siemian Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 zależy jaka opona... ja mam teraz pirelli P zero 235 i przy feldze 8' są na równo. Aż mnie to wkurza bo misiek bardziej wystawał. pirelki wyglądają jakby były naciągniete ---------- Post dopisany at 12:05 ---------- Poprzedni post napisany at 12:03 ---------- Nie ma sensu się przegadywać jak małe dzieci. Jeden preferuję węższe drugi szersze, każdy ma w swojej wypowiedzi trochę racji. Co byś Bartek nie kupił to będziesz zadowolony:wink: dokładnie
marcin_o23 Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 no ale potenza xl wystaje przynajmniej 5 mm poza felgę więc luz, 235 na feldze 8 cali to już dramat choćby nie wiadomo jak patrzeć na wsakazania producenta
H4mm3R Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 podaj mi choć jeden powod dla którego opona 225/40 jest lepsza od 235/40.ja moge podac pełno dlaczego 235 jest lepsza: -nie ma przekłamań bo rozmiar koła jest odpowiedni różnica to -1,2% więc tyle co nic -lepiej siedzi na feldze bo nie jest naciągnięta a co za tym idzie chroni lepiej rant felgi przed uszkodzeniami 225/40 na 8J feldze to faktycznie naciąg po byku.. -jest wyższa a co za tym idzie bardziej chroni koła przed pokrzywieniem itd... no tak.. te 8mm różnicy, sporo daje... -zapewnia lepszą przyczepność jedyny + Autem ma jeździć żona bartka, to przy 225/40 lżej się kierownicą kręci, nie rzuca tak mocno w koleinach i sporo osób zmienia z 235 na 225 i jakoś nie żałują. Poza tym siemian 235/35R19 też niema na wlepie w audi lżej się kierownicą kręci... no prosze Cie... Po pierwsze to nie jest tarpan żeby się cięzko kierownicą kreciło... po drugie bartek ma servotronic który przy mocniejszym dmuchnięciu w kierownice już skręca więc w ogole... Jeśli ma tym jezdzić żona Bartka to tym bardziej założyłbym 235 bo ciężej taką opone rozwalić i pokrzywić felge na dziurze albo krawęzniku... Prosze was... nie jezdzimy czikłeczento żeby na rozmiar opon patrzeć przez pryzmat ciężkości kręcenia kierownicą... Argument że sporo osób zmienia na 225 i nie narzekają nie jest dla mnie argumentem... Sporo osób głosuje też na PiS... ---------- Post dopisany at 11:59 ---------- Poprzedni post napisany at 11:55 ---------- podaj mi choć jeden powod dla którego opona 225/40 jest lepsza od 235/40. ja moge podac pełno dlaczego 235 jest lepsza: -nie ma przekłamań bo rozmiar koła jest odpowiedni różnica to -1,2% więc tyle co nic to daj mi 1,2% swoich zarobków -lepiej siedzi na feldze bo nie jest naciągnięta a co za tym idzie chroni lepiej rant felgi przed uszkodzeniami 225/40 na 8J feldze to faktycznie naciąg po byku.. no nie będzie to wyglądało tak brzydko jak u Ciebie ale zawsze -jest wyższa a co za tym idzie bardziej chroni koła przed pokrzywieniem itd... no tak.. te 8mm różnicy, sporo daje.. moim zdaniem przy wpadnięciu w dziure każdy mm jest ważny... -zapewnia lepszą przyczepność jedyny + Żeby pokrzywić ori felgi to trzeba się chyba siemian nazywć... Szersza opona zamula auto, większe opory toczenia skutkują większym splaniem. Bartek niema mocy 200+ i nie lata tym autem tak po zakrętach żeby potrzebowł tak szerokiej opony. Owszem Bartek ma servotronic ale ma też lusterka z pamięcią i przy zatoczce ma felgę w lusterku.
siemian Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 Ty też masz lusterka a już pare razy ranty polerowałeś... Żeby patrzeć na pryzmat szerokości gum przez wzrost spalania to trzebaby sięchyba Hammer nazywać i na bułki z parówkami to od razu przeliczać... Jesli nie potrzebuje tak szerokiej opony to niech kupi felge 7,5 i wtedy może sobie dać węższe opony...
