcze lepsze i do tego pobiera rowniez sygnal z pierwszej sondy , jak sie wydaje by przebiegi byly zgodne Emulator katalizatora (katalizator/strumienica) (2829199525) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. http://lepard.eu/wp-content/uploads/2011/03/io_em035-ML_Catalytic%20Converter%20Emulator.pdf

---------- Post dopisany at 19:30 ---------- Poprzedni post napisany at 19:19 ----------

zdjecia oznaczone sa logiem hi-tech a oni troche sie znaja na samochodach

---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 19:30 ----------

czytajac ta instrukcje wynika iz musial bym zamowic model EM.035.U , martwi mnie jednak schemat "C" i przecinanie czerwonego kabla oraz wstawianie rezystora. Nigdzie nie znalazlem informacji w jakim celu ten przewod ma byc przeciety ( w innych opcjach brany jest tylko sygnal) i po co ten rezystor??

---------- Post dopisany at 20:13 ---------- Poprzedni post napisany at 20:01 ----------

jutro zadzwonie do sprzedawcy i mam nadzieje ze dowiem sie wiecej .

---------- Post dopisany at 20:22 ---------- Poprzedni post napisany at 20:13 ----------

kolejna informacja przewod czerwony w sondzie szerokopasmowej to Sygnał prądu pompy. Do tego celu opracowano tak zwane sondy szerokopasmowe. Te liniowe sondy lambda mogą wytwarzać sygnał proporcjonalny do resztkowej zawartości tlenu w gazach spalinowych. Ten sygnał dostępny jest w szerokim zakresie stosunku powietrza do paliwa.

Ten sygnał wyjściowy odpowiada prądowi pompy, który jest niezbędny do nastawienia w komorze pomiarowej stałej zawartości tlenu (lambda = 1 odpowiada 450 mV). Im większe jest odchylenie napływającego gazu spalinowego od tej wartości, tym większy jest prąd pompy i tym samym sygnał wyjściowy sondy.

---------- Post dopisany at 20:31 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ----------

Do sterowania mieszanka sluzy chyba jednak przewód zółty bo to "sygnal z komory pomiarowej sondy"

Co koledzy myslicie na ten temat ???

Opublikowano
[...] Co koledzy myslicie na ten temat ???

Zadzwoń do tego sprzedawcy i rzuć jedno słowo: Audi - zobacz jak zareaguje :wink:

A tak na poważnie, to przekopałem jakiś czas temu wszystkie amerykańskie fora w poszukiwaniu remedium na męczący nas problem. Oni są tam bardziej zdesperowani, bo przy okresowej kontroli pojazdu podpinają im się pod OBD i sprawdzają, czy nie ma jakichś większych błędów (podobno u nas też mają to wprowadzić). Jak się można domyśleć, P0420 dyskwalifikuje pojazd. Wracając do tematu, znalazłem firmę w USA, która się specjalizuje w tego typu przeróbkach i na stronie ich sklepu wyraźnie jest napisane: AUDI, WV, Seat, Skoda - no can do :kwasny:

Jak już było gdzieś tutaj wspomniane (chyba nawet ja pisałem) - sterownik sprawdza korelację pierwszej i drugiej sondy oraz coś jeszcze, czego do końca nie rozkminili i niestety, jedyną opcją to uciszenie błędów...

Opublikowano

Jestem po rozmowie ze sprzedawca , musze przyznac iz koles wie o czym mowi, przyznal ze model ktory pasowal by do audi jest dopiero na etapie testow . Zglosilem sie nawet jako krolik doswiadczalny i gdy oni sprawdza uklad na stole warsztatowym wysla go mi bym przetestowal na aucie. Tak wiec narazie pozostaje nam jeszcze troche poczekac ale wyglada na to ze jest swiatelko w tunelu. Jak tylko bede wiedzial cos wiecej bede pisal.

Opublikowano

Poszło galletto 1260 w tybie bootmode, czyli trzeba się dobrać do wnętrza ECU i pin 24 pamięci 29F800BB podłączyć do masy, program wyświetla monity w jaki sposób to wykonać. Dodatkowo w chomiku, który podłem wyżej znajduje się drugi wsad do ALT jest to wersja nowsza bo 0002. Jakie są różnice między 0001 a 0002 tego nie wiem. Oglądałem te wsady w WinOLS i mapy nieznacznie się różnią (potencjalne które znajduje program). Będe testował jedną wersję i drugą.

Opublikowano

Tylko że te mapy są chyba do passka?

Chociaż czym moga się różnić mapy w audi od paska poza numerem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...