Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t szarpie po porannym odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie co jest przyczyną nierownej pracy silnika po porannym odpaleniu. Silnik nie równo pracuję i potrafi zgasnąć. Pracuje również trochę głośniej. Nie sa to meteliczne odgłosy.Po kilku sekundach wyłancza się jakiś zawór i silnik pracuje już normalnie. Silnik 1.8 t avj

Opublikowano

Kolego a gdzie tutaj jest VAG, hm ????

Opublikowano

Co tu da VAG? Prawdopodobnie będzie 0 błędów. Trzeba by więc zlogować poszczególne grupy w Measuring Block a jest ich 170 więc trzeba by wiedzieć co i gdzie sprawdzić. Zaraz po uruchomieniu nie działa sonda lambda i też prawdopodobnie ECU nie potrzebuje danych z przepływki. A więc odpada sonda i przepływka, co więc sprawdzić VAGiem?

Sterownik wykorzystuje mapę w zależności od temperatury, lekko skorygowaną czyli zaadaptowaną podczas wcześniejszego użytkowania. A więc jeśli podczas jazdy ECU musiał np zubażać mieszankę więc po uruchomieniu zimnego będzie również nieco zubażał. Na pewno wpływ na pracę na zimnym silniku ma czujnik temperatury, szczelność dolotu, układ zapłonowy. Oczywiście może też być coś z wtryskami, nierówne sprężanie spowodowane uszkodzeniem zaworów czy inne przyczyny.

Opublikowano

:polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew:

wiec juz wiemy że nie jest nam potrzebny VAG

a bloki sprawdzimy i zlogujemy sobie starym cyrklem, fujarką i kierunkowskazami do kosy :facepalm:

Opublikowano

Napisałem po prostu że VAG nic nie pomoże bez wiedzy jak go używać. Należałoby poinstruować kolegę co ma dokładnie sprawdzić. Mi osobiście nic nie przychodzi do głowy poza czujnikiem temperatury. Resztę (np dolot) trzeba sprawdzić bez VAGa

Opublikowano
Napisałem po prostu że VAG nic nie pomoże bez wiedzy jak go używać. Należałoby poinstruować kolegę co ma dokładnie sprawdzić. Mi osobiście nic nie przychodzi do głowy poza czujnikiem temperatury. Resztę (np dolot) trzeba sprawdzić bez VAGa

co ty opowiadasz?

VAG stoi w pierwszej kolejności, jeżeli coś się dzieje z silnikiem to nawet laik może sobie sam sprawdzić podstawowe logi

Opublikowano

No to powiedz które w tym przypadku? Nawet nie który kanał ale co? Który czujnik czy element wykonawczy? Logi można zrobić, ale jeszcze trzeba wiedzieć jak je interpretować. Szczerze mówiąc ja nie wiem, nic poza czujnikiem temperatury nie przychodzi mi do głowy a więc jak ktoś wie to może napisać koledze co ma sprawdzić poza ogólnikami

Opublikowano

kup preparat do czyszczenia wtrysków (bodajże STP) zatankuj PB 98 wlej i przeciągnij maszynę parę kilometrów. nie zaszkodzi a może pomoże.

Opublikowano
kup preparat do czyszczenia wtrysków (bodajże STP) zatankuj PB 98 wlej i przeciągnij maszynę parę kilometrów. nie zaszkodzi a może pomoże.

:facepalm: ...a puźniej oderwane syfy z układu paliwowego przytkają wtryskiwacze i będzie misfire ... miałem :decayed::decayed:

Opublikowano
kup preparat do czyszczenia wtrysków (bodajże STP) zatankuj PB 98 wlej i przeciągnij maszynę parę kilometrów. nie zaszkodzi a może pomoże.

u mnie po takim zabiegu mialem wrazenie ze niby sie troche poprawilo, albo byl to efekt libido

calkowicie problem zostal wyeliminowany po wyciagnieciu i oddaniu do czyszczenia wtryskow

Opublikowano

odepnij cała listwe, poloz wtryskami do gory i krec rozrusznikiem, sprawdzisz czy dobrze rozpylaja i czy nie sa jakies poprzytykane

kolejna sprawa jak juz wczesniej bylo scan bledow, i logi

Opublikowano
kup preparat do czyszczenia wtrysków (bodajże STP) zatankuj PB 98 wlej i przeciągnij maszynę parę kilometrów. nie zaszkodzi a może pomoże.

:facepalm: ...a puźniej oderwane syfy z układu paliwowego przytkają wtryskiwacze i będzie misfire ... miałem :decayed::decayed:

może zależy od stopnia zanieczyszczenia układu , u mnie pomogło , a odpalenie poranne było udręka . Ważne że kolega wie od czego zacząć i mysle że to bedzie dobry trop :) .

Opublikowano
Witam. Mam pytanie co jest przyczyną nierownej pracy silnika po porannym odpaleniu. Silnik nie równo pracuję i potrafi zgasnąć. Pracuje również trochę głośniej. Nie sa to meteliczne odgłosy.Po kilku sekundach wyłancza się jakiś zawór i silnik pracuje już normalnie. Silnik 1.8 t avj

A LPG nie ma?

Skąd wiesz że się jakiś zawór wyłącza? Może to jest pompa wtórnego powietrza.

Jak silnik zimny to ona chodzi jakieś 20-40sekund i jest taki odgłos jakbyś zdjął obudowę filtra powietrza - to jest normalne.

Może być lewe powietrze, zrób logi dynamiczne 115, 02, ewentualnie sprężarka i sprawdzenie szczelności

Opublikowano

Witam. Tak samochód ma LPG BRC i sprawuje się bardzo dobrze. Pytanie czy mogą się jakoś porzestawiac mapy wtrysku???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...