Bart-S Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Opublikowano 17 Maja 2013 Juz Wam tlumacze dlaczego wrzucilem 3 wersje... (przepraszam za brak PL fontow - szwedzki system operacyjny ). Oczywiscie sprawa indeksu predkosci i masy jest jasna - tyle tylko ze poszczegolne modele roznia sie od siebie parametrami: glosnosc pracy, klasa spalania, klasa zachowania na mokrej nawierzchni. Niestety nie ma tu prostego wyboru bo jedna lepiej zachowuje sie na mokrym a druga ma mniejsze opory toczenia. Sa to roznice tylko jednej klasy ale jednak. Jedyne co to dB wszystkie maja takie same (71dB). Co do porownan - na zime mialem wczesniej Bridgestone Blizzak LM25 225/50. Obecnie Michelin 235/45 - nie odnotowalem zadnej roznicy jesli chodzi zarowno o spalanie jak i zachowanie w koleinach. Plusy dla mnie jesli chodzi o 235/40: - rozmiar dedykowany przez Audi (jakis madry leb to policzyl) Plusy 225/40: - mniejszy profil opony (przez co wygladac bedzie lepiej ale znow i ochrona felgi gorsza + poleci tez minimalnie komfort) - sugerowane przez Was lepsze prowadzenie w koleinach (czego jak juz napisalem, nie zauwazylem w przypadku opon zimowych) - nie bedzie za mala na felge 8"? (wiem ze pasowac bedzie ale chodzi o wzgledy wizualne). Na 19" zalozylem raz "Hankoki" tez 235/35 ale bez rantu ochronnego ktory mialem przy Conti SP3 - odslonilo to dosc mocno rant felgi i wygladalo jakby opona byla za waska. Nie wiem jak to bedzie wygladac przy 225 gdzie szerokosc samej opony jest mniejsza. Rozwazan czesc dlasza - kontynujmy burze mozgow (chcialbym dzis zamowic opony ).
H4mm3R Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 Ty też masz lusterka a już pare razy ranty polerowałeś... Żeby patrzeć na pryzmat szerokości gum przez wzrost spalania to trzebaby sięchyba Hammer nazywać i na bułki z parówkami to od razu przeliczać... Jesli nie potrzebuje tak szerokiej opony to niech kupi felge 7,5 i wtedy może sobie dać węższe opony... Pliwo do jedzenia mogłeś tylko Ty porównać raz poprawiałem rant ale jestem tego świadomy że mogę go uszkodzić. Jak ktoś lubi skakać po krawężnikach to i 16" porysuje. Bartku tu mam yokohama db550 225/40 i jak widzisz jest 5mm jak nie więcej rantu ochronnego
mateo1597 Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 Ale nieźle zamula auto, do tego multi w dieslu Jeździłeś kiedyś dieslem z CVT? Nie, ale z tego co słyszałem od znajomych to jazda multi + tdi = męka Ale co rozumiesz przez zamulenie i mękę? Przecież 1.9TDI + CVT staruje lepiej z kreski niż Twój AVJ czy nawet 1.8T BFB w manualu (oczywiście odnoszę się do serii). Dopiero przy 70km/h 1.8T zrówna się i wyprzedzi 1.9TDI, któremu właśnie na tym poziomie przy CVT kończą się Nm (przypadek agresywnego startu). Na codzienną jazdę zupełnie wystarcza - do wyścigów się nie nadaje więc nie wiem na czym oparta ta teza... Masz auto po 2004, tryb S. Zapomniałem o tym Może przyśpiesza lepiej, ale w trybie drive wolę jednak jeździć benzyną niż dieslem Dzisiaj prawie miałem okazję 8 biegowym multi się przejechac w A5 2.0TDi, ale nie wypaliło A tak chciałem się dla porównania przejechać. A co do wyścigów to masz rację, wirtualne przełożenia są w czort długie Co do samych opon to dodatkowy plus przy 225 to brak "prowadzenia przez koleiny" Kumpel ma Avanta B6 z 2003r. manual ze 101 zrobione 147HP. Długo mnie namawiał aż podjechaliśmy na nasz "lokalny" tor pod Makro Tryb S, wyłączone ESP: - start z postoju do po kilkuset metrach manual kilka metrów w tyle. - start przy ~ 50 km/h manual prawie na równo, ale jednak w tyle Jak dla mnie wygoda na 6+, a depnąć też można
siemian Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 Hammer przeciez ze zdjęć z boku nic nie widać...
