priotr Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Witam. Mam pytanie co jest przyczyną nierownej pracy silnika po porannym odpaleniu. Silnik nie równo pracuję i potrafi zgasnąć. Pracuje również trochę głośniej. Nie sa to meteliczne odgłosy.Po kilku sekundach wyłancza się jakiś zawór i silnik pracuje już normalnie. Silnik 1.8 t avj
Dev Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Kolego a gdzie tutaj jest VAG, hm ????
darkle Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Co tu da VAG? Prawdopodobnie będzie 0 błędów. Trzeba by więc zlogować poszczególne grupy w Measuring Block a jest ich 170 więc trzeba by wiedzieć co i gdzie sprawdzić. Zaraz po uruchomieniu nie działa sonda lambda i też prawdopodobnie ECU nie potrzebuje danych z przepływki. A więc odpada sonda i przepływka, co więc sprawdzić VAGiem? Sterownik wykorzystuje mapę w zależności od temperatury, lekko skorygowaną czyli zaadaptowaną podczas wcześniejszego użytkowania. A więc jeśli podczas jazdy ECU musiał np zubażać mieszankę więc po uruchomieniu zimnego będzie również nieco zubażał. Na pewno wpływ na pracę na zimnym silniku ma czujnik temperatury, szczelność dolotu, układ zapłonowy. Oczywiście może też być coś z wtryskami, nierówne sprężanie spowodowane uszkodzeniem zaworów czy inne przyczyny.
Dev Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 :polew::polew::polew::polew: wiec juz wiemy że nie jest nam potrzebny VAG a bloki sprawdzimy i zlogujemy sobie starym cyrklem, fujarką i kierunkowskazami do kosy
darkle Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Napisałem po prostu że VAG nic nie pomoże bez wiedzy jak go używać. Należałoby poinstruować kolegę co ma dokładnie sprawdzić. Mi osobiście nic nie przychodzi do głowy poza czujnikiem temperatury. Resztę (np dolot) trzeba sprawdzić bez VAGa
Booster Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Napisałem po prostu że VAG nic nie pomoże bez wiedzy jak go używać. Należałoby poinstruować kolegę co ma dokładnie sprawdzić. Mi osobiście nic nie przychodzi do głowy poza czujnikiem temperatury. Resztę (np dolot) trzeba sprawdzić bez VAGa co ty opowiadasz? VAG stoi w pierwszej kolejności, jeżeli coś się dzieje z silnikiem to nawet laik może sobie sam sprawdzić podstawowe logi
darkle Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 No to powiedz które w tym przypadku? Nawet nie który kanał ale co? Który czujnik czy element wykonawczy? Logi można zrobić, ale jeszcze trzeba wiedzieć jak je interpretować. Szczerze mówiąc ja nie wiem, nic poza czujnikiem temperatury nie przychodzi mi do głowy a więc jak ktoś wie to może napisać koledze co ma sprawdzić poza ogólnikami
mk14_80 Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 kup preparat do czyszczenia wtrysków (bodajże STP) zatankuj PB 98 wlej i przeciągnij maszynę parę kilometrów. nie zaszkodzi a może pomoże.
grzes1150 Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 kup preparat do czyszczenia wtrysków (bodajże STP) zatankuj PB 98 wlej i przeciągnij maszynę parę kilometrów. nie zaszkodzi a może pomoże. ...a puźniej oderwane syfy z układu paliwowego przytkają wtryskiwacze i będzie misfire ... miałem :decayed:
cacek89 Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 kup preparat do czyszczenia wtrysków (bodajże STP) zatankuj PB 98 wlej i przeciągnij maszynę parę kilometrów. nie zaszkodzi a może pomoże. u mnie po takim zabiegu mialem wrazenie ze niby sie troche poprawilo, albo byl to efekt libido calkowicie problem zostal wyeliminowany po wyciagnieciu i oddaniu do czyszczenia wtryskow
pioteros Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 odepnij cała listwe, poloz wtryskami do gory i krec rozrusznikiem, sprawdzisz czy dobrze rozpylaja i czy nie sa jakies poprzytykane kolejna sprawa jak juz wczesniej bylo scan bledow, i logi
mk14_80 Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 kup preparat do czyszczenia wtrysków (bodajże STP) zatankuj PB 98 wlej i przeciągnij maszynę parę kilometrów. nie zaszkodzi a może pomoże. ...a puźniej oderwane syfy z układu paliwowego przytkają wtryskiwacze i będzie misfire ... miałem :decayed: może zależy od stopnia zanieczyszczenia układu , u mnie pomogło , a odpalenie poranne było udręka . Ważne że kolega wie od czego zacząć i mysle że to bedzie dobry trop .
edekxp Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Witam. Mam pytanie co jest przyczyną nierownej pracy silnika po porannym odpaleniu. Silnik nie równo pracuję i potrafi zgasnąć. Pracuje również trochę głośniej. Nie sa to meteliczne odgłosy.Po kilku sekundach wyłancza się jakiś zawór i silnik pracuje już normalnie. Silnik 1.8 t avj A LPG nie ma? Skąd wiesz że się jakiś zawór wyłącza? Może to jest pompa wtórnego powietrza. Jak silnik zimny to ona chodzi jakieś 20-40sekund i jest taki odgłos jakbyś zdjął obudowę filtra powietrza - to jest normalne. Może być lewe powietrze, zrób logi dynamiczne 115, 02, ewentualnie sprężarka i sprawdzenie szczelności
priotr Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Witam. Tak samochód ma LPG BRC i sprawuje się bardzo dobrze. Pytanie czy mogą się jakoś porzestawiac mapy wtrysku???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się