Klejk Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 a teraz tak.... od kiedy pierwszy raz wsadzilem moja niunie na Vaga... zawsze wyswietlal mi sie blad 16505 ( czujnik polozenia przepustnicy ) no to wzielem sie za robote... wymienilem przepustnice na uzywana.... nadal ten sam blad... wiec wniosek.. i ta przepustnica uwalona.... zamowilem nowke... co prawda nie oryginala bo sami wiecie jaki jest ich koszt i co nadal blad powraca.... nie mam juz normalnie pomyslow.. chcialem przejrzec przewody... ale te ktore wychodza od przepustnicy nie dohcodza do kompa.... tzn przynajmniej nie takie kolory... moze jakies schamety... moze ktos juz cos takiego mail..... Prosze... podpowiedzcie
german81 Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 ten bład jest spowodowany uszkodzona instalaciaja miedzy przepustnica a ECU.
Klejk Opublikowano 19 Września 2012 Autor Opublikowano 19 Września 2012 szczerze to tyle sie tez domyslam... Ale teraz pytanie prosba.... Czy ktos ma jakies schematy rysunki badz jest w stanie mi wytlumaczyc jak gdzie ktoredy z kad do kad ida te kable, czy jestem zmuszony jechac do jakiegos mechaniora?? ---------- Post dopisany 18-09-2012 at 12:22 ---------- Poprzedni post napisany 17-09-2012 at 21:14 ---------- ? ---------- Post dopisany 19-09-2012 at 07:24 ---------- Poprzedni post napisany 18-09-2012 at 12:22 ---------- dobra instalacja przejrzana.... Wszystkie 7 przewodow ktore sa we wtyczce na przepustnicy znalazlem przy ECU... wszystkie maja przejscie co prawda jeden z nich jest rowniez masa... tzn jest na masie ale po odlaczenie od kompa juz nie... No panowie jakies sugestie? Moze tak robic uwalony ECU? POMOCY!!
szogun0 Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Napisz na ile wtyczek jest komputer. 2 czy 5. Na którym przewodzie jest ta masa? Tak, uszkodzone ECU może rejestrować błąd, którego w rzeczywistości nie ma i np. tak jak w tym przypadku nie sterować przepustnicą.
Klejk Opublikowano 20 Września 2012 Autor Opublikowano 20 Września 2012 komp ma 5 wtyczek... Hmmm o ile mnie pamiec nie myli to kable balo siwy... Wrazie co wieczorem sie poprawie... Aha czyli istnieje mozliwosc ze to komp... A powiedz mi kolego jestes w stanie go jakos sprawdzic?
szogun0 Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 Wg. schematu na szaro-białym ma być masa (pin 7). Do pin-u 3 przepustnicy (fioletowo-żółty) podłącz miernik. Sprawdź czy przy zamkniętej przepustnicy jest tam masa. I sprawdź też czy przy adaptacji przepustnicy też jest tam cały czas masa. Jeśli nie, to przepustnica jest wadliwa. Pin 1 i 2 to przewody do silnika przepustnicy. Na 4 pinie ma być zasilanie (nie pamiętam, 5V lub 12V). Pin 5 i 8 to sygnały z potencjometrów przepustnicy do ECU. Błąd 16505 mówi o nieprawidłowym sygnale z potencjometru przepustnicy. Jak będzie problem z zasilaniem to się pojawi. Jeśli będą uszkodzone przewody to również się pojawi. Ale może tez być uszkodzone ECU, które niepoprawnie interpretuje sygnały. Ja mam w swoim ECU na 5 wtyczek, więc jeśli mi wyślesz swoje, to podłożę do mojego auta i sprawdzę, czy błąd się pojawia. Tak dojdziemy najszybciej.
Klejk Opublikowano 21 Września 2012 Autor Opublikowano 21 Września 2012 Dzieki wielkie za schemacik... dzisiaj bylo za duzo roboty ale jutro to sprawdze i dam znac co i jak czyli musze to sprawdzac na podlaczonej przepustnicy? tylko ze z tym sprawdzeniem moze byc troche ciezko... przynjamniej mi sie tak wydaje, a immo ? i ten blad nie pojawia mi sie odrazu po odpaleniu auta... tylko po przejechaniu jakiegos odcinka... ---------- Post dopisany 21-09-2012 at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany 20-09-2012 at 21:12 ---------- teraz tak wedlug twojego opisu... Na pinie 3 jest masa i nie ma przerw podczas adqptacji... Przerwa pojawia sie w momencie dotkniecia padelu gazu? Czyli jest ok? Na pinie 4 jest zasilanie okolo 5 volt... Czyli mozna wnioskowac ze to komputer?
szogun0 Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Jeśli przewody nie są uszkodzone (ponieważ błąd pojawia się po jakimś czasie) to jest prawdopodobne, że uszkodzeniu uległo ECU.
