kkam Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Kilka razu upuścić go na ziemię, tak aby odpadło troche ołowiu i zrobiło się zwarcie w celi. Oczywiście na akumulatorze z zewnątrz nie może być sladów uderzeń
H4mm3R Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2013 Kilka razu upuścić go na ziemię, tak aby odpadło troche ołowiu i zrobiło się zwarcie w celi. Oczywiście na akumulatorze z zewnątrz nie może być sladów uderzeń Najpierw spróbuję go podładować niskim prądem przez 24h, a jak nic to nie pomoże, to posłucham Twoje rady
kkam Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 U mnie w mieście jak chcesz oddać aku na reklamacje to każą przyjechać samochodem w którym jeździł i sprawdzają ładowanie, jak jest w normie to biorą na reklamacje i wysyłają do producenta na ekspertyzę. ---------- Post dopisany at 19:26 ---------- Poprzedni post napisany at 19:16 ---------- U Ciebie powinni uznać reklamacje bo nie mogą twierdzić ze zajechałeś aku rozrusznikiem
H4mm3R Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2013 U mnie w mieście jak chcesz oddać aku na reklamacje to każą przyjechać samochodem w którym jeździł i sprawdzają ładowanie, jak jest w normie to biorą na reklamacje i wysyłają do producenta na ekspertyzę. U mnie też dzisiaj sprawdzali, powiedziałem że rozrusznik robiłem jakieś dwa miesiące temu. Sprawdzał też pobór prądu przez rozrusznik i na 4 razy raz mu wyszło poza skalę..
kkam Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 A pamiętasz ile A brał rozrusznik podczas odpalania? Zastanawia mnie to jak wygląda ta skala. Rozrusznik bierze prąd zależny od tego jaki ma opór do pokonania. Po nocy bierze więcej niż jak np masz silnik nagrzany. Wymontowany, nieobciążony można sprawdzać, ale na samochodzie to trochę dziwne.
H4mm3R Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2013 A pamiętasz ile A brał rozrusznik podczas odpalania? Zastanawia mnie to jak wygląda ta skala. Rozrusznik bierze prąd zależny od tego jaki ma opór do pokonania. Po nocy bierze więcej niż jak np masz silnik nagrzany. Wymontowany, nieobciążony można sprawdzać, ale na samochodzie to trochę dziwne. Padła liczba 400... Zapodał takie urządzenia na kabel z aku i kazał auto odpalić i gasić...
kkam Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 pewnie na kabel założył amperomierz cęgowy
piotrsob1 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Przydało by się dziesięć przykazań jak korzystać z dobrodziejstwa elektrycznego rozruchu silnika : 1. Dbać o właściwe napięcie dostarczane przez alternator (14,2 -14,4V) 2. Dbać o dobrą kondycję rozrusznika,( zużyte tulejki, szczotki, wylutowany komutator powodują znaczne zmniejszenie sprawności rozrusznika). 3. Zapewnić alternatorowi czas potrzebny na doładowanie aku po rozruchu ( po bardzo długim kręceniu może to być nawet kilkadziesiąt minut jazdy lub chociaż pracy na wolnych obrotach silnika) 4. Przed zimą weliminować wszystkie niepewne połączenia w instalacji rozruchowej, na których mogą występować znaczne spadki napięcia (takie miejsca w czsie rozruchu intensywnie wydzielają ciepło ) 5. Pamiętać o zależności pomiędzy głębokością rozładowania , a ilością cykli w których aku będzie trzymał parametry fabryczne( tłumacząc na polski, przy rozładoaniu 20% aku takich cykli wtrzyma załóżmy 800, a przy 70% już tylko 30 ) Rozładowując aku do zera ( nie ma siły przekręcić silnikiem ) na dzień dobry wyłączmy mu około 50% dotychczasowej pojemności. 6. przy mrozach rzędu -20 st. C pojemność użyteczna i prąd rozruchowy aku spada o ok. połowę, zaś opory rozruchu silnika w zależności od zastosowanego oleum wzrastają dwa do czterech razy . Dlatego przy słabym aku całkiem dobre rezultaty daje zabranie go do domu na noc, a nawet postawienie na grzejniku . 7. Jeżeli problemy z rozruchem występują załóżmy w -10st. C, to bez sensu jest próba odpalania rozrusznikiem przy -20st. C, lepszym rozwiązaniem będzie wtedy odpalenie samochodu z "zaciągu", zachowując tylko rozsądek,( wysoki bieg III lub IV i stopniowe puszczanie sprzęgła ) i niezaduża prędkość. Powyższa rada nie dotyczy ze względów oczywistych posiadaczy aut z automatycznymi skrzyniami biegów 8. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest ciepły garażyk, ale chyba nie powinienem tego w ogóle pisać, bo narażę się większości kolegów Zabrakło jeszcze dwóch punktów, skończyła mi się vena twórcza, może ktoś dopiszę P.S. Zapomniałem o kabelkach rozruchowych, mogą nam nie raz uratować sytuację podzczas uruchamiania silnika, są tylko warunki które trzeba spełnić. Najlepsze marketowe kable to nadają się tylko do podładowania aku z auta sąsiada, żeby nadawały się do odpalania przy prawie całkiem rozładowanym albo bardzo słabym naszym aku muszą mieć przynajmniej 80 mm2 przekroju miedzi i krokodyle z miedzianymi lub mosiężnymi szczękami. Takich kabli w handlu nie kupicie, trzeba je zrobić samemu lub zlecić wykonanie elektrykowi
H4mm3R Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 Piotrek, garaż mam, fakt że nie ogrzewany ale więcej jak -4C tam jeszcze nie było tej zimy. Tygodniowo robię 800km jak nie więcej, więc ładowanie miał zajedwabiste... Podmieniłem aku od kumpla, fakt że tylko 80Ah ale i tak ma większy prąd rozruchowy niż mój. Zobaczymy co będzie rano.. Moll się ładuje niskim prądem. ---------- Post dopisany 30-01-2013 at 13:43 ---------- Poprzedni post napisany 29-01-2013 at 16:14 ---------- No i dalej się dławi przy odpalaniu po 10sec go zgasiłem i potem już normalnie odpalił...
kkam Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Jak długo masz ten problem z odpalaniem? Pojawił się nagle? Masz chipa?
H4mm3R Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Opublikowano 8 Lutego 2013 Jak długo masz ten problem z odpalaniem? Pojawił się nagle? Masz chipa? Ponad rok będzie, w grudniu 2011 wymieniłem świece ale nic to nie pomogło, nie było to wtedy tak upiedliwe jak teraz (może przez nowy aku był lepszy rozruch). Potem przyszła wiosna, lato inne temp. i problem jakby zniknął. Przyszła jesień i objawy powróciły, a teraz jakby się to jeszcze nasiliło... Mam chipa, nawet ostatnio robiłem korektę, bo zmieniałem turbo na CAHA. ---------- Post dopisany 08-02-2013 at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany 30-01-2013 at 18:01 ---------- Sprawdzałem filtr paliwa - jest czysty. Podmieniłem dziś rozrusznik, ale nie zdążyłem sprawdzić jaki jest pobór prądu przy rozruchu. Może jutro mi się uda. Aku dziś pokazał 625A i niby OK. Coś mi ostatnio płynu chłodniczego ubyło ale wąż z chłodnicy po trasie był miękki.
piotrsob1 Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 Przekopałeś całą furmankę i nic, nie ma poprawy ? Wcześniej pisałeś że na najazdach była duża poprawa, co wskazywało by na zapowietrzanie układu paliwowego, chyba że akurat ta próba zbiegła się z wyższą temperaturą na zewnątrz. Na twoim miejscu pożyczył bym te najazdy od sąsiada na trzy, cztery dni i jeszcze raz poobserwował, dla pewności to bym wjeżdzał na nie tyłem jak najwyżej Jezeli nie będzie zdecydowanej poprawy po trzech nockach z rzędu, to zapowietrzanie możesz wyeliminować z przyczyn ciężkiego odpalania. Może problem leży w mapach rozruchowych i pompki podają za małą ilość paliwa w momencie rozruchu, żeby spokojnie i bez problemów wystartował ? Miałem podobną sytuacje w Golfie MK IV 1,9 TDI ALH, niby wszystko sprawdzone i sprawne, a na zimno w niskich temperaturach trzeba było chechłać od 5 do 20 sekund w zależności od temperatury W tym przypadku poszedłem po najmniejszej linii oporu i na czas rozruchu, dorezany układzik włącza w szereg z G62 opornik 3,3 kohma, zaniżając temperaturę chłodziwa widzianą przez sterownik sinika ok 10 st. C. Efekt jest zaskakujący, golfer odpala niemal od strzała Możesz się pokusić o wykonanie takiego eksperymentu u siebie, po nocce odpiąć wtyczkę od G2/G62 i w do konektorów G62 we wtyczce podłączyć potecjometr 25 kohmów i posługując się VAG-iem ustawić tym potęcjometrem temperaturę chłodziwa ok. 15 st. C niższą niż jest faktycznie. Następnie wyłączamy na chwilę stacyjkę i włączmy ponownie, czekamy aż swieczki zagrzeją ( bo zakładam że są sprawne:naughty: ) i próbujemy odpalić . Jeżeli mapy rozruchowe nie są odpowiednie do aktualnego stanu ogólnego zużycia silnika i osprzętu , to po tym eksperymencie będziesz miał zdecydowaną poprawę odpalania, bo komp powinien korzystać z mapy odpowiedniej dla temperatury jaką widzi z potencjometru
