Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zależy jaka opona... ja mam teraz pirelli P zero 235 i przy feldze 8' są na równo. Aż mnie to wkurza bo misiek bardziej wystawał. pirelki wyglądają jakby były naciągniete

---------- Post dopisany at 12:05 ---------- Poprzedni post napisany at 12:03 ----------

Nie ma sensu się przegadywać jak małe dzieci. Jeden preferuję węższe drugi szersze, każdy ma w swojej wypowiedzi trochę racji.

Co byś Bartek nie kupił to będziesz zadowolony:wink:

dokładnie :wink:

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

no ale potenza xl wystaje przynajmniej 5 mm poza felgę więc luz, 235 na feldze 8 cali to już dramat choćby nie wiadomo jak patrzeć na wsakazania producenta

Opublikowano
podaj mi choć jeden powod dla którego opona 225/40 jest lepsza od 235/40.

ja moge podac pełno dlaczego 235 jest lepsza:

-nie ma przekłamań bo rozmiar koła jest odpowiedni różnica to -1,2% więc tyle co nic

-lepiej siedzi na feldze bo nie jest naciągnięta a co za tym idzie chroni lepiej rant felgi przed uszkodzeniami 225/40 na 8J feldze to faktycznie naciąg po byku..

-jest wyższa a co za tym idzie bardziej chroni koła przed pokrzywieniem itd... no tak.. te 8mm różnicy, sporo daje...

-zapewnia lepszą przyczepność jedyny +

Autem ma jeździć żona bartka, to przy 225/40 lżej się kierownicą kręci, nie rzuca tak mocno w koleinach i sporo osób zmienia z 235 na 225 i jakoś nie żałują.

Poza tym siemian 235/35R19 też niema na wlepie w audi :whistling:

lżej się kierownicą kręci... no prosze Cie... Po pierwsze to nie jest tarpan żeby się cięzko kierownicą kreciło... po drugie bartek ma servotronic który przy mocniejszym dmuchnięciu w kierownice już skręca więc w ogole... Jeśli ma tym jezdzić żona Bartka to tym bardziej założyłbym 235 bo ciężej taką opone rozwalić i pokrzywić felge na dziurze albo krawęzniku...

Prosze was... nie jezdzimy czikłeczento żeby na rozmiar opon patrzeć przez pryzmat ciężkości kręcenia kierownicą...

Argument że sporo osób zmienia na 225 i nie narzekają nie jest dla mnie argumentem... Sporo osób głosuje też na PiS...

---------- Post dopisany at 11:59 ---------- Poprzedni post napisany at 11:55 ----------

podaj mi choć jeden powod dla którego opona 225/40 jest lepsza od 235/40.

ja moge podac pełno dlaczego 235 jest lepsza:

-nie ma przekłamań bo rozmiar koła jest odpowiedni różnica to -1,2% więc tyle co nic to daj mi 1,2% swoich zarobków

-lepiej siedzi na feldze bo nie jest naciągnięta a co za tym idzie chroni lepiej rant felgi przed uszkodzeniami 225/40 na 8J feldze to faktycznie naciąg po byku.. no nie będzie to wyglądało tak brzydko jak u Ciebie ale zawsze

-jest wyższa a co za tym idzie bardziej chroni koła przed pokrzywieniem itd... no tak.. te 8mm różnicy, sporo daje.. moim zdaniem przy wpadnięciu w dziure każdy mm jest ważny...

-zapewnia lepszą przyczepność jedyny +

Żeby pokrzywić ori felgi to trzeba się chyba siemian nazywć...

Szersza opona zamula auto, większe opory toczenia skutkują większym splaniem. Bartek niema mocy 200+ i nie lata tym autem tak po zakrętach żeby potrzebowł tak szerokiej opony. Owszem Bartek ma servotronic ale ma też lusterka z pamięcią i przy zatoczce ma felgę w lusterku.

Opublikowano

Ty też masz lusterka a już pare razy ranty polerowałeś...

Żeby patrzeć na pryzmat szerokości gum przez wzrost spalania to trzebaby sięchyba Hammer nazywać i na bułki z parówkami to od razu przeliczać...

Jesli nie potrzebuje tak szerokiej opony to niech kupi felge 7,5 i wtedy może sobie dać węższe opony...

Opublikowano

Juz Wam tlumacze dlaczego wrzucilem 3 wersje... (przepraszam za brak PL fontow - szwedzki system operacyjny :wink:).

Oczywiscie sprawa indeksu predkosci i masy jest jasna - tyle tylko ze poszczegolne modele roznia sie od siebie parametrami: glosnosc pracy, klasa spalania, klasa zachowania na mokrej nawierzchni. Niestety nie ma tu prostego wyboru bo jedna lepiej zachowuje sie na mokrym a druga ma mniejsze opory toczenia. Sa to roznice tylko jednej klasy ale jednak. Jedyne co to dB wszystkie maja takie same (71dB).

