Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Passat B6 2.0TDI 140KM Highline...


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

nie zmieniaj od razu wszystkich hamulców

najpierw przód a za pare dni tył bo bedzie ...ujnia

Chyba coś o tym wspominałeś ale... przypomnij proszę jeszcze raz o co dokładnie tutaj chodziło :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz przod i jezdzisz z 300-400km

Potem wrzucasz tył

Jak wymienisz wszystkie 4 tarcze na raz to nie bedzie hamulcow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz przod i jezdzisz z 300-400km

Potem wrzucasz tył

Jak wymienisz wszystkie 4 tarcze na raz to nie bedzie hamulcow

Możesz bardziej szczegółowo wyjaśnić czemu ma to służyć i czemu zapobiegać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba muszą się dobrze "ułożyć" klocki z tarczami, ja zawsze daje jakieś 100km na "ułożenie" :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz przod i jezdzisz z 300-400km

Potem wrzucasz tył

Jak wymienisz wszystkie 4 tarcze na raz to nie bedzie hamulcow

Możesz bardziej szczegółowo wyjaśnić czemu ma to służyć i czemu zapobiegać ?

Na nowym klocku masz od razu 100% skuteczność hamowania? Chyba po to dociera się hamulce? To teraz wyobraź sobie że docierasz 4 klocki i tarcze... nie dość że auto wtedy nie hamuje, to dłużej musisz docierać taki zestaw. Teraz rozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz przod i jezdzisz z 300-400km

Potem wrzucasz tył

Jak wymienisz wszystkie 4 tarcze na raz to nie bedzie hamulcow

Możesz bardziej szczegółowo wyjaśnić czemu ma to służyć i czemu zapobiegać ?

Na nowym klocku masz od razu 100% skuteczność hamowania? Chyba po to dociera się hamulce? To teraz wyobraź sobie że docierasz 4 klocki i tarcze... nie dość że auto wtedy nie hamuje, to dłużej musisz docierać taki zestaw. Teraz rozumiesz?

Jeżeli już to na nowych klockach a nie klocku bo na jednym pewnie słabo hamuje :naughty:

Zdecydowanie rozumiem - nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek wymieniał od razu przód i tył i dlatego nie pomyślałem o skuteczności hamowania przed dotarciem - stąd moje pytanie.

Dzięki za wytłumaczenie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie! zwłaszcza odmiana Variant, co jakiś jeżdżę którymś z naszych firmowych :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - miejsca w środku jest sporo (w przeciwieństwie do naszych B6 :kwasny:).

Projekt zakończony - jak przestanie padać zrobię trochę fotek (ale hamuje miód :decayed:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda nie sprzyja ale coś tam cykłem...

freshpic.JPG

Akcja była dość spora bo poza planowanym swapem zawieszenia i hebli doszło jeszcze:

- wymiana łożyska z piastą lewy tył (luz przekraczał dwukrotnie tolerancję dopuszczalną przez VW)

- nowe łożyska amorków przednich

- nowe tuleje dla wahaczy tylnego zawieszenia

- regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu na wałku zaworów wylotowych (drugi wałek jak się okazało ustawiłem idealnie :decayed:)

- zbieżność i geometria (ale to norma po takim zakresie prac)

- naprawa układu cięgien (ciężko wchodził 1-szy bieg)

- wymiana i lakierowanie zawiasu i ogranicznika tylnych prawych drzwi

- poprawienie prawej listwy progowej (przy montażu zabrakło mi spinek :grin:)

- przegląd z wymianą kompletu filtrów

Przy składaniu zawieszenia po kolei wychodziło co jest nie tak... I tak do geometrii nie można było ruszyć tylnej belki zawieszenia (śruby za***ane na amen). Za chwilę wymiana tulei bo luzy uniemożliwiały wykonanie prawidłowych korekt przy ustawieniu zbieżności. Potem przy heblach pomiary luzów na łożyskach kół i tak jak wszędzie są w tolerancji tak lewy tył niestety do wymiany :facepalm:

A teraz do rzeczy: generalnie z zawieszeniem d*pa. To tylko cent więc albo już głupieję albo nic nie zeszło w dół (sami oceńcie).

Było...

Pomiar:

LP: 67,3mm

PP: 67,1mm

LT: 68,2mm

PT: 68,1mm

suspbefore.JPG

...jest

Pomiar:

LP: 67,7mm

PP: 67,2mm

LT: 67,6mm

PT: 67,9mm

suspnow.JPG

Mierzyłem w troszkę innych warunkach więc cholera wie...

Jeśli chodzi o heble to... jeszcze się nie dotarły ale hamuje naprawdę za***iście (Dev będzie narzekał ale dałem od razu komplet :wink:). Tarcze Zimmermann Coat Z... Na przód wsadziliśmy ori klocki a na tył powędrowały Ferrodo Premiere.

Przód wcześniej:

frontbefore.JPG

Przód teraz:

frontnow.JPG

Tył wcześniej:

rearbefore.JPG

Tył teraz:

rearnow.JPG

I to tyle :decayed:W poniedziałek dorzucę jeszcze wisienkę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze rzeczywiście jakoś to dziwnie wygląda:eusathink: na oko to za wiele nie zeszło w dół no ale jak to się mówi "na oko to facet zmarł w szpitalu":grin::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przód poszedł wyżej a tył niżej ? o niecały cm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przód poszedł wyżej a tył niżej ? o niecały cm ?

No nie do końca - tył poszedł ciut niżej a przód jest tak samo. Wychodzi na to, że źle dobrałem springi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest chociaż sztywniejszy?

Jest - sprężyny były niższe (mniejszy skok) + amorki w wersji sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...