pancer1978 Opublikowano 2 Marca 2020 Opublikowano 2 Marca 2020 (edytowane) Witam wszystkich. Czytałem dużo o wymianie oleju w skrzyni i postanowiłem wymienić z powodu źle wchodzącej 1 i wstecznego. Czasami i 2 potrafiła mieć problemy. Mam skrzynię ENM. Powinno wejść 2.25 lecz do przelania weszło ok 2.5l. Wlałem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80. Po ok 400km jest zasadnicza różnica. Biegi wchodzą gładko, nie wiem jak przy mrozach, bo nie ma zimy Klucz do korka w skrzyni typ SPLINE M16 Z DZIURKĄ W ŚRODKU. Pozdrawiam Edytowane 2 Marca 2020 przez pancer1978
chris061 Opublikowano 23 Marca 2020 Opublikowano 23 Marca 2020 Witam, poprzednio 4 lata temu wymieniłem olej w skrzyni biegów na Vavoline 75w90. Problemy na zimnym przy zmianie biegów 1 i 2. Na starym oleju tego nie było. Stary olej wyglądał strasznie. Po zmianie oleju z czasem trochę się poprawiło, lecz problem pozostał do dziś. Na dniach zmieniam na Castrol SYNTRANS 75w90 gl-4. Mam nadzieję, że się poprawi.
Dev Opublikowano 23 Marca 2020 Opublikowano 23 Marca 2020 Nic się nie poprawi, nowym olejem nie naprawia się skrzyni
chris061 Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 (edytowane) W dniu 23.03.2020 o 12:27, Dev napisał: Nic się nie poprawi, nowym olejem nie naprawia się skrzyni Witam kolego. Przed zmianą oleju było wszystko w najlepszym porządku. Objawy zaczęły się tuż po zmianie oleju na Vavoline 75w90 GL5. Taki olej mi doradził gość w sklepie. Nie zauważyłem że APi gl5, a powinno być gl4, czyli mój ma więcej dodatków niż zalecany. Ale pewnie nie o to chodzi do końca, tylko o parametry względem oryginału. I patrze że Castrol ma znacznie bliższe niż Vavoline. Objawy dzieją się tylko z rana (podczas mrozów - dotyczy w sumie zmiany z 1 na 2), a jak się rozgrzeje - wszystko chodzi jak trzeba. Zbieg okoliczności ? hm Sprawdzę polecany Olej CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90 bo nie daje mi to spokoju. Jak dla mnie nie jest to możliwe, że nagle po zmianie oleju skrzynia się popsuła. parametry http://www.valvolinepolska.pl/karty/oleje smary plyny/przekladniowe/DuraBlend Gear Oil GL-5 SAE 75W-90.pffros4pd.pdf https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/D9D3E930083D7362802580450048AE2D/$File/BPXE-8B9F86_0.pdf Aktualizacja 2020.03.30 Po tygodniu od wymiany oleju oraz lekko minusowych temp, mogę w końcu stwierdzić, że biegi wchodzą jak należy. Jest znaczna poprawa, prawie idealnie, choć zdarza się jeszcze, że trochę ciężej wchodzi bieg nr 2, ale nie jest to co było wcześniej. Jestem mile zaskoczony, że to pomogło. Edytowane 30 Marca 2020 przez chris061
emszu Opublikowano 18 Lutego 2021 Opublikowano 18 Lutego 2021 Panowie, a co z tym poziomem oleju: 4 +/- 1 mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu? Skrzynia HER (most FUB) Skrzynia może być zalana do krawędzi czy raczej powinno (musi) być wg zaleceń?
AndrzejK. Opublikowano 18 Lutego 2021 Opublikowano 18 Lutego 2021 42 minuty temu, emszu napisał: Panowie, a co z tym poziomem oleju: 4 +/- 1 mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu? Faktycznie tak jest napisane w "mądrej książce".... Oczywiście to parametry "zegarmistrzowskie",ale jak ktoś uparty to może to zrealizować. Generalnie jest też tam wzmianka, że dopuszczalne jest napełnienie skrzyni do krawędzi wlewu w skrzyni. P.S. U mnie akurat jest sugerowane 7mm poniżej krawędzi lub do krawędzi, ale to inna skrzynia u mnie "siedzi"
Andrzej36 Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Opublikowano 18 Kwietnia 2023 Witam i odgrzewam temat skrzynia gbm planowana wymiana oleju korek spustowy spline z otworem 16 ,a wie ktoś jaki jest klucz do korka wlewowego bo to jest jakiś imbus chyba ? i na bank nie 12 kontny jak spustowy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się