Co do porownan - na zime mialem wczesniej Bridgestone Blizzak LM25 225/50. Obecnie Michelin 235/45 - nie odnotowalem zadnej roznicy jesli chodzi zarowno o spalanie jak i zachowanie w koleinach.

Plusy dla mnie jesli chodzi o 235/40:

- rozmiar dedykowany przez Audi (jakis madry leb to policzyl)

Plusy 225/40:

- mniejszy profil opony (przez co wygladac bedzie lepiej ale znow i ochrona felgi gorsza + poleci tez minimalnie komfort)

- sugerowane przez Was lepsze prowadzenie w koleinach (czego jak juz napisalem, nie zauwazylem w przypadku opon zimowych)

- nie bedzie za mala na felge 8"? (wiem ze pasowac bedzie ale chodzi o wzgledy wizualne). Na 19" zalozylem raz "Hankoki" tez 235/35 ale bez rantu ochronnego ktory mialem przy Conti SP3 - odslonilo to dosc mocno rant felgi i wygladalo jakby opona byla za waska. Nie wiem jak to bedzie wygladac przy 225 gdzie szerokosc samej opony jest mniejsza.

Rozwazan czesc dlasza - kontynujmy burze mozgow (chcialbym dzis zamowic opony :decayed:).

Opublikowano
Ty też masz lusterka a już pare razy ranty polerowałeś...

Żeby patrzeć na pryzmat szerokości gum przez wzrost spalania to trzebaby sięchyba Hammer nazywać i na bułki z parówkami to od razu przeliczać...

Jesli nie potrzebuje tak szerokiej opony to niech kupi felge 7,5 i wtedy może sobie dać węższe opony...

Pliwo do jedzenia mogłeś tylko Ty porównać :decayed::grin: raz poprawiałem rant ale jestem tego świadomy że mogę go uszkodzić. Jak ktoś lubi skakać po krawężnikach to i 16" porysuje.

Bartku tu mam yokohama db550 225/40 i jak widzisz jest 5mm jak nie więcej rantu ochronnego :wink:

sam4023rozdzielczopulpi.jpg

Opublikowano
Ale nieźle zamula auto, do tego multi w dieslu :thumbdown:

Jeździłeś kiedyś dieslem z CVT?

Nie, ale z tego co słyszałem od znajomych to jazda multi + tdi = męka :eusathink:

Ale co rozumiesz przez zamulenie i mękę? Przecież 1.9TDI + CVT staruje lepiej z kreski niż Twój AVJ czy nawet 1.8T BFB w manualu (oczywiście odnoszę się do serii). Dopiero przy 70km/h 1.8T zrówna się i wyprzedzi 1.9TDI, któremu właśnie na tym poziomie przy CVT kończą się Nm (przypadek agresywnego startu). Na codzienną jazdę zupełnie wystarcza - do wyścigów się nie nadaje więc nie wiem na czym oparta ta teza...

:doh:

Masz auto po 2004, tryb S. Zapomniałem o tym :decayed:

Może przyśpiesza lepiej, ale w trybie drive wolę jednak jeździć benzyną niż dieslem :decayed:

Dzisiaj prawie miałem okazję 8 biegowym multi się przejechac w A5 2.0TDi, ale nie wypaliło :kwasny: A tak chciałem się dla porównania przejechać.

A co do wyścigów to masz rację, wirtualne przełożenia są w czort długie :decayed:

Co do samych opon to dodatkowy plus przy 225 to brak "prowadzenia przez koleiny" :wink:

Kumpel ma Avanta B6 z 2003r. manual ze 101 zrobione 147HP.

Długo mnie namawiał aż podjechaliśmy na nasz "lokalny" tor pod Makro ;)

Tryb S, wyłączone ESP:

- start z postoju do po kilkuset metrach manual kilka metrów w tyle.

- start przy ~ 50 km/h manual prawie na równo, ale jednak w tyle :)

Jak dla mnie wygoda na 6+, a depnąć też można :a4fan:

Opublikowano

Dunlop 225/40

sam17691280x768.jpg

Opublikowano

Hammer przeciez ze zdjęć z boku nic nie widać...

Opublikowano
Ale nieźle zamula auto, do tego multi w dieslu :thumbdown:

Jeździłeś kiedyś dieslem z CVT?