Klejk Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 no niestety... podmianielme ECU i nadal blad wystepuje... czy ze co? jakies pomysly? czyli wychodzi na to ze jednak musi to gdzies byc u elektryce miedzy ECU a przepustnica?? a i tak na marginesie.... jezeli wyskakuje mi blad cos z pamiecia ROM.... to komputer mowi juz do widzenia? ---------- Post dopisany 03-10-2012 at 16:47 ---------- Poprzedni post napisany 30-09-2012 at 09:22 ---------- no dobra problem prawdopodobnie rozwiazany... wymienilem przewody na 5 i 8 pinie do samego ECU... i jak narazie blad nie wrocil
Magicbattle Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 czli masz odpowiedz kabelki sa gdzies uwalone i raz styka i jest oki a raz nie sprawdz je dokladnie wzrokowo i namacalnie ;p
Klejk Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 odgrzewam kotleta...blad wrocil... i jest dokladnie jak bylo.... zostal mi tylko jeden pomysl... moze kostka przy przepustnicy??
pioteros Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 przepustnica do aeba kosztuje grosze, wymiana to gora 20 minut, może warto ją wymienić ? ewentualnie starą rozebrać i zobaczyć czy do środka wilgoci się nei napchało
Klejk Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 no nie takie grosze za nowa dawalem 400 ale przepustnica tez byla wymieniana...i nic... ---------- Post dopisany 06-01-2013 at 18:33 ---------- Poprzedni post napisany 26-12-2012 at 13:04 ---------- a moze to ECU? moze jest nie do konca taki jak ma byc i dlatego? ---------- Post dopisany 07-01-2013 at 19:16 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2013 at 18:33 ---------- ? ---------- Post dopisany 12-01-2013 at 08:57 ---------- Poprzedni post napisany 07-01-2013 at 19:16 ---------- :-) ---------- Post dopisany 21-03-2013 at 17:09 ---------- Poprzedni post napisany 12-01-2013 at 08:57 ---------- wczoraj juz zaczelem powoli machac biala chorogiewka.... dzien wczesniej walczylem z tym do prawie 1 w nocy.. a teraz okazuje sie ze blad ma to co robilem w nosie i wraca.... dobra chlopaki... wasze pomysly opinie sugestie nawet te glupie bede rozpatrywal.. bo juz nie mam pojecia w czym szukac... a teraz napisze juz co zrobilem zeby to sprawdzic.... 1 podmiana ECU - blad sie pojawia 2 wymiana przepustnicy... najpierw na uzywke pozniej na nowke sztuke - blad sie pojawia 3 polozenie dwoch nowy kabli odpowiedzialnych za czujnik polozenia przepustnmicy - blad sie pojawia 4 i wkoncu wzielem i polozylem po calascie nowa wiazke od przepustnicy do ECU plus inna kostka przepustnicy - blad sie pojawia ad 4 jak wymienilem kable na nowe musialem 3 kable zmostkowac... bo auto nie chcialo odpalic... pierwsze odpalanie auto nie odpala na VAGu bald za wysokie napiecie czujnika tem... no to znalazlem ktory to... zmostkowane... nie odpala... tylko razem wywala mi blad... cos o przerwie w zasilaniu wszystkich wtryskiwaczy... tak wiec mostkuje kolejny... i teraz auto juz odpala i chodzi ladnie ale wywala blad halla (nie wiem nawet za co on jest odpowiedzialny)... takze kolejne mostkowanie i wszystko juz jest jak nalezy...... ale auto nadal lapie wypisany juz w temacie balad polozenia czujnika przepustnicy....
motor144 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Nie wiem czy coś to pomoże ale tutaj 16505 - Ross-Tech Wiki jest coś o możliwej potrzebie aktualizacji oprogramowania.
Klejk Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 tam wszystko po angielsku .. jaka aktualizacja? gdzie czego?:-)
pioteros Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 jest napisane że nie które komputery mają aktualizacje zapobiegającą pojawianiu się błędu w zimną pogodę ---------- Post dopisany at 11:22 ---------- Poprzedni post napisany at 11:21 ---------- czyli czekaj na cieplejsze dni i zobacz czy wtedy też ci się ten błąd pojawi ;d
Klejk Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Opublikowano 24 Marca 2013 ja to mam od zawsze... od kiedy mam moja padake takze chyba to nie to ---------- Post dopisany 24-03-2013 at 15:05 ---------- Poprzedni post napisany 22-03-2013 at 22:14 ---------- up
szczuraz Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 jaki masz nr ecu ? te z koncówką 557T często mają ten problem (spotkałem się 4 razy + moje audi) Jeżeli masz do połapania kompa z końcówką 558E załaduj go do testów. U mnie ten błąd zniknął po podmianie ECU. Sprawdź czy łapie Ci adaptacje i czy zapisuje ustawienia. Jeżeli nie to znaczy że eprom zapisał już max co mógł i się wysypał.
Klejk Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Opublikowano 28 Marca 2013 hmmm nietstety... ale kompa mam na 5 wtyczek i jego numer konczy bez jakiejkolwiek literki (8D0 907 557) podmianielem juz na innego... ale tamten wywalal moj blad plus cos z pamiecia wewnatrzna... takze komp wedlug mnie tez odpada... a jak sprawdzic czy napewno zapisauje adaptacje? bo adaptacje zawsze przechodzi...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się