Wihajster Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Może problem leży w mapach rozruchowych i pompki podają za małą ilość paliwa w momencie rozruchu, żeby spokojnie i bez problemów wystartował ? Miałem podobną sytuacje w Golfie MK IV 1,9 TDI ALH, niby wszystko sprawdzone i sprawne, a na zimno w niskich temperaturach trzeba było chechłać od 5 do 20 sekund w zależności od temperatury W tym przypadku poszedłem po najmniejszej linii oporu i na czas rozruchu, dorezany układzik włącza w szereg z G62 opornik 3,3 kohma, zaniżając temperaturę chłodziwa widzianą przez sterownik sinika ok 10 st. C. Efekt jest zaskakujący, golfer odpala niemal od strzała Możesz się pokusić o wykonanie takiego eksperymentu u siebie, po nocce odpiąć wtyczkę od G2/G62 i w do konektorów G62 we wtyczce podłączyć potecjometr 25 kohmów i posługując się VAG-iem ustawić tym potęcjometrem temperaturę chłodziwa ok. 15 st. C niższą niż jest faktycznie. Następnie wyłączamy na chwilę stacyjkę i włączmy ponownie, czekamy aż swieczki zagrzeją ( bo zakładam że są sprawne:naughty: ) i próbujemy odpalić . Jeżeli mapy rozruchowe nie są odpowiednie do aktualnego stanu ogólnego zużycia silnika i osprzętu , to po tym eksperymencie będziesz miał zdecydowaną poprawę odpalania, bo komp powinien korzystać z mapy odpowiedniej dla temperatury jaką widzi z potencjometru a ten do kazdego wątku z problemem odpalania wkleja to samo . Biada temu co kupi auto od ciebie.Aż strach pomysleć co tam masz pokombinowane
piotrsob1 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Kolega H4mm3R sprawdził i wymienił prawie wszysko co na szanownym forum najmądrzejszym głowom przyszło na myśl, a auto dalej nie pali tak jak powinno i co mu teraz poradzisz, wymienić audiole na nową ? To co mu zaproponowałem , może naprowadzić go na przyczynę, której w tym wątku nikt nie poruszył, traktuje to jako metodę do zdjagnozowania problemu , a nie lekarstwo na wszystko. Jeżeli merytorycznie coś w moim rozumowaniu odnośnie próby z zaniżeniem temperatury się nie zgadza z Twoją wiedzą , chętnie poczytam opinię. Jeżeli kolega zrobi eksperyment i moje przypuszczenia się potwierdzą, to od właściciela auta będzie zależało czy wyłoży parę stówek i poprawi mapy, czy pójdzie na skróty ,ważne by cieszył się sprawnym samochodem Odnośnie kombinowania, to opisano tutaj nie jeden przypadek poprawiania fabryki i jakoś nikt tego nie neguje, tylko wszyscy którzy z tych rad skorzystali są zadowoleni
H4mm3R Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 Pany nie gryźć mi się tu Wszelkie rady mile widziane Rozrusznik sprawdzony, jest OK. Gościu gadał że aku daje jeszcze radę, więc póki co to nie wymieniam. Podmienię jeszcze ten czujnik cieczy, może po nocy coś świruje. Zastanawiam się czy nie podmienić pierwszej pompki, bo jakoś odbiega w bipach od pozostałych...
kkam Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Jeżeli chcesz już wymieniać pompki to chyba najlepiej podjechać z nimi do zakładu zajmującego się regeneracją i dać im do sprawdzenia. Będzie wiadomo jakie mają wydajności i jak rozpylają
martinus Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Tomasz mowa o G2/G62 ? Wymień, też ciekawią mnie efekty bo mam podejrzenia, natomiast robiłeś odczyty w 01-Engine: 007; 17-Instruments: 003 ?
H4mm3R Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 Jeżeli chcesz już wymieniać pompki to chyba najlepiej podjechać z nimi do zakładu zajmującego się regeneracją i dać im do sprawdzenia. Będzie wiadomo jakie mają wydajności i jak rozpylają Chciałem kupić jakąś używkę na próbę
kkam Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Co do czujnika to zawsze można spróbować odpalić z odłączonym.
H4mm3R Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 Tomasz mowa o G2/G62 ? Wymień, też ciekawią mnie efekty bo mam podejrzenia, natomiast robiłeś odczyty w 01-Engine: 007; 17-Instruments: 003 ? Z silnika porównywałem z temp. paliwa i tem zew. i różnica była 1C ---------- Post dopisany at 20:18 ---------- Poprzedni post napisany at 20:17 ---------- Co do czujnika to zawsze można spróbować odpalić z odłączonym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się