Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AUDI A4 B6 - wymiana oleju skrzyni biegów ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.  

Czytałem dużo o wymianie oleju w skrzyni i postanowiłem wymienić z powodu źle wchodzącej 1 i wstecznego. Czasami i 2 potrafiła mieć problemy. Mam skrzynię  ENM. Powinno wejść 2.25 lecz do przelania weszło ok 2.5l. Wlałem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80. Po ok 400km jest zasadnicza różnica. Biegi wchodzą gładko,  nie wiem jak przy mrozach, bo nie ma zimy :) Klucz do korka w skrzyni typ SPLINE M16 Z DZIURKĄ W ŚRODKU.  

Pozdrawiam

Edytowane przez pancer1978
Opublikowano

Witam, poprzednio 4 lata temu wymieniłem olej w skrzyni biegów na Vavoline 75w90. Problemy na zimnym przy zmianie biegów 1 i 2. Na starym oleju tego nie było. Stary olej wyglądał strasznie. Po zmianie oleju z czasem trochę się poprawiło, lecz problem pozostał do dziś. Na dniach zmieniam na Castrol SYNTRANS  75w90 gl-4. Mam nadzieję, że się poprawi. 

Opublikowano

Nic się nie poprawi,  nowym olejem nie naprawia się skrzyni

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.03.2020 o 12:27, Dev napisał:

Nic się nie poprawi,  nowym olejem nie naprawia się skrzyni

Witam kolego.

Przed zmianą oleju było wszystko w najlepszym porządku. Objawy zaczęły się tuż po zmianie oleju na Vavoline 75w90 GL5. Taki olej mi doradził gość w sklepie. Nie zauważyłem że APi gl5, a powinno być gl4, czyli mój ma więcej dodatków niż zalecany. Ale pewnie nie o to chodzi do końca, tylko o parametry względem oryginału. I patrze że Castrol ma znacznie bliższe niż Vavoline. 

Objawy dzieją się tylko z rana (podczas mrozów - dotyczy w sumie zmiany z 1 na 2), a jak się rozgrzeje - wszystko chodzi jak trzeba. Zbieg okoliczności ? hm 

Sprawdzę polecany Olej CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90 bo nie daje mi to spokoju. Jak dla mnie nie jest to możliwe, że nagle po zmianie oleju skrzynia się popsuła. 

 

parametry 

http://www.valvolinepolska.pl/karty/oleje smary plyny/przekladniowe/DuraBlend Gear Oil GL-5 SAE 75W-90.pffros4pd.pdf

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/D9D3E930083D7362802580450048AE2D/$File/BPXE-8B9F86_0.pdf

Aktualizacja 2020.03.30

Po tygodniu od wymiany oleju oraz lekko minusowych temp, mogę w końcu stwierdzić, że biegi wchodzą jak należy. Jest znaczna poprawa, prawie idealnie, choć zdarza się jeszcze, że trochę ciężej wchodzi bieg nr 2, ale nie jest to co było wcześniej. Jestem mile zaskoczony, że to pomogło. 

Edytowane przez chris061
Opublikowano

Panowie, a co z tym poziomem oleju: 4 +/- 1 mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu?

Skrzynia HER (most FUB)

Skrzynia może być zalana do krawędzi czy raczej powinno (musi) być wg zaleceń?

Opublikowano
42 minuty temu, emszu napisał:

Panowie, a co z tym poziomem oleju: 4 +/- 1 mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu?

Faktycznie tak jest napisane w "mądrej książce"....

Oczywiście to parametry "zegarmistrzowskie",ale jak ktoś uparty to może to zrealizować.

Generalnie jest też tam wzmianka, że dopuszczalne jest napełnienie skrzyni do krawędzi wlewu w skrzyni.

P.S. U mnie akurat jest sugerowane 7mm poniżej krawędzi lub do krawędzi, ale to inna skrzynia u mnie "siedzi"

Opublikowano

Witam i odgrzewam temat skrzynia gbm planowana wymiana oleju korek spustowy spline z otworem 16 ,a wie ktoś jaki jest klucz do korka wlewowego bo to jest jakiś imbus chyba ? i na bank nie 12 kontny jak spustowy 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...