Nie, ale z tego co słyszałem od znajomych to jazda multi + tdi = męka :eusathink:

Ale co rozumiesz przez zamulenie i mękę? Przecież 1.9TDI + CVT staruje lepiej z kreski niż Twój AVJ czy nawet 1.8T BFB w manualu (oczywiście odnoszę się do serii). Dopiero przy 70km/h 1.8T zrówna się i wyprzedzi 1.9TDI, któremu właśnie na tym poziomie przy CVT kończą się Nm (przypadek agresywnego startu). Na codzienną jazdę zupełnie wystarcza - do wyścigów się nie nadaje więc nie wiem na czym oparta ta teza...

:doh:

Masz auto po 2004, tryb S. Zapomniałem o tym :decayed:

Może przyśpiesza lepiej, ale w trybie drive wolę jednak jeździć benzyną niż dieslem :decayed:

Dzisiaj prawie miałem okazję 8 biegowym multi się przejechac w A5 2.0TDi, ale nie wypaliło :kwasny: A tak chciałem się dla porównania przejechać.

A co do wyścigów to masz rację, wirtualne przełożenia są w czort długie :decayed:

Co do samych opon to dodatkowy plus przy 225 to brak "prowadzenia przez koleiny" :wink:

Kumpel ma Avanta B6 z 2003r. manual ze 101 zrobione 147HP.

Długo mnie namawiał aż podjechaliśmy na nasz "lokalny" tor pod Makro ;)

Tryb S, wyłączone ESP:

- start z postoju do po kilkuset metrach manual kilka metrów w tyle.

- start przy ~ 50 km/h manual prawie na równo, ale jednak w tyle :)

Jak dla mnie wygoda na 6+, a depnąć też można :a4fan:

Bo on ruszajac strzelal ze sprzegla a Ty pewnie nie. W mutli tez sie da ale szkoda skrzyni :wink:

---------- Post dopisany at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany at 13:56 ----------

Wlasnie Tomku - zdjecia z boku potrzebne.

Opublikowano
Hammer przeciez ze zdjęć z boku nic nie widać...

Widać tyle że nie jest to naciąg który odkrywa czoło felgi. Jak znajdę inne foto to wstawię.

Opublikowano

dsc1352l.jpg

tak potenza 225/40 wygląda u mnie :wink:

Opublikowano

zrobie za chwile foto bo do tej pory nie było potrzeby :grin:

---------- Post dopisany at 14:31 ---------- Poprzedni post napisany at 14:19 ----------

:wink:

img0267ix.jpg

img0270sp.jpg

img0271we.jpg

u mnie jest 050A 92Y nie ma nigdzie oznaczenia xl ale na pewno opona z większym rantem

Opublikowano

I co, to niby mało chroni rant??:polew:

Opublikowano
zrobie za chwile foto bo do tej pory nie było potrzeby :grin:

---------- Post dopisany at 14:31 ---------- Poprzedni post napisany at 14:19 ----------

:wink:

http://img841.imageshack.us/img841/1647/img0267ix.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/7538/img0270sp.jpg

http://img836.imageshack.us/img836/5234/img0271we.jpg

u mnie jest 050A 92Y nie ma nigdzie oznaczenia xl ale na pewno opona z większym rantem

No i o to wlasnie chodzio :decayed:

Opublikowano

mam też jedną 050A nie xl i też całkowicie osłania felgę 8cali, także bartku absolutnie nie pchaj się w 235 bo będzie balonówa, ja na komfort nie narzekam, jest w sam raz, felga bezpieczna :decayed:

Opublikowano
mam też jedną 050A nie xl i też całkowicie osłania felgę 8cali, także bartku absolutnie nie pchaj się w 235 bo będzie balonówa, ja na komfort nie narzekam, jest w sam raz, felga bezpieczna :decayed:

Tak - moj blad. Bylem przekonany ze XL oprocz wzmocnienia oznacza takze rant ochronny ale tak nie jest...

Opublikowano

XL- wyższy indeks nośnośći, w rozmiarze 225/40R18 92 jest XL (630 kg na kolo) natomiast 225/40R18 88 to jest zwykła nośność (560kg na koło).

W oponach koncernu Goodyear

RFP (Rim Fringe Protector) Ochraniacz felgi

FP (Fringe Protector) Ochraniacz felgi

MFS (Maximum Flange Shield) Ochraniacz felgi, oznaczenie stosowane przez Dunlopa

W oponach koncernu Continental

FR - Felgen Ripen - pierścień ochraniający obręcz

W oponach koncernu Pirelli do niedawna funkcjonowało oznaczenie

Cord (ochrona felgi na ściance bocznej opony), lecz obecnie nie jest już stosowane.

W produktach koncernu Bridgestone i Michelin, pomimo, że opony poniżej profilu 55 najczęściej mają ranty ochronne, na samych oponach nie występują oznaczenia mówiące o tym.

Opublikowano

z tym że 92W wygląda inaczej, nie ma tego powiększonego rantu jak 92Y, także przy wyborze zwróć uwagę

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...