Bart-S Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Opublikowano 17 Maja 2013 Ale nieźle zamula auto, do tego multi w dieslu Jeździłeś kiedyś dieslem z CVT? Nie, ale z tego co słyszałem od znajomych to jazda multi + tdi = męka Ale co rozumiesz przez zamulenie i mękę? Przecież 1.9TDI + CVT staruje lepiej z kreski niż Twój AVJ czy nawet 1.8T BFB w manualu (oczywiście odnoszę się do serii). Dopiero przy 70km/h 1.8T zrówna się i wyprzedzi 1.9TDI, któremu właśnie na tym poziomie przy CVT kończą się Nm (przypadek agresywnego startu). Na codzienną jazdę zupełnie wystarcza - do wyścigów się nie nadaje więc nie wiem na czym oparta ta teza... Masz auto po 2004, tryb S. Zapomniałem o tym Może przyśpiesza lepiej, ale w trybie drive wolę jednak jeździć benzyną niż dieslem Dzisiaj prawie miałem okazję 8 biegowym multi się przejechac w A5 2.0TDi, ale nie wypaliło A tak chciałem się dla porównania przejechać. A co do wyścigów to masz rację, wirtualne przełożenia są w czort długie Co do samych opon to dodatkowy plus przy 225 to brak "prowadzenia przez koleiny" Kumpel ma Avanta B6 z 2003r. manual ze 101 zrobione 147HP. Długo mnie namawiał aż podjechaliśmy na nasz "lokalny" tor pod Makro Tryb S, wyłączone ESP: - start z postoju do po kilkuset metrach manual kilka metrów w tyle. - start przy ~ 50 km/h manual prawie na równo, ale jednak w tyle Jak dla mnie wygoda na 6+, a depnąć też można Bo on ruszajac strzelal ze sprzegla a Ty pewnie nie. W mutli tez sie da ale szkoda skrzyni ---------- Post dopisany at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany at 13:56 ---------- Dunlop 225/40http://img37.imageshack.us/img37/2116/sam17691280x768.jpg Wlasnie Tomku - zdjecia z boku potrzebne.
H4mm3R Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 Hammer przeciez ze zdjęć z boku nic nie widać... Widać tyle że nie jest to naciąg który odkrywa czoło felgi. Jak znajdę inne foto to wstawię.
Bart-S Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Opublikowano 17 Maja 2013 http://img834.imageshack.us/img834/1396/dsc1352l.jpgtak potenza 225/40 wygląda u mnie Marcin a to jest XL-ka? Wyglda na to ze ladnie kryje rant... Masz jakas fotke z bliska i pstryknieta z boku?
marcin_o23 Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 zrobie za chwile foto bo do tej pory nie było potrzeby ---------- Post dopisany at 14:31 ---------- Poprzedni post napisany at 14:19 ---------- u mnie jest 050A 92Y nie ma nigdzie oznaczenia xl ale na pewno opona z większym rantem
Bart-S Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Opublikowano 17 Maja 2013 zrobie za chwile foto bo do tej pory nie było potrzeby ---------- Post dopisany at 14:31 ---------- Poprzedni post napisany at 14:19 ---------- http://img841.imageshack.us/img841/1647/img0267ix.jpg http://img571.imageshack.us/img571/7538/img0270sp.jpg http://img836.imageshack.us/img836/5234/img0271we.jpg u mnie jest 050A 92Y nie ma nigdzie oznaczenia xl ale na pewno opona z większym rantem No i o to wlasnie chodzio
marcin_o23 Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 mam też jedną 050A nie xl i też całkowicie osłania felgę 8cali, także bartku absolutnie nie pchaj się w 235 bo będzie balonówa, ja na komfort nie narzekam, jest w sam raz, felga bezpieczna
Bart-S Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Opublikowano 17 Maja 2013 mam też jedną 050A nie xl i też całkowicie osłania felgę 8cali, także bartku absolutnie nie pchaj się w 235 bo będzie balonówa, ja na komfort nie narzekam, jest w sam raz, felga bezpieczna Tak - moj blad. Bylem przekonany ze XL oprocz wzmocnienia oznacza takze rant ochronny ale tak nie jest...
Zimny75 Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 XL- wyższy indeks nośnośći, w rozmiarze 225/40R18 92 jest XL (630 kg na kolo) natomiast 225/40R18 88 to jest zwykła nośność (560kg na koło). W oponach koncernu Goodyear RFP (Rim Fringe Protector) Ochraniacz felgi FP (Fringe Protector) Ochraniacz felgi MFS (Maximum Flange Shield) Ochraniacz felgi, oznaczenie stosowane przez Dunlopa W oponach koncernu Continental FR - Felgen Ripen - pierścień ochraniający obręcz W oponach koncernu Pirelli do niedawna funkcjonowało oznaczenie Cord (ochrona felgi na ściance bocznej opony), lecz obecnie nie jest już stosowane. W produktach koncernu Bridgestone i Michelin, pomimo, że opony poniżej profilu 55 najczęściej mają ranty ochronne, na samych oponach nie występują oznaczenia mówiące o tym.
marcin_o23 Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 z tym że 92W wygląda inaczej, nie ma tego powiększonego rantu jak 92Y, także przy wyborze zwróć uwagę
Rekomendowane odpowiedzi