Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Blokujace się biegi w AWX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od jakiegoś czasu zaczęła mi ciężko wbijać się 1. Dziś zamiast 1 zacząłem ruszać z 3 biegu ( moja nie uwaga) i zdławiłem silnik. od tego czasu bardzo ciężko wbijają mi się biegi, pierwszy bieg wręcz na siłę trzeba wbijać. W czasie jazdy też trzeba trochę więcej siły niż normalnie by móc zmienić bieg. Co może być powodem takiego stanu? Gdzie szukać potencjalnej przyczyny?

Będę wdzięczny za każdą pomoc

Opublikowano

Jeżeli na wyłączonym silniku biegi wchodzą dobrze to albo siada sprzęgło albo wysprzęglik, jak na wyłączonym też ciężko to albo synchronizatory albo sterowanie. Sprawdź też ilość oleju w skrzyni.

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej pisze. Raczej ciągnie sprzęgło. Ruszając z III dodatkowo je przypaliłeś. Wsteczny pewnie jeszcze ciężej wchodzi

Opublikowano

Objawy takie jak napisał Tobike .Darkle dokładnie wsteczny ciężko chodził, Wymieniłem sprzęgło i dwumase , okazało się ze sprzęgło było upalone, łożysko oporowe w drobnym maku i wyrobione lożysko igiełkowe. Dziś odebrałem od mechanika, wszystko chulało ok i po 7 km zaczęło coś nagle trzeć. (metaliczny dzwięk) Jak wcisnę sprzęgło jest głośniejsze tarcie, puszczę tarcie jest trochę cichsze, ciekawe co tym razem... Mam nadzieje że to jakaś bzdetka i zrobią to w 30minut. Jutro zdam relacje,

---------- Post dopisany 21-09-2012 at 20:58 ---------- Poprzedni post napisany 20-09-2012 at 22:53 ----------

Chyba jednak was zapytam bo mechanik zdębiał. Odpalam auto po wymianie łożyska oporowego i igiełkowego ( stare igiełkowe sie rozypało w czasie wkładania skrzyni) dwumasy i sprzęgła na nowe LUKa. I jest spokój wszystko elegancko gra, gdysię sprzęgło rozgrzeje i wcisnę pedał sprzęgła zaczyna coś trzeć jakby blacha o obracającą się blachę, puszczam cisza, gdy się dalej rozgrzeje to tarcie jest ciągłe ( szybkość zależy od obrotów silnika ja wciskm gaz slychać ze te elementy trą o siebie z większa szybkościa, wciskam sprzęgło trze głośniej puszczam trze cisze, bieg luz nie ma znaczenia ewentualnie jak się podjezdza pod górę i ma z 1,5ty obrotów słychać jak się nasila tarcie) gdy wszystko ostygnie - 3-4h objaw znika do czasu gdy znów się wszystko dogrzeje. Mechanik nie ma pojęcia co moze być powodem i szuka na oślep co mnie martwi.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...